Motorsport

Korábbi Motorsport hírek:

2018-04-05 csütörtök A közút nem versenypálya!

Ezzel a videóval szeretnénk megmutatni nektek,mennyire fontos a jó védőfelszerelés és a biztonságos vezetés!

2018-03-29 csütörtök Segura Hank

Ez a video bemutatja Nektek a Segura Hank bőrdzsekijét!Érdemes megnézni,mert így teljes egészében láthatod!

2018-03-29 csütörtök S100 Lánctisztító

Nézzétek meg ezt a videót,amelyen bemutatják,hogyan is kell használni az S100 Lánctisztító termékét!

Régebbi cikkek

Devils Börze (2010-11-11)

Dakar 2009/Motor: Jordi Viladoms nyerte a csonka 10. szakaszt

A szervezők ismét változtatni voltak kénytelenek az eredetileg tervezett útvonalon, ráadásul késve is indulhatott a mezőny a Dél-Amerikai rally 10. szakaszán.

A versenyzők ott folytatták, ahol tegnap abbahagyták, ráadásul ugyan oda is érkeztek vissza. Eredetileg Copiapoból indulva – az idei rally leghosszabb szakaszát teljesítve- egy 690 km-es hurok megtétele után Copiapoba érkezett volna vissza a mezőny. Azonban a rajt előtt értesítették a résztvevőket hogy a mai gyorsaságit a CP3-nál elterelik, majd a CP5 és CP6 között tér vissza a mezőny az eredetileg tervezett pályára. A szelektív szakasz így 476 kilométerre rövidült.

Dakar 2009 10. szakasz

A 128 induló motoros (ekkorra már csak ennyien voltak versenyben) rajtidejét egy fél órával elhalasztották a pálya elején gomolygó sűrű köd miatt, ami az esetleges helikopteres mentést lehetetlenné tette volna. A fél órás késésből végül  több, mint két és fél óra lett, így az első motoros – Frans Verhoeven (holland, KTM 690)- helyi idő szerint 9:45-kor rajtolhatott. Azonban a holland óriás 87 km megtétele után (CP1 mérőpontnál) mindössze a 20. helyen motorozott. Az első ekkor Cyril Daspres volt, aki most komolyabb tempót volt kénytelen diktálni. Valamint beigazolódott a két nappal ezelőtt tett nyilatkozata is, miszerint nagy meccseket fognak vívni Marc Comaval és Francisco Lopezzal. Ugyanis ők ketten követték a vezető franciát az első mérési pontnál, ahol az első 11 között csak KTM motorokat találhattunk. Dési János ekkor még a 42. helyen állt a napi szakasz sorrendjét figyelembe véve.
A vezető hármas személye nem változott egészen a 222. km-nél lévő tankolási lehetőségig (CP3), amikor a harmadik helyre J. Viladoms (Coma csapattársa a KTM Repsolnál) furakodott be Lopez elé. Ekkor a chilei Francisco Lopez két másodperc(!) hátránnyal esett vissza a negyedik helyre. Itt terelték el a mezőnyt – lerövidítve ezzel a távot- Diego De Almagro irányába. Dési János a tankolást követően 43. helyen folytatta útját 33 perces hátránnyal az élen állóhoz képest. Viszont a következő mérési pontnál már két helyet tudott javítani a 4x4 OFF ROAD CLUB magyar versenyzője.

Cyril Despres és Marc Coma is navigációs hibát követett el a 480. kilométernél és csak egy 23 kilométer hosszú kerülő után találtak vissza a helyes útra, aminek következtében Daspres a 11. míg katalán vetélytársa a 13. helyre esett vissza. Talán ez annak is köszönhető, hogy az összetettben vezető Coma taktikája nem más, mint árnyékként követni Dasprest. Ezzel a csellel ugyanis nem tudná az összetettben átvenni a vezetést a francia. A terv nem rossz, azonban így most mindketten eltévedtek.

Dakar 2009 10. szakasz

Francisco Lopez is visszacsúszott a 14. helyre, míg az élre a francia Alain Duclos került. Ő az a 37 éves KTM-es versenyző, aki az első szakaszon elszenvedett defektjének köszönhetően az összetett 210. helyről(!) küzdötte fel magát a mostani 53. helyére. Mivel azonban a tegnapi távot 10.-ként fejezte be, ezért ma ez volt a rajtpozíciója is. Végül remek hajrát produkálva a röviditett szakasz második legjobbjaként ért a célba, bő egy perces hátránnyal Jordi Viladoms mögött. Ugyanis ezt a szakaszt ő nyerte. Ezzel a kétkerekűek kategóriája újabb szakasz győztest köszönthetett a spanyol fiatalember személyében, aki múlt vasárnap éppen itt a 31. Dakar Rally-n ünnepelte 29. születésnapját. Valamint az összetett listán is előrébb léphetett az előkelő 4. helyre.

Dakar 2009 10. szakasz

A harmadik helyen most Pal Anders Ullevalseter végzett, akinek eddig a legjobb helyezése a harmadik szakaszon elért második helyezése volt. Ezzel az eredménnyel most megerősítette az összetett hetedik helyét.
A két éllovas ezúttal lemaradt a dobogóról. A sivatag közepén „leirt vargabetűnek” köszönhetően végül Daspres a hatodik, míg Coma a hetedik helyen ért célba, azonban összetettben megőrizték a helyezésüket.
Dési János a tegnap az összetettben egy helyet tudott előrébb kerülni, ma azonban a 32. helyen ért célba, amivel újabb három helyet tudott javítani az összetettben! Ezzel visszakerült az 5. szakaszon elért pozíciójába.
Sajnos a mai szakaszon történt egy súlyos baleset is, amelyet az első mérőponton még 90. helyen szereplő, spanyol Cristobal Gerrero, az EPSILON TEAM (KTM 525 EXC) versenyzője szenvedett el. Az összetettben eddig 76. helyen szereplő 48 éves versenyző hatalmasat esett, melynek következtében kómába került és azonnal kórházba szállították!

Holnap az egész mezőny verseny nélkül robog majd vissza Argentínába, mivel az időjárási viszonyokra hivatkozva (holnapra nagy ködöt jósolnak) törölték a holnapi Copiapo-Fiambala közötti teljes szakaszt! Így várhatóan 15-én folytatódik majd a verseny.

11.nap: Capiapo-Capiapo (Chile). Az össztáv 496 km, a szelektív szakasz hossza 476 km:

1. Jordi Viladoms 6:35:26
2. Alain Duclos + 1:06 perc hátrány
3. Pal Anders Ullevalseter  + 2:07 perc hátrány
32. Dési János + 1:18:47 óra hátrány

Jordi Viladoms:

„Ez a szakasz igazán megkapó volt. Csak a 11. helyről kezdtem, de a saját iramomat tudtam produkálni. Azonban az utolsó ellenőrző pontnál nem láttam Comát, ami aggasztott. Nem tudtam, mi történhetett vele, de az utolsó 10 km-en előkerült. Végig az élmezőnnyel tudtam haladni és a végén sikerült mindenkit megelőznöm. Jól érzem magam és nagyon elégedett vagyok.”

Marc Coma:

„Ezen az igazán kemény szakaszon összezavarodtam…Nyugodt tempóval kezdtem, mert gondoltam, hogy hosszúra nyúlhat ez a szakasz és szerettem volna kímélni a gumikat. Azután a navigációmon rosszul értelmeztem egy feljegyzést, amivel sok időt veszítettem. Amikor aztán megtaláltam a helyes irányt, akkor mindent bele kellett adnom, pont a legnehezebb részen. De örülök, hogy megcsináltam.”

Dakar 2009 állása a 11. nap után:

1. Marc Coma 43:52:30
2. David Fretigne (francia, Yamaha) + 1:24:50 óra hátrány
3. Cyril Daspres + 1:31:11 óra hátrány
32. Dési János (magyar, KTM) + 10:12:13 óra hátrány

 

TOTOS

Korábbi Dakar hírek:

2012-01-15 vasárnap Dakar 2012/ Rodrigues nyert, Coma veszített

Az idei Dakar utolsó előtti napján Coma óriási hátrányt szenvedett, míg Despres másodikként végezve megerősítette az élen a helyét. Több mint 11 perce...

2012-01-14 szombat Dakar 2012/ Az első perui győzelem Despres nevéhez került

A Dakar Peruba való érkezésének Despres örülhetett a legjobban, hiszen az idei negyedik szakaszgyőzelmével bebiztosította magát a táblázat élén 2'22”-...

2012-01-14 szombat Dakar 2012/ Coma nyert és ismét vezet az összetettben

Ezúttal Coma nyert csatát és két nappal a vége előtt neki áll, hogy megnyerje a Despres-vel folytatott háborúját. Jelenleg másfél perccel vezeti a tab...

2012-01-13 péntek Dakar 2012/ Az első perui győzelem Despres nevéhez került

A Dakar Peruba való érkezésének Despres örülhetett a legjobban, hiszen az idei negyedik szakaszgyőzelmével bebiztosította magát a táblázat élén 2'22”-...

Régebbi cikkek

Coma-Despres 5:3 (2011-01-15)

Budapest-Bamako 2010: Buli kifulladásig a célban

A mauritániai és mali terrorfenyegetés miatt Agadirban ért véget a 2010-es Budapest-Bamako-rali.

Budapest-Bamako 14. szakasz: Tafraoute-Agadir

A rajt reggel 7-kor Tafraoute városból indult a végső cél felé Agadírba.

 

A népszerű üdülővároshoz 1300 m-es magasságból egy rendkívül meredek hágón és szerpentinen kellett leereszkedni kalandorainknak.
 


Ráadásul mindezt 130 km-en keresztül, egysávos úton, szalagkorlát nélküli iszonyatosan mély szakadékok mellett haladva. Közben persze még a 12 feladatot is meg kellett oldani, amelyek szokás szerint kis furfanggal lettek kitalálva. Erre talán a legjobb bizonyíték, hogy az első 8 feladat megoldásánál a csapatok szinte a napi szakaszra szánt 5 órás limitidő felét elhasználták, pedig akkor még mindig az indulási városban bolyongtak. Ezért a maradék időben kellett megtenni még legalább 200 km-t, miközben újabb 4 feladat várt rájuk.

Akik nem az eredményre hajtottak, azoknak több idejük maradt gyönyörködni az idei versenyre kiírt egyik legszebb szakasz látképében. Itt aztán fogyott a fényképezőgépek és videokamerák tárhelye rendesen, főleg ha valaki most kapott észbe, hogy eddig keveset forgatott és kattogtatott.

A szerpentines rész után már országúti szakaszok következtek, kis városok, sok emberrel. Míg fel nem bukkant a szemük előtt Agadir városa, amely európai mértékkel is nagyvárosnak minősül.

A szintidő szerint délután kettőre kellett beérniük a versenyzőknek, ami okozott egyeseknek problémát. A probléma oka az többségében az lehetett, hogy az eddigi megszokott városi tempóval számoltak a versenyzők, figyelmen kívül hagyva a rájuk váró - Agadirra jellemző- forgalmi dugót. Így a célkapuhoz érés okozott még egy utolsó izgalmat mindenkinek. A város központjában felállított célkapun fáradtan, de boldogan gurultak át a Marokkót átszelő viadalt teljesítő egységek. Valószínűleg becses emlékként őrzik majd a sikeres teljesítésért kapott emlékplakettet.

Az ünnepélyes eredményhirdetés délután 5 órára volt beharangozva, de az óvások miatt az éjfélre kifüggesztett eredményeket tekintik hivatalosnak.



Senkit ne tévesszen meg a listán szereplő célbaérők száma, hisz ebben azok is benne vannak, akik elhagyva a versenyútvonalat most Bamakóba tartanak. Azonban a korábban szerzett pontjaik alapján láthatóak a listán. Az utóbbiak Villám Géza vezetésével és katonai védelem mellett vélhetően vasárnap (de leginkább hétfőn) érik el céljukat.

Az első helyen a Homokdűne.hu csapata végzett.


 
„Rettentő nehéz, technikás szakaszokat jelöltek ki a szervezők, ráadásul a navigáció is nehéz volt. Viszont gyönyörű tájakon mentünk keresztül. Boldogok és elégedettek vagyunk, teljesítettük, amit elterveztünk” – nyilatkozta László Péter, a csapat egyik tagja.

„Én repülök haza, ugyanis a Filmszemlén bemutatják a kisfilmemet, de a többieknek még nem ért véget a kaland. Egészen Dél-Afrikáig, Fokvárosba mennek.”
Második helyen a We solve it BBT2 csapata végzett, míg a harmadik helyen a Green Network csapata futott be, akik éppen a mai nap előzték meg a Snickers csapatát.

„Hosszú és fárasztó kéthetes út volt, de örülünk az eredményünknek, hiszen az utolsó napnak még a negyedik helyről vágtunk neki” – mondta a pilóta, Szebényi Péter. „A kocsink remekül bírta a megerőltető szakaszokat, s szerencsére mi is együtt vagyunk. Felejthetetlen két hét volt, s úgy gondolom, nincs okunk a panaszra az eredményünk miatt.”

A Snickers Team végül a negyedeik pozíciót szerezte meg.



 „Sajnos, az utolsó napot elrontottuk” – árulta el Lukács Tóth Kálmán. „Kihagytunk pontot, hibáztunk is, de nem csak ezért vagyunk csalódottak. A szervezők nem minden esetben egyformán értelmezték a szabályokat, így az óvások utáni jóváírások miatt sok minden megváltozott az utolsó napokban.”



Egyetlen versenyben maradt motorosunk Hodola Richard, aki ezáltal a motoros kategória győztesének tekinthető, az összetett 45. helyén végzett.

A kéthetes kalandot követte a PARTY kifulladásig!

Innentől a résztvevők fakultatív programokba kezdenek…
Ezúton is gratulálunk mindenkinek!

TOTOS

Korábbi Bamako hírek:

2010-01-29 péntek Budapest-Bamako 2010: Marokkó új arca

Még mindig az óceán partján haladt a mezőny, de most eső is áztatta a kalandorokat. Kisebb technikai gondokkal megúszták a 12 szakaszt a versenyben ma...

2010-01-29 péntek Budapest-Bamako 2010: Hóesésben, keskeny szerpentinen át

A 13. szakasz még a babonásoknak sem okozott gondot. Trükkös, látványos helyeken kellett haladniuk a kalandoroknak, amelyhez teljesíthető szintidőt ad...

2010-01-28 csütörtök Budapest-Bamako 2010: Gyönyörű nap

A sok gyötrelem után most egy könnyűnek mondott szakaszt teljesített a mezőny. Szinte mindenki szintidőn belül ért célba és áradoztak a gyönyörű táj l...

2010-01-27 szerda Budapest-Bamako 2010: Az óceánparton haladva

A mezőnyből kivált már 17 csapat, akik Bamako felé vették az irányt, a többiekre pedig egy enyhébbnek mondható hat órás szakasz várt.Budapest-Bamako 1...

Régebbi cikkek

Welcome to Bamako (2009-01-31)

Kiemelt akciós termékeink