Motorsport

Korábbi Motorsport hírek:

2018-04-05 csütörtök A közút nem versenypálya!

Ezzel a videóval szeretnénk megmutatni nektek,mennyire fontos a jó védőfelszerelés és a biztonságos vezetés!

2018-03-29 csütörtök Segura Hank

Ez a video bemutatja Nektek a Segura Hank bőrdzsekijét!Érdemes megnézni,mert így teljes egészében láthatod!

2018-03-29 csütörtök S100 Lánctisztító

Nézzétek meg ezt a videót,amelyen bemutatják,hogyan is kell használni az S100 Lánctisztító termékét!

Régebbi cikkek

Devils Börze (2010-11-11)

Dakar 2012/ Barreda első szakaszgyőzelme

A Husqvarna csapat ifjú titánja eddig háromszor végzett a harmadik helyen, most pedig első lett. Mi lenne, ha még navigációs gondokkal sem kellene küzdenie?!

10.szakasz: IQUIQUE-ARICA



A chilei utolsó napon is várt a mezőnyre 694km táv, amelyből 377km volt a szelektív. Persze megjósolhatatlan volt a végkimenetele, hiszen az élen vívták saját csatájukat a KTM csapat versenyzői: Despres és Coma, mindössze másfél perces összetettbeli különbséggel. Amíg a harmadik helyért Rodrigues és Goncalves csatázott.
A mai etap elején gyönyörű látványban lehetett része a még csatában maradt 116 versenyzőnek, akik előtt az óceán hullámai és a porhomok váltakozott. Azért a homokból ma is kijutott jócskán, hiszen a  gyakorlott Dakarmenőknek is túlméretezettnek tűnhettek az erre a napra jutott homokdűnék. Sőt a fesh-fesh trükkös zónái is meggyötörték az elszánt motorosokat, de aki kibírta, az ismét közelebb kerülhetett a Dakar idei végcéljához, a perui Limához.



Cyril Despres indulhatott elsőként ma, hogy az óceánparton haladva célba vegye a chilei utolsó pihenőtábort Arica-ban. Természetes Coma követhette őt, majd pedig Joan Barreda Bort, köszönhetően a tegnapi eredményeiknek. De őket üldözhette még 111 motoros, akik ádáz harcot vívnak azért a bizonyos Dakar szobrocskáért.
Tegnapi napon jóváírták azoknak a versenyzőknek az egyenként 15 perces időbüntetését, akik motorblokkot cseréltek. Az élen álló KTM versenyzőknek ez nem okozott időkülönbséget, de Goncalves emiatt a hetedik helyre csúszott vissza. Valószínűleg így is nagy küzdelmet fog vívni a dobogóért.



Nagy küzdőnek tűnik a francia David Casteu is, aki tegnap a csodával határos módon még be tudta - vontatva- fejezni a szakaszt, pedig a motor műszaki hibája miatt több órát is veszített és visszacsúszott a 98. helyre. Ma azonban felállt a rajthoz és nekivágott ismét a homokdűnék meghódításának. Tette mindezt 3km-ig, amíg ismét meg nem adta magát a Yamahája. Elektronikus gond miatt majd egy órát vesztegelt a homokban, de vélhetően Thierry Bethys (FRA) segített a nizzainak, mert az ő GPS jeladója jó pár percig jelezte a tartózkodását ugyan azon a helyen.

Azután a 161km-nél Despres és Coma mindketten elkalandoztak a helyes útról, amihez kis habozást követően egy szurdokot követve - több száz méteren át- találtak vissza.



Így aztán nem csoda, hogy az ifjú spanyol titán Barreda Bort érkezett elsőként a CP1-hez, 173km megtételével. A Husqvarnás srác ideje 1:45'55”. Másodikként csapattársa a portugál Juan Goncalves érkezett (+7”), azután Coma (+35”), majd Rodrigues (+1'45”) míg Despres hátránya ekkor +2'24” volt.

Coma előnye a 189km-nél már csökkent Despres-vel szemben, aki 1'40”-re volt tőle.
Ehhez a CP2 ellenőrző ponthoz Goncalves érkezett leggyorsabban 1:54'00”-el, akit Barreda követett (+22”), majd Coma (+1'13”), Rodrigues (+1'33”), Svitko (+2'51”) és Despres (+2'53”) érkezett. A szlovák Stefan Svitko tehát ekkor beékelte magát a TOP5-be...

238km-nél páran navigációs hibát követtek el, köztük Ruben Faria, Juan Pedrero Garcia, Felipe Zanol és Gerard Fares Guell. Pár kilométerrel errébb pedig újabb csapás érte a spanyol Juan Pedrero Garciát, mert motorja elektromos hiba miatt megállt. Felipe Zanol próbált neki segíteni, de ezzel legalább 6 értékes percet vesztettek.

Azonban az élen száguldó Joan Barreda Bort ezúttal nem vétett navigációs hibát és elsőként teljesítette a mai etapot, megnyerve ezzel a tizedik szakaszt (pedig még a 35km-nél ő is megsebesítette a jobb lábát)!



10.szakasz végeredménye:



Despres ugyan a mai csatát elvesztette Comával szemben, de a háborúban még nyerésre áll. Az előnye csekély 21 másodpercre csökkent az összetett tabellán:



A Dakar háború tehát ismét nyílttá vált a címvédő Coma és Despres között. Bár Coma eddig 4 szakaszt tudott nyerni (2, 4, 7, 8 szakaszok), míg Despres csak hármat  (3, 5, 9 szakaszok), mégis ő vezet most 21 másodperccel. Ebből is látszik, hogy nem csak a nyertes csaták számítanak...és még négy csata hátra van.

Joan Barreda Bort:
„A 3. napon óriási gondjaim voltak a hátsó kerekemmel, de azóta fokozatosan jöttem fel. Az utolsó szakaszon úgy láttam, hogy tudok támadni, ezért meg is tettem. Viszont a mai szakasz elején az egyik kanyarban, 120-as tempónál sajnos nekiütköztem egy kőnek...azt hittem, hogy a lábam leszakadt. Nagy fájdalmaim voltak egészen addig, amíg a töltőállomáson nem kaptam egy fájdalomcsillapítót...és annak hatása kitartott a célig. Még nem tudom, hogy a sérülés milyen komoly, de én szeretném folytatni egészen Limaig!”

Cyril Despres:
„Ennél a szintnél minden másodperc számít. Ma egészen a 225km-ig minden rendben ment, amikor egy navigációs hibát nem ejtettem és Marc utolért, majd pedig megelőzött engem.  Szeretnék gratulálni Barredanak a mai győzelméhez, amin most nem lepődtem meg. Boldog vagyok, hogy újabb napon vagyunk túl és meg tudtam tartani a vezető pozíciómat.”

Marc Coma:
„Ez a verseny a legkisebb dolgokon fog múlni. Természetesen a végsőkig fogunk küzdeni, hiszen a döntés Peruban lesz. Ugyanaz a csapat, ugyan az a motor, ugyan az a teljesítmény, ez így nehéz  mindkettőnknek...szinte hihetetlen. Ezért biztos vagyok benne, hogy a legkisebb különbség is  számít.”

...ez a DAKAR!

TOTOS

Korábbi Dakar hírek:

2012-01-15 vasárnap Dakar 2012/ Rodrigues nyert, Coma veszített

Az idei Dakar utolsó előtti napján Coma óriási hátrányt szenvedett, míg Despres másodikként végezve megerősítette az élen a helyét. Több mint 11 perce...

2012-01-14 szombat Dakar 2012/ Az első perui győzelem Despres nevéhez került

A Dakar Peruba való érkezésének Despres örülhetett a legjobban, hiszen az idei negyedik szakaszgyőzelmével bebiztosította magát a táblázat élén 2'22”-...

2012-01-14 szombat Dakar 2012/ Coma nyert és ismét vezet az összetettben

Ezúttal Coma nyert csatát és két nappal a vége előtt neki áll, hogy megnyerje a Despres-vel folytatott háborúját. Jelenleg másfél perccel vezeti a tab...

2012-01-13 péntek Dakar 2012/ Az első perui győzelem Despres nevéhez került

A Dakar Peruba való érkezésének Despres örülhetett a legjobban, hiszen az idei negyedik szakaszgyőzelmével bebiztosította magát a táblázat élén 2'22”-...

Régebbi cikkek

Coma-Despres 5:3 (2011-01-15)

Budapest-Bamako 2010: Buli kifulladásig a célban

A mauritániai és mali terrorfenyegetés miatt Agadirban ért véget a 2010-es Budapest-Bamako-rali.

Budapest-Bamako 14. szakasz: Tafraoute-Agadir

A rajt reggel 7-kor Tafraoute városból indult a végső cél felé Agadírba.

 

A népszerű üdülővároshoz 1300 m-es magasságból egy rendkívül meredek hágón és szerpentinen kellett leereszkedni kalandorainknak.
 


Ráadásul mindezt 130 km-en keresztül, egysávos úton, szalagkorlát nélküli iszonyatosan mély szakadékok mellett haladva. Közben persze még a 12 feladatot is meg kellett oldani, amelyek szokás szerint kis furfanggal lettek kitalálva. Erre talán a legjobb bizonyíték, hogy az első 8 feladat megoldásánál a csapatok szinte a napi szakaszra szánt 5 órás limitidő felét elhasználták, pedig akkor még mindig az indulási városban bolyongtak. Ezért a maradék időben kellett megtenni még legalább 200 km-t, miközben újabb 4 feladat várt rájuk.

Akik nem az eredményre hajtottak, azoknak több idejük maradt gyönyörködni az idei versenyre kiírt egyik legszebb szakasz látképében. Itt aztán fogyott a fényképezőgépek és videokamerák tárhelye rendesen, főleg ha valaki most kapott észbe, hogy eddig keveset forgatott és kattogtatott.

A szerpentines rész után már országúti szakaszok következtek, kis városok, sok emberrel. Míg fel nem bukkant a szemük előtt Agadir városa, amely európai mértékkel is nagyvárosnak minősül.

A szintidő szerint délután kettőre kellett beérniük a versenyzőknek, ami okozott egyeseknek problémát. A probléma oka az többségében az lehetett, hogy az eddigi megszokott városi tempóval számoltak a versenyzők, figyelmen kívül hagyva a rájuk váró - Agadirra jellemző- forgalmi dugót. Így a célkapuhoz érés okozott még egy utolsó izgalmat mindenkinek. A város központjában felállított célkapun fáradtan, de boldogan gurultak át a Marokkót átszelő viadalt teljesítő egységek. Valószínűleg becses emlékként őrzik majd a sikeres teljesítésért kapott emlékplakettet.

Az ünnepélyes eredményhirdetés délután 5 órára volt beharangozva, de az óvások miatt az éjfélre kifüggesztett eredményeket tekintik hivatalosnak.



Senkit ne tévesszen meg a listán szereplő célbaérők száma, hisz ebben azok is benne vannak, akik elhagyva a versenyútvonalat most Bamakóba tartanak. Azonban a korábban szerzett pontjaik alapján láthatóak a listán. Az utóbbiak Villám Géza vezetésével és katonai védelem mellett vélhetően vasárnap (de leginkább hétfőn) érik el céljukat.

Az első helyen a Homokdűne.hu csapata végzett.


 
„Rettentő nehéz, technikás szakaszokat jelöltek ki a szervezők, ráadásul a navigáció is nehéz volt. Viszont gyönyörű tájakon mentünk keresztül. Boldogok és elégedettek vagyunk, teljesítettük, amit elterveztünk” – nyilatkozta László Péter, a csapat egyik tagja.

„Én repülök haza, ugyanis a Filmszemlén bemutatják a kisfilmemet, de a többieknek még nem ért véget a kaland. Egészen Dél-Afrikáig, Fokvárosba mennek.”
Második helyen a We solve it BBT2 csapata végzett, míg a harmadik helyen a Green Network csapata futott be, akik éppen a mai nap előzték meg a Snickers csapatát.

„Hosszú és fárasztó kéthetes út volt, de örülünk az eredményünknek, hiszen az utolsó napnak még a negyedik helyről vágtunk neki” – mondta a pilóta, Szebényi Péter. „A kocsink remekül bírta a megerőltető szakaszokat, s szerencsére mi is együtt vagyunk. Felejthetetlen két hét volt, s úgy gondolom, nincs okunk a panaszra az eredményünk miatt.”

A Snickers Team végül a negyedeik pozíciót szerezte meg.



 „Sajnos, az utolsó napot elrontottuk” – árulta el Lukács Tóth Kálmán. „Kihagytunk pontot, hibáztunk is, de nem csak ezért vagyunk csalódottak. A szervezők nem minden esetben egyformán értelmezték a szabályokat, így az óvások utáni jóváírások miatt sok minden megváltozott az utolsó napokban.”



Egyetlen versenyben maradt motorosunk Hodola Richard, aki ezáltal a motoros kategória győztesének tekinthető, az összetett 45. helyén végzett.

A kéthetes kalandot követte a PARTY kifulladásig!

Innentől a résztvevők fakultatív programokba kezdenek…
Ezúton is gratulálunk mindenkinek!

TOTOS

Korábbi Bamako hírek:

2010-01-29 péntek Budapest-Bamako 2010: Marokkó új arca

Még mindig az óceán partján haladt a mezőny, de most eső is áztatta a kalandorokat. Kisebb technikai gondokkal megúszták a 12 szakaszt a versenyben ma...

2010-01-29 péntek Budapest-Bamako 2010: Hóesésben, keskeny szerpentinen át

A 13. szakasz még a babonásoknak sem okozott gondot. Trükkös, látványos helyeken kellett haladniuk a kalandoroknak, amelyhez teljesíthető szintidőt ad...

2010-01-28 csütörtök Budapest-Bamako 2010: Gyönyörű nap

A sok gyötrelem után most egy könnyűnek mondott szakaszt teljesített a mezőny. Szinte mindenki szintidőn belül ért célba és áradoztak a gyönyörű táj l...

2010-01-27 szerda Budapest-Bamako 2010: Az óceánparton haladva

A mezőnyből kivált már 17 csapat, akik Bamako felé vették az irányt, a többiekre pedig egy enyhébbnek mondható hat órás szakasz várt.Budapest-Bamako 1...

Régebbi cikkek

Welcome to Bamako (2009-01-31)

Kiemelt akciós termékeink