Motorsport

Korábbi Motorsport hírek:

2018-04-05 csütörtök A közút nem versenypálya!

Ezzel a videóval szeretnénk megmutatni nektek,mennyire fontos a jó védőfelszerelés és a biztonságos vezetés!

2018-03-29 csütörtök Segura Hank

Ez a video bemutatja Nektek a Segura Hank bőrdzsekijét!Érdemes megnézni,mert így teljes egészében láthatod!

2018-03-29 csütörtök S100 Lánctisztító

Nézzétek meg ezt a videót,amelyen bemutatják,hogyan is kell használni az S100 Lánctisztító termékét!

Régebbi cikkek

Devils Börze (2010-11-11)

Dakar 2010: Verhoeven és a BMW szakaszgyőzelme

Dakar 11. szakasza: Santiago-San Juan
Összekötő: 211 km > Special: 220 km > Összekötő: 3 km Total= 434 km


 
Miután a chilei fővárosban kipihenték magukat a versenyzők a tegnapi etapot követően, most a 3500 méteres magasságban lévő Paso Libertadoresen haladhattak át átlépve a Chile-Argentina határt. Közvetlenül ezután rajtolhatott el a 93 motoros, akik közül ismét Marc Coma kezdte a sort reggel 08:55-kor, és őt követték a többiek 2 perces csúszásokkal.

Coma nagyon rossz rajtot vett, hiszen már a 13. km-nél elvétette az utat és a jobbra kanyarodás helyett egyenesen a hegyekbe száguldott. Ennek köszönhetően már az első ellenőrző pontnál 10 perc 11 másodperces hátrányt szedett össze, ami csak az 53. helyre volt elég akkor!
 


A CP1-nél (51km) az amerikai Jonah Street (KTM 690) volt a leggyorsabb 00:39:28, aki köszönhetően a tegnapi helyezésének most a 9. helyről rajtolhatott. Másodikként Frans Verhoeven (BMW G450X) érkezett. A 44 éves holland mindössze 9 másodperccel volt lassabb az amerikai riválisánál. Harmadik Alain Duclos (KTM 690) haladt át ezen az ellenőrző ponton 18 másodperces hátránnyal.

Az első 100 km-t az Andok hegyei között tették meg szűk és kanyargós utakon kb. 2000 m magasságban a versenyzők, ahonnan lélegzetelállító látvány tárult a szemük elé a híres Aconcagua-csúcsra, mely 6859 méteres magasságával kimagaslik a többi közül. A 102 km-nél még mindig az amerikai vezetett és élmezőny sorrendje nem változott. Az összetettben vezető Cyril Despres a hetedik helyen +00:02:14 terelgette KTM-jét a biztonságos szakaszteljesítést figyelem előtt tartva. Coma próbált felzárkózni, da az első részen összeszedett hátrányt még csak +00:08:46-ra tudta csökkenteni, ami a pillanatnyi 20. helyhez volt elegendő.

A mért szakasz második felét már az argentin síkságokon tették meg, ám ahhoz kb. 20 km-en át lefelé kellett ereszkedniük, ami talán a legkeményebb része volt a napnak. A fékkel óvatosan kellett bánni, amiben a legjobbnak a 102 km-es mérőpontnál Verhoeven (BMW G450X) bizonyult 01:44:34, bár Street azonos idővel ért ehhez a ponthoz a hollanddal! Ekkor még a provizórikus dobogóra Duclos fért fel +00:01:23. Despres (KTM) tartotta a 7. helyét, viszont Coma szinte dühből motorozva tört előre és már a 13. helyen érkezett +00:08:13.
 


A következő 52 km alatt elkezdtek felzárkózni a többiek is, aminek következtében átalakult az élmezőny. A 190. km-nél Verhoeven maradt az élen 02:22:38, míg Street két másodperccel mögötte, majd Ullevalseter (KTM 690) következett +00:01:42, aki próbálta egy szép eredménnyel bebiztosítani az összetett második helyét. Őt pedig Duclos +00:01:53 és Cyril Despres követte +00:03:30. Coma ekkor már a 11. helyen viharzott +00:06:09-re csökkentve a hátrányát a hollandhoz képest.

Az utolsó 30 km-en óriási hajsza következett a szakaszgyőzelmi címért, amelyet ezen a napon Frans Verhoeven (BMW G450X) kaparintott meg 02:44:50-es idővel!

Cél:

1 VERHOEVEN (NLD) BMW 02:44:50 00:00:00
2 STREET (USA) KTM 02:44:53 00:00:03
3 DUCLOS (FRA) KTM 02:46:15 00:01:25
4 ULLEVALSETER (NOR) KTM 02:47:16 00:02:26
5 LOPEZ CONTARDO (CHL) APRILIA 02:48:38 00:03:48
6  FRETIGNE (FRA) YAMAHA 02:48:39 00:03:49
7 DESPRES (FRA) KTM 02:49:11 00:04:21
8 PEDRERO GARCIA (ESP) KTM 02:49:49 00:04:59
9 COMA (ESP) KTM 02:49:58 00:05:08
10 PRZYGONSKI (POL) KTM 02:50:13 00:05:23

Az összetett állása a 11. szakaszt követően:

1 DESPRES (FRA) KTM 42:05:10 00:00:00
2 ULLEVALSETER (NOR) KTM 43:26:04 01:20:54
3 LOPEZ CONTARDO (CHL) APRILIA 43:28:44 01:23:34
4 RODRIGUES (PRT) YAMAHA 43:35:45 01:30:35
5 DUCLOS (FRA) KTM 43:59:49 01:54:39
6 FRETIGNE (FRA) YAMAHA 44:06:07 02:00:57
7 STREET (USA) KTM 44:41:05 02:35:55
8 PAIN (FRA) YAMAHA 44:54:17 02:49:07
9 PRZYGONSKI (POL) KTM 45:17:28 03:12:18
10 PEDRERO GARCIA (ESP) KTM 45:17:54 03:12:44 02:00
11 FARIA (PRT) KTM 46:17:23 04:12:13
12 SVITKO (SVK) KTM 47:05:01 04:59:51
13 COMA (ESP) KTM 49:00:21 06:55:11 06:22:00





TOTOS

Korábbi Dakar hírek:

2012-01-15 vasárnap Dakar 2012/ Rodrigues nyert, Coma veszített

Az idei Dakar utolsó előtti napján Coma óriási hátrányt szenvedett, míg Despres másodikként végezve megerősítette az élen a helyét. Több mint 11 perce...

2012-01-14 szombat Dakar 2012/ Az első perui győzelem Despres nevéhez került

A Dakar Peruba való érkezésének Despres örülhetett a legjobban, hiszen az idei negyedik szakaszgyőzelmével bebiztosította magát a táblázat élén 2'22”-...

2012-01-14 szombat Dakar 2012/ Coma nyert és ismét vezet az összetettben

Ezúttal Coma nyert csatát és két nappal a vége előtt neki áll, hogy megnyerje a Despres-vel folytatott háborúját. Jelenleg másfél perccel vezeti a tab...

2012-01-13 péntek Dakar 2012/ Az első perui győzelem Despres nevéhez került

A Dakar Peruba való érkezésének Despres örülhetett a legjobban, hiszen az idei negyedik szakaszgyőzelmével bebiztosította magát a táblázat élén 2'22”-...

Régebbi cikkek

Coma-Despres 5:3 (2011-01-15)

Budapest-Bamako 2010: Buli kifulladásig a célban

A mauritániai és mali terrorfenyegetés miatt Agadirban ért véget a 2010-es Budapest-Bamako-rali.

Budapest-Bamako 14. szakasz: Tafraoute-Agadir

A rajt reggel 7-kor Tafraoute városból indult a végső cél felé Agadírba.

 

A népszerű üdülővároshoz 1300 m-es magasságból egy rendkívül meredek hágón és szerpentinen kellett leereszkedni kalandorainknak.
 


Ráadásul mindezt 130 km-en keresztül, egysávos úton, szalagkorlát nélküli iszonyatosan mély szakadékok mellett haladva. Közben persze még a 12 feladatot is meg kellett oldani, amelyek szokás szerint kis furfanggal lettek kitalálva. Erre talán a legjobb bizonyíték, hogy az első 8 feladat megoldásánál a csapatok szinte a napi szakaszra szánt 5 órás limitidő felét elhasználták, pedig akkor még mindig az indulási városban bolyongtak. Ezért a maradék időben kellett megtenni még legalább 200 km-t, miközben újabb 4 feladat várt rájuk.

Akik nem az eredményre hajtottak, azoknak több idejük maradt gyönyörködni az idei versenyre kiírt egyik legszebb szakasz látképében. Itt aztán fogyott a fényképezőgépek és videokamerák tárhelye rendesen, főleg ha valaki most kapott észbe, hogy eddig keveset forgatott és kattogtatott.

A szerpentines rész után már országúti szakaszok következtek, kis városok, sok emberrel. Míg fel nem bukkant a szemük előtt Agadir városa, amely európai mértékkel is nagyvárosnak minősül.

A szintidő szerint délután kettőre kellett beérniük a versenyzőknek, ami okozott egyeseknek problémát. A probléma oka az többségében az lehetett, hogy az eddigi megszokott városi tempóval számoltak a versenyzők, figyelmen kívül hagyva a rájuk váró - Agadirra jellemző- forgalmi dugót. Így a célkapuhoz érés okozott még egy utolsó izgalmat mindenkinek. A város központjában felállított célkapun fáradtan, de boldogan gurultak át a Marokkót átszelő viadalt teljesítő egységek. Valószínűleg becses emlékként őrzik majd a sikeres teljesítésért kapott emlékplakettet.

Az ünnepélyes eredményhirdetés délután 5 órára volt beharangozva, de az óvások miatt az éjfélre kifüggesztett eredményeket tekintik hivatalosnak.



Senkit ne tévesszen meg a listán szereplő célbaérők száma, hisz ebben azok is benne vannak, akik elhagyva a versenyútvonalat most Bamakóba tartanak. Azonban a korábban szerzett pontjaik alapján láthatóak a listán. Az utóbbiak Villám Géza vezetésével és katonai védelem mellett vélhetően vasárnap (de leginkább hétfőn) érik el céljukat.

Az első helyen a Homokdűne.hu csapata végzett.


 
„Rettentő nehéz, technikás szakaszokat jelöltek ki a szervezők, ráadásul a navigáció is nehéz volt. Viszont gyönyörű tájakon mentünk keresztül. Boldogok és elégedettek vagyunk, teljesítettük, amit elterveztünk” – nyilatkozta László Péter, a csapat egyik tagja.

„Én repülök haza, ugyanis a Filmszemlén bemutatják a kisfilmemet, de a többieknek még nem ért véget a kaland. Egészen Dél-Afrikáig, Fokvárosba mennek.”
Második helyen a We solve it BBT2 csapata végzett, míg a harmadik helyen a Green Network csapata futott be, akik éppen a mai nap előzték meg a Snickers csapatát.

„Hosszú és fárasztó kéthetes út volt, de örülünk az eredményünknek, hiszen az utolsó napnak még a negyedik helyről vágtunk neki” – mondta a pilóta, Szebényi Péter. „A kocsink remekül bírta a megerőltető szakaszokat, s szerencsére mi is együtt vagyunk. Felejthetetlen két hét volt, s úgy gondolom, nincs okunk a panaszra az eredményünk miatt.”

A Snickers Team végül a negyedeik pozíciót szerezte meg.



 „Sajnos, az utolsó napot elrontottuk” – árulta el Lukács Tóth Kálmán. „Kihagytunk pontot, hibáztunk is, de nem csak ezért vagyunk csalódottak. A szervezők nem minden esetben egyformán értelmezték a szabályokat, így az óvások utáni jóváírások miatt sok minden megváltozott az utolsó napokban.”



Egyetlen versenyben maradt motorosunk Hodola Richard, aki ezáltal a motoros kategória győztesének tekinthető, az összetett 45. helyén végzett.

A kéthetes kalandot követte a PARTY kifulladásig!

Innentől a résztvevők fakultatív programokba kezdenek…
Ezúton is gratulálunk mindenkinek!

TOTOS

Korábbi Bamako hírek:

2010-01-29 péntek Budapest-Bamako 2010: Marokkó új arca

Még mindig az óceán partján haladt a mezőny, de most eső is áztatta a kalandorokat. Kisebb technikai gondokkal megúszták a 12 szakaszt a versenyben ma...

2010-01-29 péntek Budapest-Bamako 2010: Hóesésben, keskeny szerpentinen át

A 13. szakasz még a babonásoknak sem okozott gondot. Trükkös, látványos helyeken kellett haladniuk a kalandoroknak, amelyhez teljesíthető szintidőt ad...

2010-01-28 csütörtök Budapest-Bamako 2010: Gyönyörű nap

A sok gyötrelem után most egy könnyűnek mondott szakaszt teljesített a mezőny. Szinte mindenki szintidőn belül ért célba és áradoztak a gyönyörű táj l...

2010-01-27 szerda Budapest-Bamako 2010: Az óceánparton haladva

A mezőnyből kivált már 17 csapat, akik Bamako felé vették az irányt, a többiekre pedig egy enyhébbnek mondható hat órás szakasz várt.Budapest-Bamako 1...

Régebbi cikkek

Welcome to Bamako (2009-01-31)

Kiemelt akciós termékeink