Motorsport

Korábbi Motorsport hírek:

2018-04-05 csütörtök A közút nem versenypálya!

Ezzel a videóval szeretnénk megmutatni nektek,mennyire fontos a jó védőfelszerelés és a biztonságos vezetés!

2018-03-29 csütörtök Segura Hank

Ez a video bemutatja Nektek a Segura Hank bőrdzsekijét!Érdemes megnézni,mert így teljes egészében láthatod!

2018-03-29 csütörtök S100 Lánctisztító

Nézzétek meg ezt a videót,amelyen bemutatják,hogyan is kell használni az S100 Lánctisztító termékét!

Régebbi cikkek

Devils Börze (2010-11-11)

Dakar 2012/ Despres nyerte az 5. szakaszt és tovább növelte előnyét az összetettben

Cyril Despres (SHARK) idei második szakaszgyőzelmét aratta a módosított útvonalon, mellyel  megerősítette közel 10 perces előnyét az élen Comával szemben.

Ismét a két KTM-es küzdelméről szólt a szakasz és nagyon úgy fest, nem akarnak senkit sem engedni a dobogó közelébe. Ezt a tényt megerősítette az összetett harmadik helyén tanyázó Helder Rodrigues is, aki arról nyilatkozott a negyedik szakasz végén, hogy az élen haladó KTM-esek őrült tempóját nem igazán tudja tartani. A portugál yamahás persze mindent elkövet annak érdekében, hogy lefaragja majd a hátrányát. Talán az ő szájából nem tűnik üres ígéretnek, hiszen ez már az ötödik Dakarja, és az eddig begyűjtött 5 szakaszgyőzelmén kívül a tavalyi harmadik helye igazolja, hogy van esélye Cyrillel és Marckal szemben. (ha neki sem, akkor kinek?!) Érdekes módon még Coma is azt mondta, hogy kicsit más a mostani Dakar, mert elég gyors tempójú, ami neki nem annyira fekszik (mondta mindezt egy olyan szakaszt követően, ahol két percet tudott verni Despres idejére)

Módosított, mégis nehéz szakasz

Táv: Chilecito-Fiambala 426km, ebből szelektív: 186km  

A még küzdelemben maradt 150 motorosnak nehezítette a dolgát az éjjeli esőzés, amelynek következtében nem csak a tegnapi szakaszon kiszáradtnak titulált részek teltek meg vízmosással, hanem az ötödik szakasz egyes részei is járhatatlanná váltak. A szervezők tehát jobbnak látták a szakasz módosítását, és biztonsági okokra hivatkozva külön választották a motorosok mezőnyét az autósokétól, sőt rövidítettek is a kijelölt útvonalon. Ennek értelmében az eredetileg kijelölt szelektív második ellenőrző pontjáig kellett csak versenyezniük a motorosoknak. A korai ébredést követően a mért szakasz megkezdése előtt egy erős eligazítással kezdtek, ahol a riderek színes tollakkal nekiestek az itinerük átszerkesztésének.  Emiatt persze később is kezdődhetett a 150 versenyző megmérettetése.



A hőmérséklet is jócskán visszaesett, hiszen a megszokott óriási hőséget felváltotta a 29 fokos „hideg”...a hegyekben pedig még havazni is kezdett. (A szervezőknek így újabb feladatként hókotrók után kellett nézniük, hogy a hatodik szakasznál ne okozzon problémát a hó...persze furcsa lesz a versenyezniük a sivatagi körülményeket követően a hóban.)
Az autósok kapták az „igazi sivatagi” részeket, míg a motorosoknak egy elkerülő szakasz jutott, azonban így is meg kellett tenniük 186 kilométert.

Coma rövidnek nevezte a szakaszt

Despres dolgát kissé megkönnyítette, hogy másodikként indulhatott Coma mögött, mert az átírt útvonalon az előtte haladó katalán nyomvonala nagy segítséget nyújtott számára.



Ezért kiegyensúlyozott, hiba nélküli motorozással begyűjtötte idei második szakaszgyőzelmét, amely egyben a 28. volt a Dakar versenyei sorában.



Coma bár megszerezte a második helyet, de az 1:41-es hátránya miatt ismét 10 percre került a franciától az összetettben. Persze arra panaszkodott, hogy kissé rövid volt a kijelölt szakasz, amely nem adott lehetőséget a hátránya ledolgozására. A harmadik helyen viszont hiába várták Helder Rodriguest, mert a portugál tehetség elkeveredett és kis műszaki gondja is volt, amely miatt a saját bevallása szerint legalább hész percet vesztett. Végül 14.-ként zárta a napot, de így is a dobogón maradt még az összetettben.



Harmadik helyen most Joan Barreda (SPA/Hisqvarna) végzett, aki talán legfőbb módon képviseli a feltörekvő új generációt, hiszen az idei viadalon ez már a második dobogós helyezése. Az alig 28 éves spanyolnak ez az első Dakarja, ezért még sokat kell tanulnia. A 3-4. szakaszon voltak is hibái, amiért most az összetettben is csak a 32. helyen tanyázik. Ezen a szakaszon is küzdött az itiner értelmezésével, sőt az egyik részen még a 135 kg-os motorját is át kellett emelnie egy drótkerítésen, hogy az eltévesztett útvonalat korrigálni tudja.  
Az újonnan írt útvonal tartogatott előre nem látható mély árkokat is, amelyeket nem mindenki vett időben észre.



Orra esett Stefan Svitko (SVK), aki a mély homoknak köszönhetően sérülésmentesen megúszta, sőt a negyedik helyen ért célba. Ezzel felkapaszkodott az összetett 9. helyére, ami az idei céljának (TOP10-ben végezni) megvalósulása is egyben.
Nagyot esett Paul Goncalves is egy  mély árokban, de szerencsére tovább tudta folytatni a versenyt. A második ellenőrző pont megtalálása is nehézséget okozott számára, mégis  tizedikként érkezett a mai célba, és feljött az összetett 5. helyre.
Nem volt viszont ennyire szerencsés Frans Verhoeven (NLD) - a tavalyi Dakar utolsó szakaszának győztese- aki egy esés következményeként több, mint 2,5 órát vesztett. Bár 85.-ként célba tudott érni, valószínűleg dobogós reményei már elszálltak.

Az ötödik szakasz eredménye:



Az ötödik szakasz jócskán megtizedelte a mezőnyt és a 150 indulóból mindössze 130-an maradtak. Ők várják majd a holnapi átkelést az Andok 4.700 m-es vonulatán, hogy elérjenek Copiapoba. Nem lesz egyszerű dolguk, hiszen a sivatagi homok helyett most a hókotrókkal találkozhatnak.

TOTOS

Korábbi Dakar hírek:

2012-01-15 vasárnap Dakar 2012/ Rodrigues nyert, Coma veszített

Az idei Dakar utolsó előtti napján Coma óriási hátrányt szenvedett, míg Despres másodikként végezve megerősítette az élen a helyét. Több mint 11 perce...

2012-01-14 szombat Dakar 2012/ Az első perui győzelem Despres nevéhez került

A Dakar Peruba való érkezésének Despres örülhetett a legjobban, hiszen az idei negyedik szakaszgyőzelmével bebiztosította magát a táblázat élén 2'22”-...

2012-01-14 szombat Dakar 2012/ Coma nyert és ismét vezet az összetettben

Ezúttal Coma nyert csatát és két nappal a vége előtt neki áll, hogy megnyerje a Despres-vel folytatott háborúját. Jelenleg másfél perccel vezeti a tab...

2012-01-13 péntek Dakar 2012/ Az első perui győzelem Despres nevéhez került

A Dakar Peruba való érkezésének Despres örülhetett a legjobban, hiszen az idei negyedik szakaszgyőzelmével bebiztosította magát a táblázat élén 2'22”-...

Régebbi cikkek

Coma-Despres 5:3 (2011-01-15)

Budapest-Bamako 2010: Buli kifulladásig a célban

A mauritániai és mali terrorfenyegetés miatt Agadirban ért véget a 2010-es Budapest-Bamako-rali.

Budapest-Bamako 14. szakasz: Tafraoute-Agadir

A rajt reggel 7-kor Tafraoute városból indult a végső cél felé Agadírba.

 

A népszerű üdülővároshoz 1300 m-es magasságból egy rendkívül meredek hágón és szerpentinen kellett leereszkedni kalandorainknak.
 


Ráadásul mindezt 130 km-en keresztül, egysávos úton, szalagkorlát nélküli iszonyatosan mély szakadékok mellett haladva. Közben persze még a 12 feladatot is meg kellett oldani, amelyek szokás szerint kis furfanggal lettek kitalálva. Erre talán a legjobb bizonyíték, hogy az első 8 feladat megoldásánál a csapatok szinte a napi szakaszra szánt 5 órás limitidő felét elhasználták, pedig akkor még mindig az indulási városban bolyongtak. Ezért a maradék időben kellett megtenni még legalább 200 km-t, miközben újabb 4 feladat várt rájuk.

Akik nem az eredményre hajtottak, azoknak több idejük maradt gyönyörködni az idei versenyre kiírt egyik legszebb szakasz látképében. Itt aztán fogyott a fényképezőgépek és videokamerák tárhelye rendesen, főleg ha valaki most kapott észbe, hogy eddig keveset forgatott és kattogtatott.

A szerpentines rész után már országúti szakaszok következtek, kis városok, sok emberrel. Míg fel nem bukkant a szemük előtt Agadir városa, amely európai mértékkel is nagyvárosnak minősül.

A szintidő szerint délután kettőre kellett beérniük a versenyzőknek, ami okozott egyeseknek problémát. A probléma oka az többségében az lehetett, hogy az eddigi megszokott városi tempóval számoltak a versenyzők, figyelmen kívül hagyva a rájuk váró - Agadirra jellemző- forgalmi dugót. Így a célkapuhoz érés okozott még egy utolsó izgalmat mindenkinek. A város központjában felállított célkapun fáradtan, de boldogan gurultak át a Marokkót átszelő viadalt teljesítő egységek. Valószínűleg becses emlékként őrzik majd a sikeres teljesítésért kapott emlékplakettet.

Az ünnepélyes eredményhirdetés délután 5 órára volt beharangozva, de az óvások miatt az éjfélre kifüggesztett eredményeket tekintik hivatalosnak.



Senkit ne tévesszen meg a listán szereplő célbaérők száma, hisz ebben azok is benne vannak, akik elhagyva a versenyútvonalat most Bamakóba tartanak. Azonban a korábban szerzett pontjaik alapján láthatóak a listán. Az utóbbiak Villám Géza vezetésével és katonai védelem mellett vélhetően vasárnap (de leginkább hétfőn) érik el céljukat.

Az első helyen a Homokdűne.hu csapata végzett.


 
„Rettentő nehéz, technikás szakaszokat jelöltek ki a szervezők, ráadásul a navigáció is nehéz volt. Viszont gyönyörű tájakon mentünk keresztül. Boldogok és elégedettek vagyunk, teljesítettük, amit elterveztünk” – nyilatkozta László Péter, a csapat egyik tagja.

„Én repülök haza, ugyanis a Filmszemlén bemutatják a kisfilmemet, de a többieknek még nem ért véget a kaland. Egészen Dél-Afrikáig, Fokvárosba mennek.”
Második helyen a We solve it BBT2 csapata végzett, míg a harmadik helyen a Green Network csapata futott be, akik éppen a mai nap előzték meg a Snickers csapatát.

„Hosszú és fárasztó kéthetes út volt, de örülünk az eredményünknek, hiszen az utolsó napnak még a negyedik helyről vágtunk neki” – mondta a pilóta, Szebényi Péter. „A kocsink remekül bírta a megerőltető szakaszokat, s szerencsére mi is együtt vagyunk. Felejthetetlen két hét volt, s úgy gondolom, nincs okunk a panaszra az eredményünk miatt.”

A Snickers Team végül a negyedeik pozíciót szerezte meg.



 „Sajnos, az utolsó napot elrontottuk” – árulta el Lukács Tóth Kálmán. „Kihagytunk pontot, hibáztunk is, de nem csak ezért vagyunk csalódottak. A szervezők nem minden esetben egyformán értelmezték a szabályokat, így az óvások utáni jóváírások miatt sok minden megváltozott az utolsó napokban.”



Egyetlen versenyben maradt motorosunk Hodola Richard, aki ezáltal a motoros kategória győztesének tekinthető, az összetett 45. helyén végzett.

A kéthetes kalandot követte a PARTY kifulladásig!

Innentől a résztvevők fakultatív programokba kezdenek…
Ezúton is gratulálunk mindenkinek!

TOTOS

Korábbi Bamako hírek:

2010-01-29 péntek Budapest-Bamako 2010: Marokkó új arca

Még mindig az óceán partján haladt a mezőny, de most eső is áztatta a kalandorokat. Kisebb technikai gondokkal megúszták a 12 szakaszt a versenyben ma...

2010-01-29 péntek Budapest-Bamako 2010: Hóesésben, keskeny szerpentinen át

A 13. szakasz még a babonásoknak sem okozott gondot. Trükkös, látványos helyeken kellett haladniuk a kalandoroknak, amelyhez teljesíthető szintidőt ad...

2010-01-28 csütörtök Budapest-Bamako 2010: Gyönyörű nap

A sok gyötrelem után most egy könnyűnek mondott szakaszt teljesített a mezőny. Szinte mindenki szintidőn belül ért célba és áradoztak a gyönyörű táj l...

2010-01-27 szerda Budapest-Bamako 2010: Az óceánparton haladva

A mezőnyből kivált már 17 csapat, akik Bamako felé vették az irányt, a többiekre pedig egy enyhébbnek mondható hat órás szakasz várt.Budapest-Bamako 1...

Régebbi cikkek

Welcome to Bamako (2009-01-31)

Kiemelt akciós termékeink