Motorsport

Korábbi Motorsport hírek:

2018-04-05 csütörtök A közút nem versenypálya!

Ezzel a videóval szeretnénk megmutatni nektek,mennyire fontos a jó védőfelszerelés és a biztonságos vezetés!

2018-03-29 csütörtök Segura Hank

Ez a video bemutatja Nektek a Segura Hank bőrdzsekijét!Érdemes megnézni,mert így teljes egészében láthatod!

2018-03-29 csütörtök S100 Lánctisztító

Nézzétek meg ezt a videót,amelyen bemutatják,hogyan is kell használni az S100 Lánctisztító termékét!

Régebbi cikkek

Devils Börze (2010-11-11)

Dakar 2010: Coma újabb szakaszgyőzelme

Dakar 6. szakasza: Antofagasta-Iquique
Összekötő: 180 km > Special: 418 km



Még a verseny felénél sem járunk, már csúnyán megtizelődött a mezőny. Az első napon még 362 jármű állt rajthoz, ma már csak 250-en vannak. 106 motor, 17 quad, 82 autó, 45 kamion.

Ma egyenlő erőfeszítést követelt  a teljes szakasz, amely északnak vette az irányt, egyenesen Iquique városba. 598 km-t kellett megtenniük a versenyzőknek, a mért szakasz hossza ebből 418 km.

 A versenyben maradt 106 motoros reggel 05:35-kor rajtolhatott, majd 180 km megtétele után kezdődhetett a száguldás 08:15-kor. A rajtsorrend érdekessége, hogy az első 4 helyről 4 különböző márka várhatta a kezdést: 1. Lopez (Aprilia) 2. Despres (KTM) 3. Fretigne (Yamaha) 4. Goncalves (BMW)

Az 5. helyről Ruben Faria (KTM) indulhatott, aki a tegnapi remek eredményének köszönhette mai rajthelyét. Érdekességként említem meg, hogy az ő szereplése az utolsó pillanatban alakult úgy, hogy Despres „vízhordójaként” vehet részt az idei Dakaron. Miután James West -aki eredetileg segítette volna a kétszeres Dakar-győztes franciát- felépülése egy lábsérülésből a vártnál jobban elhúzódott, s emiatt nem tudta vállalni az idei Dakart, a portugál Ruben Faria lett Cyril Despres vízhordója a Red Bull csapatban.
 


Úgy gondolom, óriási mentális pluszt tud nyújtani Cyril Despres számára az a tudat, hogy a csapattársa ezen a szakaszon 6 perccel mögötte érkezik. (Gondoljunk csak Marc Coma tegnapi defektjére, ami 40 perc hátrányt okozott a címvédőnek. Ami lehetett volna akár sokkal több is, ha Luca Manca nem ajánlja fel önzetlenül a saját hátsókerekét.)

23 km megtételét követően a tegnapi győztes Lopez elnézte az itinert és rossz irányba haladt, ami plusz 5 kilométerébe került neki és még öt versenyzőnek: David Frétigné (Yamaha) Alain Duclos (KTM), Paulo Goncalves (BMW) Ruben Faria (KTM portugál), és Pal Anders Ullevalseter (KTM), akik követték őt.

A 68. kilométernél lévő első ellenőrző pontnál (CP1) így Cyril Despres haladt át elsőként, akit Olivier Pain (Yamaha 450WRF) követett (+00:01:44), aki a tegnapi nehéz szakaszon a 10. helyen érkezett a célba. Őt most Ivan Jakes (KTM 690) követte (+00:02:14), majd Marc Coma érkezett (+00:02:20). Talán itt jegyezném meg, hogy Ivan Jakes nem véletlenül megy ennyire jól, hiszen 1989 óta vesz részt motorversenyeken, többszörös szlovák motocross és enduro bajnok, 2006-ban megnyerte a lengyel és a szlovák enduro bajnokságot is, 2007-ben pedig a Hungarian Baja versenyen is az első helyen végzett. 2008-ban a Szalay Balázs által delegált csapatban indult volna, ami köztudottan elmaradt a Mauritán terrorfenyegetettség miatt.

A 117. km-hez érkezve még mindig Despres volt az élen, de a nyomában már Coma lihegett (+00:00:54). A harmadik ekkor még Olivier Pain volt.

A 153. km-nél már Marc Coma volt az élen, pedig a mai napot a 19. rajthelyről kezdhette, ráadásul tegnap azt nyilatkozta, hogy most már a biztonságos tempóra törekszik. Ha ezt nevezi biztonságos tempónak, akkor a többiek csak kóricálnak a sivatagban… Második ekkor Despres (+00:00:40), 3. a portugál – pillanatnyilag az összetett harmadik helyen álló- Helder Rodrigues (Yamaha WR450F) mindössze három és fél perccel Coma mögött!



CP2-nél (195km) tankolás következett, ahol a sorrend: 1. Marc Coma 02:01:48, 2. Cyril Despres (+00:03:21), 3. Helder Rodrigues (+00:05:30), 4. Olivier Pain 
Ezt követően Marc Coma eltűnt a traking listáról, ami nem csak nálam okozott némi nyugtalanságot… Mint később kiderült a nyomkövetője nem adott jelet! De a mérőpontoknál rendre előkerült…nem is akár milyen időeredményekkel.

CP3-nál (252km) Marc az élen haladt, míg második helyen Despres (+00:04:34) és harmadik helyen pedig Rodrigues (+00:05:34)

A 359 km-hez érve csak annyi változás történt, hogy Rodrigues megelőzte Despres-t. Azonban a következő pár kilométeren még jobban begyorsított Coma, hogy mindenkit emlékeztessen a Dakar címvédő mivoltára. Ekkor már majdnem 6 és fél perc volt az előnye!
 


A célig már nem lassított, pedig az utolsó 34 km igazi porhomok volt. Több mint 10 perces előnnyel érkezett meg és ezzel az összetett 4. helyére tudott visszakapaszkodni. Azonban Despresnek sikerült visszaelőznie Rodriguest igaz, csak négy másodpercen múlt. Az elején nagyot hibázó Lopez is előkerült a végére és negyedikként érkezett, magával hozva az ötödik helyre Ullevalsetert is. Azonban aki ideáig elér, jutalmul egy felejthetetlen látvány tárul a szeme elé, lefelé tartva az utolsó nagy dűnéről: a sivatag homokjából már látni lehet a Csendes-óceánt.

Cél:
1 COMA (ESP) KTM 04:46:59 00:00:00
2 DESPRES (FRA) KTM 04:57:33 00:10:34
3 RODRIGUES (PRT) YAMAHA 04:57:37 00:10:38
4 LOPEZ CONTARDO (CHL) APRILIA 05:02:11 00:15:12
5 ULLEVALSETER (NOR) KTM 05:04:08 00:17:09
6 JAKES (SVK) KTM 05:04:25 00:17:26
7 PRZYGONSKI (POL) KTM 05:07:26 00:20:27
8  FRETIGNE (FRA) YAMAHA 05:08:36 00:21:37
9 STREET (USA) KTM 05:09:09 00:22:10
10 FARIA (PRT) KTM 05:14:58 00:27:59
11 DUCLOS (FRA) KTM 05:17:55 00:30:56
12 PAIN (FRA) YAMAHA 05:18:09 00:31:10

Összetett állás a hatodik szakaszt követően:

1 DESPRES (FRA) KTM 21:35:59 00:00:00
2 LOPEZ CONTARDO (CHL) APRILIA 22:18:14 00:42:15
3 RODRIGUES (PRT) YAMAHA 22:20:04 00:44:05
4 COMA (ESP) KTM 22:42:20 01:06:21 22:00
5  ULLEVALSETER (NOR) KTM 22:50:41 01:14:42
6  DUCLOS (FRA) KTM 22:57:55 01:21:56
7  STREET (USA) KTM 23:00:21 01:24:22
8  FRETIGNE (FRA) YAMAHA 23:36:56 02:00:57
9  JAKES (SVK) KTM 23:43:38 02:07:39
10 PAIN (FRA) YAMAHA 23:44:45 02:08:46
11 PRZYGONSKI (POL) KTM 24:02:52 02:26:53
12 FARIA (PRT) KTM 24:37:22 03:01:23




TOTOS


Korábbi Dakar hírek:

2012-01-15 vasárnap Dakar 2012/ Rodrigues nyert, Coma veszített

Az idei Dakar utolsó előtti napján Coma óriási hátrányt szenvedett, míg Despres másodikként végezve megerősítette az élen a helyét. Több mint 11 perce...

2012-01-14 szombat Dakar 2012/ Az első perui győzelem Despres nevéhez került

A Dakar Peruba való érkezésének Despres örülhetett a legjobban, hiszen az idei negyedik szakaszgyőzelmével bebiztosította magát a táblázat élén 2'22”-...

2012-01-14 szombat Dakar 2012/ Coma nyert és ismét vezet az összetettben

Ezúttal Coma nyert csatát és két nappal a vége előtt neki áll, hogy megnyerje a Despres-vel folytatott háborúját. Jelenleg másfél perccel vezeti a tab...

2012-01-13 péntek Dakar 2012/ Az első perui győzelem Despres nevéhez került

A Dakar Peruba való érkezésének Despres örülhetett a legjobban, hiszen az idei negyedik szakaszgyőzelmével bebiztosította magát a táblázat élén 2'22”-...

Régebbi cikkek

Coma-Despres 5:3 (2011-01-15)

Budapest-Bamako 2010: Buli kifulladásig a célban

A mauritániai és mali terrorfenyegetés miatt Agadirban ért véget a 2010-es Budapest-Bamako-rali.

Budapest-Bamako 14. szakasz: Tafraoute-Agadir

A rajt reggel 7-kor Tafraoute városból indult a végső cél felé Agadírba.

 

A népszerű üdülővároshoz 1300 m-es magasságból egy rendkívül meredek hágón és szerpentinen kellett leereszkedni kalandorainknak.
 


Ráadásul mindezt 130 km-en keresztül, egysávos úton, szalagkorlát nélküli iszonyatosan mély szakadékok mellett haladva. Közben persze még a 12 feladatot is meg kellett oldani, amelyek szokás szerint kis furfanggal lettek kitalálva. Erre talán a legjobb bizonyíték, hogy az első 8 feladat megoldásánál a csapatok szinte a napi szakaszra szánt 5 órás limitidő felét elhasználták, pedig akkor még mindig az indulási városban bolyongtak. Ezért a maradék időben kellett megtenni még legalább 200 km-t, miközben újabb 4 feladat várt rájuk.

Akik nem az eredményre hajtottak, azoknak több idejük maradt gyönyörködni az idei versenyre kiírt egyik legszebb szakasz látképében. Itt aztán fogyott a fényképezőgépek és videokamerák tárhelye rendesen, főleg ha valaki most kapott észbe, hogy eddig keveset forgatott és kattogtatott.

A szerpentines rész után már országúti szakaszok következtek, kis városok, sok emberrel. Míg fel nem bukkant a szemük előtt Agadir városa, amely európai mértékkel is nagyvárosnak minősül.

A szintidő szerint délután kettőre kellett beérniük a versenyzőknek, ami okozott egyeseknek problémát. A probléma oka az többségében az lehetett, hogy az eddigi megszokott városi tempóval számoltak a versenyzők, figyelmen kívül hagyva a rájuk váró - Agadirra jellemző- forgalmi dugót. Így a célkapuhoz érés okozott még egy utolsó izgalmat mindenkinek. A város központjában felállított célkapun fáradtan, de boldogan gurultak át a Marokkót átszelő viadalt teljesítő egységek. Valószínűleg becses emlékként őrzik majd a sikeres teljesítésért kapott emlékplakettet.

Az ünnepélyes eredményhirdetés délután 5 órára volt beharangozva, de az óvások miatt az éjfélre kifüggesztett eredményeket tekintik hivatalosnak.



Senkit ne tévesszen meg a listán szereplő célbaérők száma, hisz ebben azok is benne vannak, akik elhagyva a versenyútvonalat most Bamakóba tartanak. Azonban a korábban szerzett pontjaik alapján láthatóak a listán. Az utóbbiak Villám Géza vezetésével és katonai védelem mellett vélhetően vasárnap (de leginkább hétfőn) érik el céljukat.

Az első helyen a Homokdűne.hu csapata végzett.


 
„Rettentő nehéz, technikás szakaszokat jelöltek ki a szervezők, ráadásul a navigáció is nehéz volt. Viszont gyönyörű tájakon mentünk keresztül. Boldogok és elégedettek vagyunk, teljesítettük, amit elterveztünk” – nyilatkozta László Péter, a csapat egyik tagja.

„Én repülök haza, ugyanis a Filmszemlén bemutatják a kisfilmemet, de a többieknek még nem ért véget a kaland. Egészen Dél-Afrikáig, Fokvárosba mennek.”
Második helyen a We solve it BBT2 csapata végzett, míg a harmadik helyen a Green Network csapata futott be, akik éppen a mai nap előzték meg a Snickers csapatát.

„Hosszú és fárasztó kéthetes út volt, de örülünk az eredményünknek, hiszen az utolsó napnak még a negyedik helyről vágtunk neki” – mondta a pilóta, Szebényi Péter. „A kocsink remekül bírta a megerőltető szakaszokat, s szerencsére mi is együtt vagyunk. Felejthetetlen két hét volt, s úgy gondolom, nincs okunk a panaszra az eredményünk miatt.”

A Snickers Team végül a negyedeik pozíciót szerezte meg.



 „Sajnos, az utolsó napot elrontottuk” – árulta el Lukács Tóth Kálmán. „Kihagytunk pontot, hibáztunk is, de nem csak ezért vagyunk csalódottak. A szervezők nem minden esetben egyformán értelmezték a szabályokat, így az óvások utáni jóváírások miatt sok minden megváltozott az utolsó napokban.”



Egyetlen versenyben maradt motorosunk Hodola Richard, aki ezáltal a motoros kategória győztesének tekinthető, az összetett 45. helyén végzett.

A kéthetes kalandot követte a PARTY kifulladásig!

Innentől a résztvevők fakultatív programokba kezdenek…
Ezúton is gratulálunk mindenkinek!

TOTOS

Korábbi Bamako hírek:

2010-01-29 péntek Budapest-Bamako 2010: Marokkó új arca

Még mindig az óceán partján haladt a mezőny, de most eső is áztatta a kalandorokat. Kisebb technikai gondokkal megúszták a 12 szakaszt a versenyben ma...

2010-01-29 péntek Budapest-Bamako 2010: Hóesésben, keskeny szerpentinen át

A 13. szakasz még a babonásoknak sem okozott gondot. Trükkös, látványos helyeken kellett haladniuk a kalandoroknak, amelyhez teljesíthető szintidőt ad...

2010-01-28 csütörtök Budapest-Bamako 2010: Gyönyörű nap

A sok gyötrelem után most egy könnyűnek mondott szakaszt teljesített a mezőny. Szinte mindenki szintidőn belül ért célba és áradoztak a gyönyörű táj l...

2010-01-27 szerda Budapest-Bamako 2010: Az óceánparton haladva

A mezőnyből kivált már 17 csapat, akik Bamako felé vették az irányt, a többiekre pedig egy enyhébbnek mondható hat órás szakasz várt.Budapest-Bamako 1...

Régebbi cikkek

Welcome to Bamako (2009-01-31)

Kiemelt akciós termékeink