Motorsport

Korábbi Motorsport hírek:

2018-04-05 csütörtök A közút nem versenypálya!

Ezzel a videóval szeretnénk megmutatni nektek,mennyire fontos a jó védőfelszerelés és a biztonságos vezetés!

2018-03-29 csütörtök Segura Hank

Ez a video bemutatja Nektek a Segura Hank bőrdzsekijét!Érdemes megnézni,mert így teljes egészében láthatod!

2018-03-29 csütörtök S100 Lánctisztító

Nézzétek meg ezt a videót,amelyen bemutatják,hogyan is kell használni az S100 Lánctisztító termékét!

Régebbi cikkek

Devils Börze (2010-11-11)

Dakar 2012/ Despres lett a végső győztes!

Cyril Despres-nek elég volt egy biztonsági motorozás is, hiszen riválisa motorcsere miatt majd egy órás hátránnyal indulhatott a végső harcba a 29 km-es mai szelektíven.

Véghajrá Pisco és Lima között



Az idei Dakar utolsó szakasza bár 254 kilométer teljesítését jelentette, mindössze 29 km-es szelektív részből állt, ami megkönnyítette a végső célállomás, Lima elérését. A perui főváros központjában felállított nagyszínpad várta a hősöket, akiknek a fejében csak annak elérése volt fontos, hisz a táv enyhének tűnt és rövidnek. Azonban mégis volt tétje a mai napnak, el kellett dönteni a végső besorolásokat. A címvédő Marc Coma eddig az elsőségért küzdött egészen a 13. szakaszig, amikor is a váltóhiba végleg el nem döntötte a Cyril Despres-vel folytatott magánháborúját.



A KTM csak négyes és ötös fokozattal rendelkezett, amivel nehéz volt a tavalyi győztesnek dűnéket mászni. Bár beért a célba a katalán, de az összegyűjtött időkülönbségen kívül egy motorcsere is hozzáadódott a végső elszámoláshoz. A verseny során egyszer már cserélt blokkot Coma, így a második csere már 45 perces pluszt jelentett számára. Összesen a két motorblokk csere pedig 1 órás hátrányt okozott az összetett tabellán számára! Így az utolsó napon már nem az elsőségért kellett küzdenie, hanem azért, hogy legalább a második helyet megtartsa Rodrigues-szel szemben.
 
Az utolsó etap - a várakozásoknak megfelelően- meglepetés nélkül zajlott, hiszen az élen álló franciának elég volt egy biztonsági motorozás, a biztos célba érés reményében. Ennek megfelelően csak a 10. legjobb idővel végzett az utolsó szakaszon, 2'43”-el Coma mögött. Azonban nem a katalán volt a leggyorsabb, hanem Pal Anders Ullevalseter.



A norvégok büszkesége a maga 44 évével és a háta mögötti 9 Dakarral az egyik legtapasztaltabb versenyzőnek számít a mezőnyben. Eddig azonban csak egyszer sikerült szakaszt nyernie még 2010-ben, amikor az összetettben a második helyen végzett. Most a 10. Dakarjának utolsó napján sikerült egy újabb szakaszgyőzelmet besöpörnie, azonban a végső elszámolásnál meg kellett elégednie a 6. hellyel (csakúgy, mint 2006-ban, 2009-ben és 2011-ben, amikor mindig hatodik lett).



A harmadik leggyorsabb ezen a szakaszon a szlovák Stefan Svitko volt, akinek ez a harmadik Dakarja és máris a TOP5-ben tudott végezni (tavaly kiesett, 2010-ben pedig 18 volt)

Az idei utolsó szakasz végeredménye:



Gyötrelmes két hetet tudhattak maguk mögött a kétkerekűek, ahol kétség kívül a Coma-Despres háború dominált. Viszont tartogatott meglepetést is bőven az idei Dakar forgatókönyv, amit még legalább egy évig emlegetni fogunk.

Az összetett végeredmény:



Mint ahogyan a tabellán is látható „Mani” azaz Gyenes Emanuel 17. lett ezen a Dakaron, ami az eddigi legjobb eredménye (tavaly 18., 2009-ben kiesett, 2007-ben pedig 48. volt). A 27 éves szatmári fiú eredménye így is irigylésre méltó. Gratulálunk hozzá!

Nem maradt más hátra, mint az ünneplés.



Tehát a motorosok mehettek elsőként a Lima központjában felállított óriás pódiumhoz, hogy a történelminek tekinthető szertartáson elfoglalják a dobogón helyeiket.



A mai napon Cyril Despres a terepmotorozás királyává vált, hisz mostani – immár negyedik- Dakar győzelmével ezt bizonyította be a világnak. Másodikként – a címvédő- Marc Coma végzett, míg harmadikként – megismételve a tavalyi eredményét- Helder Rodrigues vehette át a Dakar szobrocskát.

A teljes távot, 8.300 km megtételét követően 97 motoros ért célba a 178-ból! Összegzésként elmondható, hogy fordulatos két héten vannak túl a résztvevők és mindenki tanult belőle. A szervezők a legnagyobb hangsúlyt mindig a versenyzők biztonságára helyezik, ennek ellenére halálos balesettel indult a verseny. Hogy ez elkerülhető lett volna-e, arról még sokat fognak beszélni. De arról is sokat fognak beszélni, hogy mi lett volna ha nem törlik a hatodik szakaszt, vagy ha nem került volna be az útvonalak közé egy újabb ország: Peru. Sőt a „mi lett volna ha...” jellegű eszmefuttatások és összeesküvés elméletek tömkelege fog még lázban tartani jó pár Dakar rajongót...ha más nem, akkor a következő megmérettetésig.

Aki erre a versenyre eljön, az egy dologra biztosan számíthat: itt bármi megtörténhet, hiszen ez a DAKAR!

Ami viszont biztos:
Sokan visszatérnek majd jövőre is, hogy újabb élménnyel gazdagodjanak, miközben minket – sportbarátokat- is megörvendeztetnek ezzel.
 
TOTOS

Korábbi Dakar hírek:

2012-01-15 vasárnap Dakar 2012/ Rodrigues nyert, Coma veszített

Az idei Dakar utolsó előtti napján Coma óriási hátrányt szenvedett, míg Despres másodikként végezve megerősítette az élen a helyét. Több mint 11 perce...

2012-01-14 szombat Dakar 2012/ Az első perui győzelem Despres nevéhez került

A Dakar Peruba való érkezésének Despres örülhetett a legjobban, hiszen az idei negyedik szakaszgyőzelmével bebiztosította magát a táblázat élén 2'22”-...

2012-01-14 szombat Dakar 2012/ Coma nyert és ismét vezet az összetettben

Ezúttal Coma nyert csatát és két nappal a vége előtt neki áll, hogy megnyerje a Despres-vel folytatott háborúját. Jelenleg másfél perccel vezeti a tab...

2012-01-13 péntek Dakar 2012/ Az első perui győzelem Despres nevéhez került

A Dakar Peruba való érkezésének Despres örülhetett a legjobban, hiszen az idei negyedik szakaszgyőzelmével bebiztosította magát a táblázat élén 2'22”-...

Régebbi cikkek

Coma-Despres 5:3 (2011-01-15)

Budapest-Bamako 2010: Szakadékok mentén, 2100 méteres magasságban

A nap elején ijesztőnek tűnt a mára előírt 12 órás szintidő, de a többségnek sikerült megoldania. Bár voltak, akik lecsúsztak az útról és Liszi autója is hengerfejes lett.

Budapest-Bamako 7. szakasz: Tinerhir-Mhamid 310 km

Bár nem kellett korán kelniük a résztvevőknek, mégis mindenki időben ott akart lenni az eligazításon és az azt követő fél nyolcas rajtnál, hisz a napi 12 órás szintidő láttán volt sejtésük arról, ami várhat rájuk. Reggeli rituálét követően – ami általában egy gyors fürdés, vagy mégsem és egy rövid kávézással egybekötött reggeli- neki is vágtak a veszélyesnek is mondható szakasznak. A mezőnynek ugyanis 2100 méter magasságban, szakadékok mellett vitt az útjuk,



 de jutott mára is völgyben elnyúló zöld oázis,




 illetve nyílegyenes vöröses homokút. Na meg rengeteg kő, ami ténylegesen rázóssá tette a mai etapot.



 A délelőtti rész – de inkább fél nap- azzal telt, hogy a sziklás terepen haladt a mezőny, miközben az Anti-Atlasz félelmetes kopár masszívumán kellett átkelniük és megérkezniük a Draa folyó fantasztikusan szép völgyéhez, ahol Zagora települése található. A hegyoldalba vájt utak nagyon szűkek és kövesek voltak, amelyek nem magas sziklafal meredezett, a másikról pedig szakadék tátongott, ezért a szembejövőknek nem sok esélyük lett volna a továbbhaladásra. Szembe azonban csak egy csapat dromedár tartott, akik ügyesen rájöttek, hogy nem férnek el tőlük és felmásztak a meredek sziklás hegyoldalra. (hogy mire képesek ezek a tevék…)

Zagora máskülönben híres az egykor innen induló, a Szaharán átvezető, és az észak-afrikai területeket Fekete-Afrikával összekötő karavánútról. A városban több helyen találkozni a táblával, amely azt jelzi, hogy innen 52 nap alatt érhető el a Mali északi részén fekvő ősi iszlám egyetemi város és vallási központ, Timbuktu. Zagorát pisték, vagyis sivatagi ösvények kötik össze az Erg Chebbi szélén fekvő Merzouga-val.



Zagora felé érkezve a rali résztvevői először a városból kirajzó, szolgáikat ajánló autószerelőkkel találkoztak, valamint az út szélén játszó gyerekekkel, akik rámenősen kéregetik az ajándékokat. Persze a járműjavítást tervező csapatok megálltak a helyi műhelyeknél, hiszen nem tudhatták mikor lesz újra lehetőségük egy kis reparatúrára. Majd a mezőny után eredtek, akiknek nagy része már be is ért Mhamid-ba.


Végre ismét lehetett szállodában aludni (már akinek jutott hely és volt rá pénze), ahol még medence is volt. De sokan választották a jól bevált sátrazást is.



A szintidő tartható volt ezért a városi bazárokat is meglátogathatták, ahol teázás mellett próbálták rátukmálni a „varázsszőnyegeket” az érdeklődőkre.

A Liszi László vezette csapatnak egyébként a mai szakaszt követően hengerfejes lett az autója, amit a célba érésük után azonnal 3 szerelő kezdett szerelni. (hiába, Lisziék komolyan veszik magukat...)

Kezd körvonalazódni végre az is, hogy ki megy le Bamakóig. A vállalkozó csapatok száma azért valamennyit fogyatkozott a napok múlásával, de azért még így is jelentős számban vannak bevállalós emberek. Állítólag Villám Géza vezetésével szeretnének eljutni Bamakóig, aki katonai kíséretet próbál szervezni melléjük.

Ma a fennmaradó szakaszok közül a leghosszabbat teljesítik a csapatok, Assa városába kell eljutniuk, ami a legrövidebb úton is több mint 550 km.

hát még kerülővel...



TOTOS

Korábbi Bamako hírek:

2010-01-29 péntek Budapest-Bamako 2010: Marokkó új arca

Még mindig az óceán partján haladt a mezőny, de most eső is áztatta a kalandorokat. Kisebb technikai gondokkal megúszták a 12 szakaszt a versenyben ma...

2010-01-29 péntek Budapest-Bamako 2010: Hóesésben, keskeny szerpentinen át

A 13. szakasz még a babonásoknak sem okozott gondot. Trükkös, látványos helyeken kellett haladniuk a kalandoroknak, amelyhez teljesíthető szintidőt ad...

2010-01-28 csütörtök Budapest-Bamako 2010: Gyönyörű nap

A sok gyötrelem után most egy könnyűnek mondott szakaszt teljesített a mezőny. Szinte mindenki szintidőn belül ért célba és áradoztak a gyönyörű táj l...

2010-01-27 szerda Budapest-Bamako 2010: Az óceánparton haladva

A mezőnyből kivált már 17 csapat, akik Bamako felé vették az irányt, a többiekre pedig egy enyhébbnek mondható hat órás szakasz várt.Budapest-Bamako 1...

Régebbi cikkek

Welcome to Bamako (2009-01-31)

Kiemelt akciós termékeink