Motorsport

Korábbi Motorsport hírek:

2018-04-05 csütörtök A közút nem versenypálya!

Ezzel a videóval szeretnénk megmutatni nektek,mennyire fontos a jó védőfelszerelés és a biztonságos vezetés!

2018-03-29 csütörtök Segura Hank

Ez a video bemutatja Nektek a Segura Hank bőrdzsekijét!Érdemes megnézni,mert így teljes egészében láthatod!

2018-03-29 csütörtök S100 Lánctisztító

Nézzétek meg ezt a videót,amelyen bemutatják,hogyan is kell használni az S100 Lánctisztító termékét!

Régebbi cikkek

Devils Börze (2010-11-11)

Dakar 2010: Coma nyerte a rövidített szakaszt

Dakar 9. szakasza: Copiapo-La Serena
Összekötő: 338 km > Special: 178 km



Copiapoból napok óta nem szállt fel a köd, ezért a szervezők úgy döntöttek, várnak a mai rajttal és 07:15 helyett csak 11 órakor indítják a mezőnyt (magyar idő szerint 15 óra). Emiatt viszont 170 km-esre lerövidítik a szakaszt, mert az esélyét is el akarják kerülni annak, hogy a versenyzők kint rekedjenek a pályán. A tegnapi napon újabb két versenyző adta fel a további küzdelmet: POL (NLD) HONDA, ARREDONDO (GTM) KTM

A mai rajthoz tehát már csak 94 motoros sorakozott fel, akiket a késleltetett rajt miatt a szervezők különleges rajttal indítottak el: az első 10 versenyző egy vonalban felsorakozva egyszerre indulhatott, majd 10 perc múlva a következő 10-es adag. Ezt követően azonban már 5 percenként engedték el az üldöző bolyokat, akik szintén tízesével rajtolhattak.



 Az első 30 km-t leggyorsabban Frans Verhoeven (NLD) tudta leküzdeni, akinek mindössze 00:24:51 volt szüksége a táv teljesítéséhez. A 44 éves holland az összetett 57. helyén volt eddig a pillanatig és a mai rajtot a 30. helyről várhatta a BMW-jével.  A második helyen Ruben Faria (PRT) érkezett mindössze egyetlen másodperc hátránnyal. Tegnap csak a 14. helyen ért célba, de azért itt jegyezném meg, hogy a csapattársi önfeláldozást gyakorolnia kellett azon a napon is. Ugyanis a Red Bull csapat elsőszámú emberének  -Cyril Despres-nek elkelt a segítsége, amikor a tönkrement kerekeit kellett cserélni. A sors pikantériája, hogy a szabálytalan kerékcserével megvádolt Coma az egyik időmérőpontnál láthatta ahogyan Despres szabályos kerékcserét végez Faria segítségét igénybe véve (amit a szabályok megengednek!). Ezen a napon azonban Coma a 30. km-nél még csak a 3. helyen motorozott és 17 másodperccel volt lassabb a leggyorsabb hollandnál.

A 71. km-nél azonban a spanyol már az élen haladt 00:55:13-as idővel. Kétség kívül jobban falta a kilométereket a sziklás-köves területen, mint a többiek. Főleg ha figyelembe vesszük, hogy a 62. km-nél vétett egy navigációs hibát és 5 km-res kerülőre kényszerült. Sajnos vele tartott Fretigne is, aki ezért visszacsúszott a 11. helyre. A továbbiak sorrendje: 2. Olivier Pain (Yamaha 450) +00:00:14 és 3. Ullevalseter (KTM 690) +00:00:19. A változatosság kedvéért most a chilei Lopez jeladója adta be az unalmast, külön munkát adva a szervezőknek és körömrágás teli izgalmakat okozva a rajongóinak.
 


Az első ellenőrző pontnál (CP1) azonban hirtelen előkerült Cyril Despres, akinek az előző mért pont óta teljesített 40 km-es homokos rész sokkal jobban feküdt. A köves részeken érezhetően óvatosabb volt, ami nem csoda a tegnapi kerekek meghibásodását figyelembe véve (amikor is mindkét kereke eldeformálódott a köves részeken). A 117. km-nél a második helyen Marc Coma robogott +00:00:04 lemaradással, akit pedig Ullevalseter követett +00:00:20.

A 135. km-nél az összetettet is vezető francia volt az élen, de csak egyetlen másodperccel Coma és hat másodperccel Ullevalseter előtt. Ekkor a negyedik helyen a még mindig iritrack gondokkal küzdő Lopez haladt.

A végére azonban sikerült előhúzni egy kis tartalékot magából a spanyol címvédőnek, aki a rövidített szakaszt 02:12:30 alatt teljesítve harmadszor tudott diadalmaskodni idén a szakaszgyőzelmek tekintetében. Despres mindössze 4 másodperccel volt lassabb a 178 km alatt, ami egyben azt is jelenti, hogy a kettejük között lévő hátrányát is csak ennyivel tudta csökkenteni Coma. A harmadik helyen Lopez érkezett +00:01:14-es hátránnyal, amivel az összetettben is a harmadik helyét tartja.

Cél:

1 001 COMA (ESP) KTM 02:12:30 00:00:00
2 002 DESPRES (FRA) KTM 02:12:34 00:00:04
3 009 LOPEZ CONTARDO (CHL) APRILIA 02:13:44 00:01:14
4 004 ULLEVALSETER (NOR) KTM 02:13:53 00:01:23
5 012 FRETIGNE (FRA) YAMAHA 02:15:45 00:03:15
6 014 DUCLOS (FRA) KTM 02:15:45 00:03:15
7 005 RODRIGUES (PRT) YAMAHA 02:16:03 00:03:33
8 016 PAIN (FRA) YAMAHA 02:16:39 00:04:09
9 011 PRZYGONSKI (POL) KTM 02:16:55 00:04:25
10 019 FARIA (PRT) KTM 02:22:18 00:09:48

Az összetett állása a 9. szakaszt követően:

1 002 DESPRES (FRA) KTM 35:58:55 00:00:00
2 004 ULLEVALSETER (NOR) KTM 37:20:45 01:21:50
3 009 LOPEZ CONTARDO (CHL) APRILIA 37:24:26 01:25:31
4 005 RODRIGUES (PRT) YAMAHA 37:27:39 01:28:44
5 014 DUCLOS (FRA) KTM 37:54:35 01:55:40
6 012 FRETIGNE (FRA) YAMAHA 38:04:39 02:05:44
7 024 STREET (USA) KTM 38:38:08 02:39:13
8 016 PAIN (FRA) YAMAHA 38:44:59 02:46:04
9 023 BERGLUND (SWE) KTM 38:58:01 02:59:06 05:00
10 034 PEDRERO GARCIA (ESP) KTM 39:05:07 03:06:12 02:00

18 001 COMA (ESP) KTM 42:59:40 07:00:45 (06:22:00 büntetés)
 


Marc Coma: Ez egy szokatlan nap volt

„Szokatlan volt az egymás mellőli rajt, de élveztem. Szuper volt a kezdés és sokan bennmaradtunk az elejében. Ullevalseter-rel és pár motorossal együtt maradtunk egy ideig. Aztán nekem navigációs problémám adódott a dűnék között, de a végére azért minden megoldódott. Nagyon örülök az eredménynek és szerintem innen már könnyebb lesz. Az új gumik is jók voltak.”

Cyril Despres: Becsület dolga

„Ez egy nagyon jó szakasz volt. A különleges rajtnak köszönhetően izgalmas volt az eleje. Még akkor is, ha rövid ideig tartott. Nekem az elején nem nagyon ment, de azután egymást előzgettük Coma-val. Legalább 15 alkalommal váltottuk a vezető pozíciókat, míg a végén két lehetséges úton is meg lehetett közelíteni a célvonalat. Mi mind másfelől érkeztünk, de egyikünk sem akarta elajándékozni a végső győzelmet. Ez ma becsület dolga volt.”
 


Francisco Lopez: Nem versenyzek senki ellen

„A mai különleges rész az elfoglalás ügye volt, hiszen napról-napra közelebb érünk egymáshoz. Most harmadik vagyok, ami nagyon boldoggá tesz. Elkezdhetnénk jósolgatni, de annyi minden történhet még…Néha nekem vannak jó napjaim, néha másoknak. De nem versenyzek senki ellen. Itt rólam van szó és arról, hogyan választom meg a stratégiámat. Arról kell meggyőződnöm, hogy megfelelő navigálás mellett érjem el a célvonalat. Bárhol is fejezzem be a végén, fogadást nyerek!”  

TOTOS

Korábbi Dakar hírek:

2012-01-15 vasárnap Dakar 2012/ Rodrigues nyert, Coma veszített

Az idei Dakar utolsó előtti napján Coma óriási hátrányt szenvedett, míg Despres másodikként végezve megerősítette az élen a helyét. Több mint 11 perce...

2012-01-14 szombat Dakar 2012/ Az első perui győzelem Despres nevéhez került

A Dakar Peruba való érkezésének Despres örülhetett a legjobban, hiszen az idei negyedik szakaszgyőzelmével bebiztosította magát a táblázat élén 2'22”-...

2012-01-14 szombat Dakar 2012/ Coma nyert és ismét vezet az összetettben

Ezúttal Coma nyert csatát és két nappal a vége előtt neki áll, hogy megnyerje a Despres-vel folytatott háborúját. Jelenleg másfél perccel vezeti a tab...

2012-01-13 péntek Dakar 2012/ Az első perui győzelem Despres nevéhez került

A Dakar Peruba való érkezésének Despres örülhetett a legjobban, hiszen az idei negyedik szakaszgyőzelmével bebiztosította magát a táblázat élén 2'22”-...

Régebbi cikkek

Coma-Despres 5:3 (2011-01-15)

Budapest-Bamako 2010: Buli kifulladásig a célban

A mauritániai és mali terrorfenyegetés miatt Agadirban ért véget a 2010-es Budapest-Bamako-rali.

Budapest-Bamako 14. szakasz: Tafraoute-Agadir

A rajt reggel 7-kor Tafraoute városból indult a végső cél felé Agadírba.

 

A népszerű üdülővároshoz 1300 m-es magasságból egy rendkívül meredek hágón és szerpentinen kellett leereszkedni kalandorainknak.
 


Ráadásul mindezt 130 km-en keresztül, egysávos úton, szalagkorlát nélküli iszonyatosan mély szakadékok mellett haladva. Közben persze még a 12 feladatot is meg kellett oldani, amelyek szokás szerint kis furfanggal lettek kitalálva. Erre talán a legjobb bizonyíték, hogy az első 8 feladat megoldásánál a csapatok szinte a napi szakaszra szánt 5 órás limitidő felét elhasználták, pedig akkor még mindig az indulási városban bolyongtak. Ezért a maradék időben kellett megtenni még legalább 200 km-t, miközben újabb 4 feladat várt rájuk.

Akik nem az eredményre hajtottak, azoknak több idejük maradt gyönyörködni az idei versenyre kiírt egyik legszebb szakasz látképében. Itt aztán fogyott a fényképezőgépek és videokamerák tárhelye rendesen, főleg ha valaki most kapott észbe, hogy eddig keveset forgatott és kattogtatott.

A szerpentines rész után már országúti szakaszok következtek, kis városok, sok emberrel. Míg fel nem bukkant a szemük előtt Agadir városa, amely európai mértékkel is nagyvárosnak minősül.

A szintidő szerint délután kettőre kellett beérniük a versenyzőknek, ami okozott egyeseknek problémát. A probléma oka az többségében az lehetett, hogy az eddigi megszokott városi tempóval számoltak a versenyzők, figyelmen kívül hagyva a rájuk váró - Agadirra jellemző- forgalmi dugót. Így a célkapuhoz érés okozott még egy utolsó izgalmat mindenkinek. A város központjában felállított célkapun fáradtan, de boldogan gurultak át a Marokkót átszelő viadalt teljesítő egységek. Valószínűleg becses emlékként őrzik majd a sikeres teljesítésért kapott emlékplakettet.

Az ünnepélyes eredményhirdetés délután 5 órára volt beharangozva, de az óvások miatt az éjfélre kifüggesztett eredményeket tekintik hivatalosnak.



Senkit ne tévesszen meg a listán szereplő célbaérők száma, hisz ebben azok is benne vannak, akik elhagyva a versenyútvonalat most Bamakóba tartanak. Azonban a korábban szerzett pontjaik alapján láthatóak a listán. Az utóbbiak Villám Géza vezetésével és katonai védelem mellett vélhetően vasárnap (de leginkább hétfőn) érik el céljukat.

Az első helyen a Homokdűne.hu csapata végzett.


 
„Rettentő nehéz, technikás szakaszokat jelöltek ki a szervezők, ráadásul a navigáció is nehéz volt. Viszont gyönyörű tájakon mentünk keresztül. Boldogok és elégedettek vagyunk, teljesítettük, amit elterveztünk” – nyilatkozta László Péter, a csapat egyik tagja.

„Én repülök haza, ugyanis a Filmszemlén bemutatják a kisfilmemet, de a többieknek még nem ért véget a kaland. Egészen Dél-Afrikáig, Fokvárosba mennek.”
Második helyen a We solve it BBT2 csapata végzett, míg a harmadik helyen a Green Network csapata futott be, akik éppen a mai nap előzték meg a Snickers csapatát.

„Hosszú és fárasztó kéthetes út volt, de örülünk az eredményünknek, hiszen az utolsó napnak még a negyedik helyről vágtunk neki” – mondta a pilóta, Szebényi Péter. „A kocsink remekül bírta a megerőltető szakaszokat, s szerencsére mi is együtt vagyunk. Felejthetetlen két hét volt, s úgy gondolom, nincs okunk a panaszra az eredményünk miatt.”

A Snickers Team végül a negyedeik pozíciót szerezte meg.



 „Sajnos, az utolsó napot elrontottuk” – árulta el Lukács Tóth Kálmán. „Kihagytunk pontot, hibáztunk is, de nem csak ezért vagyunk csalódottak. A szervezők nem minden esetben egyformán értelmezték a szabályokat, így az óvások utáni jóváírások miatt sok minden megváltozott az utolsó napokban.”



Egyetlen versenyben maradt motorosunk Hodola Richard, aki ezáltal a motoros kategória győztesének tekinthető, az összetett 45. helyén végzett.

A kéthetes kalandot követte a PARTY kifulladásig!

Innentől a résztvevők fakultatív programokba kezdenek…
Ezúton is gratulálunk mindenkinek!

TOTOS

Korábbi Bamako hírek:

2010-01-29 péntek Budapest-Bamako 2010: Marokkó új arca

Még mindig az óceán partján haladt a mezőny, de most eső is áztatta a kalandorokat. Kisebb technikai gondokkal megúszták a 12 szakaszt a versenyben ma...

2010-01-29 péntek Budapest-Bamako 2010: Hóesésben, keskeny szerpentinen át

A 13. szakasz még a babonásoknak sem okozott gondot. Trükkös, látványos helyeken kellett haladniuk a kalandoroknak, amelyhez teljesíthető szintidőt ad...

2010-01-28 csütörtök Budapest-Bamako 2010: Gyönyörű nap

A sok gyötrelem után most egy könnyűnek mondott szakaszt teljesített a mezőny. Szinte mindenki szintidőn belül ért célba és áradoztak a gyönyörű táj l...

2010-01-27 szerda Budapest-Bamako 2010: Az óceánparton haladva

A mezőnyből kivált már 17 csapat, akik Bamako felé vették az irányt, a többiekre pedig egy enyhébbnek mondható hat órás szakasz várt.Budapest-Bamako 1...

Régebbi cikkek

Welcome to Bamako (2009-01-31)

Kiemelt akciós termékeink