Motorsport

Korábbi Motorsport hírek:

2018-04-05 csütörtök A közút nem versenypálya!

Ezzel a videóval szeretnénk megmutatni nektek,mennyire fontos a jó védőfelszerelés és a biztonságos vezetés!

2018-03-29 csütörtök Segura Hank

Ez a video bemutatja Nektek a Segura Hank bőrdzsekijét!Érdemes megnézni,mert így teljes egészében láthatod!

2018-03-29 csütörtök S100 Lánctisztító

Nézzétek meg ezt a videót,amelyen bemutatják,hogyan is kell használni az S100 Lánctisztító termékét!

Régebbi cikkek

Devils Börze (2010-11-11)

Dakar 2009/Motor: 9. nap-8. szakasz - Despres második szakaszgyőzelme

A chilei Valparaiso városában töltött szombati pihenő után, igazi rally-s szakasz következett, hegyi szerpentines utakkal. Ez volt az idei  nyolcadik szakasz, amelyen a francia Cyril Despres diadalmaskodott.

Egy napos szünet után kipihenten vághatott neki a mezőny a 652 km-es etapnak, amelyből csak 294 km volt speciális, azaz mért szakasz. Elsőként a hazai származású Francisco Lopez rajtolhatott, mivel az előző szakaszt ő nyerte. Miatta nagyon sok hazai drukker érkezett a rajthoz – sokan a helyszínen töltve az éjszakát- hogy személyesen buzdíthassák chilei kedvencüket, akinek eddig elért sikerei miatt valószínűleg felélénkül majd a hazai terep rally szakág élete. (Jelenleg Lopez az összetett 7. helyen áll. 2007-ben indult az első Dakar-ján, amikor a hatodik szakasz után kénytelen volt feladni a viadalt. 2008-ban pedig a nálunk rendezett – Dakart helyettesítő- Közép Európa Rallyn az előkelő 2. helyet szerezte meg).

A hegyvidéki levegőnek köszönhető köd még alig szállt fel - amikor első motorosként nekivághatott Lopez a 245 km-es összekötő útnak - de máris chilei zászlók tömkelege lobogott a kijelölt csapás mentén. A sűrű köd miatt a helikopterek fel sem tudtak szállni. Később azonban erősen sütött a nap és a szárazságnak köszönhetően csúszós homok és porréteg borította a mért részt, amire többen is panaszkodtak. Remek motorozást mutatva, végül harmadikként ért célba a chilei, három percen belüli lemaradással a legjobbtól. A legjobb ezen a napon ugyanis Cyril Despres volt, aki a speciál első részében még a TOP5-ben sem volt, azonban a 147. km-nél már ő került az élre és előnyét meg is tartotta a célig. Viszont összetettben – az újabb szakaszgyőzelem ellenére is- három pozíciót javítva, csak a harmadik helyen áll, bő másfél órás hátránnyal Marc Comával szemben. (Azonban 2007-ben is több, mint egy órás hátránya volt még két szakasszal a vége előtt a spanyollal szemben, de végül mégis ő nyert.) A katalán Coma ezúttal biztonsági motorozást mutatva érkezett másodikként a célba, aminek köszönhetően megtartotta vezető pozícióját az összetettben. A mai napon negyedikként Duclos futott be, aki még az első napon kapott defektjének köszönhetően az akkori 210. helyről araszolgat felfelé, nem is sikertelenül, amit mostani legjobb eredménye is igazol. Ötödikként pedig Viladoms, Marc Coma csapattársa – és egyben hátvédje- érkezett, aki ezzel összetettben feljött a hatodik helyre. A Yamahások üdvöskéje, David Fretigne érkezett hatodikként és már az összetett második helyről várhatja a holnapi folytatást. Persze ebben közrejátszott Jonas Street büntetése is. Az idei meglepetés emberének számító amerikai motoros ugyanis 15 perces büntetést kapott – valószínűleg a pihenőnapon a KTM-ben történt motorcsere miatt. Ráadásul a keze is megsérült, amelynek köszönhetően az összetett második helyéről a negyedikre csúszott vissza.

Dési János az 58. helyen ért célba. A magyar KTM-es versenyzőnek szintén meggyűlt a baja az iszonyatosan kanyargós, poros szerpentinnel.

9.nap: Valparaiso-La Serena (Chile). Az össztáv 652 km, a szelektív szakasz hossza 294 km:

1. Cyril Daspres 4:07:39
2. Marc Coma + 1:49 perc hátrány
3. Francisco Lopez  + 2:56 perc hátrány
58. Dési János + 51:47 perc hátrány

Dési János:

„Fárasztó nap volt a mai is. A szerpentines részek szélein szakadékok tátongtak, ráadásul csúszós porrétegen kellett korcsolyáznunk. Egyszerűen nem tudtam gyorsabban menni, mert akkor állandóan lesodródtam az útról. Ezért inkább lassan, de biztosan haladtam. Igaz, hogy ennek köszönhetően csak az 58. helyen értem be, de az összetettben így is megtartottam a 35. helyemet, amivel a végén is elégedett lennék.”

Francisco Lopez:

„Hihetetlen és egyben megtisztelő, hogy mennyien jöttek ki miattam a rajthoz. Remélem, hogy nem okozok senkinek csalódást és a következő szakaszokon is hasonló sikereket érek majd el.

Cyril Despres:

„Mindjárt a 15. km-nél egy szamár mögül kimagaslott egy hatalmas kaktusz, mivel meggyűlt a bajom. Ezt követően már jobban figyeltem, de próbáltam nagyon gyors lenni, ami sikerült is. Azonban ezen a futamon legalább kétezer kanyar, valamint nagyon csúszós út volt. Nagyon fárasztó a gyors tempó mellett egyenesben tartani a motort, ami igen kivesz az emberből. Coma és Lopez is gyorsan teljesített. Valószínűleg a következő szakaszokon is jókat fogunk még meccselni mi hárman. Azonban az igazi küzdelem még csak most kezdődik, mostantól számit igazán a kitartás.”

David Frétigné:

„Gondoltam minden rendben lesz az én 450-es Yamahámmal, azonban a csapások nagyon csúsztak és nem igazán tudtam gyorsulni. Ráadásul a CP1 után kicsit eltévedtem, ami miatt legalább 4 km-el többet tettem meg, az elvesztegetett időről nem is beszélve. Ezek után nehéz volt visszaállni, de nem akartam már többet kockáztatni. Ha dobogós helyen szeretnék végezni, akkor nincs helye több hibának.”

Marc Coma:

„Egy nagyon szakaszon vagyunk túl, ahol szó szerint korcsolyáztam. A csúszkálás miatt óvatosan kellett bánnom a fékezéssel is, ezért a biztonságos motorozást választottam. Úgy érzem a mai napom problémamentes volt. Most elértük az Atacama sivatagot, ahol a legnehezebb rész kezdődik. Remélem tudom tartani a tempót minden nap.”

Dakar 2009 állása a 9.nap után:
1. Marc Coma 30:33:15
2. David Fretigne (francia, Yamaha) + 1:06:28 óra hátrány
3. Cyril Daspres + 1:33:34 óra hátrány
35. Dési János (magyar, KTM) + 7:30:32 óra hátrány

TOTOS

Korábbi Dakar hírek:

2012-01-15 vasárnap Dakar 2012/ Rodrigues nyert, Coma veszített

Az idei Dakar utolsó előtti napján Coma óriási hátrányt szenvedett, míg Despres másodikként végezve megerősítette az élen a helyét. Több mint 11 perce...

2012-01-14 szombat Dakar 2012/ Az első perui győzelem Despres nevéhez került

A Dakar Peruba való érkezésének Despres örülhetett a legjobban, hiszen az idei negyedik szakaszgyőzelmével bebiztosította magát a táblázat élén 2'22”-...

2012-01-14 szombat Dakar 2012/ Coma nyert és ismét vezet az összetettben

Ezúttal Coma nyert csatát és két nappal a vége előtt neki áll, hogy megnyerje a Despres-vel folytatott háborúját. Jelenleg másfél perccel vezeti a tab...

2012-01-13 péntek Dakar 2012/ Az első perui győzelem Despres nevéhez került

A Dakar Peruba való érkezésének Despres örülhetett a legjobban, hiszen az idei negyedik szakaszgyőzelmével bebiztosította magát a táblázat élén 2'22”-...

Régebbi cikkek

Coma-Despres 5:3 (2011-01-15)

Budapest-Bamako 2010: Buli kifulladásig a célban

A mauritániai és mali terrorfenyegetés miatt Agadirban ért véget a 2010-es Budapest-Bamako-rali.

Budapest-Bamako 14. szakasz: Tafraoute-Agadir

A rajt reggel 7-kor Tafraoute városból indult a végső cél felé Agadírba.

 

A népszerű üdülővároshoz 1300 m-es magasságból egy rendkívül meredek hágón és szerpentinen kellett leereszkedni kalandorainknak.
 


Ráadásul mindezt 130 km-en keresztül, egysávos úton, szalagkorlát nélküli iszonyatosan mély szakadékok mellett haladva. Közben persze még a 12 feladatot is meg kellett oldani, amelyek szokás szerint kis furfanggal lettek kitalálva. Erre talán a legjobb bizonyíték, hogy az első 8 feladat megoldásánál a csapatok szinte a napi szakaszra szánt 5 órás limitidő felét elhasználták, pedig akkor még mindig az indulási városban bolyongtak. Ezért a maradék időben kellett megtenni még legalább 200 km-t, miközben újabb 4 feladat várt rájuk.

Akik nem az eredményre hajtottak, azoknak több idejük maradt gyönyörködni az idei versenyre kiírt egyik legszebb szakasz látképében. Itt aztán fogyott a fényképezőgépek és videokamerák tárhelye rendesen, főleg ha valaki most kapott észbe, hogy eddig keveset forgatott és kattogtatott.

A szerpentines rész után már országúti szakaszok következtek, kis városok, sok emberrel. Míg fel nem bukkant a szemük előtt Agadir városa, amely európai mértékkel is nagyvárosnak minősül.

A szintidő szerint délután kettőre kellett beérniük a versenyzőknek, ami okozott egyeseknek problémát. A probléma oka az többségében az lehetett, hogy az eddigi megszokott városi tempóval számoltak a versenyzők, figyelmen kívül hagyva a rájuk váró - Agadirra jellemző- forgalmi dugót. Így a célkapuhoz érés okozott még egy utolsó izgalmat mindenkinek. A város központjában felállított célkapun fáradtan, de boldogan gurultak át a Marokkót átszelő viadalt teljesítő egységek. Valószínűleg becses emlékként őrzik majd a sikeres teljesítésért kapott emlékplakettet.

Az ünnepélyes eredményhirdetés délután 5 órára volt beharangozva, de az óvások miatt az éjfélre kifüggesztett eredményeket tekintik hivatalosnak.



Senkit ne tévesszen meg a listán szereplő célbaérők száma, hisz ebben azok is benne vannak, akik elhagyva a versenyútvonalat most Bamakóba tartanak. Azonban a korábban szerzett pontjaik alapján láthatóak a listán. Az utóbbiak Villám Géza vezetésével és katonai védelem mellett vélhetően vasárnap (de leginkább hétfőn) érik el céljukat.

Az első helyen a Homokdűne.hu csapata végzett.


 
„Rettentő nehéz, technikás szakaszokat jelöltek ki a szervezők, ráadásul a navigáció is nehéz volt. Viszont gyönyörű tájakon mentünk keresztül. Boldogok és elégedettek vagyunk, teljesítettük, amit elterveztünk” – nyilatkozta László Péter, a csapat egyik tagja.

„Én repülök haza, ugyanis a Filmszemlén bemutatják a kisfilmemet, de a többieknek még nem ért véget a kaland. Egészen Dél-Afrikáig, Fokvárosba mennek.”
Második helyen a We solve it BBT2 csapata végzett, míg a harmadik helyen a Green Network csapata futott be, akik éppen a mai nap előzték meg a Snickers csapatát.

„Hosszú és fárasztó kéthetes út volt, de örülünk az eredményünknek, hiszen az utolsó napnak még a negyedik helyről vágtunk neki” – mondta a pilóta, Szebényi Péter. „A kocsink remekül bírta a megerőltető szakaszokat, s szerencsére mi is együtt vagyunk. Felejthetetlen két hét volt, s úgy gondolom, nincs okunk a panaszra az eredményünk miatt.”

A Snickers Team végül a negyedeik pozíciót szerezte meg.



 „Sajnos, az utolsó napot elrontottuk” – árulta el Lukács Tóth Kálmán. „Kihagytunk pontot, hibáztunk is, de nem csak ezért vagyunk csalódottak. A szervezők nem minden esetben egyformán értelmezték a szabályokat, így az óvások utáni jóváírások miatt sok minden megváltozott az utolsó napokban.”



Egyetlen versenyben maradt motorosunk Hodola Richard, aki ezáltal a motoros kategória győztesének tekinthető, az összetett 45. helyén végzett.

A kéthetes kalandot követte a PARTY kifulladásig!

Innentől a résztvevők fakultatív programokba kezdenek…
Ezúton is gratulálunk mindenkinek!

TOTOS

Korábbi Bamako hírek:

2010-01-29 péntek Budapest-Bamako 2010: Marokkó új arca

Még mindig az óceán partján haladt a mezőny, de most eső is áztatta a kalandorokat. Kisebb technikai gondokkal megúszták a 12 szakaszt a versenyben ma...

2010-01-29 péntek Budapest-Bamako 2010: Hóesésben, keskeny szerpentinen át

A 13. szakasz még a babonásoknak sem okozott gondot. Trükkös, látványos helyeken kellett haladniuk a kalandoroknak, amelyhez teljesíthető szintidőt ad...

2010-01-28 csütörtök Budapest-Bamako 2010: Gyönyörű nap

A sok gyötrelem után most egy könnyűnek mondott szakaszt teljesített a mezőny. Szinte mindenki szintidőn belül ért célba és áradoztak a gyönyörű táj l...

2010-01-27 szerda Budapest-Bamako 2010: Az óceánparton haladva

A mezőnyből kivált már 17 csapat, akik Bamako felé vették az irányt, a többiekre pedig egy enyhébbnek mondható hat órás szakasz várt.Budapest-Bamako 1...

Régebbi cikkek

Welcome to Bamako (2009-01-31)

Kiemelt akciós termékeink