Motorsport

Korábbi Motorsport hírek:

2018-04-05 csütörtök A közút nem versenypálya!

Ezzel a videóval szeretnénk megmutatni nektek,mennyire fontos a jó védőfelszerelés és a biztonságos vezetés!

2018-03-29 csütörtök Segura Hank

Ez a video bemutatja Nektek a Segura Hank bőrdzsekijét!Érdemes megnézni,mert így teljes egészében láthatod!

2018-03-29 csütörtök S100 Lánctisztító

Nézzétek meg ezt a videót,amelyen bemutatják,hogyan is kell használni az S100 Lánctisztító termékét!

Régebbi cikkek

Devils Börze (2010-11-11)

Dakar 2010: Lopez második szakaszgyőzelme

Dakar 8. szakasza: Antofagasta-Copiapo
Összekötő: 96 km > Special: 472 km Total: 568km



Tegnap pihenhetett a mezőny és volt idő a motorok átvizsgálására, itinerek pontosítására, esetleg egy kis ejtőzésre is. Azért a két éllovas gondoskodott arról, hogy a világsajtó a rájuk figyeljen. Cyril Despres  a legutóbbi szakasz befejeztével értesített a szervezőket, hogy szerinte Marc Coma illegális gumicserével próbált tisztességtelen előnyhöz jutni. Ezt persze a címvédő spanyol tagadta.
 


Az ominózus eset még a hetedik szakaszon történt, amikor az első tankolást követően a 277 km-nél felterelték a mezőnyt a betonútra. Cyril Despres állítása szerint Marc Coma ekkor új gumival tért vissza.

Despres állításának igazolására a francia televíziós társaság sietett a segítségére, akik köztudottan a Dakar 2010-ről készített képeikkel tájékoztatják a nézőket, és bizony az ő kameráik elől nem tudnak elrejtőzni a versenyzők…főleg nem a TOP pilóták. Készítettek egy képet, amelyen egymás mellé rakták Coma és Despres hátsókerekeit és ezt elküldték a rendezőknek is.
 


Kettejük vitáját a szombati napon tárgyalták és döntötték el!

Marc Ducrocq a Dakar 2010 igazgatója: „A képek önmagukért beszélnek: a kerék láthatóan nem gurult 200 kilométert! Köztudott, hogy Marc Coma gumigondokkal küszködött az eddigi szakaszok során. Megpróbálta megoldani a maguk módján, de elkapták…”

Coma hat órás büntetést kapott, miután Cyril Despres gumicsere vádját elfogadták a rendezők. Így az összetett második helyéről 20 hellyel hátrébb találta magát!

Marc a döntést igazságtalannak tartotta és még a visszalépését is fontolóra vette. Tagadta az ellene felhozott vádakat és azzal érvelt, hogy a gumikat kímélte a hetedik szakasz első felében, aminek bizonyításaként az akkori 14. helyét hozta fel.

A nap végén azonban úgy döntött, hogy mégis folytatja a versenyt és vasárnap -95 motoros társával együtt- újból rajthoz állt.

Reggel hatkor indulhattak a táborhelyről és 07.30-kor kezdték meg a special teljesítését. A rajtsorrend alapján az első három: Despres, Coma, Fretigne volt, akik kétperces időkülönbséggel indulhattak és persze az őket követők is.



 48 km megtételét követően a francia Alain Duclos (KTM 690) állt az élre, akit Coma +00:00:09 és Fretigne +00:00:36 követett.

CP1-nél (153km) már Coma volt az élen 01:32:44, de másodpercre pontosan ugyan ezt az időt motorozta a TEAM TONI-TOG büszkesége Duclos is! Csak hét másodpeccel volt lassabb Ullevalseter, amivel zárta a pillanatnyi dobogósok sorát.

Az első ellenőrzőpontot követően a norvég Ullevalster megtáltosodott és CP2-nél (199km) már ő haladt az élen. Duslos +00:01:05 és  Fretigne +00:01:08 követték őt. Cyril Despres kicsit lemaradva +00:02:55 a 7. helyen volt ekkor.
 


A versenyzők 245 km megtétele után tankolhattak először (CP3), ahová elsőként Lopez érkezett 02:38:19. Az őt üldözők sorrendje: Ullevalseter +00:00:19, Fretigne +00:00:38, Faria +00:01:52, Coma +00:02:13, Duclos +00:03:24, Despres +00:04:55. Bizonyára nem véletlen az összetett lovas hátránya, ami véleményem szerint nem a motor műszaki hibájának volt köszönhető, hanem a biztonsági vezetésnek.

CP4-nél (304km) az első három sorrendje nem változott, csak az időkülönbségek nőttek az éllovas Lopezhez képest.

A 355. km-nél még mindig a chilei vezetett, de most már csak Ullevalseter tudott vele tartani. Igaz ő is majd két perces hátránnyal +00:01:50 követte a hazai sztárt. A döbbenetes iramot a harmadik helyen befutó Helder Rodrigez (Yamaha WR 450F) lemaradása +00:08:13 tükrözte. Azért Marc Coma ma is adott okot arra, hogy -szinte tüntetőleg- különös figyelmet fordítsanak rá: az iritrack elromlott ismét a motorján, ezért a nyomkövetése szinte lehetetlenné vált. Azért az ellenőrző pontoknál rendre felbukkant.

A következő mérési pont a 396. km-nél volt, ami már a szakasz végéhez közeledve az igazi dűnesort, és egyben a fokozódó nehézséget is jelentette a versenyzőknek. Nem úgy a hazaiak kedvencének, aki az Aprilia nyergében elszántan küzdött a második szakaszgyőzelméért. Még mindig vezette a mezőnyt 04:31:00 és mögötte továbbra is Ullevalseter +00:01:25 loholt. A 41 éves norvég után jócskán kellett várni, a következő versenyző megérkezéséig, akit Duclos +00:08:31 testesített. Negyedikként Despres érkezett +00:09:13-es hátránnyal.
 


A CP5-höz érkezve (465km) már előkerült Marc Coma, aki átvette a vezetést, azonban a végső hajrá mégis –a hazai pályán vélhetően sokat tesztelő- Francisco Lopez Contardonak (CHL) sikerült, így megszerezve a saját és az Aprilia második szakaszgyőzelmét!

Cél:

1 LOPEZ CONTARDO (CHL) APRILIA 05:29:25 00:00:00
2 COMA (ESP) KTM 05:30:07 00:00:42
3 ULLEVALSETER (NOR) KTM 05:30:47 00:01:22
4 FRETIGNE (FRA) YAMAHA 05:32:44 00:03:19
5 DESPRES (FRA) KTM 05:36:08 00:06:43
6 DUCLOS (FRA) KTM 05:38:31 00:09:06
7 RODRIGUES (PRT) YAMAHA 05:41:15 00:11:50
8 PRZYGONSKI (POL) KTM 05:43:32 00:14:07
9 PAIN (FRA) YAMAHA 05:47:25 00:18:00
10 SVITKO (SVK) KTM 05:47:59 00:18:34

Az összetett állás a 8. szakaszt követően:

1 002 DESPRES (FRA) KTM 33:46:21 00:00:00
2 004 ULLEVALSETER (NOR) KTM 35:06:52 01:20:31
3 009 LOPEZ CONTARDO (CHL) APRILIA 35:10:42 01:24:21
4 005 RODRIGUES (PRT) YAMAHA 35:11:36 01:25:15
5 014 DUCLOS (FRA) KTM 35:38:50 01:52:29
6 012 FRETIGNE (FRA) YAMAHA 35:48:54 02:02:33
7 016 PAIN (FRA) YAMAHA 36:28:20 02:41:59
8 011 PRZYGONSKI (POL) KTM 36:48:15 03:01:54
9 128 SVITKO (SVK) KTM 38:13:27 04:27:06
10 001 COMA (ESP) KTM 40:47:10 07:00:49 06:22:00

Vajon képes lesz-e Marc Coma a 6 óra 22 perces büntetést ledolgozni a hátralévő napokban?



TOTOS



Korábbi Dakar hírek:

2012-01-15 vasárnap Dakar 2012/ Rodrigues nyert, Coma veszített

Az idei Dakar utolsó előtti napján Coma óriási hátrányt szenvedett, míg Despres másodikként végezve megerősítette az élen a helyét. Több mint 11 perce...

2012-01-14 szombat Dakar 2012/ Az első perui győzelem Despres nevéhez került

A Dakar Peruba való érkezésének Despres örülhetett a legjobban, hiszen az idei negyedik szakaszgyőzelmével bebiztosította magát a táblázat élén 2'22”-...

2012-01-14 szombat Dakar 2012/ Coma nyert és ismét vezet az összetettben

Ezúttal Coma nyert csatát és két nappal a vége előtt neki áll, hogy megnyerje a Despres-vel folytatott háborúját. Jelenleg másfél perccel vezeti a tab...

2012-01-13 péntek Dakar 2012/ Az első perui győzelem Despres nevéhez került

A Dakar Peruba való érkezésének Despres örülhetett a legjobban, hiszen az idei negyedik szakaszgyőzelmével bebiztosította magát a táblázat élén 2'22”-...

Régebbi cikkek

Coma-Despres 5:3 (2011-01-15)

Budapest-Bamako 2010: Buli kifulladásig a célban

A mauritániai és mali terrorfenyegetés miatt Agadirban ért véget a 2010-es Budapest-Bamako-rali.

Budapest-Bamako 14. szakasz: Tafraoute-Agadir

A rajt reggel 7-kor Tafraoute városból indult a végső cél felé Agadírba.

 

A népszerű üdülővároshoz 1300 m-es magasságból egy rendkívül meredek hágón és szerpentinen kellett leereszkedni kalandorainknak.
 


Ráadásul mindezt 130 km-en keresztül, egysávos úton, szalagkorlát nélküli iszonyatosan mély szakadékok mellett haladva. Közben persze még a 12 feladatot is meg kellett oldani, amelyek szokás szerint kis furfanggal lettek kitalálva. Erre talán a legjobb bizonyíték, hogy az első 8 feladat megoldásánál a csapatok szinte a napi szakaszra szánt 5 órás limitidő felét elhasználták, pedig akkor még mindig az indulási városban bolyongtak. Ezért a maradék időben kellett megtenni még legalább 200 km-t, miközben újabb 4 feladat várt rájuk.

Akik nem az eredményre hajtottak, azoknak több idejük maradt gyönyörködni az idei versenyre kiírt egyik legszebb szakasz látképében. Itt aztán fogyott a fényképezőgépek és videokamerák tárhelye rendesen, főleg ha valaki most kapott észbe, hogy eddig keveset forgatott és kattogtatott.

A szerpentines rész után már országúti szakaszok következtek, kis városok, sok emberrel. Míg fel nem bukkant a szemük előtt Agadir városa, amely európai mértékkel is nagyvárosnak minősül.

A szintidő szerint délután kettőre kellett beérniük a versenyzőknek, ami okozott egyeseknek problémát. A probléma oka az többségében az lehetett, hogy az eddigi megszokott városi tempóval számoltak a versenyzők, figyelmen kívül hagyva a rájuk váró - Agadirra jellemző- forgalmi dugót. Így a célkapuhoz érés okozott még egy utolsó izgalmat mindenkinek. A város központjában felállított célkapun fáradtan, de boldogan gurultak át a Marokkót átszelő viadalt teljesítő egységek. Valószínűleg becses emlékként őrzik majd a sikeres teljesítésért kapott emlékplakettet.

Az ünnepélyes eredményhirdetés délután 5 órára volt beharangozva, de az óvások miatt az éjfélre kifüggesztett eredményeket tekintik hivatalosnak.



Senkit ne tévesszen meg a listán szereplő célbaérők száma, hisz ebben azok is benne vannak, akik elhagyva a versenyútvonalat most Bamakóba tartanak. Azonban a korábban szerzett pontjaik alapján láthatóak a listán. Az utóbbiak Villám Géza vezetésével és katonai védelem mellett vélhetően vasárnap (de leginkább hétfőn) érik el céljukat.

Az első helyen a Homokdűne.hu csapata végzett.


 
„Rettentő nehéz, technikás szakaszokat jelöltek ki a szervezők, ráadásul a navigáció is nehéz volt. Viszont gyönyörű tájakon mentünk keresztül. Boldogok és elégedettek vagyunk, teljesítettük, amit elterveztünk” – nyilatkozta László Péter, a csapat egyik tagja.

„Én repülök haza, ugyanis a Filmszemlén bemutatják a kisfilmemet, de a többieknek még nem ért véget a kaland. Egészen Dél-Afrikáig, Fokvárosba mennek.”
Második helyen a We solve it BBT2 csapata végzett, míg a harmadik helyen a Green Network csapata futott be, akik éppen a mai nap előzték meg a Snickers csapatát.

„Hosszú és fárasztó kéthetes út volt, de örülünk az eredményünknek, hiszen az utolsó napnak még a negyedik helyről vágtunk neki” – mondta a pilóta, Szebényi Péter. „A kocsink remekül bírta a megerőltető szakaszokat, s szerencsére mi is együtt vagyunk. Felejthetetlen két hét volt, s úgy gondolom, nincs okunk a panaszra az eredményünk miatt.”

A Snickers Team végül a negyedeik pozíciót szerezte meg.



 „Sajnos, az utolsó napot elrontottuk” – árulta el Lukács Tóth Kálmán. „Kihagytunk pontot, hibáztunk is, de nem csak ezért vagyunk csalódottak. A szervezők nem minden esetben egyformán értelmezték a szabályokat, így az óvások utáni jóváírások miatt sok minden megváltozott az utolsó napokban.”



Egyetlen versenyben maradt motorosunk Hodola Richard, aki ezáltal a motoros kategória győztesének tekinthető, az összetett 45. helyén végzett.

A kéthetes kalandot követte a PARTY kifulladásig!

Innentől a résztvevők fakultatív programokba kezdenek…
Ezúton is gratulálunk mindenkinek!

TOTOS

Korábbi Bamako hírek:

2010-01-29 péntek Budapest-Bamako 2010: Marokkó új arca

Még mindig az óceán partján haladt a mezőny, de most eső is áztatta a kalandorokat. Kisebb technikai gondokkal megúszták a 12 szakaszt a versenyben ma...

2010-01-29 péntek Budapest-Bamako 2010: Hóesésben, keskeny szerpentinen át

A 13. szakasz még a babonásoknak sem okozott gondot. Trükkös, látványos helyeken kellett haladniuk a kalandoroknak, amelyhez teljesíthető szintidőt ad...

2010-01-28 csütörtök Budapest-Bamako 2010: Gyönyörű nap

A sok gyötrelem után most egy könnyűnek mondott szakaszt teljesített a mezőny. Szinte mindenki szintidőn belül ért célba és áradoztak a gyönyörű táj l...

2010-01-27 szerda Budapest-Bamako 2010: Az óceánparton haladva

A mezőnyből kivált már 17 csapat, akik Bamako felé vették az irányt, a többiekre pedig egy enyhébbnek mondható hat órás szakasz várt.Budapest-Bamako 1...

Régebbi cikkek

Welcome to Bamako (2009-01-31)

Kiemelt akciós termékeink