Motorsport

Korábbi Motorsport hírek:

2018-04-05 csütörtök A közút nem versenypálya!

Ezzel a videóval szeretnénk megmutatni nektek,mennyire fontos a jó védőfelszerelés és a biztonságos vezetés!

2018-03-29 csütörtök Segura Hank

Ez a video bemutatja Nektek a Segura Hank bőrdzsekijét!Érdemes megnézni,mert így teljes egészében láthatod!

2018-03-29 csütörtök S100 Lánctisztító

Nézzétek meg ezt a videót,amelyen bemutatják,hogyan is kell használni az S100 Lánctisztító termékét!

Régebbi cikkek

Devils Börze (2010-11-11)

Dakar 2010: Faria diadala a 14. szakaszon és Despres győzelme a Dakaron

Cyril Despres „vízhordó” csapattársának a 206 km szelektív szakasz megtételéhez nem volt szüksége még másfél órára sem!

Dakar 14. szakasza: San Rafael-Buenos Aires

Összekötő: 166 km > Special: 206 km > Összekötő: 335 km  Total: 707 km

Dakar 2010 utolsószakasz

Tegnap már maguk mögött hagyták a versenyzők a 2010-es Dakar utolsó dűnéit is, ahol újabb két kiesője volt a motoros mezőnynek: BOUNDS (GBR) KTM 13 GUYOMARC’H (FRA) KTM.
Ma pedig már sík, kemény terepen folytatták a szó szerinti száguldást a kétkerekűek. Reggel 06:55-kor indultak a táborból és 166 km megtételét követően kezdődhetett a rajt, ahol a tegnapi kiesőket leszámítva 87-en sorakoztak fel. Elsőként a tegnapi szakasz győztese Pal Anders Ullevalseter indulhatott 09:30-kor, majd őt követték a többiek a megszokott két perces csúszásokkal. Vagyis most másodikként Despres és őt követte Coma. Talán a választott taktika tekintetében lehet ez érdekes, ha lehet ilyenről beszélni, hisz a több mint egy órás előny birtokában csak balszerencse révén válhatna a címvédő spanyolé ismét a végső diadal. Vagyis Cyril Despres a teljesen sík talajon - amelyet a szervezők „nagyon gyors” jelzővel illettek- nem valószínű, hogy bő egyórás hátrányt szenvedne, főleg ha figyelembe vesszük, hogy az adott 206 km-es szakaszt vélhetően másfél órás idővel megoldhatják. Csak adalékként jegyezném meg, hogy a tegnapi szelektív szakasz vége felé Ullevalseter 160 km/órás sebességgel nyomult, aminek meglett az értelme. Megkaparintotta az abszolút második helyet Lopeztől, aki ennek ellenére a táborban vidáman mulatta az időt, és boldogan viccelődött a többiekkel. Nem felejtem a korábbi nyilatkozatának szavait: „…nem harcolok senki ellen…versenyzem”

Szóval az első 66 km-en a 6. helyről rajtoló portugál Helder Rodrigues-nek sikerült parádésan és alig 28 perc alatt (00:28:05) teljesítve, vezető pozíciónak örülhetett. A Yamahást követte Ullevalseter +00:00:13, őt pedig Lopez +00:00:47. Neki nem volt sok választása, húznia kellett a gázt!

Azonban az első ellenőrző ponthoz (CP1) érve már Ruben Faria volt az élen 00:50:34, aki a 10 helyről rajtolva az utóbbi 50 km-en agyonverte a mezőnyt. Ekkor a második helyen érkezett Rodrigues +00:01:53, a harmadikon Ullevalseter +00:02:25, negyediken Duclos +00:03:10 és az ötödiken Fretigne +00:03:14.

Ezen az iszonyatos tempón és a sorrenden már nem változtattak a versenyzők a célig és bár Despres csak hatodikként érkezett meg, mégis ő lett az idei Dakar nyertese – amit persze már jóval a mai szakasz előtt bebiztosított magának-. A tavalyi abszolút győztes Marc Coma ma a 8. lett, ami az idei Dakar 15. helyét jelenti számára, figyelembe véve a 06:22:00 időbüntetést!

Dakar rally 2010

 Cél:
1 019 FARIA (PRT) KTM 01:26:48 00:00:00
2 004 ULLEVALSETER (NOR) KTM 01:30:33 00:03:45
3 005 RODRIGUES (PRT) YAMAHA 01:30:45 00:03:57
4 014 DUCLOS (FRA) KTM 01:31:22 00:04:34
5 012 FRETIGNE (FRA) YAMAHA 01:31:43 00:04:55
6 002 DESPRES (FRA) KTM 01:31:53 00:05:05
7 016 PAIN (FRA) YAMAHA 01:32:10 00:05:22
8 001 COMA (ESP) KTM 01:32:14 00:05:26
9 007 KNUIMAN (NLD) KTM 01:32:58 00:06:10
10 009 LOPEZ CONTARDO (CHL) APRILIA 01:33:07 00:06:19


A Dakar 2010 végeredménye:
1 002 DESPRES (FRA) KTM 51:10:37 00:00:00
2 004 ULLEVALSETER (NOR) KTM 52:13:29 01:02:52
3 009 LOPEZ CONTARDO (CHL) APRILIA 52:20:25 01:09:48
4 005 RODRIGUES (PRT) YAMAHA 52:30:10 01:19:33
5 012 FRETIGNE (FRA) YAMAHA 53:06:33 01:55:56
6 014 DUCLOS (FRA) KTM 53:09:12 01:58:35
7 024 STREET (USA) KTM 54:00:20 02:49:43 02:00
8 011 PRZYGONSKI (POL) KTM 54:26:36 03:15:59
9 016 PAIN (FRA) YAMAHA 54:38:57 03:28:20
10 034 PEDRERO GARCIA (ESP) KTM 54:44:25 03:33:48 02:00
11 019 FARIA (PRT) KTM 55:46:57 04:36:20
12 023 BERGLUND (SWE) KTM 55:53:37 04:43:00 05:00
13 128 SVITKO (SVK) KTM 56:49:11 05:38:34
14 035 CECI (ITA) APRILIA 57:40:17 06:29:40
15 001 COMA (ESP) KTM 57:43:23 06:32:46 06:22:00

 dakar 2010 nyertese Cyril Despres

Cyril Despres (KTM) a célban:

„Ez egy nagyon kemény Dakar volt, de sikerült megnyerni. Három éve értünk utoljára elsőnek célba még a Rózsaszín-tó partján, azóta nagyon sokat dolgoztunk, edzettünk, hogy ez újra sikerüljön. Egy biztos: nem féltem attól, hogy veszítek. Nyerni akartam, és ez erősebb volt bennem, mint a veszítéstől való félelem. Ez egy nagyon kemény, de csodálatos Dakar volt és nagyon örülök, hogy nyertem.”


TOTOS

Korábbi Dakar hírek:

2012-01-15 vasárnap Dakar 2012/ Rodrigues nyert, Coma veszített

Az idei Dakar utolsó előtti napján Coma óriási hátrányt szenvedett, míg Despres másodikként végezve megerősítette az élen a helyét. Több mint 11 perce...

2012-01-14 szombat Dakar 2012/ Az első perui győzelem Despres nevéhez került

A Dakar Peruba való érkezésének Despres örülhetett a legjobban, hiszen az idei negyedik szakaszgyőzelmével bebiztosította magát a táblázat élén 2'22”-...

2012-01-14 szombat Dakar 2012/ Coma nyert és ismét vezet az összetettben

Ezúttal Coma nyert csatát és két nappal a vége előtt neki áll, hogy megnyerje a Despres-vel folytatott háborúját. Jelenleg másfél perccel vezeti a tab...

2012-01-13 péntek Dakar 2012/ Az első perui győzelem Despres nevéhez került

A Dakar Peruba való érkezésének Despres örülhetett a legjobban, hiszen az idei negyedik szakaszgyőzelmével bebiztosította magát a táblázat élén 2'22”-...

Régebbi cikkek

Coma-Despres 5:3 (2011-01-15)

Budapest-Bamako 2010: Buli kifulladásig a célban

A mauritániai és mali terrorfenyegetés miatt Agadirban ért véget a 2010-es Budapest-Bamako-rali.

Budapest-Bamako 14. szakasz: Tafraoute-Agadir

A rajt reggel 7-kor Tafraoute városból indult a végső cél felé Agadírba.

 

A népszerű üdülővároshoz 1300 m-es magasságból egy rendkívül meredek hágón és szerpentinen kellett leereszkedni kalandorainknak.
 


Ráadásul mindezt 130 km-en keresztül, egysávos úton, szalagkorlát nélküli iszonyatosan mély szakadékok mellett haladva. Közben persze még a 12 feladatot is meg kellett oldani, amelyek szokás szerint kis furfanggal lettek kitalálva. Erre talán a legjobb bizonyíték, hogy az első 8 feladat megoldásánál a csapatok szinte a napi szakaszra szánt 5 órás limitidő felét elhasználták, pedig akkor még mindig az indulási városban bolyongtak. Ezért a maradék időben kellett megtenni még legalább 200 km-t, miközben újabb 4 feladat várt rájuk.

Akik nem az eredményre hajtottak, azoknak több idejük maradt gyönyörködni az idei versenyre kiírt egyik legszebb szakasz látképében. Itt aztán fogyott a fényképezőgépek és videokamerák tárhelye rendesen, főleg ha valaki most kapott észbe, hogy eddig keveset forgatott és kattogtatott.

A szerpentines rész után már országúti szakaszok következtek, kis városok, sok emberrel. Míg fel nem bukkant a szemük előtt Agadir városa, amely európai mértékkel is nagyvárosnak minősül.

A szintidő szerint délután kettőre kellett beérniük a versenyzőknek, ami okozott egyeseknek problémát. A probléma oka az többségében az lehetett, hogy az eddigi megszokott városi tempóval számoltak a versenyzők, figyelmen kívül hagyva a rájuk váró - Agadirra jellemző- forgalmi dugót. Így a célkapuhoz érés okozott még egy utolsó izgalmat mindenkinek. A város központjában felállított célkapun fáradtan, de boldogan gurultak át a Marokkót átszelő viadalt teljesítő egységek. Valószínűleg becses emlékként őrzik majd a sikeres teljesítésért kapott emlékplakettet.

Az ünnepélyes eredményhirdetés délután 5 órára volt beharangozva, de az óvások miatt az éjfélre kifüggesztett eredményeket tekintik hivatalosnak.



Senkit ne tévesszen meg a listán szereplő célbaérők száma, hisz ebben azok is benne vannak, akik elhagyva a versenyútvonalat most Bamakóba tartanak. Azonban a korábban szerzett pontjaik alapján láthatóak a listán. Az utóbbiak Villám Géza vezetésével és katonai védelem mellett vélhetően vasárnap (de leginkább hétfőn) érik el céljukat.

Az első helyen a Homokdűne.hu csapata végzett.


 
„Rettentő nehéz, technikás szakaszokat jelöltek ki a szervezők, ráadásul a navigáció is nehéz volt. Viszont gyönyörű tájakon mentünk keresztül. Boldogok és elégedettek vagyunk, teljesítettük, amit elterveztünk” – nyilatkozta László Péter, a csapat egyik tagja.

„Én repülök haza, ugyanis a Filmszemlén bemutatják a kisfilmemet, de a többieknek még nem ért véget a kaland. Egészen Dél-Afrikáig, Fokvárosba mennek.”
Második helyen a We solve it BBT2 csapata végzett, míg a harmadik helyen a Green Network csapata futott be, akik éppen a mai nap előzték meg a Snickers csapatát.

„Hosszú és fárasztó kéthetes út volt, de örülünk az eredményünknek, hiszen az utolsó napnak még a negyedik helyről vágtunk neki” – mondta a pilóta, Szebényi Péter. „A kocsink remekül bírta a megerőltető szakaszokat, s szerencsére mi is együtt vagyunk. Felejthetetlen két hét volt, s úgy gondolom, nincs okunk a panaszra az eredményünk miatt.”

A Snickers Team végül a negyedeik pozíciót szerezte meg.



 „Sajnos, az utolsó napot elrontottuk” – árulta el Lukács Tóth Kálmán. „Kihagytunk pontot, hibáztunk is, de nem csak ezért vagyunk csalódottak. A szervezők nem minden esetben egyformán értelmezték a szabályokat, így az óvások utáni jóváírások miatt sok minden megváltozott az utolsó napokban.”



Egyetlen versenyben maradt motorosunk Hodola Richard, aki ezáltal a motoros kategória győztesének tekinthető, az összetett 45. helyén végzett.

A kéthetes kalandot követte a PARTY kifulladásig!

Innentől a résztvevők fakultatív programokba kezdenek…
Ezúton is gratulálunk mindenkinek!

TOTOS

Korábbi Bamako hírek:

2010-01-29 péntek Budapest-Bamako 2010: Marokkó új arca

Még mindig az óceán partján haladt a mezőny, de most eső is áztatta a kalandorokat. Kisebb technikai gondokkal megúszták a 12 szakaszt a versenyben ma...

2010-01-29 péntek Budapest-Bamako 2010: Hóesésben, keskeny szerpentinen át

A 13. szakasz még a babonásoknak sem okozott gondot. Trükkös, látványos helyeken kellett haladniuk a kalandoroknak, amelyhez teljesíthető szintidőt ad...

2010-01-28 csütörtök Budapest-Bamako 2010: Gyönyörű nap

A sok gyötrelem után most egy könnyűnek mondott szakaszt teljesített a mezőny. Szinte mindenki szintidőn belül ért célba és áradoztak a gyönyörű táj l...

2010-01-27 szerda Budapest-Bamako 2010: Az óceánparton haladva

A mezőnyből kivált már 17 csapat, akik Bamako felé vették az irányt, a többiekre pedig egy enyhébbnek mondható hat órás szakasz várt.Budapest-Bamako 1...

Régebbi cikkek

Welcome to Bamako (2009-01-31)

Kiemelt akciós termékeink