Motorsport

Korábbi Motorsport hírek:

2018-04-05 csütörtök A közút nem versenypálya!

Ezzel a videóval szeretnénk megmutatni nektek,mennyire fontos a jó védőfelszerelés és a biztonságos vezetés!

2018-03-29 csütörtök Segura Hank

Ez a video bemutatja Nektek a Segura Hank bőrdzsekijét!Érdemes megnézni,mert így teljes egészében láthatod!

2018-03-29 csütörtök S100 Lánctisztító

Nézzétek meg ezt a videót,amelyen bemutatják,hogyan is kell használni az S100 Lánctisztító termékét!

Régebbi cikkek

Devils Börze (2010-11-11)

Dakar 2009/Motor: 6. szakasz - Depres nyerte a hatodik szakaszt

A címvédő Cyril Depres nyerte a Dakar hatodik szakaszát, győzelmét azonban beárnyékolta francia honfitársa, Pascal Terry halála.

Cyril Despres, a 2005-ös és 2007-es Dakar győztese idén nyugodtan versenyez. A KTM versenyzője, aki fizikálisan és mentálisan is kellően felkészült, nagyon fontosnak tartja a verseny pszichológiai oldalát és a verseny megkezdése előtt még a következőket mondta:
Valószínűleg szenvedni fogunk. A verseny sosem könnyű, főleg ha meg is akarod nyerni, ráadásul minden ellenünk dolgozik. Nagy hőség, hosszú szakaszok, és nagy szintkülönbségek, amiket mind kontrollálni kell tudni, főleg nekem, a címvédőnek. A KTM csökkentette a stáb számát az idei Dakarra, de szerintem elegen vagyunk. Mellettem Alain Duclos motorozik, akinek szintén meg vannak a szerelői, úgyhogy bár kicsi a csapat, azért hatékony. Ami azonban fontosabb ennél, hogy nagyon kell tudni használni a fejedet. Szeretem ha nyomás alatt vagyok, mert úgy nagyon tudok koncentrálni, de ezt is kell tudni kezelni. Az utóbbi években nagyon sok tapasztalatot gyűjtöttem és tudom, hogy mindig lesznek váratlan helyzetek, ezekre pedig fejben fel kell tudni készülni. 2007-ben már megtanultam a leckét, amikor a 4. szakaszon a 17. lettem a váltó hibája miatt. Feladhattam volna és hazamehettem volna, de nem tettem és erre nagyon büszke vagyok.”

Depres a San Rafael és Mendoza közti, 178 km-re rövidített szakaszon két perc kilenc másodperccel végzett jobban, mint az összetettben vezető spanyol Marc Coma, akinek honfitársa, Jordi Vildamos valamivel több, mint 5 perccel maradt le tőle.

Az összetettben Coma vezet az amerikai Jonah Street előtt, aki 10 perccel Despres mögött ért be a 6. szakaszon, a harmadik helyen pedig a francia David Fretigne áll.
A hatodik szakasz 349 km-es lett volna, a pokoli 5. szakasz után azonban ezt lerövidítették, mivel a Dakar mezőny 410 versenyzőjéből csak 230 érte el az ellenőrző pontot. Az előző napon egyébként 12 motoros, 10 autós, 7 kamionos és 5 quados adta fel a küzdelmet.

Eközben a 49 éves Terry 4. szakaszon történt halála beárnyékolta a napot.

Holtan találták Pascal Terryt, azt a motorost, aki még a 2009-es Dakar-rali vasárnapi, második szelektív szakaszán tűnt el.

A 49 éves francia versenyző a Santa Rosa és Puerto Madryn között kijelölt szakaszon értesítette a tereprali-viadal szervezőit, hogy kifogyott az üzemanyaga. Később megpróbált vele két alkalommal is műholdas kapcsolatba lépni a szervezőbizottság, mindkétszer sikertelenül. A kommunikációs rendszerben valamilyen hiba lehetett, a párizsi központ ugyanis már 4-én este értesítést kapott arról, hogy működésbe lépett a motoros vészjelző rakétája, a helyi szervezők azonban erről csak 5-én reggel szereztek tudomást.

„A vizsgálatok kiderítették, hogy a versenyző halálát tüdő ödéma okozta, mely végül keringési zavarhoz vezetett.”- mondta Julio Acosta, a La Pampa-i rendőrség illetékese. „Terry hétfőről keddre virradóan vesztette életét, de megmenthető lett volna, ha a segítség időben érkezik.” 

6.nap: San Rafael-Mendoza (Argentina). Az össztáv 625km, a szelektiv szakasz hossza 178km.

1.Cyril Despres (francia, KTM) 2:03:20
2. Marc Coma (spanyol, KTM) + 2:09 perc hátrány
3. Jordi Viladoms (spanyol, KTM) + 5:15 perc hátrány
40. Dési János (magyar, KTM) + 45:30 perc hátrány

Nyilatkozatok a hatodik szakaszt követően:

Cyril Despres:

„Idén nem volt túl sok szerencsém, de a mai nap csodás volt. A tegnapi esőzésnek köszönhetően a ma délelőtti homok sötétszürkévé változott. Valójában ugyanazok a dűnék fogadtak, mint tegnap, mégis érezhetően más volt. Szórakoztam, de ugyanakkor próbáltam az utat kicsit lerövidíteni a szakaszon, ami hellyel-közzel sikerült is. Végre szakaszt nyertem.”

Jordi Viladoms:

„Elégedett vagyok ezzel a szakasszal. Eddigi nem volt egyetlen könnyű napom sem a rallyn. Kaptam egy defektet az első napon, aztán segítettem Marc Comának a másodikon. Együttvéve örülök, mert keményen dolgoztam. Még javulhatnak az eredményeim, hiszen más versenyzőknek is szintén voltak malőrjei. Úgy érzem, jó formában vagyok és remélem, hogy hasonló lesz a folytatás is. Csapat szinten is nagyon jól együtt működünk.

Dakar 2009 állása a 6.nap után:

1. Marc Coma 23:43:41
2. Jonah Street (amerikai, KTM) + 40:29 perc (3 perc büntetés) hátrány
3. David Fretigne (francia, Yamaha) + 47:30 perc hátrány
32. Dési János (magyar, KTM) + 5:38:21 óra hátrány

TOTOS

Korábbi Dakar hírek:

2012-01-15 vasárnap Dakar 2012/ Rodrigues nyert, Coma veszített

Az idei Dakar utolsó előtti napján Coma óriási hátrányt szenvedett, míg Despres másodikként végezve megerősítette az élen a helyét. Több mint 11 perce...

2012-01-14 szombat Dakar 2012/ Az első perui győzelem Despres nevéhez került

A Dakar Peruba való érkezésének Despres örülhetett a legjobban, hiszen az idei negyedik szakaszgyőzelmével bebiztosította magát a táblázat élén 2'22”-...

2012-01-14 szombat Dakar 2012/ Coma nyert és ismét vezet az összetettben

Ezúttal Coma nyert csatát és két nappal a vége előtt neki áll, hogy megnyerje a Despres-vel folytatott háborúját. Jelenleg másfél perccel vezeti a tab...

2012-01-13 péntek Dakar 2012/ Az első perui győzelem Despres nevéhez került

A Dakar Peruba való érkezésének Despres örülhetett a legjobban, hiszen az idei negyedik szakaszgyőzelmével bebiztosította magát a táblázat élén 2'22”-...

Régebbi cikkek

Coma-Despres 5:3 (2011-01-15)

Budapest-Bamako 2010: Buli kifulladásig a célban

A mauritániai és mali terrorfenyegetés miatt Agadirban ért véget a 2010-es Budapest-Bamako-rali.

Budapest-Bamako 14. szakasz: Tafraoute-Agadir

A rajt reggel 7-kor Tafraoute városból indult a végső cél felé Agadírba.

 

A népszerű üdülővároshoz 1300 m-es magasságból egy rendkívül meredek hágón és szerpentinen kellett leereszkedni kalandorainknak.
 


Ráadásul mindezt 130 km-en keresztül, egysávos úton, szalagkorlát nélküli iszonyatosan mély szakadékok mellett haladva. Közben persze még a 12 feladatot is meg kellett oldani, amelyek szokás szerint kis furfanggal lettek kitalálva. Erre talán a legjobb bizonyíték, hogy az első 8 feladat megoldásánál a csapatok szinte a napi szakaszra szánt 5 órás limitidő felét elhasználták, pedig akkor még mindig az indulási városban bolyongtak. Ezért a maradék időben kellett megtenni még legalább 200 km-t, miközben újabb 4 feladat várt rájuk.

Akik nem az eredményre hajtottak, azoknak több idejük maradt gyönyörködni az idei versenyre kiírt egyik legszebb szakasz látképében. Itt aztán fogyott a fényképezőgépek és videokamerák tárhelye rendesen, főleg ha valaki most kapott észbe, hogy eddig keveset forgatott és kattogtatott.

A szerpentines rész után már országúti szakaszok következtek, kis városok, sok emberrel. Míg fel nem bukkant a szemük előtt Agadir városa, amely európai mértékkel is nagyvárosnak minősül.

A szintidő szerint délután kettőre kellett beérniük a versenyzőknek, ami okozott egyeseknek problémát. A probléma oka az többségében az lehetett, hogy az eddigi megszokott városi tempóval számoltak a versenyzők, figyelmen kívül hagyva a rájuk váró - Agadirra jellemző- forgalmi dugót. Így a célkapuhoz érés okozott még egy utolsó izgalmat mindenkinek. A város központjában felállított célkapun fáradtan, de boldogan gurultak át a Marokkót átszelő viadalt teljesítő egységek. Valószínűleg becses emlékként őrzik majd a sikeres teljesítésért kapott emlékplakettet.

Az ünnepélyes eredményhirdetés délután 5 órára volt beharangozva, de az óvások miatt az éjfélre kifüggesztett eredményeket tekintik hivatalosnak.



Senkit ne tévesszen meg a listán szereplő célbaérők száma, hisz ebben azok is benne vannak, akik elhagyva a versenyútvonalat most Bamakóba tartanak. Azonban a korábban szerzett pontjaik alapján láthatóak a listán. Az utóbbiak Villám Géza vezetésével és katonai védelem mellett vélhetően vasárnap (de leginkább hétfőn) érik el céljukat.

Az első helyen a Homokdűne.hu csapata végzett.


 
„Rettentő nehéz, technikás szakaszokat jelöltek ki a szervezők, ráadásul a navigáció is nehéz volt. Viszont gyönyörű tájakon mentünk keresztül. Boldogok és elégedettek vagyunk, teljesítettük, amit elterveztünk” – nyilatkozta László Péter, a csapat egyik tagja.

„Én repülök haza, ugyanis a Filmszemlén bemutatják a kisfilmemet, de a többieknek még nem ért véget a kaland. Egészen Dél-Afrikáig, Fokvárosba mennek.”
Második helyen a We solve it BBT2 csapata végzett, míg a harmadik helyen a Green Network csapata futott be, akik éppen a mai nap előzték meg a Snickers csapatát.

„Hosszú és fárasztó kéthetes út volt, de örülünk az eredményünknek, hiszen az utolsó napnak még a negyedik helyről vágtunk neki” – mondta a pilóta, Szebényi Péter. „A kocsink remekül bírta a megerőltető szakaszokat, s szerencsére mi is együtt vagyunk. Felejthetetlen két hét volt, s úgy gondolom, nincs okunk a panaszra az eredményünk miatt.”

A Snickers Team végül a negyedeik pozíciót szerezte meg.



 „Sajnos, az utolsó napot elrontottuk” – árulta el Lukács Tóth Kálmán. „Kihagytunk pontot, hibáztunk is, de nem csak ezért vagyunk csalódottak. A szervezők nem minden esetben egyformán értelmezték a szabályokat, így az óvások utáni jóváírások miatt sok minden megváltozott az utolsó napokban.”



Egyetlen versenyben maradt motorosunk Hodola Richard, aki ezáltal a motoros kategória győztesének tekinthető, az összetett 45. helyén végzett.

A kéthetes kalandot követte a PARTY kifulladásig!

Innentől a résztvevők fakultatív programokba kezdenek…
Ezúton is gratulálunk mindenkinek!

TOTOS

Korábbi Bamako hírek:

2010-01-29 péntek Budapest-Bamako 2010: Marokkó új arca

Még mindig az óceán partján haladt a mezőny, de most eső is áztatta a kalandorokat. Kisebb technikai gondokkal megúszták a 12 szakaszt a versenyben ma...

2010-01-29 péntek Budapest-Bamako 2010: Hóesésben, keskeny szerpentinen át

A 13. szakasz még a babonásoknak sem okozott gondot. Trükkös, látványos helyeken kellett haladniuk a kalandoroknak, amelyhez teljesíthető szintidőt ad...

2010-01-28 csütörtök Budapest-Bamako 2010: Gyönyörű nap

A sok gyötrelem után most egy könnyűnek mondott szakaszt teljesített a mezőny. Szinte mindenki szintidőn belül ért célba és áradoztak a gyönyörű táj l...

2010-01-27 szerda Budapest-Bamako 2010: Az óceánparton haladva

A mezőnyből kivált már 17 csapat, akik Bamako felé vették az irányt, a többiekre pedig egy enyhébbnek mondható hat órás szakasz várt.Budapest-Bamako 1...

Régebbi cikkek

Welcome to Bamako (2009-01-31)

Kiemelt akciós termékeink