Korábbi Motorsport hírek:
Ezzel a videóval szeretnénk megmutatni nektek,mennyire fontos a jó védőfelszerelés és a biztonságos vezetés!
Ez a video bemutatja Nektek a Segura Hank bőrdzsekijét!Érdemes megnézni,mert így teljes egészében láthatod!
Nézzétek meg ezt a videót,amelyen bemutatják,hogyan is kell használni az S100 Lánctisztító termékét!
Régebbi cikkek
Dakar 2010 útvonala és motoros résztvevői
Ismét Argentina és Chile földjén száguldhat a világ legkeményebb autó-motor versenyének számító viadal, amely 1979 óta 31. alkalommal került megrendezésre.
A tavalyi évben már latin-Amerikába vándorolt a mezőny, mert a rendezők el szerették volna kerülni a 2008-as évben kialakult konfliktust Mauritániával, amely miatt abban az évben el is maradt a viadal. 2009-ben a versenysorozatot sikerült kellően megnehezíteni az Atacama sivataggal, ami méltó utódjául szolgált az afrikai terepnek. Ennek a híres chilei sivatagnak állítólag van olyan része is, ahol emberemlékezet óta nem esett eső. A Dakar színvonalához megfelelő terep tehát 2010-ben is adott.
Dakar 2010 útvonala
A két hetes verseny során meg kell küzdeni kemény talajjal, mélyhomokkal és hegyi útszakaszokkal egyaránt. Az Andokon való átkelés után, a chilei folytatásban az Atacama sivatagban tölt el öt napot a mezőny, majd visszafordulva az argentin főváros felé, hegyvidéki utak jönnek. A verseny egyik különlegességét az adja, hogy a versenyzőknek 4700 méteres szintkülönbséget kell leküzdeni az Andok átkelése során.
A táblázatból kiderül, hogy a motorosokra összesen 8.937 km vár, amelyből 4.717 km special (mért szakasz) lesz!
Dakar 2010 motoros résztvevői:
Hosszú idő után ez lesz az első olyan Dakar, amelyen nem vesznek részt magyar versenyzők. A gazdasági válság keresztülhúzta a mieink számításait. Mindössze egy magyar érdekeltségű induló akad a 2010 január 2-16. között megrendezésre kerülő Dakar rali mezőnyében. A 2009-es magyar tereprali-bajnok Miroslav Zapletal (cseh), aki az elmúlt évhez hasonlóan magyar licenszel versenyez majd a 2010-es Dakaron.
A tavalyi győztes Marc Coma (ESP) mellett a rajtnál felsorakozik majd további 160 motoros!
A címvédő KTM motorral indul csakúgy, mint a tavalyi második helyezett Cyril Despres (FRA) is…annak ellenére, hogy a KTM hivatalosan kiszállt a versenysorozatból.
Az Aprilia viszont most látta elérkezettnek a pillanatot, hogy bevesse 450-es motorjait, hiszen a Dakar szabályzatának módosítása (mely szerint 2010-től a 690-es motorok csak szűkítővel indulhatnak, amely igencsak levesz a lóerőkből, és amelynek köszönhetően a 450-esekhez hasonló állapotba kerülnek) növelte az esélyeiket. Bár az olasz márka a Dakar mezőnyében kezdőnek számít, mégis a legutóbbi Fáraó Rally eredményeire alapozva esélyesnek számítanak.
A megszokott márkák mellett még két újdonsággal színesedett a mezőny: David Casteu (FRA) teljesen új Sherco 450-es motorja, valamint a kínai versenyzők jelenléte a JINCHENG (Honda blokkos) motorokkal.
Motoros indulók listája:
1 COMA Marc (ESP) – KTM
2 DESPRES Cyril (FRA) – KTM
3 CASTEU David (FRA) – SHERCO
4 ULLEVALSETER Pal anders (NOR) – KTM
5 RODRIGUES Helder (PRT) – YAMAHA
6 VILADOMS Jordi (ESP) – KTM
7 KNUIMAN Henk (NLD) – KTM
8 VERHOEVEN Frans (NLD) – BMW
9 LOPEZ CONTARDO Francisco (CHL) – APRILIA
10 GONÇALVES Paulo (PRT) – BMW
11 PRZYGONSKI Jakub (POL) – KTM
12 FRETIGNE David (FRA) – YAMAHA
13 STANOVNIK Miran (SVN) – KTM
14 DUCLOS Alain (FRA) – KTM
15 MACEK Martin (CZE) – YAMAHA
16 PAIN Olivier (FRA) – YAMAHA
17 FARRES GUELL Gerard (ESP) – APRILIA
18 CZACHOR Jacek (POL) – KTM
19 FARIA Ruben (PRT) – KTM
20 PISANO Michael (FRA) – SHERCO
22 JARMUZ Krzysztof (POL) – HONDA
23 BERGLUND Thomas (SWE) – KTM
24 STREET Jonah (USA) – KTM
25 MATTHEIS Rodolpho (BRA) – KTM
26 BOINNARD Ludovic (USA) – KTM
27 JOBARD Willy (FRA) – KTM
29 BIANCHI PRATA Pedro (PRT) – BMW
30 CARILLON Patrice (FRA) – KTM
31 LUCA Manca (ITA) – KTM
32 PUERTAS HERRERA Miguel (ESP) – KTM
33 LAZARD Laurent (URY) – KTM
34 PEDRERO GARCIA Juan (ESP) – KTM
35 PAOLO Ceci (ITA) – APRILIA
36 DIALLO Mame less (SEN) – KTM
37 LEPAN Frédéric (FRA) – SHERCO
38 VILLARRUBIA Julián (ESP) – YAMAHA
39 DABROWSKI Marek (POL) – KTM
40 PROHENS Jaime (CHL) – HONDA
41 PROHENS Felipe (CHL) – HONDA
42 JAKES Ivan (SVK) – KTM
43 ZANOTTI Alessandro (MAF) – APRILIA
44 POL Mirjam (NLD) – HONDA
45 PAYEN Hugo (FRA) – BMW
46 MAZET Jean-Claude (FRA) – KTM
47 BELTRAMI Francesco (ITA) – APRILIA
48 LIEFHEBBER Hans-jos (NLD) – KTM
49 PICCO Franco (ITA) – YAMAHA
50 PRITULYAK Vadim (UKR) – HONDA
51 SAGHMEISTER Gabor (SRB) – KTM
52 BONNET Pierrick (FRA) – KTM
53 LENOBLE André (FRA) – BMW
54 CISCAR CHISBERT Rafael (ESP) – HONDA
55 MERKIT Kemal (TUR) – KTM
56 TORUNLAR Kutlu (TUR) – KTM
57 JUNCO ANDRES Aurelio (ARG) – KTM
58 BOUNDS Craig (GBR) – KTM
59 ARREDONDO Francisco (GTM) – KTM
60 DE BOIS Thomas (NLD) – HONDA
61 DUBOIS Norbert (FRA) – KTM
62 PABISKA David (CZE) – KTM
63 AMBROSIO Carlos (BRA) – HONDA
64 ROBIN Dominique (FRA) – KTM
65 MORO Joel (FRA) – YAMAHA
66 LORMAND Etienne (FRA) – YAMAHA
67 RANDYSEK Dusan (CZE) – YAMAHA
68 BARROT David (FRA) – YAMAHA
69 BONJEAN Bernardo (BRA) – Husaberg
70 ALAN Eduardo (ARG) – KTM
71 MITI Ruben marcello (ARG) – YAMAHA
72 SNIJDERS Marcel (NLD) – HONDA
73 PIZZOLITO Javier (ARG) – HONDA
74 HATTON Donald (CAN) – KTM
75 GUTIERREZ Jose (ESP) – KTM
76 SEEL Annie (SWE) – SUPER ROCKET
77 HAMARD Stephane (FRA) – SHERCO
78 JOANNIN Cyril (FRA) – SHERCO
79 RIVERA Victor (ESP) – YAMAHA
80 FANTOZZI Tiago (BRA) – KTM
81 BUSIN Pablo (ARG) – HONDA
82 MCKENDRICK John (CHL) – YAMAHA
83 ORTUNIO Herve (FRA) – BETA
84 ROSA Joao (PRT) – YAMAHA
85 SOLER Pau (ESP) – BMW
86 PALANTE Eric (BEL) – HONDA
87 VRUGGINK Gerrit jan gerben (NLD) – HONDA
88 CUCURACHI Ennio (BEL) – KTM
89 ZAHN Ingo (DEU) – KTM
90 DIGUIET Gilles (FRA) – KTM
91 RESSING Aloys (NLD) – HONDA
92 GARCIA VITORIA Manuel (ESP) – KTM
93 GIANNETTI Silvia (ITA) – KTM
94 MUGNAIOLI Fabrizio (ITA) – KTM
95 KRABBENBORG Tonny (NLD) – HONDA
96 PEYRARD Denis (FRA) – HONDA
97 DELAUNAY Alain (FRA) – HONDA
98 MEFFRE Laurent (FRA) – KTM
99 MENARD Jean-Christophe (FRA) – YAMAHA
100 MEIER Christina (DEU) – YAMAHA
101 GELEBART Gilles (FRA) – KTM
102 GELEBART Serge (FRA) – KTM
103 PRISER Serge (FRA) – KTM
104 NOONE Philip (IRL) – KTM
105 NERI Andrew (GBR) – KTM
106 DE GROOT Richard (NLD) – YAMAHA
107 PEILLON Philippe (GAB) – KTM
108 ANDREW James (CAN) – HONDA
109 CID DE LA PAZ Pablo (ARG) – BETA
110 FREINADEMETZ Martin (ROU) – KTM
111 PLANSON Gilles (FRA) – KTM
112 GUYOMARC’H Yannick (FRA) – KTM
113 DE BENEDICTIS NETO Vicente (BRA) – KTM
114 PINI Remo (ITA) – APRILIA
115 CABALLERO ALCAYAGA Rodrigo andres (CHL) – KTM
116 BOLLERO Rodolfo osvaldo (ARG) – KTM
117 CONNELL Garry (AUS) – Husaberg
118 KREJCI Roman (CZE) – YAMAHA
119 MANA Claudio (ITA) – APRILIA
120 CALIFANO Christian (FRA) – KTM
121 BARRIERE VARJU Christophe (AUS) – KTM
122 POLLARD Rob (AUS) – KTM
123 PORRELLI Laurent (FRA) – KTM
124 CUMMINS Paul (NZL) – YAMAHA
125 PEÑATE MUÑOZ Pedro manuel (ESP) – KTM
127 HATSWELL Rick (CAN) – KTM
128 SVITKO Stefan (SVK) – KTM
129 JAMETT Manuel (CHL) – YAMAHA
130 SOUSA Fernando (PRT) – YAMAHA
131 JONES Tamsin (GBR) – YAMAHA
132 BESSE Bertrand (FRA) – YAMAHA
133 BOUCHET Pascal (FRA) – KTM
134 JAQUET Wim (NLD) – YAMAHA
135 VELLUTINO Carlo (PER) – KTM
136 BARRON MIFFLIN Jacques (PER) – KTM
137 BIANCHI Gino (CHL) – YAMAHA
138 COLA Federico eduardo (ARG) – YAMAHA
139 BOTTAZZINI Gabriel Juan (ARG) – HONDA
141 CARLYLE Paul (GBR) – KTM
142 CAVELIUS Philippe (FRA) – KTM
143 KESSLER Dirk (USA) – KTM
144 PASCUAL Sergio gabriel (ARG) – KTM
145 PASCUAL Pablo oscar (ARG) – KTM
146 PEDERZOLI Claudio (ITA) – APRILIA
147 VIZCARRA Gabriel (ARG) – KTM
149 SEGARRA ALMAGRO Jairo (ESP)
150 SEQUEIRA Antonio (BRA) – KTM
151 SU Wenmin (CHN) – JINCHENG
152 WEI Guanghui (CHN) – JINCHENG
153 TRAHAN Patrick (CAN) – HONDA
154 TWEEDY Duncan (GBR) – KTM
155 VALLE Octavio (MEX) – HONDA
156 VERHOESTRAETE Frank (COG) – KTM
157 VESELY Jan (DEU) – YAMAHA
158 AMENGUAL Martin (ARG) – YAMAHA
159 SALANUEVA Agustin (ARG) – YAMAHA
160 QUIROGA Julio Federico (ARG) – KTM
161 CLAUDIO Rodriguez (CHL) – HUSQUARNA
TOTOS
Korábbi Dakar hírek:
Az idei Dakar utolsó előtti napján Coma óriási hátrányt szenvedett, míg Despres másodikként végezve megerősítette az élen a helyét. Több mint 11 perce...
A Dakar Peruba való érkezésének Despres örülhetett a legjobban, hiszen az idei negyedik szakaszgyőzelmével bebiztosította magát a táblázat élén 2'22”-...
Ezúttal Coma nyert csatát és két nappal a vége előtt neki áll, hogy megnyerje a Despres-vel folytatott háborúját. Jelenleg másfél perccel vezeti a tab...
A Dakar Peruba való érkezésének Despres örülhetett a legjobban, hiszen az idei negyedik szakaszgyőzelmével bebiztosította magát a táblázat élén 2'22”-...
Régebbi cikkek
Budapest-Bamako 2010: Buli kifulladásig a célban
A mauritániai és mali terrorfenyegetés miatt Agadirban ért véget a 2010-es Budapest-Bamako-rali.
Budapest-Bamako 14. szakasz: Tafraoute-Agadir
A rajt reggel 7-kor Tafraoute városból indult a végső cél felé Agadírba.
A népszerű üdülővároshoz 1300 m-es magasságból egy rendkívül meredek hágón és szerpentinen kellett leereszkedni kalandorainknak.
Ráadásul mindezt 130 km-en keresztül, egysávos úton, szalagkorlát nélküli iszonyatosan mély szakadékok mellett haladva. Közben persze még a 12 feladatot is meg kellett oldani, amelyek szokás szerint kis furfanggal lettek kitalálva. Erre talán a legjobb bizonyíték, hogy az első 8 feladat megoldásánál a csapatok szinte a napi szakaszra szánt 5 órás limitidő felét elhasználták, pedig akkor még mindig az indulási városban bolyongtak. Ezért a maradék időben kellett megtenni még legalább 200 km-t, miközben újabb 4 feladat várt rájuk.
Akik nem az eredményre hajtottak, azoknak több idejük maradt gyönyörködni az idei versenyre kiírt egyik legszebb szakasz látképében. Itt aztán fogyott a fényképezőgépek és videokamerák tárhelye rendesen, főleg ha valaki most kapott észbe, hogy eddig keveset forgatott és kattogtatott.
A szerpentines rész után már országúti szakaszok következtek, kis városok, sok emberrel. Míg fel nem bukkant a szemük előtt Agadir városa, amely európai mértékkel is nagyvárosnak minősül.
A szintidő szerint délután kettőre kellett beérniük a versenyzőknek, ami okozott egyeseknek problémát. A probléma oka az többségében az lehetett, hogy az eddigi megszokott városi tempóval számoltak a versenyzők, figyelmen kívül hagyva a rájuk váró - Agadirra jellemző- forgalmi dugót. Így a célkapuhoz érés okozott még egy utolsó izgalmat mindenkinek. A város központjában felállított célkapun fáradtan, de boldogan gurultak át a Marokkót átszelő viadalt teljesítő egységek. Valószínűleg becses emlékként őrzik majd a sikeres teljesítésért kapott emlékplakettet.
Az ünnepélyes eredményhirdetés délután 5 órára volt beharangozva, de az óvások miatt az éjfélre kifüggesztett eredményeket tekintik hivatalosnak.
Senkit ne tévesszen meg a listán szereplő célbaérők száma, hisz ebben azok is benne vannak, akik elhagyva a versenyútvonalat most Bamakóba tartanak. Azonban a korábban szerzett pontjaik alapján láthatóak a listán. Az utóbbiak Villám Géza vezetésével és katonai védelem mellett vélhetően vasárnap (de leginkább hétfőn) érik el céljukat.
Az első helyen a Homokdűne.hu csapata végzett.
„Rettentő nehéz, technikás szakaszokat jelöltek ki a szervezők, ráadásul a navigáció is nehéz volt. Viszont gyönyörű tájakon mentünk keresztül. Boldogok és elégedettek vagyunk, teljesítettük, amit elterveztünk” – nyilatkozta László Péter, a csapat egyik tagja.
„Én repülök haza, ugyanis a Filmszemlén bemutatják a kisfilmemet, de a többieknek még nem ért véget a kaland. Egészen Dél-Afrikáig, Fokvárosba mennek.”
Második helyen a We solve it BBT2 csapata végzett, míg a harmadik helyen a Green Network csapata futott be, akik éppen a mai nap előzték meg a Snickers csapatát.
„Hosszú és fárasztó kéthetes út volt, de örülünk az eredményünknek, hiszen az utolsó napnak még a negyedik helyről vágtunk neki” – mondta a pilóta, Szebényi Péter. „A kocsink remekül bírta a megerőltető szakaszokat, s szerencsére mi is együtt vagyunk. Felejthetetlen két hét volt, s úgy gondolom, nincs okunk a panaszra az eredményünk miatt.”
A Snickers Team végül a negyedeik pozíciót szerezte meg.
„Sajnos, az utolsó napot elrontottuk” – árulta el Lukács Tóth Kálmán. „Kihagytunk pontot, hibáztunk is, de nem csak ezért vagyunk csalódottak. A szervezők nem minden esetben egyformán értelmezték a szabályokat, így az óvások utáni jóváírások miatt sok minden megváltozott az utolsó napokban.”
Egyetlen versenyben maradt motorosunk Hodola Richard, aki ezáltal a motoros kategória győztesének tekinthető, az összetett 45. helyén végzett.
A kéthetes kalandot követte a PARTY kifulladásig!
Innentől a résztvevők fakultatív programokba kezdenek…
Ezúton is gratulálunk mindenkinek!
TOTOS
Korábbi Bamako hírek:
Még mindig az óceán partján haladt a mezőny, de most eső is áztatta a kalandorokat. Kisebb technikai gondokkal megúszták a 12 szakaszt a versenyben ma...
A 13. szakasz még a babonásoknak sem okozott gondot. Trükkös, látványos helyeken kellett haladniuk a kalandoroknak, amelyhez teljesíthető szintidőt ad...
A sok gyötrelem után most egy könnyűnek mondott szakaszt teljesített a mezőny. Szinte mindenki szintidőn belül ért célba és áradoztak a gyönyörű táj l...
A mezőnyből kivált már 17 csapat, akik Bamako felé vették az irányt, a többiekre pedig egy enyhébbnek mondható hat órás szakasz várt.Budapest-Bamako 1...