Motorsport

Korábbi Motorsport hírek:

2018-04-05 csütörtök A közút nem versenypálya!

Ezzel a videóval szeretnénk megmutatni nektek,mennyire fontos a jó védőfelszerelés és a biztonságos vezetés!

2018-03-29 csütörtök Segura Hank

Ez a video bemutatja Nektek a Segura Hank bőrdzsekijét!Érdemes megnézni,mert így teljes egészében láthatod!

2018-03-29 csütörtök S100 Lánctisztító

Nézzétek meg ezt a videót,amelyen bemutatják,hogyan is kell használni az S100 Lánctisztító termékét!

Régebbi cikkek

Devils Börze (2010-11-11)

Dakar 2012/ Despres lett a végső győztes!

Cyril Despres-nek elég volt egy biztonsági motorozás is, hiszen riválisa motorcsere miatt majd egy órás hátránnyal indulhatott a végső harcba a 29 km-es mai szelektíven.

Véghajrá Pisco és Lima között



Az idei Dakar utolsó szakasza bár 254 kilométer teljesítését jelentette, mindössze 29 km-es szelektív részből állt, ami megkönnyítette a végső célállomás, Lima elérését. A perui főváros központjában felállított nagyszínpad várta a hősöket, akiknek a fejében csak annak elérése volt fontos, hisz a táv enyhének tűnt és rövidnek. Azonban mégis volt tétje a mai napnak, el kellett dönteni a végső besorolásokat. A címvédő Marc Coma eddig az elsőségért küzdött egészen a 13. szakaszig, amikor is a váltóhiba végleg el nem döntötte a Cyril Despres-vel folytatott magánháborúját.



A KTM csak négyes és ötös fokozattal rendelkezett, amivel nehéz volt a tavalyi győztesnek dűnéket mászni. Bár beért a célba a katalán, de az összegyűjtött időkülönbségen kívül egy motorcsere is hozzáadódott a végső elszámoláshoz. A verseny során egyszer már cserélt blokkot Coma, így a második csere már 45 perces pluszt jelentett számára. Összesen a két motorblokk csere pedig 1 órás hátrányt okozott az összetett tabellán számára! Így az utolsó napon már nem az elsőségért kellett küzdenie, hanem azért, hogy legalább a második helyet megtartsa Rodrigues-szel szemben.
 
Az utolsó etap - a várakozásoknak megfelelően- meglepetés nélkül zajlott, hiszen az élen álló franciának elég volt egy biztonsági motorozás, a biztos célba érés reményében. Ennek megfelelően csak a 10. legjobb idővel végzett az utolsó szakaszon, 2'43”-el Coma mögött. Azonban nem a katalán volt a leggyorsabb, hanem Pal Anders Ullevalseter.



A norvégok büszkesége a maga 44 évével és a háta mögötti 9 Dakarral az egyik legtapasztaltabb versenyzőnek számít a mezőnyben. Eddig azonban csak egyszer sikerült szakaszt nyernie még 2010-ben, amikor az összetettben a második helyen végzett. Most a 10. Dakarjának utolsó napján sikerült egy újabb szakaszgyőzelmet besöpörnie, azonban a végső elszámolásnál meg kellett elégednie a 6. hellyel (csakúgy, mint 2006-ban, 2009-ben és 2011-ben, amikor mindig hatodik lett).



A harmadik leggyorsabb ezen a szakaszon a szlovák Stefan Svitko volt, akinek ez a harmadik Dakarja és máris a TOP5-ben tudott végezni (tavaly kiesett, 2010-ben pedig 18 volt)

Az idei utolsó szakasz végeredménye:



Gyötrelmes két hetet tudhattak maguk mögött a kétkerekűek, ahol kétség kívül a Coma-Despres háború dominált. Viszont tartogatott meglepetést is bőven az idei Dakar forgatókönyv, amit még legalább egy évig emlegetni fogunk.

Az összetett végeredmény:



Mint ahogyan a tabellán is látható „Mani” azaz Gyenes Emanuel 17. lett ezen a Dakaron, ami az eddigi legjobb eredménye (tavaly 18., 2009-ben kiesett, 2007-ben pedig 48. volt). A 27 éves szatmári fiú eredménye így is irigylésre méltó. Gratulálunk hozzá!

Nem maradt más hátra, mint az ünneplés.



Tehát a motorosok mehettek elsőként a Lima központjában felállított óriás pódiumhoz, hogy a történelminek tekinthető szertartáson elfoglalják a dobogón helyeiket.



A mai napon Cyril Despres a terepmotorozás királyává vált, hisz mostani – immár negyedik- Dakar győzelmével ezt bizonyította be a világnak. Másodikként – a címvédő- Marc Coma végzett, míg harmadikként – megismételve a tavalyi eredményét- Helder Rodrigues vehette át a Dakar szobrocskát.

A teljes távot, 8.300 km megtételét követően 97 motoros ért célba a 178-ból! Összegzésként elmondható, hogy fordulatos két héten vannak túl a résztvevők és mindenki tanult belőle. A szervezők a legnagyobb hangsúlyt mindig a versenyzők biztonságára helyezik, ennek ellenére halálos balesettel indult a verseny. Hogy ez elkerülhető lett volna-e, arról még sokat fognak beszélni. De arról is sokat fognak beszélni, hogy mi lett volna ha nem törlik a hatodik szakaszt, vagy ha nem került volna be az útvonalak közé egy újabb ország: Peru. Sőt a „mi lett volna ha...” jellegű eszmefuttatások és összeesküvés elméletek tömkelege fog még lázban tartani jó pár Dakar rajongót...ha más nem, akkor a következő megmérettetésig.

Aki erre a versenyre eljön, az egy dologra biztosan számíthat: itt bármi megtörténhet, hiszen ez a DAKAR!

Ami viszont biztos:
Sokan visszatérnek majd jövőre is, hogy újabb élménnyel gazdagodjanak, miközben minket – sportbarátokat- is megörvendeztetnek ezzel.
 
TOTOS

Korábbi Dakar hírek:

2012-01-15 vasárnap Dakar 2012/ Rodrigues nyert, Coma veszített

Az idei Dakar utolsó előtti napján Coma óriási hátrányt szenvedett, míg Despres másodikként végezve megerősítette az élen a helyét. Több mint 11 perce...

2012-01-14 szombat Dakar 2012/ Az első perui győzelem Despres nevéhez került

A Dakar Peruba való érkezésének Despres örülhetett a legjobban, hiszen az idei negyedik szakaszgyőzelmével bebiztosította magát a táblázat élén 2'22”-...

2012-01-14 szombat Dakar 2012/ Coma nyert és ismét vezet az összetettben

Ezúttal Coma nyert csatát és két nappal a vége előtt neki áll, hogy megnyerje a Despres-vel folytatott háborúját. Jelenleg másfél perccel vezeti a tab...

2012-01-13 péntek Dakar 2012/ Az első perui győzelem Despres nevéhez került

A Dakar Peruba való érkezésének Despres örülhetett a legjobban, hiszen az idei negyedik szakaszgyőzelmével bebiztosította magát a táblázat élén 2'22”-...

Régebbi cikkek

Coma-Despres 5:3 (2011-01-15)

Budapest-Bamako 2009 / Terror veszély? Ugyan már!


A 11. napon Kiffába érkezve, Villám Géza – szervező- nagyon idegessé vált, mert a túrások között - akik már itt táboroztak- elterjedt, hogy terrorveszély van. Valaki magyar katonai hírszerzési forrásokra hivatkozva elterjesztette, hogy valakit el fognak rabolni a túra vagy a verseny mezőnyéből.
A szervezők az egész szerda estét azzal töltötték, hogy afrikai országok hírszerzési kapcsolatait hívogatták, a marokkói, a Mauritán és a Mali titkosszolgálatot is bevonták az ügybe, mert volt olyan csapat, amelyik bejelentette, hogy nem megy tovább, ha ez a helyzet.
Ezt az álláspontot - addig, amíg ki nem derült hogy fals az infó- komolyan osztotta a vezetés is. Később kiderült, hogy a magyar forrás valami gellert kapott, más infóból jön és alaptalan, de egy egész estés hajtépés lett belőle.

Mi is történt az utóbbi két napban (Villám Géza elmondása alapján):

A január 26-i verseny etapot biztonsági okok miatt alternatív útvonalra terelték a Budapest-Bamako szervezői. "Az egész éjszaka tomboló homokvihar miatt a rally-t biztosító katonai repülő nem tudta volna követni a mezőnyt a nyugat-szaharai Mauritán határ mentén." - nyilatkozta Villám Géza. Az alternatív útvonal a Mauritán fővároson keresztül és néhány sivatagos off-road szakaszon vitte a versenyzőket nem messze a katonaság által felügyelt betonúttól. A mezőny éjjel két órára futott be Atar-ba. A 108 verseny csapatból 57-en értek célba. A többiek a fővárosban maradtak szerelni, erőt gyűjteni, és felkészülni a további erőpróbákra.

A Budapest-Bamako túra kategóriája szintén január 26-án este futott be Noukachott-ba. A mauritán turisztikai miniszter, Bamba Drahman és államtitkárai köszöntötték az indulókat az Atlanti óceán partján. A miniszter elmondta, hogy a futam biztonsága a legfontosabb prioritásuk, majd megköszönte az adományokat, és elmondta, hogy hálás a Budapest-Bamako-nak mert ez a rendezvény immár 4. éve játszik rendkívül fontos szerepet a mauritán turizmus népszerûsítésében. Mint ismeretes a szaharai ország éves turizmusának 5 %-át teszi ki a futam. A Green Knights nevû angol csapat középkori lovagi regáliában köszöntötte a mauritán minisztert.

A január 27-i Atar Tidjikja szakaszon résztvevõk reggel 5-kor rajtoltak el a nyugat-mauritán oázisból. Minden idők legkeményebb Budapest-Bamako etapjával kellett megküzdenie a versenyzőknek. Órákon keresztül hatalmas sziklákon zötykölődtek, majd dűne tengerekkel viaskodtak. A navigáció is különlegesen nehéz volt, mert sem földút, sem útjelzők nem jelölték az útvonalat. Mindössze 10 GPS pont segítségével kellett megtenni a 4oo km-es távot az egykori karaván útvonalon.

Az etap teljesítésére 12 óra állt rendelkezésre. Az esti célban mindössze közel egy tucat csapat jelent meg időben, és éjfél előtt sem voltak 25-nél többen. Egyre-másra csörögtek a műholdas telefonok, és érkeztek a hírek a dűnék közt ragadt, bajba jutott csapatokról. A Budapest-Bamako résztvevői a sivatag zordságát most élhették meg igazán. A 89-es csapat tagjait, Vladimir Jedlickát és Steven G. Aichelet 37-es csapat tagjai hozták be a táborba, mert az autójuk ajtóig elmerült a homokban, és több órás sikertelen próbálkozás után sem sikerült a járművet kiásni, így inkább otthagyták a Toyota Landcruisert a dűnék között. Jelenleg autómentőt keresnek Tidjikja-ban. Az önfeláldozó segítség nyújtásért Lehr András, Orbán Róbert és Saly László kapták a Nap Hőse vándordíjat.

A csapat mentősei és a versenybíró Polgár testvérek, András és Tamás egész éjjel a sivatagban rekedt 1o jármű mentésén küszködtek. A mentést nagyban megkönnyítette a mauritán hadsereg sivatagi tüzérosztagának jelenléte és tapasztalata. A mentősök az éjszakát 12o km-re a céltól, egy nomád család közelében töltötték. Az evakuáció miatt a Tidjikja-Kiffa speciál szakaszt ma reggel törölték a szervezők. "Mindhárom mentőautónk kint rekedt a tegnapi speciálon. Nélkülük felelősségteljesen nem indíthatnánk el a mai etapot" - mondta Hegedűs Vera versenybíró ma reggel Tidjikjában.

A mezőnyben egyre több az egészségügyi probléma, a hirtelen jött hűség, a higiénia hiánya és a kimerültség több indulót levert a lábáról. "Ma 9 beteget láttunk el, a legfőbb tünetek: napszúrás, ájulás, hányinger, hasmenés, kiszáradás" - mondta Dr. Késmárki András.

Ma este Kiffában találkozik a verseny és a túra kategória. Már a kiffai táborban van a megviselt és kifosztott Hungary for Africa kamion. Marokkói vámterületről több mint 3 millió forint értékű orvosi felszerelést loptak el a felhasított ponyvájú kamionról. A kiffai térség több falvának vezetőjét várják ma este a Budapest-Bamako táborába. Gyógyszereket, és orvosi eszközöket adnak át a Budapest-Bamako indulói a környék legszegényebb falvainak ma este fél tízkor.



Holnap már Maliban lesz a mezőny. Mindkét kategóriára több száz kilométer szavannás homokos táj vár. A navigáció holnap is embert próbáló és idegőrlő lesz. Elhagyatott földutakon és szamárösvényeken jár majd a mezőny. A versenyzőknek az esti cél Korerar Kore. A túra kategóriásoknak az első Budapest-Bamakon "járhatatlanként" elhíresült Kiffa-Kankossa-Kayes szakaszon kell átvergődniük.
A Motorrevü csapata gond nélkül halad, legalább is a rövid idézet a blogjukról (a Motorrevü engedélyével) erről tanúskodik:
„Ahogy terveztük kihagytuk a mai napra tervezett pihenőnapot. Kellett egy kis izgalom!  Elváltunk a túrázók csoportjától és felügyelet nélkül a mezőny elé mentünk. Csodálatos volt azon a partszakaszon motorozni. Volt egy elhatározásunk is: megkeresni a sivatagi krokodilokat. Jelentem - megtaláltuk!
A versenyzőknek törölték a mai szakaszt, nagyon nagy volt a zűrzavar, rájuk a katonaság vigyázott.
Holnap Kayes felé indulunk.”
Barabás Attila is halad a cél felé:
Éppen egy camping konyhájában teszi álomra a fejét  50 euróért. Mivel Dél Mauritánia és Észak Mali határában, Kayes térségében a szavannai részen állítólag tuareg lázadások vannak nem tanácsos arra menni, így módosítottak az útvonalon. Úgy néz ki, hogy ennek köszönhetően 600 km-es kerülővel teljesítik a távot.
Végig a mai útvonalon iszonyú szegénységgel találkoztak. A gyerekek, ahogy motorossal vagy autóssal találkoznak, kővel megdobálják őket. Már több autónak törték ki a szélvédőjét. Attilának  idáig az a megoldás jött be, hogy amikor a gyerekek felveszik a köveket a földről Ő elkezd feléjük barátkozóan integetni. Reméljük ezután is sikerül kikerülni a kőzáport.

Totos

Korábbi Bamako hírek:

2010-01-29 péntek Budapest-Bamako 2010: Marokkó új arca

Még mindig az óceán partján haladt a mezőny, de most eső is áztatta a kalandorokat. Kisebb technikai gondokkal megúszták a 12 szakaszt a versenyben ma...

2010-01-29 péntek Budapest-Bamako 2010: Hóesésben, keskeny szerpentinen át

A 13. szakasz még a babonásoknak sem okozott gondot. Trükkös, látványos helyeken kellett haladniuk a kalandoroknak, amelyhez teljesíthető szintidőt ad...

2010-01-28 csütörtök Budapest-Bamako 2010: Gyönyörű nap

A sok gyötrelem után most egy könnyűnek mondott szakaszt teljesített a mezőny. Szinte mindenki szintidőn belül ért célba és áradoztak a gyönyörű táj l...

2010-01-27 szerda Budapest-Bamako 2010: Az óceánparton haladva

A mezőnyből kivált már 17 csapat, akik Bamako felé vették az irányt, a többiekre pedig egy enyhébbnek mondható hat órás szakasz várt.Budapest-Bamako 1...

Régebbi cikkek

Welcome to Bamako (2009-01-31)

Kiemelt akciós termékeink