Motorsport

Korábbi Motorsport hírek:

2018-04-05 csütörtök A közút nem versenypálya!

Ezzel a videóval szeretnénk megmutatni nektek,mennyire fontos a jó védőfelszerelés és a biztonságos vezetés!

2018-03-29 csütörtök Segura Hank

Ez a video bemutatja Nektek a Segura Hank bőrdzsekijét!Érdemes megnézni,mert így teljes egészében láthatod!

2018-03-29 csütörtök S100 Lánctisztító

Nézzétek meg ezt a videót,amelyen bemutatják,hogyan is kell használni az S100 Lánctisztító termékét!

Régebbi cikkek

Devils Börze (2010-11-11)

Dakar 2009/Motor: Útvonal változtatás és Daspres győzelem a 13. szakaszon


Talán már megszokottnak is mondható, de ismét változtatni volt kénytelen a szervezőség. Ezúttal azonban Daspres nyerte a Dakar 2009 La Rioja-Cordoba szakaszát.

A tegnap este La Riojára lezúdult eső miatt a Cordoba felé vezető útvonal egy része teljesen járhatatlanná vált. A módosításoknak köszönhetően most egy 364 km-es táv teljesítése után érhették el a versenyzők a 13. szakasz szelektív részét, amely 220 km-es távra rövidült. Ugyanis az időmérés az eredetileg négyes ellenőrző (CP4-es) pontnál kezdődött. A speciális szakaszt követően pedig még 47 km megtétele várta a mezőnyt Cordoba városáig, amellyel összességében a mai napon 753 km-t kellett teljesíteni. Az argentin pampákon vezetett az út, amelynek egy része érintette az Argentin WRC Rallye nyomvonalát, ahol a pálya szélét megannyi tövisbokor és kaktusz tarkította. Több ezer kilométer megtétele után a maradék mezőny tagjai igyekeztek kímélni a motorjaikat, hogy az utolsó előtti szakasz ne hiúsítsa meg terveiket, amelyek közül elsődleges a célba érés.


A 118 fősre csökkent motoros mezőny rajtját Cyril Daspres kezdte helyi idő szerint 11:35-kor. Dési János újabb büntetésnek köszönhetően (az előző szakaszon újabb ellenőrző pontot hagyott ki) ezúttal nyolcvanadikként indulhatott 12:35-kor.

62 km megtételét követően még őrizte vezető helyét a címvédő Daspres, akit árnyékként követett az összetettben tetemesen vezető Marc Coma, mindössze 31 másodperces hátránnyal. Az ideiglenes dobogó harmadik fokán ekkor egy Honda 450 CRF X száguldott a brazil Rodrigues Filho Jose Helio irányításával, aki csak 35 másodpercre volt az első helyezett franciától.

A tankoláshoz érkezve a vezető páros személye nem változott – ekkor már Coma hátránya 1 percre növekedett-. A harmadik helyre azonban David Fretigne érkezett másfél perccel később.

Ezek után mondhatni eseménytelenül teltek a hátralévő kilométerek, hiszen a dobogós helyezésekért nem jelentkezett újabb kihívó és a célig már maradt a sorrend.

Dési János ezúttal könnyebbnek érezte a szakaszt és sikeres teljesítményt mutatva - a 80. rajtpozícióból indulva- végül KTM-je nyergében a 31. helyen ért célba.

Még hátra van egy utolsó nap, amely tartogathat meglepetéseket. Holnap 341 km megtétele után – amelyből 227 km speciális- a szerencsések megláthatják Buenos Aires gyönyörű városát. De milyen sorrendben érkeznek oda?

13.nap: La Rioja-Cordoba (Argentina). Az össztáv 753 km, a szelektív szakasz hossza 220 km:

1. Cyril Daspres 2:33:35
2. Marc Coma + 1:45 perc hátrány
3. David Fretigne + 2:43 perc hátrány
31. Dési János + 23:26 perc hátrány

Dési János:

„Könnyebbnek éreztem a mai szelektívet az előzőeknél, de az is lehet, hogy már megszoktam a terhelést. Úgy belejöttem, hogy ha vasárnap folytatni kellene a versenyt, azt is vállalnám. A szakaszon kétszer is megcsúsztam és majdnem leestem a szakadékba, attól kezdve már óvatosabb voltam. A célba érkezés a legfontosabb most már”

Cyril Daspres:

„Gyors szórakozás volt a mai. Az útvonal pontosan úgy nézett ki, mint ahogyan azt a WRC Rally összefoglalókban láthattuk. Viszont most motorral teljesítve sokkal küzdelmesebb a puskagolyóként felpattanó kövek miatt, ami a lábujjainkat lövöldözte. A mai szakasz rövidsége nem tette lehetővé, hogy sokat faragjak az összetettbeli hátrányomból, pedig ez volt a cél.”

Marc Coma:

„Elég kemény szakasz volt a mai. Igaz, hogy kevesebb navigálásra volt szükség, azonban szinte a teljes távot a nyeregben állva kellett megtenni. Ennek ellenére az utolsó részen már szórakoztató volt számomra. Most megint egy újabb arcát mutatta meg az idei rally. Holnap megint vár ránk egy hosszú szakasz, és a végéig még bármi megtörténhet”

David Fretigne:

"Szinte váratlanul hamar kikerültem a szelektív szakaszról. A szűk harántosztásos fordulók között sok gyors egyenes volt, ami koncentrációt igényelt. A szurdokoknál nagyon vigyázni kellett a fékezéssel és a gyorsítással egyaránt. Viszont gyorsnak kellett lennem, hogy ne veszítsek időt. Tartanom kell a harmadik helyemet. A Yamaha 450-nek köszönhetem az összes teljesítményemet, ezért muszáj behoznom a célba egy pódiumos helyezéssel."

Dakar 2009 állása a 12. nap után:

  1. 1. Marc Coma 50:26:50
  2. 2. Cyril Daspres + 1:28:03 óra hátrány
  3. 3. David Fretigne + 1:34:47 óra hátrány

63. Dési János (magyar, KTM) +22:59:58 óra hátrány

 

TOTOS

Korábbi Dakar hírek:

2012-01-15 vasárnap Dakar 2012/ Rodrigues nyert, Coma veszített

Az idei Dakar utolsó előtti napján Coma óriási hátrányt szenvedett, míg Despres másodikként végezve megerősítette az élen a helyét. Több mint 11 perce...

2012-01-14 szombat Dakar 2012/ Az első perui győzelem Despres nevéhez került

A Dakar Peruba való érkezésének Despres örülhetett a legjobban, hiszen az idei negyedik szakaszgyőzelmével bebiztosította magát a táblázat élén 2'22”-...

2012-01-14 szombat Dakar 2012/ Coma nyert és ismét vezet az összetettben

Ezúttal Coma nyert csatát és két nappal a vége előtt neki áll, hogy megnyerje a Despres-vel folytatott háborúját. Jelenleg másfél perccel vezeti a tab...

2012-01-13 péntek Dakar 2012/ Az első perui győzelem Despres nevéhez került

A Dakar Peruba való érkezésének Despres örülhetett a legjobban, hiszen az idei negyedik szakaszgyőzelmével bebiztosította magát a táblázat élén 2'22”-...

Régebbi cikkek

Coma-Despres 5:3 (2011-01-15)

Budapest-Bamako 2010: Buli kifulladásig a célban

A mauritániai és mali terrorfenyegetés miatt Agadirban ért véget a 2010-es Budapest-Bamako-rali.

Budapest-Bamako 14. szakasz: Tafraoute-Agadir

A rajt reggel 7-kor Tafraoute városból indult a végső cél felé Agadírba.

 

A népszerű üdülővároshoz 1300 m-es magasságból egy rendkívül meredek hágón és szerpentinen kellett leereszkedni kalandorainknak.
 


Ráadásul mindezt 130 km-en keresztül, egysávos úton, szalagkorlát nélküli iszonyatosan mély szakadékok mellett haladva. Közben persze még a 12 feladatot is meg kellett oldani, amelyek szokás szerint kis furfanggal lettek kitalálva. Erre talán a legjobb bizonyíték, hogy az első 8 feladat megoldásánál a csapatok szinte a napi szakaszra szánt 5 órás limitidő felét elhasználták, pedig akkor még mindig az indulási városban bolyongtak. Ezért a maradék időben kellett megtenni még legalább 200 km-t, miközben újabb 4 feladat várt rájuk.

Akik nem az eredményre hajtottak, azoknak több idejük maradt gyönyörködni az idei versenyre kiírt egyik legszebb szakasz látképében. Itt aztán fogyott a fényképezőgépek és videokamerák tárhelye rendesen, főleg ha valaki most kapott észbe, hogy eddig keveset forgatott és kattogtatott.

A szerpentines rész után már országúti szakaszok következtek, kis városok, sok emberrel. Míg fel nem bukkant a szemük előtt Agadir városa, amely európai mértékkel is nagyvárosnak minősül.

A szintidő szerint délután kettőre kellett beérniük a versenyzőknek, ami okozott egyeseknek problémát. A probléma oka az többségében az lehetett, hogy az eddigi megszokott városi tempóval számoltak a versenyzők, figyelmen kívül hagyva a rájuk váró - Agadirra jellemző- forgalmi dugót. Így a célkapuhoz érés okozott még egy utolsó izgalmat mindenkinek. A város központjában felállított célkapun fáradtan, de boldogan gurultak át a Marokkót átszelő viadalt teljesítő egységek. Valószínűleg becses emlékként őrzik majd a sikeres teljesítésért kapott emlékplakettet.

Az ünnepélyes eredményhirdetés délután 5 órára volt beharangozva, de az óvások miatt az éjfélre kifüggesztett eredményeket tekintik hivatalosnak.



Senkit ne tévesszen meg a listán szereplő célbaérők száma, hisz ebben azok is benne vannak, akik elhagyva a versenyútvonalat most Bamakóba tartanak. Azonban a korábban szerzett pontjaik alapján láthatóak a listán. Az utóbbiak Villám Géza vezetésével és katonai védelem mellett vélhetően vasárnap (de leginkább hétfőn) érik el céljukat.

Az első helyen a Homokdűne.hu csapata végzett.


 
„Rettentő nehéz, technikás szakaszokat jelöltek ki a szervezők, ráadásul a navigáció is nehéz volt. Viszont gyönyörű tájakon mentünk keresztül. Boldogok és elégedettek vagyunk, teljesítettük, amit elterveztünk” – nyilatkozta László Péter, a csapat egyik tagja.

„Én repülök haza, ugyanis a Filmszemlén bemutatják a kisfilmemet, de a többieknek még nem ért véget a kaland. Egészen Dél-Afrikáig, Fokvárosba mennek.”
Második helyen a We solve it BBT2 csapata végzett, míg a harmadik helyen a Green Network csapata futott be, akik éppen a mai nap előzték meg a Snickers csapatát.

„Hosszú és fárasztó kéthetes út volt, de örülünk az eredményünknek, hiszen az utolsó napnak még a negyedik helyről vágtunk neki” – mondta a pilóta, Szebényi Péter. „A kocsink remekül bírta a megerőltető szakaszokat, s szerencsére mi is együtt vagyunk. Felejthetetlen két hét volt, s úgy gondolom, nincs okunk a panaszra az eredményünk miatt.”

A Snickers Team végül a negyedeik pozíciót szerezte meg.



 „Sajnos, az utolsó napot elrontottuk” – árulta el Lukács Tóth Kálmán. „Kihagytunk pontot, hibáztunk is, de nem csak ezért vagyunk csalódottak. A szervezők nem minden esetben egyformán értelmezték a szabályokat, így az óvások utáni jóváírások miatt sok minden megváltozott az utolsó napokban.”



Egyetlen versenyben maradt motorosunk Hodola Richard, aki ezáltal a motoros kategória győztesének tekinthető, az összetett 45. helyén végzett.

A kéthetes kalandot követte a PARTY kifulladásig!

Innentől a résztvevők fakultatív programokba kezdenek…
Ezúton is gratulálunk mindenkinek!

TOTOS

Korábbi Bamako hírek:

2010-01-29 péntek Budapest-Bamako 2010: Marokkó új arca

Még mindig az óceán partján haladt a mezőny, de most eső is áztatta a kalandorokat. Kisebb technikai gondokkal megúszták a 12 szakaszt a versenyben ma...

2010-01-29 péntek Budapest-Bamako 2010: Hóesésben, keskeny szerpentinen át

A 13. szakasz még a babonásoknak sem okozott gondot. Trükkös, látványos helyeken kellett haladniuk a kalandoroknak, amelyhez teljesíthető szintidőt ad...

2010-01-28 csütörtök Budapest-Bamako 2010: Gyönyörű nap

A sok gyötrelem után most egy könnyűnek mondott szakaszt teljesített a mezőny. Szinte mindenki szintidőn belül ért célba és áradoztak a gyönyörű táj l...

2010-01-27 szerda Budapest-Bamako 2010: Az óceánparton haladva

A mezőnyből kivált már 17 csapat, akik Bamako felé vették az irányt, a többiekre pedig egy enyhébbnek mondható hat órás szakasz várt.Budapest-Bamako 1...

Régebbi cikkek

Welcome to Bamako (2009-01-31)

Kiemelt akciós termékeink