Motorsport

BMW MTM 2009. ÉVI 24 órás Túraverseny június 13-14

Résztvevők:  Idén 50 csapat jelentkezett, melyből 45 állt rajthoz és közülük 27 eredményes csapatot várt a célban a vastaps. A versenyzőkön kívül legalább két tucat segítő és versenybíró is közreműködött a sikeres rendezvény lebonyolításában.
        
Édesanyám a versenyt megelőző héten megkérdezte:
„Fiam, ne menjél erre a versenyre, minek jelentkezik ennyi ember erre a versenyre?”
Válasz: „mert hülyék”
„De fiam te is jelentkeztél, nem?”
Válasz: „igen anyu, én is hülye vagyok”

Rangja van a BMW MTM 24 órás túraversenynek.
Negyedik alkalommal vettem részt ezen a neves kihíváson, melyen 12., 17., 5., és az idén az előkelő 4. helyezést ért el csapatunk.
Szombat reggel 7 órakor indultam és vasárnap 17 órakor érkeztem haza. A napi kilométeróra számláló 1920 km-t számlált. A sok kilométer és sok idő ellenére ezen a versenyen bírtam legjobban fizikailag. Ez talán annak köszönhető, hogy a versenyt megelőző napokban többet pihentem és időben összeraktam a felszerelést és a tele tankolt, szervizelt motor útra készen várt a garázsban. De az igazi könnyebbség az volt, hogy a két Pista motoros társam a sok éves motorozást követően fél Európa útjait, kanyarjait ismeri és kiválóan navigál menet közben is. Nem sokat kellet a térképet bámulnom (csak húztam a gázt) és így a hazaútra is tudtam takarékoskodni az energiámmal. Az előző évekkel ellentétben, verseny alatt eszembe sem jutott a fáradtság (mondjuk, nem is volt rá időm).

Az időjárás optimális volt a motorozáshoz és Dunántúl lévén az utakkal sem volt sok probléma. A főszervez, Petrich Ákos az eligazítás során elmondta hogy nem tervezett földes utat, vagy ha úgy gondoljuk, akkor maximum csak az aszfalt hiányos néha. Ennek ellenére két alkalommal olyan rövidebb utat találtunk, amelyről 5-6 kilométer hosszan hiányzott az aszfalt. E-helyett hatalmas traktornyomok meg gödrök kárpótoltak bennünket.
A rajt után sikerült gyorsan elhagynunk a fővárost és Solymáron, Budakeszin keresztül a Velencei-tó felé vettük az irányt. Az első útvonal leírás Kálóz településig tartott, majd következett az ismerd meg Kálózt és környékét, azaz az I. számú pontgyűjtő szakasz.
A harmadik szakasz Diósberénybe vezetett, ahol a falu italboltjánál a lakosság nagy örömére szolgáltunk. Gyors kávézás után irány Komló, Orfű, majd a szakasz végén érkeztünk az éjszakai pihenőhelyre, Vásárosdombó és Dombóvár közötti Csendes étterembe. A finom pörkölt elfogyasztása után felrajzoltuk a verseny hátralevő részét a térképeinkre, majd ezt követően nekirugaszkodtunk a II. pontgyűjtő szakasznak.
A második pontgyűjtő szakaszon a Mecseken róttuk a kilométereket, ahol 12 helyet kellet (kellet volna) felkeresnünk. Ezen a szakaszon látva hogy kevés időnk van, Herpai Pista csapattársunk „megbokrosodott”. Az enyhén nyirkos sötét éjszakában csak lobogtunk utána. Ennek ellenére sajnos a 11. pont begyűjtése után nagyon fogytán volt az időnk és a késés elkerülése érdekében a 12-et kihagytuk. Később rájöttünk hogy hiba volt, mert a késést be tudtuk volna hozni a következő hosszabb szakasz alatt, de a 2000 hibapontokat már nem. Talán a Kistó étterem okozta a legnagyobb fejtörést, mert több csapat körözött velünk együtt az Orfűi-tó körül, mire megtaláltuk Kocsis családot, akik legalább annyira örültek nekünk, mint mi nekik.
A VI. számú útvonal leírás alapján ismét bejártuk Orfű környékét. Különleges élmény volt azokon a szakaszokon világosban is végigmotorozni, melyeket az éjszaka már bejártunk. A tó környéke az esti fényekben és a felkelő napsütésben is szép volt, a látvány lenyűgözött bennünket.
A VII-X szakaszokban már világos időben száraz utakon motorozhattunk a BMW Wallis irányába. Csak a térképre és az útvonal leírására kellet volna nagyobb figyelmet szentelni a csapatoknak. A Hantosi zöld tábla, meg az Üröm, Pilisborosjenő települések többszöri felsorolása és rejtett ellenőrző pontok felállítása okozott nagy meglepetéseket. Sajnos ezen a szakaszon is begyűjtöttünk egy pontkihagyást.
Nehéz verseny, igazi kihívás volt a 2009-es 24 órás. Az eredményeken is látszik, hogy hibátlan teljesítés nem volt. Kiváló szervezésű, pontosan kimunkált, szoros versenyen vehettünk részt, aminek a fényét az sem csorbítja, hogy a csapatok felének a mecseki rally szakasz lezárása miatt kerülőútvonalon kellet a következő pontot megkeresni. A pontgyűjtő szakaszok bejárása során a csapatok jöttek-mentek, oldalról-szemből-hátulról, nagy volt a sürgés-forgás. Sajnos 18 csapat különböző okok miatt nem ért célba. A műszaki okok mellet több bukás is volt. Szerencsére tudomásom szerint maradandó sérülés nem keletkezett és minden klubtagunk megúszta karcolás nélkül.




Rangja van a BMW MTM 24 órás túraversenynek.
Nemcsak klubtagok körében népszerű ez a verseny, hanem más motorosok számára is, akik közül sokan már több alkalommal teljesítették a követelményeket. Ezt az eredmények is tükrözik, ugyanis talán első alkalom hogy a BMW MTM klubtagjai kiszorultak a dobogóról és három „civil” csapat vitte el a kupákat. Nagyon ügyesek voltak, rászolgáltak az elismerésre, gratulálok nekik. Mindemellett a nehezen összeálló Kókai-TÁkos-Krix csapat várakozásokon felül teljesített, meg is érdemelték volna ez első számolás szerinti bronzérmes helyet, gratulálok nekik.
Köszönöm a szervezők, pontőrök, támogatók fáradságos munkáját, hogy biztosították a verseny sikeres lebonyolítását.

Három Adolf Légtornászcsoport a 4. helyet érte el, jövőre nem szeretnénk lecsúszni a dobogóról.

Írta: Fenyvesi András


http://www.bmwmtm.hu/z/node/1813

Korábbi Motorsport hírek:

2010-12-03 péntek Talma csapata visszalépett a 2011-es részvételtől, miközben Gábor a fogathajtással múlatja az időt

Az elmúlt hétvégén világbajnokunk éppen a december 5-én megrendezésre kerülő IV. LOVAS VILÁGKUPA betétfutamaként zajló „Adrenalin Kupa” fogathajtó ver...

2010-11-19 péntek Talma Stefano nélkül folytatja Antonio Banderas csapatánál

Talma Stefano nélkül folytatja Antonio Banderas csapatánálGábor és Stefano útjai – tíz együtt töltött évet követően- külön váltak és csak az utolsó pi...

2010-11-11 csütörtök Devils Börze

Hiányzik egy jó kis szezonon kívüli buli, élőzenével, alkatrészekkel és a haverokkal? Válaszd a Devils Börzét, ahol gyorsan és olcsón szerezheted be a...

2010-10-18 hétfő Két SHARK pilóta is a dobogón

A MotoGP résztvevői, sorozatban a harmadik hétvégéjüket töltötték versenyzéssel. Ezúttal Philip Island adott otthont a viadalnak, ahol a nyolcadlitere...

Régebbi cikkek

Chaleco nyerte a rövidített szakaszt

A rendezők lerövidítették a mai napra előírt –idei leghosszabbnak szánt- szakaszt, mivel a pénteki napon sokan a sivatagban rekedtek.

A mezőny a hetedik szakaszon végre visszafelé – Buenos Airesbe- vették az irányt és „csak” 273 km-en kellett versenyezniük. Természetesen a mára tervezett 631 km-es szelektív szakaszt meg kellett tennie a versenyzőknek, amelyből a mért szakasz kissé gyorsabb részen jelölték ki.



 Így juthattak el Arica-ból, Antofagasta-ba.

Elsőként Ruben Faria (PRT-KTM) kezdte a sort, majd pedig a még talpon maradt 124 motoros társa következett. Azonban már a 91. km-nél csapattársa, vagyis Cyril Despres  (FRA-KTM) vette át a vezetést, igaz csak 5 másodperccel megelőzve a hazaiak kedvencét, Lopez Contardo Francisco-t (CHL-APRILIA). Őt pedig az összetettbeli éllovas Marc Coma (ESP-KTM) követte +1’26”-es lemaradással az élen lévő franciával szemben.

Despres mindenáron faragni szeretett volna az összetett hátrányából, amihez kellett húznia a rövidített szakaszon a gázt rendesen. De hiába, mert a chilei –kihasználva a hazai terepet- már a 136. kilométernél több mint egy perces (+1’06”) előnyt harcolt ki magának Cyrillel szemben, míg a harmadik helyen lévő Helder Rodriguest-hez képest (+2’28”) volt az előnye.

Közben David Casteu (FRA-SHERCO) újabb balszerencse áldozata lett, hiszen a motorja mechanikai gondjaival bajlódott –kétszer is a nap során- súlyos perceket vesztegetve. Pedig pár nappal ezelőtt már navigációs probléma miatt sikerült jelentős hátrányt szenvednie az élmezőnyhöz képest. Vélhetően nem lopta be magát a szíve csücskébe ez a Dakar sem.

Ugyan ezt elmondhatja magáról Jonah Street (USA-YAMAHA) is, akinek hajtóműgond miatt kellett több mint egy órát vesztegelnie.

A CP2-höz érve az előnye tovább duzzadt a kipihent chileinek, aki már kerek 4 perccel vezetett Despres előtt, aki mögött viszont Marc Coma igyekezett, alig 6 másodperccel elmaradva.

A végéig nem is engedte át Lopez a vezetést, csak az előnye csökkent az őt üldözőkkel szemben. Ugyanis másodikként Cyril Dspres érkezett (+2’21”). Így sikerült mindkettejüknek faragniuk az összetettbeli hátrányukat Marc Coma-val szemben, akinek ma meg kellett elégednie a harmadik hellyel (+3’45”).

A chilei szakaszgyőzelme már várható volt, hiszen folyamatosan támadta két nagy riválisát. Azonban mindhárman tudják, hogy a mostani különbségek bármikor törlődhetnek közöttük egyetlen navigációs, vagy műszaki hiba miatt. Tehát még koránt sem dőlt el minden.

A mai motoros eredmények:


 
Az összetett állás 2011.01.09.:
 


Végre a tavalyi második helyezett Pal Anders Ullevalseter (NOR-KTM) is felért - a mai 8. helyének köszönhetően- a TOP10-be, akinek eddig nem igazán ment jól a versenyzés.



 A 43 éves norvég kénytelen volt a jól megszokott 690 köbcentiméteres KTM motorját – a változtatott szabályok miatt- 450-esre cserélni, amellyel azonban nehezebben mennek a dolgok. Sajnos a kisebb motorja a Marokkó ralira még nem készült el, ezért csak a mostani éles bevetésen derülhettek ki a szériával kapcsolatos gondok, vagyis a kanyarok és a féktávok kezelése.  Azonban a tapasztalat és a már tőle jól megszokott állóképesség birtokában napról napra jobb eredményeket ér el. Ráadásul a nyolcszoros Dakar menőnek navigációs problémákkal sem igazán kell küzdenie, ezért az új 800 méteres megközelítést követelő navigációs pontszabályozás nem esik nehezére. Vélhetően tartogat még a véghajrában is meglepetéseket a vetélytársaknak és rajongóinak egyaránt.

TOTOS


Korábbi Dakar hírek:

2012-01-15 vasárnap Dakar 2012/ Rodrigues nyert, Coma veszített

Az idei Dakar utolsó előtti napján Coma óriási hátrányt szenvedett, míg Despres másodikként végezve megerősítette az élen a helyét. Több mint 11 perce...

2012-01-14 szombat Dakar 2012/ Az első perui győzelem Despres nevéhez került

A Dakar Peruba való érkezésének Despres örülhetett a legjobban, hiszen az idei negyedik szakaszgyőzelmével bebiztosította magát a táblázat élén 2'22”-...

2012-01-14 szombat Dakar 2012/ Coma nyert és ismét vezet az összetettben

Ezúttal Coma nyert csatát és két nappal a vége előtt neki áll, hogy megnyerje a Despres-vel folytatott háborúját. Jelenleg másfél perccel vezeti a tab...

2012-01-13 péntek Dakar 2012/ Az első perui győzelem Despres nevéhez került

A Dakar Peruba való érkezésének Despres örülhetett a legjobban, hiszen az idei negyedik szakaszgyőzelmével bebiztosította magát a táblázat élén 2'22”-...

Régebbi cikkek

Coma-Despres 5:3 (2011-01-15)

Budapest-Bamako 2010: Buli kifulladásig a célban

A mauritániai és mali terrorfenyegetés miatt Agadirban ért véget a 2010-es Budapest-Bamako-rali.

Budapest-Bamako 14. szakasz: Tafraoute-Agadir

A rajt reggel 7-kor Tafraoute városból indult a végső cél felé Agadírba.

 

A népszerű üdülővároshoz 1300 m-es magasságból egy rendkívül meredek hágón és szerpentinen kellett leereszkedni kalandorainknak.
 


Ráadásul mindezt 130 km-en keresztül, egysávos úton, szalagkorlát nélküli iszonyatosan mély szakadékok mellett haladva. Közben persze még a 12 feladatot is meg kellett oldani, amelyek szokás szerint kis furfanggal lettek kitalálva. Erre talán a legjobb bizonyíték, hogy az első 8 feladat megoldásánál a csapatok szinte a napi szakaszra szánt 5 órás limitidő felét elhasználták, pedig akkor még mindig az indulási városban bolyongtak. Ezért a maradék időben kellett megtenni még legalább 200 km-t, miközben újabb 4 feladat várt rájuk.

Akik nem az eredményre hajtottak, azoknak több idejük maradt gyönyörködni az idei versenyre kiírt egyik legszebb szakasz látképében. Itt aztán fogyott a fényképezőgépek és videokamerák tárhelye rendesen, főleg ha valaki most kapott észbe, hogy eddig keveset forgatott és kattogtatott.

A szerpentines rész után már országúti szakaszok következtek, kis városok, sok emberrel. Míg fel nem bukkant a szemük előtt Agadir városa, amely európai mértékkel is nagyvárosnak minősül.

A szintidő szerint délután kettőre kellett beérniük a versenyzőknek, ami okozott egyeseknek problémát. A probléma oka az többségében az lehetett, hogy az eddigi megszokott városi tempóval számoltak a versenyzők, figyelmen kívül hagyva a rájuk váró - Agadirra jellemző- forgalmi dugót. Így a célkapuhoz érés okozott még egy utolsó izgalmat mindenkinek. A város központjában felállított célkapun fáradtan, de boldogan gurultak át a Marokkót átszelő viadalt teljesítő egységek. Valószínűleg becses emlékként őrzik majd a sikeres teljesítésért kapott emlékplakettet.

Az ünnepélyes eredményhirdetés délután 5 órára volt beharangozva, de az óvások miatt az éjfélre kifüggesztett eredményeket tekintik hivatalosnak.



Senkit ne tévesszen meg a listán szereplő célbaérők száma, hisz ebben azok is benne vannak, akik elhagyva a versenyútvonalat most Bamakóba tartanak. Azonban a korábban szerzett pontjaik alapján láthatóak a listán. Az utóbbiak Villám Géza vezetésével és katonai védelem mellett vélhetően vasárnap (de leginkább hétfőn) érik el céljukat.

Az első helyen a Homokdűne.hu csapata végzett.


 
„Rettentő nehéz, technikás szakaszokat jelöltek ki a szervezők, ráadásul a navigáció is nehéz volt. Viszont gyönyörű tájakon mentünk keresztül. Boldogok és elégedettek vagyunk, teljesítettük, amit elterveztünk” – nyilatkozta László Péter, a csapat egyik tagja.

„Én repülök haza, ugyanis a Filmszemlén bemutatják a kisfilmemet, de a többieknek még nem ért véget a kaland. Egészen Dél-Afrikáig, Fokvárosba mennek.”
Második helyen a We solve it BBT2 csapata végzett, míg a harmadik helyen a Green Network csapata futott be, akik éppen a mai nap előzték meg a Snickers csapatát.

„Hosszú és fárasztó kéthetes út volt, de örülünk az eredményünknek, hiszen az utolsó napnak még a negyedik helyről vágtunk neki” – mondta a pilóta, Szebényi Péter. „A kocsink remekül bírta a megerőltető szakaszokat, s szerencsére mi is együtt vagyunk. Felejthetetlen két hét volt, s úgy gondolom, nincs okunk a panaszra az eredményünk miatt.”

A Snickers Team végül a negyedeik pozíciót szerezte meg.



 „Sajnos, az utolsó napot elrontottuk” – árulta el Lukács Tóth Kálmán. „Kihagytunk pontot, hibáztunk is, de nem csak ezért vagyunk csalódottak. A szervezők nem minden esetben egyformán értelmezték a szabályokat, így az óvások utáni jóváírások miatt sok minden megváltozott az utolsó napokban.”



Egyetlen versenyben maradt motorosunk Hodola Richard, aki ezáltal a motoros kategória győztesének tekinthető, az összetett 45. helyén végzett.

A kéthetes kalandot követte a PARTY kifulladásig!

Innentől a résztvevők fakultatív programokba kezdenek…
Ezúton is gratulálunk mindenkinek!

TOTOS

Korábbi Bamako hírek:

2010-01-29 péntek Budapest-Bamako 2010: Marokkó új arca

Még mindig az óceán partján haladt a mezőny, de most eső is áztatta a kalandorokat. Kisebb technikai gondokkal megúszták a 12 szakaszt a versenyben ma...

2010-01-29 péntek Budapest-Bamako 2010: Hóesésben, keskeny szerpentinen át

A 13. szakasz még a babonásoknak sem okozott gondot. Trükkös, látványos helyeken kellett haladniuk a kalandoroknak, amelyhez teljesíthető szintidőt ad...

2010-01-28 csütörtök Budapest-Bamako 2010: Gyönyörű nap

A sok gyötrelem után most egy könnyűnek mondott szakaszt teljesített a mezőny. Szinte mindenki szintidőn belül ért célba és áradoztak a gyönyörű táj l...

2010-01-27 szerda Budapest-Bamako 2010: Az óceánparton haladva

A mezőnyből kivált már 17 csapat, akik Bamako felé vették az irányt, a többiekre pedig egy enyhébbnek mondható hat órás szakasz várt.Budapest-Bamako 1...

Régebbi cikkek

Welcome to Bamako (2009-01-31)