Motorsport

Korábbi Motorsport hírek:

2018-04-05 csütörtök A közút nem versenypálya!

Ezzel a videóval szeretnénk megmutatni nektek,mennyire fontos a jó védőfelszerelés és a biztonságos vezetés!

2018-03-29 csütörtök Segura Hank

Ez a video bemutatja Nektek a Segura Hank bőrdzsekijét!Érdemes megnézni,mert így teljes egészében láthatod!

2018-03-29 csütörtök S100 Lánctisztító

Nézzétek meg ezt a videót,amelyen bemutatják,hogyan is kell használni az S100 Lánctisztító termékét!

Régebbi cikkek

Devils Börze (2010-11-11)

Dakar 2012/ Despres lett a végső győztes!

Cyril Despres-nek elég volt egy biztonsági motorozás is, hiszen riválisa motorcsere miatt majd egy órás hátránnyal indulhatott a végső harcba a 29 km-es mai szelektíven.

Véghajrá Pisco és Lima között



Az idei Dakar utolsó szakasza bár 254 kilométer teljesítését jelentette, mindössze 29 km-es szelektív részből állt, ami megkönnyítette a végső célállomás, Lima elérését. A perui főváros központjában felállított nagyszínpad várta a hősöket, akiknek a fejében csak annak elérése volt fontos, hisz a táv enyhének tűnt és rövidnek. Azonban mégis volt tétje a mai napnak, el kellett dönteni a végső besorolásokat. A címvédő Marc Coma eddig az elsőségért küzdött egészen a 13. szakaszig, amikor is a váltóhiba végleg el nem döntötte a Cyril Despres-vel folytatott magánháborúját.



A KTM csak négyes és ötös fokozattal rendelkezett, amivel nehéz volt a tavalyi győztesnek dűnéket mászni. Bár beért a célba a katalán, de az összegyűjtött időkülönbségen kívül egy motorcsere is hozzáadódott a végső elszámoláshoz. A verseny során egyszer már cserélt blokkot Coma, így a második csere már 45 perces pluszt jelentett számára. Összesen a két motorblokk csere pedig 1 órás hátrányt okozott az összetett tabellán számára! Így az utolsó napon már nem az elsőségért kellett küzdenie, hanem azért, hogy legalább a második helyet megtartsa Rodrigues-szel szemben.
 
Az utolsó etap - a várakozásoknak megfelelően- meglepetés nélkül zajlott, hiszen az élen álló franciának elég volt egy biztonsági motorozás, a biztos célba érés reményében. Ennek megfelelően csak a 10. legjobb idővel végzett az utolsó szakaszon, 2'43”-el Coma mögött. Azonban nem a katalán volt a leggyorsabb, hanem Pal Anders Ullevalseter.



A norvégok büszkesége a maga 44 évével és a háta mögötti 9 Dakarral az egyik legtapasztaltabb versenyzőnek számít a mezőnyben. Eddig azonban csak egyszer sikerült szakaszt nyernie még 2010-ben, amikor az összetettben a második helyen végzett. Most a 10. Dakarjának utolsó napján sikerült egy újabb szakaszgyőzelmet besöpörnie, azonban a végső elszámolásnál meg kellett elégednie a 6. hellyel (csakúgy, mint 2006-ban, 2009-ben és 2011-ben, amikor mindig hatodik lett).



A harmadik leggyorsabb ezen a szakaszon a szlovák Stefan Svitko volt, akinek ez a harmadik Dakarja és máris a TOP5-ben tudott végezni (tavaly kiesett, 2010-ben pedig 18 volt)

Az idei utolsó szakasz végeredménye:



Gyötrelmes két hetet tudhattak maguk mögött a kétkerekűek, ahol kétség kívül a Coma-Despres háború dominált. Viszont tartogatott meglepetést is bőven az idei Dakar forgatókönyv, amit még legalább egy évig emlegetni fogunk.

Az összetett végeredmény:



Mint ahogyan a tabellán is látható „Mani” azaz Gyenes Emanuel 17. lett ezen a Dakaron, ami az eddigi legjobb eredménye (tavaly 18., 2009-ben kiesett, 2007-ben pedig 48. volt). A 27 éves szatmári fiú eredménye így is irigylésre méltó. Gratulálunk hozzá!

Nem maradt más hátra, mint az ünneplés.



Tehát a motorosok mehettek elsőként a Lima központjában felállított óriás pódiumhoz, hogy a történelminek tekinthető szertartáson elfoglalják a dobogón helyeiket.



A mai napon Cyril Despres a terepmotorozás királyává vált, hisz mostani – immár negyedik- Dakar győzelmével ezt bizonyította be a világnak. Másodikként – a címvédő- Marc Coma végzett, míg harmadikként – megismételve a tavalyi eredményét- Helder Rodrigues vehette át a Dakar szobrocskát.

A teljes távot, 8.300 km megtételét követően 97 motoros ért célba a 178-ból! Összegzésként elmondható, hogy fordulatos két héten vannak túl a résztvevők és mindenki tanult belőle. A szervezők a legnagyobb hangsúlyt mindig a versenyzők biztonságára helyezik, ennek ellenére halálos balesettel indult a verseny. Hogy ez elkerülhető lett volna-e, arról még sokat fognak beszélni. De arról is sokat fognak beszélni, hogy mi lett volna ha nem törlik a hatodik szakaszt, vagy ha nem került volna be az útvonalak közé egy újabb ország: Peru. Sőt a „mi lett volna ha...” jellegű eszmefuttatások és összeesküvés elméletek tömkelege fog még lázban tartani jó pár Dakar rajongót...ha más nem, akkor a következő megmérettetésig.

Aki erre a versenyre eljön, az egy dologra biztosan számíthat: itt bármi megtörténhet, hiszen ez a DAKAR!

Ami viszont biztos:
Sokan visszatérnek majd jövőre is, hogy újabb élménnyel gazdagodjanak, miközben minket – sportbarátokat- is megörvendeztetnek ezzel.
 
TOTOS

Korábbi Dakar hírek:

2012-01-15 vasárnap Dakar 2012/ Rodrigues nyert, Coma veszített

Az idei Dakar utolsó előtti napján Coma óriási hátrányt szenvedett, míg Despres másodikként végezve megerősítette az élen a helyét. Több mint 11 perce...

2012-01-14 szombat Dakar 2012/ Az első perui győzelem Despres nevéhez került

A Dakar Peruba való érkezésének Despres örülhetett a legjobban, hiszen az idei negyedik szakaszgyőzelmével bebiztosította magát a táblázat élén 2'22”-...

2012-01-14 szombat Dakar 2012/ Coma nyert és ismét vezet az összetettben

Ezúttal Coma nyert csatát és két nappal a vége előtt neki áll, hogy megnyerje a Despres-vel folytatott háborúját. Jelenleg másfél perccel vezeti a tab...

2012-01-13 péntek Dakar 2012/ Az első perui győzelem Despres nevéhez került

A Dakar Peruba való érkezésének Despres örülhetett a legjobban, hiszen az idei negyedik szakaszgyőzelmével bebiztosította magát a táblázat élén 2'22”-...

Régebbi cikkek

Coma-Despres 5:3 (2011-01-15)

Budapest-Bamako 2010: Már Afrikában a mezőny

Kaotikus kompátkelést követően nekivágtak Bamakósaink Afrika meghódításának. Még közlekedési úton haladnak, de már nem sokáig.


Budapest-Bamako 4. szakasz: Nador-Merzouga (671 km)



 Reggel 9-kor egy rövid eligazítást követően kapta meg mindenki a papírokat, amelyek a feladatokat és útvonal koordinátáit tartalmazták. A szervezők - többek visszajelzése szerint- próbálnak felülkerekedni a kialakult káoszon. A kompra az előre beharangozott eligazítás nélkül kerültek fel a csapatok, aminek hiányában megkezdődtek a találgatások a vámolást illetően. Valamint két sorban lehetett intézni a beutazási papírokat és a járművek papírjait. Ez esetenként a hajnali órában ért véget, beáldozva az alvás lehetőségét is. Az előre lefoglalt kabinok pedig nem abban a minőségben és felszereltséggel lettek szétosztva, ahogyan jelezve volt. Ha ez nem lett volna elég, akkor a kissé megfáradt versenyzők egy része még a hazautazás lehetőségét is felhozta beszédtémaként…



Idén először: külön Bamako-Budapest repülőjárat!

Sok minden változott idén a Budapest-Bamako háza táján. Új szervezők, új szabályok és a korábbinál is nagyobb versenyszellem a csapatok körében. A résztvevők azonban nem csak az út során számíthatnak az eddiginél jobb feltételekre. 2010-re a szervezők saját charterjáratot szerveztek, hogy az eddigieknél gyorsabban és sokkal kedvezőbb áron juthassanak haza a megfáradt versenyzők.

A charter indításához a tapasztalt Budavár Tours utazási irodát kérték fel, amely már évek óta saját járataival szállítja Észak-Afrikába utasait. Az iroda rugalmasságát mi sem bizonyítja jobban, hogy a meghirdetés után röviddel betelt charterjárat mellett kedvező árú, csoportos repülőjegyet szervezett a későn ébredő résztvevőknek. Azt is érdemes tudni, hogy a járat Budapest és Bamako közötti szakaszára is lehetett jegyet foglalni, a rendes ár töredékéért. Ez persze azoknak a legjobb, akik az autók hazahozatalában segédkeznek, de több, Nyugat-Afrikát szerető utazó is bebiztosította helyét a járaton.

A versenyzők számára egyszerűnek tűnő hazaút megszervezése persze korántsem volt könnyű feladat. Jelenleg nagyon kevés az olyan légitársaság régiónkban, amely rendelkezik alkalmas és szabad repülőgéppel a majdnem 5000 kilométer leszállás nélküli repülésre. A legjobb feltételekkel végül nemzeti légitársaságunk, a Malév szolgált.

Az egyik legmodernebb gépét, egy Boeing 737-800 Next Generation repülőgépet ajánlott fel a szokványosnak aligha nevezhető utazáshoz.

A repülőgép kapacitása teljes terhelésnél 189 utas, a hosszú út leszállás nélküli repüléséhez azonban néhány helynek üresen kell maradnia. A felszabadult súlyt tartalék üzemanyag formájában viszi magával a gépmadár, de így a 168 utas és a személyzet legalább még kényelmesebben utazhat. Ez utóbbiak persze nem sokáig élvezhetik a nyugat –afrikai vendégszeretetet. A gép leszállása, mintegy 15 tonna kerozin feltankolása és az utasok felvétele után már indulnak is Maliból Budapest felé. Eredetileg a versenyzők az afrikai forróságból 2010. február 3-án 21.10-perckor érkeztek volna haza a budapesti Ferihegy 2 repülőtérre. Valamint a jól megszokott Bamako-Parizs_Budapest menetrendszerinti járattól 20%-al olcsóbban.

Akik ezt a megoldást választották, azok még otthon eldöntötték, hogy járműveiket:
- odakint eladományozzák vagy eladják,
- trélerrel vagy konténerrel hazaszállíttatják,
- hazavezetik vagy a repülővel kijuttatott sofőr hazahozza lábon.

A kompon tudták meg a mezőny tagjai, hogy a szervezők igyekezete ellenére sem sikerült a külön repülő indulási helyét megváltoztatni. Ezek szerint továbbra is Bamakóból indul majd a (vélhetően üres) járat hazafelé. Ráadásul az előre kifizetett jegyárakat sem térítik meg, de 40 eurós költség fejében az utas neve átírható (már ha tud valaki ezzel mit kezdeni)



A reggel kapott papírokból viszont kiderült, hogy a mai napon is egy szakaszon halad a kaland és verseny kategória egyaránt. A megadott GPS koordináták betáplálásakor szembesült pár csapat azzal is, hogy az otthonról magukkal hozott navigációs eszközök egy része nem használható, hisz nem tartalmazza a marokkói térképet (ezt inkább nem kommentálom…) Ez azért is lehet sorsdöntő a verseny kimenetelét illetően, mert az elkészült új útvonal ismeretében a hátralévő napokat már Marokkóban tölti a mezőny.

A terrorfenyegetettség miatt Agadir-ban véget ér a verseny és a napi szakaszok is változtak:

Verseny kategória

2010.01.19.     Nador    Merzouga
2010.01.20.     Merzouga    Merzouga
2010.01.21.     Merzouga    Tinerhir
2010.01.22.     Tinerhir    Mhamid
2010.01.23.     Mhamid    Assa
2010.01.24.     Assa    Tarfaya
2010.01.25.     Tarfaya    Cap Draa
2010.01.26.     Cap Draa     Sidi Ifni
2010.01.27.     Sidi Ifni     Tafraoute
2010.01.28.     Tafraoute    Taliouine
2010.01.29.     Taliouine    Agadir

Kaland kategória

2010.01.19.    Nador    Merzouga
2010.01.20.    Merzouga    Zagora
2010.01.21.    Zagora    Tata
2010.01.22.    Tata    Tatooine
2010.01.23.    Tatooine    Tarfaya
2010.01.24.    Tarfaya    Tarfaya
2010.01.25.    Tarfaya    Cap Draa
2010.01.26.    Cap Draa    Sidi Ifni
2010.01.27.    Sidi Ifni    Tafraoute
2010.01.28.    Tafraoute    Taliouine
2010.01.29.    Taliouine    Agadir

Azért a szervezők előre látóan minden nevezőnek adtak - még otthon- egy Michelin 471-es Észak- és Nyugat-Afrika autós térképet (biztos, ami biztos…)

Viszont mára már lényegesen melegebb volt számukra a helyzet, hisz a felmerülő navigációs gondokon kívül a 29 fokos levegő hőmérséklet is megizzasztotta őket.

De lesz ez még nehezebb is…



TOTOS

Korábbi Bamako hírek:

2010-01-29 péntek Budapest-Bamako 2010: Marokkó új arca

Még mindig az óceán partján haladt a mezőny, de most eső is áztatta a kalandorokat. Kisebb technikai gondokkal megúszták a 12 szakaszt a versenyben ma...

2010-01-29 péntek Budapest-Bamako 2010: Hóesésben, keskeny szerpentinen át

A 13. szakasz még a babonásoknak sem okozott gondot. Trükkös, látványos helyeken kellett haladniuk a kalandoroknak, amelyhez teljesíthető szintidőt ad...

2010-01-28 csütörtök Budapest-Bamako 2010: Gyönyörű nap

A sok gyötrelem után most egy könnyűnek mondott szakaszt teljesített a mezőny. Szinte mindenki szintidőn belül ért célba és áradoztak a gyönyörű táj l...

2010-01-27 szerda Budapest-Bamako 2010: Az óceánparton haladva

A mezőnyből kivált már 17 csapat, akik Bamako felé vették az irányt, a többiekre pedig egy enyhébbnek mondható hat órás szakasz várt.Budapest-Bamako 1...

Régebbi cikkek

Welcome to Bamako (2009-01-31)

Kiemelt akciós termékeink