Motorsport

Korábbi Motorsport hírek:

2018-04-05 csütörtök A közút nem versenypálya!

Ezzel a videóval szeretnénk megmutatni nektek,mennyire fontos a jó védőfelszerelés és a biztonságos vezetés!

2018-03-29 csütörtök Segura Hank

Ez a video bemutatja Nektek a Segura Hank bőrdzsekijét!Érdemes megnézni,mert így teljes egészében láthatod!

2018-03-29 csütörtök S100 Lánctisztító

Nézzétek meg ezt a videót,amelyen bemutatják,hogyan is kell használni az S100 Lánctisztító termékét!

Régebbi cikkek

Devils Börze (2010-11-11)

Dakar 2012/ Despres lett a végső győztes!

Cyril Despres-nek elég volt egy biztonsági motorozás is, hiszen riválisa motorcsere miatt majd egy órás hátránnyal indulhatott a végső harcba a 29 km-es mai szelektíven.

Véghajrá Pisco és Lima között



Az idei Dakar utolsó szakasza bár 254 kilométer teljesítését jelentette, mindössze 29 km-es szelektív részből állt, ami megkönnyítette a végső célállomás, Lima elérését. A perui főváros központjában felállított nagyszínpad várta a hősöket, akiknek a fejében csak annak elérése volt fontos, hisz a táv enyhének tűnt és rövidnek. Azonban mégis volt tétje a mai napnak, el kellett dönteni a végső besorolásokat. A címvédő Marc Coma eddig az elsőségért küzdött egészen a 13. szakaszig, amikor is a váltóhiba végleg el nem döntötte a Cyril Despres-vel folytatott magánháborúját.



A KTM csak négyes és ötös fokozattal rendelkezett, amivel nehéz volt a tavalyi győztesnek dűnéket mászni. Bár beért a célba a katalán, de az összegyűjtött időkülönbségen kívül egy motorcsere is hozzáadódott a végső elszámoláshoz. A verseny során egyszer már cserélt blokkot Coma, így a második csere már 45 perces pluszt jelentett számára. Összesen a két motorblokk csere pedig 1 órás hátrányt okozott az összetett tabellán számára! Így az utolsó napon már nem az elsőségért kellett küzdenie, hanem azért, hogy legalább a második helyet megtartsa Rodrigues-szel szemben.
 
Az utolsó etap - a várakozásoknak megfelelően- meglepetés nélkül zajlott, hiszen az élen álló franciának elég volt egy biztonsági motorozás, a biztos célba érés reményében. Ennek megfelelően csak a 10. legjobb idővel végzett az utolsó szakaszon, 2'43”-el Coma mögött. Azonban nem a katalán volt a leggyorsabb, hanem Pal Anders Ullevalseter.



A norvégok büszkesége a maga 44 évével és a háta mögötti 9 Dakarral az egyik legtapasztaltabb versenyzőnek számít a mezőnyben. Eddig azonban csak egyszer sikerült szakaszt nyernie még 2010-ben, amikor az összetettben a második helyen végzett. Most a 10. Dakarjának utolsó napján sikerült egy újabb szakaszgyőzelmet besöpörnie, azonban a végső elszámolásnál meg kellett elégednie a 6. hellyel (csakúgy, mint 2006-ban, 2009-ben és 2011-ben, amikor mindig hatodik lett).



A harmadik leggyorsabb ezen a szakaszon a szlovák Stefan Svitko volt, akinek ez a harmadik Dakarja és máris a TOP5-ben tudott végezni (tavaly kiesett, 2010-ben pedig 18 volt)

Az idei utolsó szakasz végeredménye:



Gyötrelmes két hetet tudhattak maguk mögött a kétkerekűek, ahol kétség kívül a Coma-Despres háború dominált. Viszont tartogatott meglepetést is bőven az idei Dakar forgatókönyv, amit még legalább egy évig emlegetni fogunk.

Az összetett végeredmény:



Mint ahogyan a tabellán is látható „Mani” azaz Gyenes Emanuel 17. lett ezen a Dakaron, ami az eddigi legjobb eredménye (tavaly 18., 2009-ben kiesett, 2007-ben pedig 48. volt). A 27 éves szatmári fiú eredménye így is irigylésre méltó. Gratulálunk hozzá!

Nem maradt más hátra, mint az ünneplés.



Tehát a motorosok mehettek elsőként a Lima központjában felállított óriás pódiumhoz, hogy a történelminek tekinthető szertartáson elfoglalják a dobogón helyeiket.



A mai napon Cyril Despres a terepmotorozás királyává vált, hisz mostani – immár negyedik- Dakar győzelmével ezt bizonyította be a világnak. Másodikként – a címvédő- Marc Coma végzett, míg harmadikként – megismételve a tavalyi eredményét- Helder Rodrigues vehette át a Dakar szobrocskát.

A teljes távot, 8.300 km megtételét követően 97 motoros ért célba a 178-ból! Összegzésként elmondható, hogy fordulatos két héten vannak túl a résztvevők és mindenki tanult belőle. A szervezők a legnagyobb hangsúlyt mindig a versenyzők biztonságára helyezik, ennek ellenére halálos balesettel indult a verseny. Hogy ez elkerülhető lett volna-e, arról még sokat fognak beszélni. De arról is sokat fognak beszélni, hogy mi lett volna ha nem törlik a hatodik szakaszt, vagy ha nem került volna be az útvonalak közé egy újabb ország: Peru. Sőt a „mi lett volna ha...” jellegű eszmefuttatások és összeesküvés elméletek tömkelege fog még lázban tartani jó pár Dakar rajongót...ha más nem, akkor a következő megmérettetésig.

Aki erre a versenyre eljön, az egy dologra biztosan számíthat: itt bármi megtörténhet, hiszen ez a DAKAR!

Ami viszont biztos:
Sokan visszatérnek majd jövőre is, hogy újabb élménnyel gazdagodjanak, miközben minket – sportbarátokat- is megörvendeztetnek ezzel.
 
TOTOS

Korábbi Dakar hírek:

2012-01-15 vasárnap Dakar 2012/ Rodrigues nyert, Coma veszített

Az idei Dakar utolsó előtti napján Coma óriási hátrányt szenvedett, míg Despres másodikként végezve megerősítette az élen a helyét. Több mint 11 perce...

2012-01-14 szombat Dakar 2012/ Az első perui győzelem Despres nevéhez került

A Dakar Peruba való érkezésének Despres örülhetett a legjobban, hiszen az idei negyedik szakaszgyőzelmével bebiztosította magát a táblázat élén 2'22”-...

2012-01-14 szombat Dakar 2012/ Coma nyert és ismét vezet az összetettben

Ezúttal Coma nyert csatát és két nappal a vége előtt neki áll, hogy megnyerje a Despres-vel folytatott háborúját. Jelenleg másfél perccel vezeti a tab...

2012-01-13 péntek Dakar 2012/ Az első perui győzelem Despres nevéhez került

A Dakar Peruba való érkezésének Despres örülhetett a legjobban, hiszen az idei negyedik szakaszgyőzelmével bebiztosította magát a táblázat élén 2'22”-...

Régebbi cikkek

Coma-Despres 5:3 (2011-01-15)

Budapest-Bamako 2010: Az óceánparton haladva

A mezőnyből kivált már 17 csapat, akik Bamako felé vették az irányt, a többiekre pedig egy enyhébbnek mondható hat órás szakasz várt.

Budapest-Bamako 10. szakasz: Laayoune-Khanifiss



 A sok kiesőnek és gondnak köszönhetően később „fekete vasárnapnak” elnevezett nap végét Tarfaya előtt majd 100 km-re lévő kempingben éjszakázhatott a megtépázott mezőny. Kun Árpi motoros barátunk is beért a táborba és társával együtt pálinkázással öblítették le –kizárólag sterilizációs célzattal- a helyi kaját, amit még vacsorára ettek (valami tadzsinn névre keresztelt zsíros bárány…). Az éjszaka folyamán egy kecskecsalád tévedt a sátrak közé és felzabáltak egy zacskó citromot, amit kint hagytak a sátor előtt. Végre Mező Jani is hallatott magáról, pedig már kezdtem visszaemlékezni a tavalyi eltűnésére, amikor már azt a hírt kaptam, hogy eljátszotta egy helyi kocsmában a motorját és ezért nem tudunk róla…Most nem így történt, de kis gond azért akadt megint. A vele tartó motorosok (vagy ő tart velük…végül is mindegy a lényeg, hogy klikkesedtek páran és együtt folytatják…egységben a segítség alapon) közül az egyik KTM-esnek szintén defektje lett, amit a nála lévő pótbelsővel sem tudott elhárítani, hiszen az is lukas volt (ezt nevezi Mező dupla pechnek). Következésként lemaradtak a mezőnytől és javítási lehetőség után néztek. Megoldva a problémát, folytatták útjukat Foum-Zguid, majd Tata városát érintve. Később egy másik BMW F650 GS-nek pedig vissza kellett fordulnia a Szaharából, mert a túlpakolt motor váznyúlványa elrepedt. Lényeges, hogy sokkal nomádabbak a körülmények, mint eddig – fogalmaz Mező, aki több társával várta a folytatást.

Mivel a tegnapi cél mégis Laayoune mellett lett kijelölve, ezért a mai szakaszt is hivatalosan onnan kezdték meg, bár kicsit később a megszokottól. 12.30-kor vághatott neki a megfogyatkozott mezőny a mai hat órás szintidőre kiírt távnak. Ettől délebbre már nem fognak kerülni a versenyzők, hiszen észak felé vették az irányt.



 Az óceán apályhelyzetét kihasználva közvetlenül a part homokjában haladt a mai nyomvonal,



ahonnan néha elrozsdásodott hajókat is látni lehetett.

A laza és kiszámíthatatlan vizes homok áldozata lett a Nádor Adventure Team, akik felborultak, de a Medical Team tájékoztatása szerint minden gond nélkül folytatni tudják a küzdelmet. A levált 17 csapat pedig Dakhla-ba ért Villám Géza vezetésével és nem kompon, hanem a szárazföldön – Mauritánián keresztül- szeretnék elérni Bamakót. Villám Gáza szerint katonai kíséretet biztosítanak nekik Mauritánián keresztül. Bár eredetileg 17 csapatról szállingóztak a hírek, mégis kb.: 30 autó volt az esti szálláshely parkolójában…

A 2010-es Budapest-Bamako január 23-i összetett nem hivatalos eredményei:

 1. #60 A www.homokdune.hu bemutatja (1020 pont)
2. #59 We solve it_1 (1003 pont)
3. #38 Snickers Team (1000 pont)
4. #1 Raid Adventure Team Slovakia_1 (987 pont)
5. #23 Green Network (968 pont)
6. #111 Honvéd Dream Team (963 pont)
7. #65 Raid Adventure Team Slovakia_2 (927 pont)
8. #13 Carcade_1 (904 pont)
9. #25 Union Biztosító /Lusteenet tehetségkutató program/ (900 pont)
10. Hungarian Dakar Team_1 (883 pont)


Talán most már véglegessé válik a hátralévő pár nap útvonala, amely alapján most Khanifiss-Cap Draa-Sidi Ifni-Tafraoute, majd pedig a végállomás Agadir következik.



TOTOS

Korábbi Bamako hírek:

2010-01-29 péntek Budapest-Bamako 2010: Marokkó új arca

Még mindig az óceán partján haladt a mezőny, de most eső is áztatta a kalandorokat. Kisebb technikai gondokkal megúszták a 12 szakaszt a versenyben ma...

2010-01-29 péntek Budapest-Bamako 2010: Hóesésben, keskeny szerpentinen át

A 13. szakasz még a babonásoknak sem okozott gondot. Trükkös, látványos helyeken kellett haladniuk a kalandoroknak, amelyhez teljesíthető szintidőt ad...

2010-01-28 csütörtök Budapest-Bamako 2010: Gyönyörű nap

A sok gyötrelem után most egy könnyűnek mondott szakaszt teljesített a mezőny. Szinte mindenki szintidőn belül ért célba és áradoztak a gyönyörű táj l...

2010-01-27 szerda Budapest-Bamako 2010: Az óceánparton haladva

A mezőnyből kivált már 17 csapat, akik Bamako felé vették az irányt, a többiekre pedig egy enyhébbnek mondható hat órás szakasz várt.Budapest-Bamako 1...

Régebbi cikkek

Welcome to Bamako (2009-01-31)

Kiemelt akciós termékeink