Motorsport

Korábbi Motorsport hírek:

2018-04-05 csütörtök A közút nem versenypálya!

Ezzel a videóval szeretnénk megmutatni nektek,mennyire fontos a jó védőfelszerelés és a biztonságos vezetés!

2018-03-29 csütörtök Segura Hank

Ez a video bemutatja Nektek a Segura Hank bőrdzsekijét!Érdemes megnézni,mert így teljes egészében láthatod!

2018-03-29 csütörtök S100 Lánctisztító

Nézzétek meg ezt a videót,amelyen bemutatják,hogyan is kell használni az S100 Lánctisztító termékét!

Régebbi cikkek

Devils Börze (2010-11-11)

Dakar 2012/ Despres lett a végső győztes!

Cyril Despres-nek elég volt egy biztonsági motorozás is, hiszen riválisa motorcsere miatt majd egy órás hátránnyal indulhatott a végső harcba a 29 km-es mai szelektíven.

Véghajrá Pisco és Lima között



Az idei Dakar utolsó szakasza bár 254 kilométer teljesítését jelentette, mindössze 29 km-es szelektív részből állt, ami megkönnyítette a végső célállomás, Lima elérését. A perui főváros központjában felállított nagyszínpad várta a hősöket, akiknek a fejében csak annak elérése volt fontos, hisz a táv enyhének tűnt és rövidnek. Azonban mégis volt tétje a mai napnak, el kellett dönteni a végső besorolásokat. A címvédő Marc Coma eddig az elsőségért küzdött egészen a 13. szakaszig, amikor is a váltóhiba végleg el nem döntötte a Cyril Despres-vel folytatott magánháborúját.



A KTM csak négyes és ötös fokozattal rendelkezett, amivel nehéz volt a tavalyi győztesnek dűnéket mászni. Bár beért a célba a katalán, de az összegyűjtött időkülönbségen kívül egy motorcsere is hozzáadódott a végső elszámoláshoz. A verseny során egyszer már cserélt blokkot Coma, így a második csere már 45 perces pluszt jelentett számára. Összesen a két motorblokk csere pedig 1 órás hátrányt okozott az összetett tabellán számára! Így az utolsó napon már nem az elsőségért kellett küzdenie, hanem azért, hogy legalább a második helyet megtartsa Rodrigues-szel szemben.
 
Az utolsó etap - a várakozásoknak megfelelően- meglepetés nélkül zajlott, hiszen az élen álló franciának elég volt egy biztonsági motorozás, a biztos célba érés reményében. Ennek megfelelően csak a 10. legjobb idővel végzett az utolsó szakaszon, 2'43”-el Coma mögött. Azonban nem a katalán volt a leggyorsabb, hanem Pal Anders Ullevalseter.



A norvégok büszkesége a maga 44 évével és a háta mögötti 9 Dakarral az egyik legtapasztaltabb versenyzőnek számít a mezőnyben. Eddig azonban csak egyszer sikerült szakaszt nyernie még 2010-ben, amikor az összetettben a második helyen végzett. Most a 10. Dakarjának utolsó napján sikerült egy újabb szakaszgyőzelmet besöpörnie, azonban a végső elszámolásnál meg kellett elégednie a 6. hellyel (csakúgy, mint 2006-ban, 2009-ben és 2011-ben, amikor mindig hatodik lett).



A harmadik leggyorsabb ezen a szakaszon a szlovák Stefan Svitko volt, akinek ez a harmadik Dakarja és máris a TOP5-ben tudott végezni (tavaly kiesett, 2010-ben pedig 18 volt)

Az idei utolsó szakasz végeredménye:



Gyötrelmes két hetet tudhattak maguk mögött a kétkerekűek, ahol kétség kívül a Coma-Despres háború dominált. Viszont tartogatott meglepetést is bőven az idei Dakar forgatókönyv, amit még legalább egy évig emlegetni fogunk.

Az összetett végeredmény:



Mint ahogyan a tabellán is látható „Mani” azaz Gyenes Emanuel 17. lett ezen a Dakaron, ami az eddigi legjobb eredménye (tavaly 18., 2009-ben kiesett, 2007-ben pedig 48. volt). A 27 éves szatmári fiú eredménye így is irigylésre méltó. Gratulálunk hozzá!

Nem maradt más hátra, mint az ünneplés.



Tehát a motorosok mehettek elsőként a Lima központjában felállított óriás pódiumhoz, hogy a történelminek tekinthető szertartáson elfoglalják a dobogón helyeiket.



A mai napon Cyril Despres a terepmotorozás királyává vált, hisz mostani – immár negyedik- Dakar győzelmével ezt bizonyította be a világnak. Másodikként – a címvédő- Marc Coma végzett, míg harmadikként – megismételve a tavalyi eredményét- Helder Rodrigues vehette át a Dakar szobrocskát.

A teljes távot, 8.300 km megtételét követően 97 motoros ért célba a 178-ból! Összegzésként elmondható, hogy fordulatos két héten vannak túl a résztvevők és mindenki tanult belőle. A szervezők a legnagyobb hangsúlyt mindig a versenyzők biztonságára helyezik, ennek ellenére halálos balesettel indult a verseny. Hogy ez elkerülhető lett volna-e, arról még sokat fognak beszélni. De arról is sokat fognak beszélni, hogy mi lett volna ha nem törlik a hatodik szakaszt, vagy ha nem került volna be az útvonalak közé egy újabb ország: Peru. Sőt a „mi lett volna ha...” jellegű eszmefuttatások és összeesküvés elméletek tömkelege fog még lázban tartani jó pár Dakar rajongót...ha más nem, akkor a következő megmérettetésig.

Aki erre a versenyre eljön, az egy dologra biztosan számíthat: itt bármi megtörténhet, hiszen ez a DAKAR!

Ami viszont biztos:
Sokan visszatérnek majd jövőre is, hogy újabb élménnyel gazdagodjanak, miközben minket – sportbarátokat- is megörvendeztetnek ezzel.
 
TOTOS

Korábbi Dakar hírek:

2012-01-15 vasárnap Dakar 2012/ Rodrigues nyert, Coma veszített

Az idei Dakar utolsó előtti napján Coma óriási hátrányt szenvedett, míg Despres másodikként végezve megerősítette az élen a helyét. Több mint 11 perce...

2012-01-14 szombat Dakar 2012/ Az első perui győzelem Despres nevéhez került

A Dakar Peruba való érkezésének Despres örülhetett a legjobban, hiszen az idei negyedik szakaszgyőzelmével bebiztosította magát a táblázat élén 2'22”-...

2012-01-14 szombat Dakar 2012/ Coma nyert és ismét vezet az összetettben

Ezúttal Coma nyert csatát és két nappal a vége előtt neki áll, hogy megnyerje a Despres-vel folytatott háborúját. Jelenleg másfél perccel vezeti a tab...

2012-01-13 péntek Dakar 2012/ Az első perui győzelem Despres nevéhez került

A Dakar Peruba való érkezésének Despres örülhetett a legjobban, hiszen az idei negyedik szakaszgyőzelmével bebiztosította magát a táblázat élén 2'22”-...

Régebbi cikkek

Coma-Despres 5:3 (2011-01-15)

Budapest-Bamako 2010: Elindult a mezőny

Felemás érzéssel sorakoztak fel a Nagy Afrikai Futam résztvevői, aminek az előzetesen bejelentett terrorfenyegetettség volt a fő oka. Meg persze annak következményeként tett útvonal módosítás. Ezek szerint nem Bamakóban ér véget az idei Budapest-Bamako, ami első hallásra kicsit bizarr. De ha jobban belegondolunk a szervezők valószínűleg nem tehettek mást, mint a Mauritán és Mali térségben kiírt útszakaszok helyettesítését a marokkói feladatokkal. Most úgy tudni, hogy egy jó nagy kört megtéve a marokkói részen, végül Agadirben lesz a befutó. Emiatt a résztvevők egy része csalódásának adott hangot, de akadt olyan is aki kijelentette, hogy ő akkor is elmegy Bamakóig. Utóbbiak valószínűleg saját felelősségükre tehetik mindezt...

Budapest  Bamako 2010 start

Szóval a mezőnyt a Városligeti Műjégpályán indították útjára, több ezer néző biztatása mellett. A mínusz hét fokos hideg nem szegte kedvüket az indulóknak, sőt talán gyorsabb tempóra buzdítja őket, hisz lelki szemeik előtt az afrikai hőség és a csodálatos táj képe lebeg. Előtte azonban meg kell tenni pár ezer kilométeres utat az európai kontinensen is, ahol vélhetőleg még hasonló hidegben kell fagyoskodniuk.

 Budapes-Bamak indulás

Először a segélyszállító kamion kelt útra, majd pedig Villám Géza köszöntötte az egybegyülteket, aki az 5 évvel ezelőtti futam megálmodója volt, és az idei évben is teljesíteni kívánja a teljes távot. Bohókás ruhájában, bohókás autójával vágott neki a megmérettetésnek, ami vélhetően most rengeteg újdonságot tartogat majd számára is. Ezek után következtek a rendezők és kisegítők, valamint a mentősök autói, akiket rövid bemutatás mellett indítottak útra.

Budape-Bamako 2010 Mező Jani

Engem legfőképpen a motoros mezőny érdekelt, hiszen nem kétséges, hogy ők vállalják a legnagyobb feladatot az útvonal teljesítésével. Az előre beharangozott 18 motor helyett én csak négy motorost fedeztem fel a rajtnál, akik között ott volt Mező Jani barátom is, aki a Motorrevü színeiben indulhatott.

Budapes Bamako 2010 Mező Jani

Ő már harmadjára szeretné teljesíteni a távot, ezért valószínűleg (mivel már kétszer látta Bamakót) nem a morgós indulók közé sorolható. Zebracsíkos motorján gurult fel a rámpára, hogy Aszódi Zoltán alkalmi szpíker közlésére reagálva elmondhassa, hogy ő nem Győzike és jelenleg betegen vág neki az idei versenynek (hiszen ő a verseny kategóriát választotta).

Budapest Bamako 2010 indulás (Quad)

A hiányzó motorosok miatt oknyomozásba kezdtem, de érdemben nem tudtam sokat kideríteni, viszont feltűnt egy segélyautó, amelynek utánfutójába több motor is be volt rakodva. Ha értesüléseim helytállóak, akkor Mező motorja is így utazik Almeriáig –tehát a teljes európai szakaszt kihagyva-, Jani pedig a meleg utastérben. (ez még megbocsájtható?-szerkesztő)

Viszont a nyomozásnak lett más haszna is: megtudtam, hogy Polgár Tamás főszervező két autó kíséretében már előrement, hogy az új útvonalat a marokkói részen kijelölhessék, amiről a versenyzők a hetedik szakasz teljesítéséig kellő tájékoztatást kapnak majd. Addig ugyanis változatlan marad az útvonal. Polgár András a futam igazgatója pedig a rajtceremóniát követően igyekezett a mezőnnyel.

Polgár András:
"Az emberélet a legfontosabb, ezért született meg a döntés. Az elmúlt időszakban több európai turistát is elraboltak a veszélyes térségben, de érkeztek hírek kivégzésekről is."

Talán a fenti idézet érthetővé teszi a szervezők döntését...

TOTOS

Korábbi Bamako hírek:

2010-01-29 péntek Budapest-Bamako 2010: Marokkó új arca

Még mindig az óceán partján haladt a mezőny, de most eső is áztatta a kalandorokat. Kisebb technikai gondokkal megúszták a 12 szakaszt a versenyben ma...

2010-01-29 péntek Budapest-Bamako 2010: Hóesésben, keskeny szerpentinen át

A 13. szakasz még a babonásoknak sem okozott gondot. Trükkös, látványos helyeken kellett haladniuk a kalandoroknak, amelyhez teljesíthető szintidőt ad...

2010-01-28 csütörtök Budapest-Bamako 2010: Gyönyörű nap

A sok gyötrelem után most egy könnyűnek mondott szakaszt teljesített a mezőny. Szinte mindenki szintidőn belül ért célba és áradoztak a gyönyörű táj l...

2010-01-27 szerda Budapest-Bamako 2010: Az óceánparton haladva

A mezőnyből kivált már 17 csapat, akik Bamako felé vették az irányt, a többiekre pedig egy enyhébbnek mondható hat órás szakasz várt.Budapest-Bamako 1...

Régebbi cikkek

Welcome to Bamako (2009-01-31)

Kiemelt akciós termékeink