Motorsport

Korábbi Motorsport hírek:

2018-04-05 csütörtök A közút nem versenypálya!

Ezzel a videóval szeretnénk megmutatni nektek,mennyire fontos a jó védőfelszerelés és a biztonságos vezetés!

2018-03-29 csütörtök Segura Hank

Ez a video bemutatja Nektek a Segura Hank bőrdzsekijét!Érdemes megnézni,mert így teljes egészében láthatod!

2018-03-29 csütörtök S100 Lánctisztító

Nézzétek meg ezt a videót,amelyen bemutatják,hogyan is kell használni az S100 Lánctisztító termékét!

Régebbi cikkek

Devils Börze (2010-11-11)

Coma diadala a harmadik szakaszon

A SHARK versenyzője, Cyril Despres ma navigációs hibát vétett, amely miatt legnagyobb riválisa diadalmaskodhatott a harmadik szakaszon. De így is megőrizte összetettbeli vezető helyét a francia.


 
A mai nap érdekessége, hogy a rendezők három útvonalat jelöltek ki a versenyzők számára, akik közül a motoros/quados mezőnyre várt a leghosszabb táv. Nevezetesen 752 km, amelyből 524 volt szelektív. Az autósoknak 731 km-t kellett megtenniük, 500 mért kilométerrel, míg a kamionosoknak „csak” 634 km jutott mára, melyből mindössze 200 km-t mértek.


 
Ez persze talán jelzésértékű is volt a nehézségi fokra utalva…

Először De Tucumanból indulva a sivatagi kanyonból kaptak ízelítőt a versenyzők, majd pedig következett a vadabb, erdős rész, ahová a kamionokat nem terelték be a rendezők (ők teljesen más útvonalon haladtak).

A harmadik szakasz rajtvonalához elsőként a tegnapi győztes Cyril Despres (FRA) állhatott, aki az első két napon 2’35”-es előnyt kovácsolt magának Marc Comával szemben. Azonban ez az előny gyorsan elszállt, amikor egy óvatos ütemben megtett 10 kilométert követően már a tizenegyedik kilométernél komoly navigációs gondja támadt. Ekkor ugyanis nemcsak a spanyol rivális Marc Coma száguldott el mellette, hanem még páran a mezőnyből.

Az első 80 kilométert a BMW-s Paulo Goncalves tette meg a leggyorsabban, mögötte Coma 20 másodperces hátránnyal, majd pedig a francia Olivier Pain 1’04”-el lemaradva. A 113. kilométernél (CP1) Despres hátránya már négy percre duzzadt!

248 km megtétele után az élre állt Coma, megelőzve a portugál Goncalvest, akinek ekkorra 1’36”-es hátránya volt, míg mögötte Pain érkezett 2’29”-es lemaradással, de őrizve a provizórikus harmadik helyet.

Cyril Despres feje ekkor már nem amiatt fájt, mert nyomta volna a SHARK sisak, hanem azért, hogy csavarjon-e komolyabban a gázkaron. Persze a felkészültség is látszott a teljesítményén, hiszen a 443. kilométernél már Coma mögött érkezett a második helyen 2’33”-re csökkentve a lemaradását. Harmadik helyen pedig Pain +3’20”-es hátránnyal a katalán mögött.



 Az utolsó részen még ugyan tudott pár másodpercet hozni Cyril Dspres Marc Coma-n, de végül megszerezhette a spanyol az idei első szakaszgyőzelmét, ami összességében már a 12. volt. A francia –köszönhetően a nap második felében produkált iszonyatos tempójának- megtarthatta az összetettbeli vezető pozícióját, bár előnye 14 másodpercre csökkent. Paulo Goncalcves érkezett meg harmadiknak (+3’36”) aki a ranglétrán is előrébb lépett egy hellyel, de talán még nála is nagyobb fejlődést mondhat magáénak Olivier Pain, aki a mai remek negyedik helyezésével feljött az összetettbeli 6. helyre. A Yamahás francia már most kilátásba helyezte első Dakar győzelmét.
A mai szakasz motoros eredménye:

 

Összetett állás 2011.01.04.:

 


Nyilatkozatok:

Marc Coma (ESP-KTM):

„Ez egy igazán autentikus Dakar nap volt: az első részben navigációs feladatokkal, míg a többiben hosszú motorozással. Boldog vagyok a mai eredményem birtokában. Cyril Despres navigációs hibáját kihasználtam. Persze nagyon fontos volt ez a szakaszgyőzelem, de a lényegesebb, hogy megnyerjük ezt a ralit.”

Cyril Despres (FRA-KTM) SHARK versenyző:

„Marc Coma nagyon gyorsan utolért. Az első tíz kilométert nagyon óvatosan kezdtem, aztán a következő pillanatban már gondom is támadt a navigálással és teljesen rossz irányba mentem. Bár nem szenvedtem két órás hátrányt, de súlyos perceket vesztettem. A végén aztán 2’21”-es hátránnyal értem a célba, amely miatt az összetett előnyöm is 14 másodpercre csökkent. Ez ugyan nem nagy veszteség, de én szerettem volna megtartani az előnyömet.”

Olivier Pain (FRA-YAMAHA):

„Az első részen minden rendben volt és nagyon jól éreztem magam. Még akkor sem csüggettem, amikor az itinerem papírszalagja megállt. Hiába nyomtam a gombot, nem haladt tovább, ezért kénytelen voltam kézzel tekergetni a papírszalagot benne. Azonban a második részen egyszer csak vizes lett a papír és kénytelen voltam megállni, hogy rendbe rakjam.  Ettől eltekintve a motor igazán jól működik és jól érzem magam. Nem vagyok lemaradva az elejétől, így bizakodva tekintek a végső cél felé.”

Francisco Lopez Contardo (CHL-Aprilia):

„Jó ütemben kezdtem, de aztán akadt egy kis problémám az üzemanyag ellátással. Meg kellett állnom és értékes tíz percet áldoznom a javításra. Utána szelídebb tempót diktáltam. Tudtam, hogy ez egy nehéz nap lesz, de még mindig itt vagyok. Remélem, hogy a dolgok változni fognak majd, amikor elérünk Chilébe, hiszen ott otthon vagyok.”


TOTOS

Korábbi Dakar hírek:

2012-01-15 vasárnap Dakar 2012/ Rodrigues nyert, Coma veszített

Az idei Dakar utolsó előtti napján Coma óriási hátrányt szenvedett, míg Despres másodikként végezve megerősítette az élen a helyét. Több mint 11 perce...

2012-01-14 szombat Dakar 2012/ Az első perui győzelem Despres nevéhez került

A Dakar Peruba való érkezésének Despres örülhetett a legjobban, hiszen az idei negyedik szakaszgyőzelmével bebiztosította magát a táblázat élén 2'22”-...

2012-01-14 szombat Dakar 2012/ Coma nyert és ismét vezet az összetettben

Ezúttal Coma nyert csatát és két nappal a vége előtt neki áll, hogy megnyerje a Despres-vel folytatott háborúját. Jelenleg másfél perccel vezeti a tab...

2012-01-13 péntek Dakar 2012/ Az első perui győzelem Despres nevéhez került

A Dakar Peruba való érkezésének Despres örülhetett a legjobban, hiszen az idei negyedik szakaszgyőzelmével bebiztosította magát a táblázat élén 2'22”-...

Régebbi cikkek

Coma-Despres 5:3 (2011-01-15)

Budapest-Bamako 2010: Buli kifulladásig a célban

A mauritániai és mali terrorfenyegetés miatt Agadirban ért véget a 2010-es Budapest-Bamako-rali.

Budapest-Bamako 14. szakasz: Tafraoute-Agadir

A rajt reggel 7-kor Tafraoute városból indult a végső cél felé Agadírba.

 

A népszerű üdülővároshoz 1300 m-es magasságból egy rendkívül meredek hágón és szerpentinen kellett leereszkedni kalandorainknak.
 


Ráadásul mindezt 130 km-en keresztül, egysávos úton, szalagkorlát nélküli iszonyatosan mély szakadékok mellett haladva. Közben persze még a 12 feladatot is meg kellett oldani, amelyek szokás szerint kis furfanggal lettek kitalálva. Erre talán a legjobb bizonyíték, hogy az első 8 feladat megoldásánál a csapatok szinte a napi szakaszra szánt 5 órás limitidő felét elhasználták, pedig akkor még mindig az indulási városban bolyongtak. Ezért a maradék időben kellett megtenni még legalább 200 km-t, miközben újabb 4 feladat várt rájuk.

Akik nem az eredményre hajtottak, azoknak több idejük maradt gyönyörködni az idei versenyre kiírt egyik legszebb szakasz látképében. Itt aztán fogyott a fényképezőgépek és videokamerák tárhelye rendesen, főleg ha valaki most kapott észbe, hogy eddig keveset forgatott és kattogtatott.

A szerpentines rész után már országúti szakaszok következtek, kis városok, sok emberrel. Míg fel nem bukkant a szemük előtt Agadir városa, amely európai mértékkel is nagyvárosnak minősül.

A szintidő szerint délután kettőre kellett beérniük a versenyzőknek, ami okozott egyeseknek problémát. A probléma oka az többségében az lehetett, hogy az eddigi megszokott városi tempóval számoltak a versenyzők, figyelmen kívül hagyva a rájuk váró - Agadirra jellemző- forgalmi dugót. Így a célkapuhoz érés okozott még egy utolsó izgalmat mindenkinek. A város központjában felállított célkapun fáradtan, de boldogan gurultak át a Marokkót átszelő viadalt teljesítő egységek. Valószínűleg becses emlékként őrzik majd a sikeres teljesítésért kapott emlékplakettet.

Az ünnepélyes eredményhirdetés délután 5 órára volt beharangozva, de az óvások miatt az éjfélre kifüggesztett eredményeket tekintik hivatalosnak.



Senkit ne tévesszen meg a listán szereplő célbaérők száma, hisz ebben azok is benne vannak, akik elhagyva a versenyútvonalat most Bamakóba tartanak. Azonban a korábban szerzett pontjaik alapján láthatóak a listán. Az utóbbiak Villám Géza vezetésével és katonai védelem mellett vélhetően vasárnap (de leginkább hétfőn) érik el céljukat.

Az első helyen a Homokdűne.hu csapata végzett.


 
„Rettentő nehéz, technikás szakaszokat jelöltek ki a szervezők, ráadásul a navigáció is nehéz volt. Viszont gyönyörű tájakon mentünk keresztül. Boldogok és elégedettek vagyunk, teljesítettük, amit elterveztünk” – nyilatkozta László Péter, a csapat egyik tagja.

„Én repülök haza, ugyanis a Filmszemlén bemutatják a kisfilmemet, de a többieknek még nem ért véget a kaland. Egészen Dél-Afrikáig, Fokvárosba mennek.”
Második helyen a We solve it BBT2 csapata végzett, míg a harmadik helyen a Green Network csapata futott be, akik éppen a mai nap előzték meg a Snickers csapatát.

„Hosszú és fárasztó kéthetes út volt, de örülünk az eredményünknek, hiszen az utolsó napnak még a negyedik helyről vágtunk neki” – mondta a pilóta, Szebényi Péter. „A kocsink remekül bírta a megerőltető szakaszokat, s szerencsére mi is együtt vagyunk. Felejthetetlen két hét volt, s úgy gondolom, nincs okunk a panaszra az eredményünk miatt.”

A Snickers Team végül a negyedeik pozíciót szerezte meg.



 „Sajnos, az utolsó napot elrontottuk” – árulta el Lukács Tóth Kálmán. „Kihagytunk pontot, hibáztunk is, de nem csak ezért vagyunk csalódottak. A szervezők nem minden esetben egyformán értelmezték a szabályokat, így az óvások utáni jóváírások miatt sok minden megváltozott az utolsó napokban.”



Egyetlen versenyben maradt motorosunk Hodola Richard, aki ezáltal a motoros kategória győztesének tekinthető, az összetett 45. helyén végzett.

A kéthetes kalandot követte a PARTY kifulladásig!

Innentől a résztvevők fakultatív programokba kezdenek…
Ezúton is gratulálunk mindenkinek!

TOTOS

Korábbi Bamako hírek:

2010-01-29 péntek Budapest-Bamako 2010: Marokkó új arca

Még mindig az óceán partján haladt a mezőny, de most eső is áztatta a kalandorokat. Kisebb technikai gondokkal megúszták a 12 szakaszt a versenyben ma...

2010-01-29 péntek Budapest-Bamako 2010: Hóesésben, keskeny szerpentinen át

A 13. szakasz még a babonásoknak sem okozott gondot. Trükkös, látványos helyeken kellett haladniuk a kalandoroknak, amelyhez teljesíthető szintidőt ad...

2010-01-28 csütörtök Budapest-Bamako 2010: Gyönyörű nap

A sok gyötrelem után most egy könnyűnek mondott szakaszt teljesített a mezőny. Szinte mindenki szintidőn belül ért célba és áradoztak a gyönyörű táj l...

2010-01-27 szerda Budapest-Bamako 2010: Az óceánparton haladva

A mezőnyből kivált már 17 csapat, akik Bamako felé vették az irányt, a többiekre pedig egy enyhébbnek mondható hat órás szakasz várt.Budapest-Bamako 1...

Régebbi cikkek

Welcome to Bamako (2009-01-31)

Kiemelt akciós termékeink