Korábbi Motorsport hírek:
Ezzel a videóval szeretnénk megmutatni nektek,mennyire fontos a jó védőfelszerelés és a biztonságos vezetés!
Ez a video bemutatja Nektek a Segura Hank bőrdzsekijét!Érdemes megnézni,mert így teljes egészében láthatod!
Nézzétek meg ezt a videót,amelyen bemutatják,hogyan is kell használni az S100 Lánctisztító termékét!
Régebbi cikkek
Dakar 2012/ Despres lett a végső győztes!
Cyril Despres-nek elég volt egy biztonsági motorozás is, hiszen riválisa motorcsere miatt majd egy órás hátránnyal indulhatott a végső harcba a 29 km-es mai szelektíven.
Véghajrá Pisco és Lima között
Az idei Dakar utolsó szakasza bár 254 kilométer teljesítését jelentette, mindössze 29 km-es szelektív részből állt, ami megkönnyítette a végső célállomás, Lima elérését. A perui főváros központjában felállított nagyszínpad várta a hősöket, akiknek a fejében csak annak elérése volt fontos, hisz a táv enyhének tűnt és rövidnek. Azonban mégis volt tétje a mai napnak, el kellett dönteni a végső besorolásokat. A címvédő Marc Coma eddig az elsőségért küzdött egészen a 13. szakaszig, amikor is a váltóhiba végleg el nem döntötte a Cyril Despres-vel folytatott magánháborúját.
A KTM csak négyes és ötös fokozattal rendelkezett, amivel nehéz volt a tavalyi győztesnek dűnéket mászni. Bár beért a célba a katalán, de az összegyűjtött időkülönbségen kívül egy motorcsere is hozzáadódott a végső elszámoláshoz. A verseny során egyszer már cserélt blokkot Coma, így a második csere már 45 perces pluszt jelentett számára. Összesen a két motorblokk csere pedig 1 órás hátrányt okozott az összetett tabellán számára! Így az utolsó napon már nem az elsőségért kellett küzdenie, hanem azért, hogy legalább a második helyet megtartsa Rodrigues-szel szemben.
Az utolsó etap - a várakozásoknak megfelelően- meglepetés nélkül zajlott, hiszen az élen álló franciának elég volt egy biztonsági motorozás, a biztos célba érés reményében. Ennek megfelelően csak a 10. legjobb idővel végzett az utolsó szakaszon, 2'43”-el Coma mögött. Azonban nem a katalán volt a leggyorsabb, hanem Pal Anders Ullevalseter.
A norvégok büszkesége a maga 44 évével és a háta mögötti 9 Dakarral az egyik legtapasztaltabb versenyzőnek számít a mezőnyben. Eddig azonban csak egyszer sikerült szakaszt nyernie még 2010-ben, amikor az összetettben a második helyen végzett. Most a 10. Dakarjának utolsó napján sikerült egy újabb szakaszgyőzelmet besöpörnie, azonban a végső elszámolásnál meg kellett elégednie a 6. hellyel (csakúgy, mint 2006-ban, 2009-ben és 2011-ben, amikor mindig hatodik lett).
A harmadik leggyorsabb ezen a szakaszon a szlovák Stefan Svitko volt, akinek ez a harmadik Dakarja és máris a TOP5-ben tudott végezni (tavaly kiesett, 2010-ben pedig 18 volt)
Az idei utolsó szakasz végeredménye:
Gyötrelmes két hetet tudhattak maguk mögött a kétkerekűek, ahol kétség kívül a Coma-Despres háború dominált. Viszont tartogatott meglepetést is bőven az idei Dakar forgatókönyv, amit még legalább egy évig emlegetni fogunk.
Az összetett végeredmény:
Mint ahogyan a tabellán is látható „Mani” azaz Gyenes Emanuel 17. lett ezen a Dakaron, ami az eddigi legjobb eredménye (tavaly 18., 2009-ben kiesett, 2007-ben pedig 48. volt). A 27 éves szatmári fiú eredménye így is irigylésre méltó. Gratulálunk hozzá!
Nem maradt más hátra, mint az ünneplés.
Tehát a motorosok mehettek elsőként a Lima központjában felállított óriás pódiumhoz, hogy a történelminek tekinthető szertartáson elfoglalják a dobogón helyeiket.
A mai napon Cyril Despres a terepmotorozás királyává vált, hisz mostani – immár negyedik- Dakar győzelmével ezt bizonyította be a világnak. Másodikként – a címvédő- Marc Coma végzett, míg harmadikként – megismételve a tavalyi eredményét- Helder Rodrigues vehette át a Dakar szobrocskát.
A teljes távot, 8.300 km megtételét követően 97 motoros ért célba a 178-ból! Összegzésként elmondható, hogy fordulatos két héten vannak túl a résztvevők és mindenki tanult belőle. A szervezők a legnagyobb hangsúlyt mindig a versenyzők biztonságára helyezik, ennek ellenére halálos balesettel indult a verseny. Hogy ez elkerülhető lett volna-e, arról még sokat fognak beszélni. De arról is sokat fognak beszélni, hogy mi lett volna ha nem törlik a hatodik szakaszt, vagy ha nem került volna be az útvonalak közé egy újabb ország: Peru. Sőt a „mi lett volna ha...” jellegű eszmefuttatások és összeesküvés elméletek tömkelege fog még lázban tartani jó pár Dakar rajongót...ha más nem, akkor a következő megmérettetésig.
Aki erre a versenyre eljön, az egy dologra biztosan számíthat: itt bármi megtörténhet, hiszen ez a DAKAR!
Ami viszont biztos:
Sokan visszatérnek majd jövőre is, hogy újabb élménnyel gazdagodjanak, miközben minket – sportbarátokat- is megörvendeztetnek ezzel.
TOTOS
Korábbi Dakar hírek:
Az idei Dakar utolsó előtti napján Coma óriási hátrányt szenvedett, míg Despres másodikként végezve megerősítette az élen a helyét. Több mint 11 perce...
A Dakar Peruba való érkezésének Despres örülhetett a legjobban, hiszen az idei negyedik szakaszgyőzelmével bebiztosította magát a táblázat élén 2'22”-...
Ezúttal Coma nyert csatát és két nappal a vége előtt neki áll, hogy megnyerje a Despres-vel folytatott háborúját. Jelenleg másfél perccel vezeti a tab...
A Dakar Peruba való érkezésének Despres örülhetett a legjobban, hiszen az idei negyedik szakaszgyőzelmével bebiztosította magát a táblázat élén 2'22”-...
Régebbi cikkek
Budapest-Bamako 2010: Ma értesítették a résztvevőket a terrorfenyegetettségükről
Idén 5 éves a Budapest-Bamako
A Budapest-Bamako 2005-ben jött létre civil kezdeményezésként. A rali fő célja nem a járművek megmérettetése, hanem az összegyűjtött adományok eljuttatása az afrikai rászorulóknak.
A versenyre két kategóriában lehet nevezni: verseny és kalandtúra.
A versenykategória résztvevőinek a szabályok és sebességkorlátok megtartása mellett ügyességi feladatokat kell elvégezni és az összegyűjtött legmagasabb pontszám mellett elérni a célt, míg a kalandtúra indulóinak az útvonal menti természet és kultúrák megismerése a fontosabb.
Idén összesen 18 motoros döntött a részvétel mellett:
Csapatnév |
Kapitány neve |
Rajtszám |
kategória |
Golf Adventure Team |
Zsolt Szabó |
206 |
kaland |
HGMC IZDA 1 |
Árpád Kun |
211 |
kaland |
HawkEye |
Balázs Huszl |
210 |
kaland |
GAC 2 |
Peter Bengtsson |
205 |
kaland |
HGMC IZDA 2 |
Attila Várai |
212 |
kaland |
Green Textile Motorsport |
Zoltán Egyed |
207 |
kaland |
running moto 1 |
Jiri Vasatko |
216 |
kaland |
martona |
András Marton |
213 |
kaland |
Zimi |
Imre Zádory |
220 |
kaland |
Palica |
Mihály Sajbán |
215 |
kaland |
running moto 2 |
ludvik klinke |
217 |
kaland |
Hadnagy BMW |
Zsolt Hadnagy |
208 |
kaland |
Evotech 3 |
Leo Myers |
4 |
verseny |
Evotech 2 |
Neil Phillips |
3 |
verseny |
EGERSZEG AC |
Richárd Hodola |
2 |
verseny |
Motorrevü |
János Mező |
6 |
verseny |
Medical Team 7 |
Zsolt Nagy |
737 |
medical |
Medical Team 6 |
Tamás Mészöly |
736 |
medical |
A Budapest-Bamako rali közel 10.000 km-es távja extrém igénybevételt jelent a motorosoknak, de még veszélyeket is tartogathat. A közlekedési baleseteken túl az afrikai közlekedés is tartogathat meglepetéseket a felkészületlen utazóknak. Ráadásul aknaveszély is előfordulhat a nyugat-szaharai részeken, amely miatt nem ajánlatos a Laayoune és Mauritánia közötti részen letérni az aszfalt útról. Ha valaki benevez a Nagy Afrikai Futamra, akkor biztosan akad olyan ismerőse, aki megpróbálja lebeszélni a rá leselkedő veszélyekre hivatkozva.
Természetesen a leendő veszélyekkel tisztában vannak a résztvevők, hiszen a nevezéskor kellő tájékoztatást kapnak a szervezőktől ez ügyben is.
Most, hogy elérkeztünk az indulás előkészületeihez és kezdenek felsorakozni a rajtvonalhoz a versenyzők, egy tervezett sajtótájékoztató keretében nem tervezett bejelentést tett Polgár András a futam igazgatója:
„A mai nap folyamán a Budapest-Bamako-val kapcsolatban a külügyminisztérium közlése alapján a nemzetközi kockázatelemzéssel foglalkozó szervek és európai uniós tagállamok megítélése és információi szerint közvetlen terroristaveszélyeztetésnek vagyunk kitéve! Az igaz, hogy rizikó nélkül nincs kaland, viszont bizonyos határokon túl mi sem vagyunk hajlandóak menni. Meg kell nyugtatnunk minden résztvevőt, hogy a Budapest-Bamako szervezése eltökélt az irányában, hogy a rajt meg fog történni és a mezőny megérkezik Afrikába! Azonban az útvonallal kapcsolatban biztosan lesz módosítás és ez ügyben még kapnak külön tájékoztatást az érintettek. Most dolgozunk a vészforgatókönyvön. Péntek estig pontos információval fogunk szolgálni!”
A bejelentéskor jelen volt Héder Barna az RTL Klub televízió képviseletében, és kérdésemre elmondta, hogy a fenyegetettség ellenére végig követik a verseny útvonalát és idén a Dakar helyett onnan fognak naponta bejelentkezni.
Mi is jelentkezünk naponta friss hírekkel!
TOTOS
Korábbi Bamako hírek:
Még mindig az óceán partján haladt a mezőny, de most eső is áztatta a kalandorokat. Kisebb technikai gondokkal megúszták a 12 szakaszt a versenyben ma...
A 13. szakasz még a babonásoknak sem okozott gondot. Trükkös, látványos helyeken kellett haladniuk a kalandoroknak, amelyhez teljesíthető szintidőt ad...
A sok gyötrelem után most egy könnyűnek mondott szakaszt teljesített a mezőny. Szinte mindenki szintidőn belül ért célba és áradoztak a gyönyörű táj l...
A mezőnyből kivált már 17 csapat, akik Bamako felé vették az irányt, a többiekre pedig egy enyhébbnek mondható hat órás szakasz várt.Budapest-Bamako 1...