Motorsport

Korábbi Motorsport hírek:

2018-04-05 csütörtök A közút nem versenypálya!

Ezzel a videóval szeretnénk megmutatni nektek,mennyire fontos a jó védőfelszerelés és a biztonságos vezetés!

2018-03-29 csütörtök Segura Hank

Ez a video bemutatja Nektek a Segura Hank bőrdzsekijét!Érdemes megnézni,mert így teljes egészében láthatod!

2018-03-29 csütörtök S100 Lánctisztító

Nézzétek meg ezt a videót,amelyen bemutatják,hogyan is kell használni az S100 Lánctisztító termékét!

Régebbi cikkek

Devils Börze (2010-11-11)

Dakar 2012/ Despres lett a végső győztes!

Cyril Despres-nek elég volt egy biztonsági motorozás is, hiszen riválisa motorcsere miatt majd egy órás hátránnyal indulhatott a végső harcba a 29 km-es mai szelektíven.

Véghajrá Pisco és Lima között



Az idei Dakar utolsó szakasza bár 254 kilométer teljesítését jelentette, mindössze 29 km-es szelektív részből állt, ami megkönnyítette a végső célállomás, Lima elérését. A perui főváros központjában felállított nagyszínpad várta a hősöket, akiknek a fejében csak annak elérése volt fontos, hisz a táv enyhének tűnt és rövidnek. Azonban mégis volt tétje a mai napnak, el kellett dönteni a végső besorolásokat. A címvédő Marc Coma eddig az elsőségért küzdött egészen a 13. szakaszig, amikor is a váltóhiba végleg el nem döntötte a Cyril Despres-vel folytatott magánháborúját.



A KTM csak négyes és ötös fokozattal rendelkezett, amivel nehéz volt a tavalyi győztesnek dűnéket mászni. Bár beért a célba a katalán, de az összegyűjtött időkülönbségen kívül egy motorcsere is hozzáadódott a végső elszámoláshoz. A verseny során egyszer már cserélt blokkot Coma, így a második csere már 45 perces pluszt jelentett számára. Összesen a két motorblokk csere pedig 1 órás hátrányt okozott az összetett tabellán számára! Így az utolsó napon már nem az elsőségért kellett küzdenie, hanem azért, hogy legalább a második helyet megtartsa Rodrigues-szel szemben.
 
Az utolsó etap - a várakozásoknak megfelelően- meglepetés nélkül zajlott, hiszen az élen álló franciának elég volt egy biztonsági motorozás, a biztos célba érés reményében. Ennek megfelelően csak a 10. legjobb idővel végzett az utolsó szakaszon, 2'43”-el Coma mögött. Azonban nem a katalán volt a leggyorsabb, hanem Pal Anders Ullevalseter.



A norvégok büszkesége a maga 44 évével és a háta mögötti 9 Dakarral az egyik legtapasztaltabb versenyzőnek számít a mezőnyben. Eddig azonban csak egyszer sikerült szakaszt nyernie még 2010-ben, amikor az összetettben a második helyen végzett. Most a 10. Dakarjának utolsó napján sikerült egy újabb szakaszgyőzelmet besöpörnie, azonban a végső elszámolásnál meg kellett elégednie a 6. hellyel (csakúgy, mint 2006-ban, 2009-ben és 2011-ben, amikor mindig hatodik lett).



A harmadik leggyorsabb ezen a szakaszon a szlovák Stefan Svitko volt, akinek ez a harmadik Dakarja és máris a TOP5-ben tudott végezni (tavaly kiesett, 2010-ben pedig 18 volt)

Az idei utolsó szakasz végeredménye:



Gyötrelmes két hetet tudhattak maguk mögött a kétkerekűek, ahol kétség kívül a Coma-Despres háború dominált. Viszont tartogatott meglepetést is bőven az idei Dakar forgatókönyv, amit még legalább egy évig emlegetni fogunk.

Az összetett végeredmény:



Mint ahogyan a tabellán is látható „Mani” azaz Gyenes Emanuel 17. lett ezen a Dakaron, ami az eddigi legjobb eredménye (tavaly 18., 2009-ben kiesett, 2007-ben pedig 48. volt). A 27 éves szatmári fiú eredménye így is irigylésre méltó. Gratulálunk hozzá!

Nem maradt más hátra, mint az ünneplés.



Tehát a motorosok mehettek elsőként a Lima központjában felállított óriás pódiumhoz, hogy a történelminek tekinthető szertartáson elfoglalják a dobogón helyeiket.



A mai napon Cyril Despres a terepmotorozás királyává vált, hisz mostani – immár negyedik- Dakar győzelmével ezt bizonyította be a világnak. Másodikként – a címvédő- Marc Coma végzett, míg harmadikként – megismételve a tavalyi eredményét- Helder Rodrigues vehette át a Dakar szobrocskát.

A teljes távot, 8.300 km megtételét követően 97 motoros ért célba a 178-ból! Összegzésként elmondható, hogy fordulatos két héten vannak túl a résztvevők és mindenki tanult belőle. A szervezők a legnagyobb hangsúlyt mindig a versenyzők biztonságára helyezik, ennek ellenére halálos balesettel indult a verseny. Hogy ez elkerülhető lett volna-e, arról még sokat fognak beszélni. De arról is sokat fognak beszélni, hogy mi lett volna ha nem törlik a hatodik szakaszt, vagy ha nem került volna be az útvonalak közé egy újabb ország: Peru. Sőt a „mi lett volna ha...” jellegű eszmefuttatások és összeesküvés elméletek tömkelege fog még lázban tartani jó pár Dakar rajongót...ha más nem, akkor a következő megmérettetésig.

Aki erre a versenyre eljön, az egy dologra biztosan számíthat: itt bármi megtörténhet, hiszen ez a DAKAR!

Ami viszont biztos:
Sokan visszatérnek majd jövőre is, hogy újabb élménnyel gazdagodjanak, miközben minket – sportbarátokat- is megörvendeztetnek ezzel.
 
TOTOS

Korábbi Dakar hírek:

2012-01-15 vasárnap Dakar 2012/ Rodrigues nyert, Coma veszített

Az idei Dakar utolsó előtti napján Coma óriási hátrányt szenvedett, míg Despres másodikként végezve megerősítette az élen a helyét. Több mint 11 perce...

2012-01-14 szombat Dakar 2012/ Az első perui győzelem Despres nevéhez került

A Dakar Peruba való érkezésének Despres örülhetett a legjobban, hiszen az idei negyedik szakaszgyőzelmével bebiztosította magát a táblázat élén 2'22”-...

2012-01-14 szombat Dakar 2012/ Coma nyert és ismét vezet az összetettben

Ezúttal Coma nyert csatát és két nappal a vége előtt neki áll, hogy megnyerje a Despres-vel folytatott háborúját. Jelenleg másfél perccel vezeti a tab...

2012-01-13 péntek Dakar 2012/ Az első perui győzelem Despres nevéhez került

A Dakar Peruba való érkezésének Despres örülhetett a legjobban, hiszen az idei negyedik szakaszgyőzelmével bebiztosította magát a táblázat élén 2'22”-...

Régebbi cikkek

Coma-Despres 5:3 (2011-01-15)

Budapest-Bamako 2010: Összetört autók és temérdek gond

A vasárnapi szakaszt ítélték a résztvevők az eddigi legnehezebbnek. Talán a sok műszaki gondnak és az összetört járműveknek köszönhetően.

Budapest-Bamako 9. szakasz: Assa-Tarfaya

Elvileg járhatatlan utakon haladtak, ezért iszonyatos napon vannak túl a résztvevők, akik közül páran feladni kényszerültek a versenyt. Talán a nap legnagyobb vesztesei a Duna Televízió színeiben indult –jól összeszokott páros- Markó Zsófia és Borsa Miklós, akiknek az autójuk felborult Tan Tan közelében a kősivatagon áthaladva.



 Miki szerint (én tegezhetem, mert régi motoros…és a mostani gépét még tőlem vette anno…) valami műszaki gond miatt blokkolt az autójuk és ezt követően felborultak. Vélhetően a futóműnél elszabadult csavar okozta a balesetet, de szerencsére személyi sérülés nem történt. (mellékesen jegyzem meg, hogy tavaly is kint jártak, amikor pedig egy „hirtelen eléjük ugró” fának hajtottak neki, de akkor még tudták folytatni a versenyt) A legpechesebb címet pedig én személy szerint a vezető helyről búcsúzó szlovák csapatnak ítélem, akiknél a sofőr nem más, mint a Dakar csillag Juraj Ulrich. Ők is borultak, majd feladták a további küzdelmet.

De rajtuk kívül még az asszisztencia autói is szinte mind technikai gondokkal küzdöttek a nap folyamán. Érvényes ez Pólcsik, Tóth és Szaller által vezetett gépekre. Sőt a Honvéd Dream Team autójának az eleje is összetört, és az IFA is betegeskedett. Rengeteg defekt és milliónyi gond…

Közben a szervezők a szakasz célpontját áthelyezték Tarfaya-ból a nyugat-szaharai Laayoune-tól 20-30km-re lévő, meglehetősen spártai táborhelyre. A Tarfaya-tól csaknem 100 km-re lévő változtatott napi célt illetően a szervezők ismét kaptak bírálatot a résztvevőktől.

A motorosok közül egyedül Kun Árpi hallatott magáról, aki már elérte a megjavított KTM-mel az Óceánt…és nagyon tetszik neki. Beszélgetve a helyi rendőrrel –valamint az eddig tapasztaltakat alapul véve- arra a következtetésre jutott, hogy becsületes kis népek vannak errefelé, csak bennünk van előítélet velük szemben.

Ennek cáfolására szolgálhat az a sztori, ami a szépségkirálynőkkel esett meg még pár nappal ezelőtt. Megálltak egy benzinkútnál tankolni, amikor a velük utazó operatőr kameráját és kistáskáját –benne az irataival és a pénzével- lopta el állítólag egy helyi kissrác. Persze az egy percre magára hagyott kamera, egy megoldatlan nap és eltévesztett szakasz következménye volt, mint ahogyan a táborhelyen kívüli éjszakázás is. Nem csoda, ha emiatt a szépségek a versenykategória utolsó helyén, meg persze az összeomlás szélén vannak.



 Azonban még mindig találnak mesés látnivalót a résztvevők, ami lelket önt beléjük a folytatáshoz.

De nem mindenkibe… A mai napon a résztvevőknek szétválnak útjaik és a Bamakóba tartók elindulnak Dakhla-ba, hogy elérjék az eredetileg célként kitűzött Mali fővárosát. Ők gondolom, azzal a repülővel jönnek haza, amire már indulás előtt megvették a jegyüket. Valószínűleg Dakhla-Dakar távot komppal tennék meg, kikerülve a veszélyesnek kikiáltott Mauritán részeket. Gondolom azért hatással volt a döntéshozókra a marokkói magyar konzul 22-i látogatása is, amikor is a táborhelyükön beszélgetett el egy kicsit a mezőnnyel.

Akik pedig maradnak továbbra is a versenyben, azoknak ma Tatooine a célállomás, ha csak nem változik…Mert a rajt máris változott: 8.15 helyett 13 órakor indulnak majd, addig is marad idejük a járművek foltozgatására.



TOTOS

Korábbi Bamako hírek:

2010-01-29 péntek Budapest-Bamako 2010: Marokkó új arca

Még mindig az óceán partján haladt a mezőny, de most eső is áztatta a kalandorokat. Kisebb technikai gondokkal megúszták a 12 szakaszt a versenyben ma...

2010-01-29 péntek Budapest-Bamako 2010: Hóesésben, keskeny szerpentinen át

A 13. szakasz még a babonásoknak sem okozott gondot. Trükkös, látványos helyeken kellett haladniuk a kalandoroknak, amelyhez teljesíthető szintidőt ad...

2010-01-28 csütörtök Budapest-Bamako 2010: Gyönyörű nap

A sok gyötrelem után most egy könnyűnek mondott szakaszt teljesített a mezőny. Szinte mindenki szintidőn belül ért célba és áradoztak a gyönyörű táj l...

2010-01-27 szerda Budapest-Bamako 2010: Az óceánparton haladva

A mezőnyből kivált már 17 csapat, akik Bamako felé vették az irányt, a többiekre pedig egy enyhébbnek mondható hat órás szakasz várt.Budapest-Bamako 1...

Régebbi cikkek

Welcome to Bamako (2009-01-31)

Kiemelt akciós termékeink