Motorsport

Korábbi Motorsport hírek:

2018-04-05 csütörtök A közút nem versenypálya!

Ezzel a videóval szeretnénk megmutatni nektek,mennyire fontos a jó védőfelszerelés és a biztonságos vezetés!

2018-03-29 csütörtök Segura Hank

Ez a video bemutatja Nektek a Segura Hank bőrdzsekijét!Érdemes megnézni,mert így teljes egészében láthatod!

2018-03-29 csütörtök S100 Lánctisztító

Nézzétek meg ezt a videót,amelyen bemutatják,hogyan is kell használni az S100 Lánctisztító termékét!

Régebbi cikkek

Devils Börze (2010-11-11)

Coma hagyta el leggyorsabban Chilét

A tízedik szakaszt is a katalán nyerte, ráadásul fő riválisa – Cyril Despres- óriásit tévedet, sőt el is esett. A mai győzelem akár a végsőhöz is elég lesz Coma-nak, bár hátra van még két kemény nap.

A motorosok közül ma már csak 103-an tudtak rajthoz állni, hogy az Andok vonulatát visszafelé úton ismét megmásszák Copiapo-ból indulva Chilecito felé. Volt, aki örült annak, hogy végre maga mögött hagyhatja az Atacama „vendégmarasztaló” dűnéit, azonban az Andokon való átkelés inkább egy sípályához hasonlított most, amivel nem mindenki kalkulált. A mára előírt táv 686 km-es összekötő és 176 km szelektív.



 A tegnapi sivatagi őrület után sem számíthatott könnyű menetre a kétkerekűek tábora, hiszen a „hegymászás” alkalmával éghajlatváltozásra is számítaniuk kellett.

Mivel a 9. szakasz végén az amerikai Jonah Street (USA-YAMAHA) volt a győztes, ezért ma ő rajtolhatott elsőként 11 órakor. Majd két perc múlva Frans Verhoeven (BEL-BMW) és két percenként a többiek. Hetedikként Cyril Despres (FRA-KTM) és négy perc múltán pedig az összetett éllovas Marc Coma (ESP-KTM). Csak emlékeztetőül: kettejük között a tabellán mindössze 8’14”-es időkülönbség szerepelt a rajt időpontjában. Figyelembe véve a mai kihívást az akár el is törlődhet.

David Casteu (FRA-SHERCO) a tegnapi negyedik helyének köszönhetően ma onnan rajtolhatott volna, azonban a szelektívhez vezető úton elakadt és nem ért oda időben a rajtvonalhoz. Ő jól van, de várja a műszaki segítséget. Motorja váltójával küzdött már régebb óta, amelyet még mindig nem tudtak tökéletesen megjavítani.



 Tagnap a célban a SHARK versenyző Cyril Despres azt mondta, hogy elege lett a macska-egér játékból és ma már kockáztatni fog. Szavát tartva be is kezdett rendesen, hiszen 21 km megtételét követően az első ellenőrző pontnál (CP1) sikerült máris az élre kerülnie és legfőbb riválisával szemben 48 másodperces előnyt szereznie. Coma mögött a norvégok kiválósága Ullevalseter érkezett +1’24”-es hátránnyal.

Negyedik helyen Jordi Viladoms (ESP-YAMAHA) motorozott, de hét kilométer múlva (28km) kényszermegállás miatt 5 percet vesztett.

A tegnapi szakasz győztes amerikai sem járt jobban, hiszen Street már az első 20 km-en eltévedt és csak 13.-ként érkezett az első ellenőrző ponthoz.

A 67.km-nél már Coma volt az élen, akit Despres követ (+0’19”), míg a harmadik helyen „Chaleco” Lopez (+0’24”) és negyedik pedig Helder Rodrigues (+0’31”).



 Lopeznek a 100. km-nél kis szereléssel kellett bajlódnia, amely miatt a harmadik helytől búcsúzhatott is, pedig a megállást megelőzően még csak 41 másodperc volt a hátránya. Az üzemanyagpumpa meghibásodása miatt kellett szerelnie az Aprilia motorját, amelyhez még a „vízhordóját” Guell-t is meg kellett várnia. Majd közös munka eredményeként folytathatta az útját.

CP2-nél, 115 km megtételét követően azonban Rodrigues került az élre, második Coma (+2’14”), harmadik Cody (+6’08”), negyedik Ullevalseter (+7’12”). Despres csak a ötödik helyen érkezett, tetemes (+7’37”) hátrányt felhalmozva!

140.km-nél már Rodrigues előnye tetemesnek mondható, hiszen a listavezető Coma +3’10”-el, Despres pedig 7’22”-el mögötte érkezett!



 A célba azonban elsőként Marc Coma érkezett, aki ezáltal megerősítette listaelsőségét. Ráadásul Cyril Despres az utolsó részen még egy sárgödörbe is elesett, amelyből nehezen tudott kikecmeregni, ezért közel 10 perces hátránnyal érkezett a második helyen!

A mai motoros eredmények:
 


Összetett állás 2011.01.12:
 


Ezzel a mai eredménnyel Cyril Despres címvédési esélyei minimálisra csökkentek, bár a Dakar hátralévő szakaszai még tartogathatnak meglepetéseket a topversenyzők számára is.

TOTOS

Korábbi Dakar hírek:

2012-01-15 vasárnap Dakar 2012/ Rodrigues nyert, Coma veszített

Az idei Dakar utolsó előtti napján Coma óriási hátrányt szenvedett, míg Despres másodikként végezve megerősítette az élen a helyét. Több mint 11 perce...

2012-01-14 szombat Dakar 2012/ Az első perui győzelem Despres nevéhez került

A Dakar Peruba való érkezésének Despres örülhetett a legjobban, hiszen az idei negyedik szakaszgyőzelmével bebiztosította magát a táblázat élén 2'22”-...

2012-01-14 szombat Dakar 2012/ Coma nyert és ismét vezet az összetettben

Ezúttal Coma nyert csatát és két nappal a vége előtt neki áll, hogy megnyerje a Despres-vel folytatott háborúját. Jelenleg másfél perccel vezeti a tab...

2012-01-13 péntek Dakar 2012/ Az első perui győzelem Despres nevéhez került

A Dakar Peruba való érkezésének Despres örülhetett a legjobban, hiszen az idei negyedik szakaszgyőzelmével bebiztosította magát a táblázat élén 2'22”-...

Régebbi cikkek

Coma-Despres 5:3 (2011-01-15)

Budapest-Bamako 2010: Buli kifulladásig a célban

A mauritániai és mali terrorfenyegetés miatt Agadirban ért véget a 2010-es Budapest-Bamako-rali.

Budapest-Bamako 14. szakasz: Tafraoute-Agadir

A rajt reggel 7-kor Tafraoute városból indult a végső cél felé Agadírba.

 

A népszerű üdülővároshoz 1300 m-es magasságból egy rendkívül meredek hágón és szerpentinen kellett leereszkedni kalandorainknak.
 


Ráadásul mindezt 130 km-en keresztül, egysávos úton, szalagkorlát nélküli iszonyatosan mély szakadékok mellett haladva. Közben persze még a 12 feladatot is meg kellett oldani, amelyek szokás szerint kis furfanggal lettek kitalálva. Erre talán a legjobb bizonyíték, hogy az első 8 feladat megoldásánál a csapatok szinte a napi szakaszra szánt 5 órás limitidő felét elhasználták, pedig akkor még mindig az indulási városban bolyongtak. Ezért a maradék időben kellett megtenni még legalább 200 km-t, miközben újabb 4 feladat várt rájuk.

Akik nem az eredményre hajtottak, azoknak több idejük maradt gyönyörködni az idei versenyre kiírt egyik legszebb szakasz látképében. Itt aztán fogyott a fényképezőgépek és videokamerák tárhelye rendesen, főleg ha valaki most kapott észbe, hogy eddig keveset forgatott és kattogtatott.

A szerpentines rész után már országúti szakaszok következtek, kis városok, sok emberrel. Míg fel nem bukkant a szemük előtt Agadir városa, amely európai mértékkel is nagyvárosnak minősül.

A szintidő szerint délután kettőre kellett beérniük a versenyzőknek, ami okozott egyeseknek problémát. A probléma oka az többségében az lehetett, hogy az eddigi megszokott városi tempóval számoltak a versenyzők, figyelmen kívül hagyva a rájuk váró - Agadirra jellemző- forgalmi dugót. Így a célkapuhoz érés okozott még egy utolsó izgalmat mindenkinek. A város központjában felállított célkapun fáradtan, de boldogan gurultak át a Marokkót átszelő viadalt teljesítő egységek. Valószínűleg becses emlékként őrzik majd a sikeres teljesítésért kapott emlékplakettet.

Az ünnepélyes eredményhirdetés délután 5 órára volt beharangozva, de az óvások miatt az éjfélre kifüggesztett eredményeket tekintik hivatalosnak.



Senkit ne tévesszen meg a listán szereplő célbaérők száma, hisz ebben azok is benne vannak, akik elhagyva a versenyútvonalat most Bamakóba tartanak. Azonban a korábban szerzett pontjaik alapján láthatóak a listán. Az utóbbiak Villám Géza vezetésével és katonai védelem mellett vélhetően vasárnap (de leginkább hétfőn) érik el céljukat.

Az első helyen a Homokdűne.hu csapata végzett.


 
„Rettentő nehéz, technikás szakaszokat jelöltek ki a szervezők, ráadásul a navigáció is nehéz volt. Viszont gyönyörű tájakon mentünk keresztül. Boldogok és elégedettek vagyunk, teljesítettük, amit elterveztünk” – nyilatkozta László Péter, a csapat egyik tagja.

„Én repülök haza, ugyanis a Filmszemlén bemutatják a kisfilmemet, de a többieknek még nem ért véget a kaland. Egészen Dél-Afrikáig, Fokvárosba mennek.”
Második helyen a We solve it BBT2 csapata végzett, míg a harmadik helyen a Green Network csapata futott be, akik éppen a mai nap előzték meg a Snickers csapatát.

„Hosszú és fárasztó kéthetes út volt, de örülünk az eredményünknek, hiszen az utolsó napnak még a negyedik helyről vágtunk neki” – mondta a pilóta, Szebényi Péter. „A kocsink remekül bírta a megerőltető szakaszokat, s szerencsére mi is együtt vagyunk. Felejthetetlen két hét volt, s úgy gondolom, nincs okunk a panaszra az eredményünk miatt.”

A Snickers Team végül a negyedeik pozíciót szerezte meg.



 „Sajnos, az utolsó napot elrontottuk” – árulta el Lukács Tóth Kálmán. „Kihagytunk pontot, hibáztunk is, de nem csak ezért vagyunk csalódottak. A szervezők nem minden esetben egyformán értelmezték a szabályokat, így az óvások utáni jóváírások miatt sok minden megváltozott az utolsó napokban.”



Egyetlen versenyben maradt motorosunk Hodola Richard, aki ezáltal a motoros kategória győztesének tekinthető, az összetett 45. helyén végzett.

A kéthetes kalandot követte a PARTY kifulladásig!

Innentől a résztvevők fakultatív programokba kezdenek…
Ezúton is gratulálunk mindenkinek!

TOTOS

Korábbi Bamako hírek:

2010-01-29 péntek Budapest-Bamako 2010: Marokkó új arca

Még mindig az óceán partján haladt a mezőny, de most eső is áztatta a kalandorokat. Kisebb technikai gondokkal megúszták a 12 szakaszt a versenyben ma...

2010-01-29 péntek Budapest-Bamako 2010: Hóesésben, keskeny szerpentinen át

A 13. szakasz még a babonásoknak sem okozott gondot. Trükkös, látványos helyeken kellett haladniuk a kalandoroknak, amelyhez teljesíthető szintidőt ad...

2010-01-28 csütörtök Budapest-Bamako 2010: Gyönyörű nap

A sok gyötrelem után most egy könnyűnek mondott szakaszt teljesített a mezőny. Szinte mindenki szintidőn belül ért célba és áradoztak a gyönyörű táj l...

2010-01-27 szerda Budapest-Bamako 2010: Az óceánparton haladva

A mezőnyből kivált már 17 csapat, akik Bamako felé vették az irányt, a többiekre pedig egy enyhébbnek mondható hat órás szakasz várt.Budapest-Bamako 1...

Régebbi cikkek

Welcome to Bamako (2009-01-31)

Kiemelt akciós termékeink