Motorsport

Korábbi Motorsport hírek:

2018-04-05 csütörtök A közút nem versenypálya!

Ezzel a videóval szeretnénk megmutatni nektek,mennyire fontos a jó védőfelszerelés és a biztonságos vezetés!

2018-03-29 csütörtök Segura Hank

Ez a video bemutatja Nektek a Segura Hank bőrdzsekijét!Érdemes megnézni,mert így teljes egészében láthatod!

2018-03-29 csütörtök S100 Lánctisztító

Nézzétek meg ezt a videót,amelyen bemutatják,hogyan is kell használni az S100 Lánctisztító termékét!

Régebbi cikkek

Devils Börze (2010-11-11)

Dakar 2010: Lopez megszerezte az Aprilia első szakaszgyőzelmét

Dakar 5. napja: Cpiapo-Antofagasta
Összekötő: 90 km > Special: 483 > Összekötő: 97 km



A szervezők által „veszélyes övezetnek” nyilvánított mai szakaszon valóban kemény igénybevételnek lettek kitéve a járművek és vezetőik egyaránt.

Marc Coma (KTM) rajtolhatott elsőként 07:15-kor, majd kétpercenként indulhattak a többiek is.

Az első 53 km megtételéhez alig több, mint 30 perc is elegendő volt Despres-nek (KTM) akit Coma követett (+ 18 másodperc). A harmadik helyen az Aprilia chilei versenyzője érkezett, +00:01:23 időkülönbséggel.

Az első ellenőrző pontnál (CP1) még változatlan volt a helyzet, azonban a 138. km-nél lévő CP2-nél már az élre állt Coma és Despres pedig visszacsúszott a harmadik helyre Lopez mögé, aki két másodperccel bizonyult jobbnak itt.

Coma folyamatosan tudta növelni előnyét és a harmadik mérőponthoz (ami 339 km-nél volt) már 5’59” előnnyel ért el Despres előtt. Őt még mindig a chilei Lopez követte, akinek hátránya 7’01” volt Coma-hoz képest. Itt tudtak tankolni a versenyzők, majd folytatták ámokfutásukat.

Marc Coma szerencsétlenségére a motorja a 376. kilométernél a hátsó gumija megadta magát és 40 perces szerelést igényelt.

Ráadásul David Casteu is nagyot esett, amelynek következtében a lába megsérült…Mentőhelikopter érkezett hozzá.

Így a 402 km-hez Despres érkezett elsőnek, majd őt követte Lopez és harmadikként David Fretigne gurult át. Fretigne megállt segíteni a bajba jutott Casteu-nak, ami 5 percébe került…

A negyedik ellenőrző pontnál (CP4) amit 456 km megtételével értek el a versenyzők -már a helyi viszonyokat jól ismerő- chilei Lopez érte el elsőként, megelőzve Despres-t míg a harmadikként Fretigne érkezett. Ez a sorrend már nem változott a célig és Lopez hazai pályán győzelemre vitte az RXV 450-es Aprilia-t, amivel összetettben is a második helyre jött fel! Negyedik helyen Cyril Despres „vízhordója” Faria (KTM) érkezett, alig 15 perces hátránnyal. Coma csak 19. helyen ért célba és visszacsúszott az összetett 7. helyre közel egy és negyedórás különbséggel

Cél:

1 LOPEZ CONTARDO (CHL) APRILIA 05:52:40 00:00:00
2 DESPRES (FRA) KTM 05:54:10 00:01:30
3 FRETIGNE (FRA) YAMAHA 06:05:53 00:13:13
4 FARIA (PRT) KTM 06:07:49 00:15:09
5 ULLEVALSETER (NOR) KTM 06:11:04 00:18:24
6 RODRIGUES (PRT) YAMAHA 06:14:26 00:21:46
7 GONÇALVES (PRT) BMW 06:17:04 00:24:24
8 DUCLOS (FRA) KTM 06:17:24 00:24:44
9 PRZYGONSKI (POL) KTM 06:17:25 00:24:45
10 PAIN (FRA) YAMAHA 06:19:53 00:27:13
11 JAKES (SVK) KTM 06:23:35 00:30:55
12 STREET (USA) KTM 06:23:50 00:31:10
13 VERHOEVEN (NLD) BMW 06:24:03 00:31:23
14 SVITKO (SVK) KTM 06:24:47 00:32:07
15 PEDRERO GARCIA (ESP) KTM 06:28:15 00:35:35
16 CECI (ITA) APRILIA 06:28:28 00:35:48
17 PELLICER (ESP) YAMAHA 06:28:43 00:36:03
18 BERGLUND (SWE) KTM 06:32:04 00:39:24
19 COMA (ESP) KTM 06:32:15 00:39:35



Francisco Lopez Contardo: Most a státuszokra tudok gondolni


„Igazán boldog vagyok, hogy újra itthon vagyok Chilében. Marc Coma gumiabroncs problémákkal küzdött és végül képes voltam lehagyni Cyril Despres-t is. Ez egy hosszú szakasz volt. Nekem problémáim voltak Argentínával és most igazán boldog vagyok, hogy hazai pályán nyerni tudtam egy szakaszt. Most a teljes státuszokra tudok gondolni. Chilében minden kellemes... még a benzin is jobb! De megint... nyertem egy különleges szelektívet, de nagyon sokat kell még tenni a végéig.”



 Marc Coma: Ez nem az én évem

„Ismét problémák…Igazán jól ment minden ezen a hosszú szakaszon is, egészen addig, amíg szét nem hasadt a hátsó gumim. Ezúton is szeretném nagyon megköszönni Luca Manca-nak, hogy nekem adta a kerekét. Ez nem az én évem! Nem tudom, hogy mit tettem amivel ezt érdemeltem. Azért pozitívnak kell maradnom. De nehéz…hiszen az egyik napon büntetést kapok, a másikon leáll a motorom, most meg ez a defekt. Mit tudok tenni? Maradok és próbálok pozitív lenni, hiszen a verseny nagy része még hátra van.”



David Frétigné: nekem vissza kell másznom a státuszokban

„A földön találtuk David Casteu-t. Leesett egy szurdokban. Sajnos Goncalvesnek fel kellett kapcsolnia David jelzőfényét, hiszen a lába megsebesült. 4 vagy 5 percig maradtam vele, de mivel rendben volt, tovább mentem. Azután a helikopter és a doki, SUV megérkeztek. Ezek után már nem tudtam ugyan úgy húzni a gázt, miután láttam David apró figyelmetlenségének következményét. Tehát megpróbáltam koncentrálni a pályára és navigációra. 480 kilométer igazán hosszú. Nagyon kemény ugyan úgy koncentrálni tovább. Elég két apró másodperc, amikor elkalandozik a figyelmed és máris a szurdokba kerülsz. Nagyon körültekintőnek kell lenni. Amíg érintett vagyok, nekem, lassan de biztosan vissza kell másznom a státuszokba. Egy Dakar mindig a meglepetések egésze és a státuszokban bekövetkező változás. A verseny még mindig hosszú.”

Az összetett állása az ötödik szakaszt követően:

1 DESPRES (FRA) KTM 16:38:26 00:00:00
2 LOPEZ CONTARDO (CHL) APRILIA 17:16:03 00:37:37
3 RODRIGUES (PRT) YAMAHA 17:22:27 00:44:01
4 DUCLOS (FRA) KTM 17:40:00 01:01:34
5 ULLEVALSETER (NOR) KTM 17:46:33 01:08:07
6 STREET (USA) KTM 17:51:12 01:12:46
7 COMA (ESP) KTM 17:55:21 01:16:55 22:00
8 GONÇALVES (PRT) BMW 17:58:18 01:19:52
9 MANCA (ITA) KTM 18:05:05 01:26:39
10 PEDRERO GARCIA (ESP) KTM 18:19:51 01:41:25
11 CECI (ITA) APRILIA 18:19:58 01:41:32
12 PELLICER (ESP) YAMAHA 18:25:08 01:46:42
13 PAIN (FRA) YAMAHA 18:26:36 01:48:10
14 BERGLUND (SWE) KTM 18:26:57 01:48:31 05:00
15 FRETIGNE (FRA) YAMAHA 18:32:20 01:53:54


TOTOS

Korábbi Dakar hírek:

2012-01-15 vasárnap Dakar 2012/ Rodrigues nyert, Coma veszített

Az idei Dakar utolsó előtti napján Coma óriási hátrányt szenvedett, míg Despres másodikként végezve megerősítette az élen a helyét. Több mint 11 perce...

2012-01-14 szombat Dakar 2012/ Az első perui győzelem Despres nevéhez került

A Dakar Peruba való érkezésének Despres örülhetett a legjobban, hiszen az idei negyedik szakaszgyőzelmével bebiztosította magát a táblázat élén 2'22”-...

2012-01-14 szombat Dakar 2012/ Coma nyert és ismét vezet az összetettben

Ezúttal Coma nyert csatát és két nappal a vége előtt neki áll, hogy megnyerje a Despres-vel folytatott háborúját. Jelenleg másfél perccel vezeti a tab...

2012-01-13 péntek Dakar 2012/ Az első perui győzelem Despres nevéhez került

A Dakar Peruba való érkezésének Despres örülhetett a legjobban, hiszen az idei negyedik szakaszgyőzelmével bebiztosította magát a táblázat élén 2'22”-...

Régebbi cikkek

Coma-Despres 5:3 (2011-01-15)

Budapest-Bamako 2010: Buli kifulladásig a célban

A mauritániai és mali terrorfenyegetés miatt Agadirban ért véget a 2010-es Budapest-Bamako-rali.

Budapest-Bamako 14. szakasz: Tafraoute-Agadir

A rajt reggel 7-kor Tafraoute városból indult a végső cél felé Agadírba.

 

A népszerű üdülővároshoz 1300 m-es magasságból egy rendkívül meredek hágón és szerpentinen kellett leereszkedni kalandorainknak.
 


Ráadásul mindezt 130 km-en keresztül, egysávos úton, szalagkorlát nélküli iszonyatosan mély szakadékok mellett haladva. Közben persze még a 12 feladatot is meg kellett oldani, amelyek szokás szerint kis furfanggal lettek kitalálva. Erre talán a legjobb bizonyíték, hogy az első 8 feladat megoldásánál a csapatok szinte a napi szakaszra szánt 5 órás limitidő felét elhasználták, pedig akkor még mindig az indulási városban bolyongtak. Ezért a maradék időben kellett megtenni még legalább 200 km-t, miközben újabb 4 feladat várt rájuk.

Akik nem az eredményre hajtottak, azoknak több idejük maradt gyönyörködni az idei versenyre kiírt egyik legszebb szakasz látképében. Itt aztán fogyott a fényképezőgépek és videokamerák tárhelye rendesen, főleg ha valaki most kapott észbe, hogy eddig keveset forgatott és kattogtatott.

A szerpentines rész után már országúti szakaszok következtek, kis városok, sok emberrel. Míg fel nem bukkant a szemük előtt Agadir városa, amely európai mértékkel is nagyvárosnak minősül.

A szintidő szerint délután kettőre kellett beérniük a versenyzőknek, ami okozott egyeseknek problémát. A probléma oka az többségében az lehetett, hogy az eddigi megszokott városi tempóval számoltak a versenyzők, figyelmen kívül hagyva a rájuk váró - Agadirra jellemző- forgalmi dugót. Így a célkapuhoz érés okozott még egy utolsó izgalmat mindenkinek. A város központjában felállított célkapun fáradtan, de boldogan gurultak át a Marokkót átszelő viadalt teljesítő egységek. Valószínűleg becses emlékként őrzik majd a sikeres teljesítésért kapott emlékplakettet.

Az ünnepélyes eredményhirdetés délután 5 órára volt beharangozva, de az óvások miatt az éjfélre kifüggesztett eredményeket tekintik hivatalosnak.



Senkit ne tévesszen meg a listán szereplő célbaérők száma, hisz ebben azok is benne vannak, akik elhagyva a versenyútvonalat most Bamakóba tartanak. Azonban a korábban szerzett pontjaik alapján láthatóak a listán. Az utóbbiak Villám Géza vezetésével és katonai védelem mellett vélhetően vasárnap (de leginkább hétfőn) érik el céljukat.

Az első helyen a Homokdűne.hu csapata végzett.


 
„Rettentő nehéz, technikás szakaszokat jelöltek ki a szervezők, ráadásul a navigáció is nehéz volt. Viszont gyönyörű tájakon mentünk keresztül. Boldogok és elégedettek vagyunk, teljesítettük, amit elterveztünk” – nyilatkozta László Péter, a csapat egyik tagja.

„Én repülök haza, ugyanis a Filmszemlén bemutatják a kisfilmemet, de a többieknek még nem ért véget a kaland. Egészen Dél-Afrikáig, Fokvárosba mennek.”
Második helyen a We solve it BBT2 csapata végzett, míg a harmadik helyen a Green Network csapata futott be, akik éppen a mai nap előzték meg a Snickers csapatát.

„Hosszú és fárasztó kéthetes út volt, de örülünk az eredményünknek, hiszen az utolsó napnak még a negyedik helyről vágtunk neki” – mondta a pilóta, Szebényi Péter. „A kocsink remekül bírta a megerőltető szakaszokat, s szerencsére mi is együtt vagyunk. Felejthetetlen két hét volt, s úgy gondolom, nincs okunk a panaszra az eredményünk miatt.”

A Snickers Team végül a negyedeik pozíciót szerezte meg.



 „Sajnos, az utolsó napot elrontottuk” – árulta el Lukács Tóth Kálmán. „Kihagytunk pontot, hibáztunk is, de nem csak ezért vagyunk csalódottak. A szervezők nem minden esetben egyformán értelmezték a szabályokat, így az óvások utáni jóváírások miatt sok minden megváltozott az utolsó napokban.”



Egyetlen versenyben maradt motorosunk Hodola Richard, aki ezáltal a motoros kategória győztesének tekinthető, az összetett 45. helyén végzett.

A kéthetes kalandot követte a PARTY kifulladásig!

Innentől a résztvevők fakultatív programokba kezdenek…
Ezúton is gratulálunk mindenkinek!

TOTOS

Korábbi Bamako hírek:

2010-01-29 péntek Budapest-Bamako 2010: Marokkó új arca

Még mindig az óceán partján haladt a mezőny, de most eső is áztatta a kalandorokat. Kisebb technikai gondokkal megúszták a 12 szakaszt a versenyben ma...

2010-01-29 péntek Budapest-Bamako 2010: Hóesésben, keskeny szerpentinen át

A 13. szakasz még a babonásoknak sem okozott gondot. Trükkös, látványos helyeken kellett haladniuk a kalandoroknak, amelyhez teljesíthető szintidőt ad...

2010-01-28 csütörtök Budapest-Bamako 2010: Gyönyörű nap

A sok gyötrelem után most egy könnyűnek mondott szakaszt teljesített a mezőny. Szinte mindenki szintidőn belül ért célba és áradoztak a gyönyörű táj l...

2010-01-27 szerda Budapest-Bamako 2010: Az óceánparton haladva

A mezőnyből kivált már 17 csapat, akik Bamako felé vették az irányt, a többiekre pedig egy enyhébbnek mondható hat órás szakasz várt.Budapest-Bamako 1...

Régebbi cikkek

Welcome to Bamako (2009-01-31)

Kiemelt akciós termékeink