Motorsport

Talma csapata visszalépett a 2011-es részvételtől, miközben Gábor a fogathajtással múlatja az időt

Az elmúlt hétvégén világbajnokunk éppen a december 5-én megrendezésre kerülő IV. LOVAS VILÁGKUPA betétfutamaként zajló „Adrenalin Kupa” fogathajtó versenyére készült, miközben lesújtó döntést hozott távollétében a 2011-es csapata.
A híres spanyol színész Antonia Banderas neve alatt szereplő csapat – Jack & Jones by Antonio Banderas Racing Team- főszponzora bejelentette, hogy kihátrál a 2011-es részvételből. A csapat ezt követően villámgyors döntést hozott, mely szerint a Jack & Jones támogatása nélkül – bizonytalanná vált anyagi helyzetre hivatkozva- nem vállalják a jövő évi versenyzést.

Dani Devahive (csapatfőnök):

„Talán ez életem legnehezebb döntése az elmúlt tíz év alatt, mióta csapatom van. Azért határoztunk így már most, és nem keresünk szponzort márciusig, mert felelősséggel tartozunk a csapat alkalmazottai és pilótai felé. Most még megvan a lehetőségük, hogy új csapatot keressenek, de márciusban már túl késő lenne nekik istállót találniuk. Jelen pillanatban nincsenek határozott terveink a jövőt illetően. Azon dolgozunk, hogy segítsük a szerelőinket, pilótáinkat, szállítóinkat és támogatóinkat, hogy ha folytatni akarják a 2011-es világbajnokságon, akkor a lehető legjobb feltételekkel induljanak."


Talmácsi Gábor csapat nélkül
 Talmácsi Gábor

„Szinte a médiával egy időben értesültem a csapatom visszalépéséről. Jordi Arquer, a csapat egyik vezetője hívott délután azzal, hogy egy rossz hírt kell közölnie velem, miszerint a főszponzor, a Jack&Jones elállt a csapat támogatásától, így nem látják biztosítottnak a jövő évi indulás lehetőségét. Sokkolt a hír. Egyszerűen nem értem, hogy kerülhetett a csapat és általuk én is ilyen helyzetbe. Nagyon meglepett például az is, hogy meg sem kérdeztek arról, hogy esetleg a személyes szponzoraimon keresztül tudnánk-e közösen megoldást találni a kialakult helyzetre. Beszéltem csapattársammal, Kenny Noyes-szal is, aki hasonló cipőben jár, mint én. Ő is értetlenül áll a történtek előtt. A jövővel kapcsolatban egyelőre még nem tudok mit mondani, de már a következő lépésen töröm a fejemet, ami megoldáshoz vezethet. Máris érkeztek megkeresések más Moto2-es csapatoktól, valamint a Superbike versenysorozat is érdeklődik irántam. Azonban semmit sem szeretnék elkapkodni. Én is felvettem a kapcsolatot az illetékesekkel és bízom abban, hogy mielőbb megoldódik a kialakult helyzet, ami most ugyan valaminek a végét jelentette, de egyúttal valami új kezdete is. A történtek ellenére megnyugtató, hogy a rendelkezésemre álló mérnökök – akiket együtt választottunk ki anno a csapattal – várják a fejleményeket, döntésemet és készek velem együtt folytatni a 2011-es szezont. Azért is fontos ez számomra, mert az idei tapasztalatok alapján kiderült, hogy az egyik fő szempont, a csapat biztos anyagi háttere mellett, hogy milyen szakemberekkel dolgozhatok. Természetesen amint lesznek fejlemények a jövőmet illetően, tájékoztatást fogok adni.”

Reméljük mihamarabb megnyugtató híreket kapunk Talma jövőjét illetően, amelyet most  menedzsere nélkül (hiszen alig két hete szakítottak) kell megoldania…

TOTOS

Korábbi Motorsport hírek:

2010-11-19 péntek Talma Stefano nélkül folytatja Antonio Banderas csapatánál

Talma Stefano nélkül folytatja Antonio Banderas csapatánálGábor és Stefano útjai – tíz együtt töltött évet követően- külön váltak és csak az utolsó pi...

2010-11-11 csütörtök Devils Börze

Hiányzik egy jó kis szezonon kívüli buli, élőzenével, alkatrészekkel és a haverokkal? Válaszd a Devils Börzét, ahol gyorsan és olcsón szerezheted be a...

2010-10-18 hétfő Két SHARK pilóta is a dobogón

A MotoGP résztvevői, sorozatban a harmadik hétvégéjüket töltötték versenyzéssel. Ezúttal Philip Island adott otthont a viadalnak, ahol a nyolcadlitere...

2010-10-12 kedd Ismét dobogón a SHARK

A MotoGP versenysorozat ezúttal Sepangba látogatott, ahol a nyolcad litereseknél Pol Espargaronak köszönhetően sikerült egy második helyet begyűjtenie...

Régebbi cikkek

Chaleco nyerte a rövidített szakaszt

A rendezők lerövidítették a mai napra előírt –idei leghosszabbnak szánt- szakaszt, mivel a pénteki napon sokan a sivatagban rekedtek.

A mezőny a hetedik szakaszon végre visszafelé – Buenos Airesbe- vették az irányt és „csak” 273 km-en kellett versenyezniük. Természetesen a mára tervezett 631 km-es szelektív szakaszt meg kellett tennie a versenyzőknek, amelyből a mért szakasz kissé gyorsabb részen jelölték ki.



 Így juthattak el Arica-ból, Antofagasta-ba.

Elsőként Ruben Faria (PRT-KTM) kezdte a sort, majd pedig a még talpon maradt 124 motoros társa következett. Azonban már a 91. km-nél csapattársa, vagyis Cyril Despres  (FRA-KTM) vette át a vezetést, igaz csak 5 másodperccel megelőzve a hazaiak kedvencét, Lopez Contardo Francisco-t (CHL-APRILIA). Őt pedig az összetettbeli éllovas Marc Coma (ESP-KTM) követte +1’26”-es lemaradással az élen lévő franciával szemben.

Despres mindenáron faragni szeretett volna az összetett hátrányából, amihez kellett húznia a rövidített szakaszon a gázt rendesen. De hiába, mert a chilei –kihasználva a hazai terepet- már a 136. kilométernél több mint egy perces (+1’06”) előnyt harcolt ki magának Cyrillel szemben, míg a harmadik helyen lévő Helder Rodriguest-hez képest (+2’28”) volt az előnye.

Közben David Casteu (FRA-SHERCO) újabb balszerencse áldozata lett, hiszen a motorja mechanikai gondjaival bajlódott –kétszer is a nap során- súlyos perceket vesztegetve. Pedig pár nappal ezelőtt már navigációs probléma miatt sikerült jelentős hátrányt szenvednie az élmezőnyhöz képest. Vélhetően nem lopta be magát a szíve csücskébe ez a Dakar sem.

Ugyan ezt elmondhatja magáról Jonah Street (USA-YAMAHA) is, akinek hajtóműgond miatt kellett több mint egy órát vesztegelnie.

A CP2-höz érve az előnye tovább duzzadt a kipihent chileinek, aki már kerek 4 perccel vezetett Despres előtt, aki mögött viszont Marc Coma igyekezett, alig 6 másodperccel elmaradva.

A végéig nem is engedte át Lopez a vezetést, csak az előnye csökkent az őt üldözőkkel szemben. Ugyanis másodikként Cyril Dspres érkezett (+2’21”). Így sikerült mindkettejüknek faragniuk az összetettbeli hátrányukat Marc Coma-val szemben, akinek ma meg kellett elégednie a harmadik hellyel (+3’45”).

A chilei szakaszgyőzelme már várható volt, hiszen folyamatosan támadta két nagy riválisát. Azonban mindhárman tudják, hogy a mostani különbségek bármikor törlődhetnek közöttük egyetlen navigációs, vagy műszaki hiba miatt. Tehát még koránt sem dőlt el minden.

A mai motoros eredmények:


 
Az összetett állás 2011.01.09.:
 


Végre a tavalyi második helyezett Pal Anders Ullevalseter (NOR-KTM) is felért - a mai 8. helyének köszönhetően- a TOP10-be, akinek eddig nem igazán ment jól a versenyzés.



 A 43 éves norvég kénytelen volt a jól megszokott 690 köbcentiméteres KTM motorját – a változtatott szabályok miatt- 450-esre cserélni, amellyel azonban nehezebben mennek a dolgok. Sajnos a kisebb motorja a Marokkó ralira még nem készült el, ezért csak a mostani éles bevetésen derülhettek ki a szériával kapcsolatos gondok, vagyis a kanyarok és a féktávok kezelése.  Azonban a tapasztalat és a már tőle jól megszokott állóképesség birtokában napról napra jobb eredményeket ér el. Ráadásul a nyolcszoros Dakar menőnek navigációs problémákkal sem igazán kell küzdenie, ezért az új 800 méteres megközelítést követelő navigációs pontszabályozás nem esik nehezére. Vélhetően tartogat még a véghajrában is meglepetéseket a vetélytársaknak és rajongóinak egyaránt.

TOTOS


Korábbi Dakar hírek:

2012-01-15 vasárnap Dakar 2012/ Rodrigues nyert, Coma veszített

Az idei Dakar utolsó előtti napján Coma óriási hátrányt szenvedett, míg Despres másodikként végezve megerősítette az élen a helyét. Több mint 11 perce...

2012-01-14 szombat Dakar 2012/ Az első perui győzelem Despres nevéhez került

A Dakar Peruba való érkezésének Despres örülhetett a legjobban, hiszen az idei negyedik szakaszgyőzelmével bebiztosította magát a táblázat élén 2'22”-...

2012-01-14 szombat Dakar 2012/ Coma nyert és ismét vezet az összetettben

Ezúttal Coma nyert csatát és két nappal a vége előtt neki áll, hogy megnyerje a Despres-vel folytatott háborúját. Jelenleg másfél perccel vezeti a tab...

2012-01-13 péntek Dakar 2012/ Az első perui győzelem Despres nevéhez került

A Dakar Peruba való érkezésének Despres örülhetett a legjobban, hiszen az idei negyedik szakaszgyőzelmével bebiztosította magát a táblázat élén 2'22”-...

Régebbi cikkek

Coma-Despres 5:3 (2011-01-15)

Budapest-Bamako 2010: Buli kifulladásig a célban

A mauritániai és mali terrorfenyegetés miatt Agadirban ért véget a 2010-es Budapest-Bamako-rali.

Budapest-Bamako 14. szakasz: Tafraoute-Agadir

A rajt reggel 7-kor Tafraoute városból indult a végső cél felé Agadírba.

 

A népszerű üdülővároshoz 1300 m-es magasságból egy rendkívül meredek hágón és szerpentinen kellett leereszkedni kalandorainknak.
 


Ráadásul mindezt 130 km-en keresztül, egysávos úton, szalagkorlát nélküli iszonyatosan mély szakadékok mellett haladva. Közben persze még a 12 feladatot is meg kellett oldani, amelyek szokás szerint kis furfanggal lettek kitalálva. Erre talán a legjobb bizonyíték, hogy az első 8 feladat megoldásánál a csapatok szinte a napi szakaszra szánt 5 órás limitidő felét elhasználták, pedig akkor még mindig az indulási városban bolyongtak. Ezért a maradék időben kellett megtenni még legalább 200 km-t, miközben újabb 4 feladat várt rájuk.

Akik nem az eredményre hajtottak, azoknak több idejük maradt gyönyörködni az idei versenyre kiírt egyik legszebb szakasz látképében. Itt aztán fogyott a fényképezőgépek és videokamerák tárhelye rendesen, főleg ha valaki most kapott észbe, hogy eddig keveset forgatott és kattogtatott.

A szerpentines rész után már országúti szakaszok következtek, kis városok, sok emberrel. Míg fel nem bukkant a szemük előtt Agadir városa, amely európai mértékkel is nagyvárosnak minősül.

A szintidő szerint délután kettőre kellett beérniük a versenyzőknek, ami okozott egyeseknek problémát. A probléma oka az többségében az lehetett, hogy az eddigi megszokott városi tempóval számoltak a versenyzők, figyelmen kívül hagyva a rájuk váró - Agadirra jellemző- forgalmi dugót. Így a célkapuhoz érés okozott még egy utolsó izgalmat mindenkinek. A város központjában felállított célkapun fáradtan, de boldogan gurultak át a Marokkót átszelő viadalt teljesítő egységek. Valószínűleg becses emlékként őrzik majd a sikeres teljesítésért kapott emlékplakettet.

Az ünnepélyes eredményhirdetés délután 5 órára volt beharangozva, de az óvások miatt az éjfélre kifüggesztett eredményeket tekintik hivatalosnak.



Senkit ne tévesszen meg a listán szereplő célbaérők száma, hisz ebben azok is benne vannak, akik elhagyva a versenyútvonalat most Bamakóba tartanak. Azonban a korábban szerzett pontjaik alapján láthatóak a listán. Az utóbbiak Villám Géza vezetésével és katonai védelem mellett vélhetően vasárnap (de leginkább hétfőn) érik el céljukat.

Az első helyen a Homokdűne.hu csapata végzett.


 
„Rettentő nehéz, technikás szakaszokat jelöltek ki a szervezők, ráadásul a navigáció is nehéz volt. Viszont gyönyörű tájakon mentünk keresztül. Boldogok és elégedettek vagyunk, teljesítettük, amit elterveztünk” – nyilatkozta László Péter, a csapat egyik tagja.

„Én repülök haza, ugyanis a Filmszemlén bemutatják a kisfilmemet, de a többieknek még nem ért véget a kaland. Egészen Dél-Afrikáig, Fokvárosba mennek.”
Második helyen a We solve it BBT2 csapata végzett, míg a harmadik helyen a Green Network csapata futott be, akik éppen a mai nap előzték meg a Snickers csapatát.

„Hosszú és fárasztó kéthetes út volt, de örülünk az eredményünknek, hiszen az utolsó napnak még a negyedik helyről vágtunk neki” – mondta a pilóta, Szebényi Péter. „A kocsink remekül bírta a megerőltető szakaszokat, s szerencsére mi is együtt vagyunk. Felejthetetlen két hét volt, s úgy gondolom, nincs okunk a panaszra az eredményünk miatt.”

A Snickers Team végül a negyedeik pozíciót szerezte meg.



 „Sajnos, az utolsó napot elrontottuk” – árulta el Lukács Tóth Kálmán. „Kihagytunk pontot, hibáztunk is, de nem csak ezért vagyunk csalódottak. A szervezők nem minden esetben egyformán értelmezték a szabályokat, így az óvások utáni jóváírások miatt sok minden megváltozott az utolsó napokban.”



Egyetlen versenyben maradt motorosunk Hodola Richard, aki ezáltal a motoros kategória győztesének tekinthető, az összetett 45. helyén végzett.

A kéthetes kalandot követte a PARTY kifulladásig!

Innentől a résztvevők fakultatív programokba kezdenek…
Ezúton is gratulálunk mindenkinek!

TOTOS

Korábbi Bamako hírek:

2010-01-29 péntek Budapest-Bamako 2010: Marokkó új arca

Még mindig az óceán partján haladt a mezőny, de most eső is áztatta a kalandorokat. Kisebb technikai gondokkal megúszták a 12 szakaszt a versenyben ma...

2010-01-29 péntek Budapest-Bamako 2010: Hóesésben, keskeny szerpentinen át

A 13. szakasz még a babonásoknak sem okozott gondot. Trükkös, látványos helyeken kellett haladniuk a kalandoroknak, amelyhez teljesíthető szintidőt ad...

2010-01-28 csütörtök Budapest-Bamako 2010: Gyönyörű nap

A sok gyötrelem után most egy könnyűnek mondott szakaszt teljesített a mezőny. Szinte mindenki szintidőn belül ért célba és áradoztak a gyönyörű táj l...

2010-01-27 szerda Budapest-Bamako 2010: Az óceánparton haladva

A mezőnyből kivált már 17 csapat, akik Bamako felé vették az irányt, a többiekre pedig egy enyhébbnek mondható hat órás szakasz várt.Budapest-Bamako 1...

Régebbi cikkek

Welcome to Bamako (2009-01-31)

Oldal tetejére