Motorsport

Korábbi Motorsport hírek:

2018-04-05 csütörtök A közút nem versenypálya!

Ezzel a videóval szeretnénk megmutatni nektek,mennyire fontos a jó védőfelszerelés és a biztonságos vezetés!

2018-03-29 csütörtök Segura Hank

Ez a video bemutatja Nektek a Segura Hank bőrdzsekijét!Érdemes megnézni,mert így teljes egészében láthatod!

2018-03-29 csütörtök S100 Lánctisztító

Nézzétek meg ezt a videót,amelyen bemutatják,hogyan is kell használni az S100 Lánctisztító termékét!

Régebbi cikkek

Devils Börze (2010-11-11)

Dakar 2012/ Despres lett a végső győztes!

Cyril Despres-nek elég volt egy biztonsági motorozás is, hiszen riválisa motorcsere miatt majd egy órás hátránnyal indulhatott a végső harcba a 29 km-es mai szelektíven.

Véghajrá Pisco és Lima között



Az idei Dakar utolsó szakasza bár 254 kilométer teljesítését jelentette, mindössze 29 km-es szelektív részből állt, ami megkönnyítette a végső célállomás, Lima elérését. A perui főváros központjában felállított nagyszínpad várta a hősöket, akiknek a fejében csak annak elérése volt fontos, hisz a táv enyhének tűnt és rövidnek. Azonban mégis volt tétje a mai napnak, el kellett dönteni a végső besorolásokat. A címvédő Marc Coma eddig az elsőségért küzdött egészen a 13. szakaszig, amikor is a váltóhiba végleg el nem döntötte a Cyril Despres-vel folytatott magánháborúját.



A KTM csak négyes és ötös fokozattal rendelkezett, amivel nehéz volt a tavalyi győztesnek dűnéket mászni. Bár beért a célba a katalán, de az összegyűjtött időkülönbségen kívül egy motorcsere is hozzáadódott a végső elszámoláshoz. A verseny során egyszer már cserélt blokkot Coma, így a második csere már 45 perces pluszt jelentett számára. Összesen a két motorblokk csere pedig 1 órás hátrányt okozott az összetett tabellán számára! Így az utolsó napon már nem az elsőségért kellett küzdenie, hanem azért, hogy legalább a második helyet megtartsa Rodrigues-szel szemben.
 
Az utolsó etap - a várakozásoknak megfelelően- meglepetés nélkül zajlott, hiszen az élen álló franciának elég volt egy biztonsági motorozás, a biztos célba érés reményében. Ennek megfelelően csak a 10. legjobb idővel végzett az utolsó szakaszon, 2'43”-el Coma mögött. Azonban nem a katalán volt a leggyorsabb, hanem Pal Anders Ullevalseter.



A norvégok büszkesége a maga 44 évével és a háta mögötti 9 Dakarral az egyik legtapasztaltabb versenyzőnek számít a mezőnyben. Eddig azonban csak egyszer sikerült szakaszt nyernie még 2010-ben, amikor az összetettben a második helyen végzett. Most a 10. Dakarjának utolsó napján sikerült egy újabb szakaszgyőzelmet besöpörnie, azonban a végső elszámolásnál meg kellett elégednie a 6. hellyel (csakúgy, mint 2006-ban, 2009-ben és 2011-ben, amikor mindig hatodik lett).



A harmadik leggyorsabb ezen a szakaszon a szlovák Stefan Svitko volt, akinek ez a harmadik Dakarja és máris a TOP5-ben tudott végezni (tavaly kiesett, 2010-ben pedig 18 volt)

Az idei utolsó szakasz végeredménye:



Gyötrelmes két hetet tudhattak maguk mögött a kétkerekűek, ahol kétség kívül a Coma-Despres háború dominált. Viszont tartogatott meglepetést is bőven az idei Dakar forgatókönyv, amit még legalább egy évig emlegetni fogunk.

Az összetett végeredmény:



Mint ahogyan a tabellán is látható „Mani” azaz Gyenes Emanuel 17. lett ezen a Dakaron, ami az eddigi legjobb eredménye (tavaly 18., 2009-ben kiesett, 2007-ben pedig 48. volt). A 27 éves szatmári fiú eredménye így is irigylésre méltó. Gratulálunk hozzá!

Nem maradt más hátra, mint az ünneplés.



Tehát a motorosok mehettek elsőként a Lima központjában felállított óriás pódiumhoz, hogy a történelminek tekinthető szertartáson elfoglalják a dobogón helyeiket.



A mai napon Cyril Despres a terepmotorozás királyává vált, hisz mostani – immár negyedik- Dakar győzelmével ezt bizonyította be a világnak. Másodikként – a címvédő- Marc Coma végzett, míg harmadikként – megismételve a tavalyi eredményét- Helder Rodrigues vehette át a Dakar szobrocskát.

A teljes távot, 8.300 km megtételét követően 97 motoros ért célba a 178-ból! Összegzésként elmondható, hogy fordulatos két héten vannak túl a résztvevők és mindenki tanult belőle. A szervezők a legnagyobb hangsúlyt mindig a versenyzők biztonságára helyezik, ennek ellenére halálos balesettel indult a verseny. Hogy ez elkerülhető lett volna-e, arról még sokat fognak beszélni. De arról is sokat fognak beszélni, hogy mi lett volna ha nem törlik a hatodik szakaszt, vagy ha nem került volna be az útvonalak közé egy újabb ország: Peru. Sőt a „mi lett volna ha...” jellegű eszmefuttatások és összeesküvés elméletek tömkelege fog még lázban tartani jó pár Dakar rajongót...ha más nem, akkor a következő megmérettetésig.

Aki erre a versenyre eljön, az egy dologra biztosan számíthat: itt bármi megtörténhet, hiszen ez a DAKAR!

Ami viszont biztos:
Sokan visszatérnek majd jövőre is, hogy újabb élménnyel gazdagodjanak, miközben minket – sportbarátokat- is megörvendeztetnek ezzel.
 
TOTOS

Korábbi Dakar hírek:

2012-01-15 vasárnap Dakar 2012/ Rodrigues nyert, Coma veszített

Az idei Dakar utolsó előtti napján Coma óriási hátrányt szenvedett, míg Despres másodikként végezve megerősítette az élen a helyét. Több mint 11 perce...

2012-01-14 szombat Dakar 2012/ Az első perui győzelem Despres nevéhez került

A Dakar Peruba való érkezésének Despres örülhetett a legjobban, hiszen az idei negyedik szakaszgyőzelmével bebiztosította magát a táblázat élén 2'22”-...

2012-01-14 szombat Dakar 2012/ Coma nyert és ismét vezet az összetettben

Ezúttal Coma nyert csatát és két nappal a vége előtt neki áll, hogy megnyerje a Despres-vel folytatott háborúját. Jelenleg másfél perccel vezeti a tab...

2012-01-13 péntek Dakar 2012/ Az első perui győzelem Despres nevéhez került

A Dakar Peruba való érkezésének Despres örülhetett a legjobban, hiszen az idei negyedik szakaszgyőzelmével bebiztosította magát a táblázat élén 2'22”-...

Régebbi cikkek

Coma-Despres 5:3 (2011-01-15)

Budapest-Bamako 2010: hosszú út a kompig

A mezőny nagy része (szerencsésebbek) 8 órás kompozást követően átértek Marokkóba, de előtte még le kellett küzdeniük 1.012 km-t, igaz betonúton.

Budapest-Bamako 3. szakasz: Perpignan-Almeria (1.012 km)



 Akik időben értek a második szakasznál Perpignan-ba azoknak volt idejük pihenni a Hotelban, bár ők is hajnalban keltek, hogy az eligazítást követően azonnal nekivágjanak a hosszú útnak a kompig. Állítólag van egy mondás, amely szerint „váró utas van, de váró komp nincsen!” Ezt figyelem előtt tartva a versenyzők és kalandorok - akik még mindig azonos szakaszon haladtak- egy része taktikát váltott és a feladatmegoldások helyett a kikötőbe való pontos érkezést tűzték ki célul.

Persze a feladatmegoldásokat a szervezők szigorúan ellenőrzik

Minden versenykategóriás járműben a szervezők elhelyeznek a futam előtt egy speciális nyomvonalrögzítésre fejlesztett GPS-t, mely nagy pontossággal rögzíti a csapat által bejárt utat, így az etap teljesítését követően a kitöltött menetlevelet összevetik a nyomvonallal, és csak azt a feladatot értékelik, melynél ott járt a versenyző. Ennek az eszköznek a segítségével ellenőrzik a szervezők azt is, hogy mindenki betartotta-e a sebességkorlátozásokat. A futam során minden csapatnak az adott országra érvényes közlekedési szabályokat be kell tartania, gyorshajtás esetén súlyos büntetést kapnak a csapatok.

A Budapest-Bamakón is számít valamennyire az idő, de a versenyzők nem a másodpercekért, hanem a pontokért hajtanak. Minden csapatnak egységesen ugyanannyi ideje van a napi szakasz teljesítésére, az nyer, aki a közlekedési szabályok betartása mellett a legtöbb pontot sikeresen begyűjti. Ha valaki a megadott limitidőn belül teljesít, bónuszpontot kap. Amennyiben a limitidőt követően egy órán belül beér a célba, úgy a napi helyesen megoldott feladatokért járó összes pontot megkapja, aki ezt követően ér be a másnap reggeli rajtig, az büntetőpontot kap, de a feladatlapját leadhatja.

A fent felsorolt feladatokon felül a résztvevőeknek kategóriától függetlenül kiemelten fontos feladatuk a jótékonykodás. Ezt pontokkal nem jutalmazzák a versenybírók, de a csapatok között nagy a küzdelem a Teréz anya jótékonysági díjért.

A Budapest-Bamako útvonala évről évre egyre nehezebb, mely nemcsak a technikát, de az embereket is próbára teszi. Az elmúlt években tényleg volt olyan, aki aszfalton jutott el Mali fővárosába, de ez már nem jellemző, ma már ez egy igaz sivatagi tereprally. A 2010-es futam esetén az afrikai, körülbelül 6400 km-es táv több mint 60%-a terepen, köztük korábbi „dakaros” nyomokon halad, kősivatagokon és dűnéken keresztül. Aki leküzdi ezeket az akadályokat, és emellett még a napi feladatot is megoldja, könnyedén kijelenthetjük, hogy komoly sportteljesítményt visz véghez, akár komolyabbat, mint egy „dakaros vesenyző”.

Az esti eligazításra a csapatok 95%-a megérkezett

Szóval a kalandtúra harmadik szakasza nem okozott túl sok izgalmat, hiszen mindenki az Almeriai célba igyekezett. A Spanyol autópályán nem sok minden történik azon kívül, hogy néhányan integetnek, mások furcsán néznek. Talán az autók farsangi kinézete mellett a sokasodó kannák, homokvasak, pótkerekek és zöldséges ládák miatt. De az is lehet, hogy a Budapest-Bamako matrica miatt rájöttek a bámészkodók közül páran, hogy Afrikába készülnek kalandoraink.

Almeriaban aztán kinyíltak a pálinkásflaskák, és sörös dobozok. A 22.00-ás eligazításig pedig akinek volt ideje az elment vacsorázni. Ez ajánlatos volt, hiszen a megfáradt szendvicsek, amelyeket már a rajt óta cipeltek magukkal utazóink nem lehetett igazán ízletes, valamint jó ideig nem jutnak majd európai meleg ételhez. A kikötőben nézve az arcokat fáradságról szó sem lehetett, hiszen a megérkezés öröme újult erőt adott mindenkinek.
Pedig ekkor már megtettek majd 3.000 km-t!



 A komp ajtaja lenyílt és kezdődhetett a becuccolás, ami a kellemes – és egyben irigylésre méltó- 18 fokos almeriai estében talán izzasztó is volt. Habár az is lehet, hogy a flaskák hatására kezdett gyöngyözni a résztvevők homloka. Most büntetlenül lehetett iszogatni, hiszen a kompon valószínűleg nem várt rájuk alkoholszonda.

Persze azok számára sem ér véget a verseny, akik lekésik az esti 11 órás kompot, hiszen másnap délelőtt még a mezőny után igyekezhetnek a következő komppal. Mivel a kompút Nador-ba legalább 8 órás, ezért lesz ideje mindenkinek a pihenésre.

Folytatás most már a „fekete kontinensen”…




TOTOS

Korábbi Bamako hírek:

2010-01-29 péntek Budapest-Bamako 2010: Marokkó új arca

Még mindig az óceán partján haladt a mezőny, de most eső is áztatta a kalandorokat. Kisebb technikai gondokkal megúszták a 12 szakaszt a versenyben ma...

2010-01-29 péntek Budapest-Bamako 2010: Hóesésben, keskeny szerpentinen át

A 13. szakasz még a babonásoknak sem okozott gondot. Trükkös, látványos helyeken kellett haladniuk a kalandoroknak, amelyhez teljesíthető szintidőt ad...

2010-01-28 csütörtök Budapest-Bamako 2010: Gyönyörű nap

A sok gyötrelem után most egy könnyűnek mondott szakaszt teljesített a mezőny. Szinte mindenki szintidőn belül ért célba és áradoztak a gyönyörű táj l...

2010-01-27 szerda Budapest-Bamako 2010: Az óceánparton haladva

A mezőnyből kivált már 17 csapat, akik Bamako felé vették az irányt, a többiekre pedig egy enyhébbnek mondható hat órás szakasz várt.Budapest-Bamako 1...

Régebbi cikkek

Welcome to Bamako (2009-01-31)

Kiemelt akciós termékeink