Korábbi Motorsport hírek:
Ezzel a videóval szeretnénk megmutatni nektek,mennyire fontos a jó védőfelszerelés és a biztonságos vezetés!
Ez a video bemutatja Nektek a Segura Hank bőrdzsekijét!Érdemes megnézni,mert így teljes egészében láthatod!
Nézzétek meg ezt a videót,amelyen bemutatják,hogyan is kell használni az S100 Lánctisztító termékét!
Régebbi cikkek
Faria szakaszgyőzelemmel kezdett
Rövid éjszakai pihenőt követően, legkorábban az egyes rajtszámot birtokló Marc Comának kellett kelnie, hogy 04:20-kor elindulhasson Cordoba felé. Majd pedig 566 km-es összekötő szakaszt követően –helyi idő szerint- 10.00-kor kezdhette a mért szakaszt Rio Cuarto rajtvonalától.
A rendezők mára külön útvonalat írtak elő a motorosok számára, akiknek csak 192 kilométert kellett leküzdeniük az autósok 222 km-es távjával szemben. Erre azért volt szükség, mert a mért szakasz második részénél egy igazán szűk helyen kell haladniuk a versenyzőknek és ott korlátozták az előzés lehetőség is. Biztonsági okokból a motoros/quados mezőnynek középen alakítottak ki egy 30 km-el rövidebb útvonalat, mint az autós/kamionos résztvevőké.
Egy igazán hosszú felvezetőt követően a kavicsos részt gyors szakasz váltotta fel, ahol a motorok felmelegedését figyelve, váltakozó technikai tudást igénylő hegyi részek következtek.
Az első mért pontnál a tavalyi győztes Cyril Despres (FRA) bizonyult a leggyorsabbnak (00:58:36), akit saját csapattársa Ruben Faria (PRT) követett (00:59:09), majd pedig a 2009-es győztes Marc Coma (ESP) következett 23 másodperccel elmaradva a portugál mögött.
A második etapnál már Faria vezetett (01:40:41) mögötte Despres (01:41:14) és őt követve 32 másodperces hátránnyal Coma érkezett.
A mai mért szakasz végéig már nem is változott az élen a helyzet, így Ruben Faria megnyerte a mai szakaszt, amely Dakar pályafutása negyedik szakaszgyőzelme is egyben. Cyril Despres ma 29 másodperccel volt lassabb csapattársánál, akinek még Marc Comara is sikerült 1 perc 15 másodpercet vernie.
A nap vesztesének a skandináv csapat büszkesége Pal Andres Ullevalseter (NOR) mondható, aki antennaszerelés miatt vesztett egy percet. Ráadásul a tavalyi második helyezett versenyző nem igazán érzi az új 450-es KTM-jét, a könnyebb súlyból adódóan. Csak 29-ként ért célba, 00:13:45 hátránnyal.
Mai motoros eredmények:
1. Ruben Faria (PRT) KTM 01:58:02
2. Cyril Despres (FRA) KTM 01:58:31 +00:00:29
3. Marc Coma (ESP) KTM 01:59:17 +00:01:15
4. Juan Garcia Pedrero (ESP) KTM 02:00:15 +00:02:13
5. Paulo Goncalves (PRT) BMW 02:00:20 +00:02.18
6. Jonah Street (USA) YAMAHA 02:01:09 +00:03:07
7. Lopez Contardo Francisco (CHL) APRILIA 02:01:16 +00:03:14
8. Filho Rodrigues (BRA) BMW 02:01:25 +00:03:23
9. Jordi Viladoms (ESP) YAMAHA 02:02:13 +00:04:11
10. Frans Verhoeven (NLD) BMW 02:02:25 +00:04:23
Nyilatkozatok:
Ruben Faria 11 (KTM):
„Sikerült megőrizni a jó tempót az elejétől a végéig. Ez a különleges szakasz nagyon hasonlított az általam megszokott portugálra. A mai napon kiderült, hogy jobb a vezetési stílusom, mint más kiemelkedő versenyzőé. Ez egy remek viszonyítási alap is egyben. Örülök, hogy a leggyorsabb tudtam lenni ma, valamint annak is, hogy csapattársam következik utánam.”
Cyril Despres 2 (KTM):
"Kicsit durva volt 3.00-kor ébredni. A feltételek jók voltak, hiszen nem volt túl hideg a kezdéshez. Nagy bemelegítést követően a kanyargó útvonalon voltak igazán csúszós részek, ahol a síelést és a lovaglást egyaránt kellett alkalmaznunk. Úgy érzem jó formában és minden rendben van ... A mostani Dakar elején még feltehető a kérdés, hogy mindenki tökéletesen tudja már használni a 450 ccm-es motorját?! Szerintem ez még sokat változhat. Hiába próbáltuk ki már ezeket az új motorokat, mert a Dakar az Dakar. A verseny elkezdődött és a lényeg, hogy koncentráltak maradjunk!”
Marc Coma 1 (KTM):
"Ez bemelegítésnek nem volt igazán könnyű, hiszen kijutott a gyors és technikás részből egyaránt. Viszont ami számít az az, hogy gond nélkül végigmentem. Az új Dakar mindig kicsit furcsa. Nyilvánvalóan az a tény, hogy elsőként indulok, kicsit lazább időt eredményez, de ez a verseny játékossága. A következő napokban kiderül, hogyan tudok felzárkózni.”
Eddig egyértelműen a KTM-es versenyzők uralják a mezőnyt, hiszen a két top pilótájuk vízhordói is sikeresen vették az első akadályt…bár az első tízben van három BMW, két Yamaha és egy Aprilia is.
De mint tudjuk, ezt a versenyt nem az első napon kell megnyerni!
TOTOS
Korábbi Dakar hírek:
Az idei Dakar utolsó előtti napján Coma óriási hátrányt szenvedett, míg Despres másodikként végezve megerősítette az élen a helyét. Több mint 11 perce...
A Dakar Peruba való érkezésének Despres örülhetett a legjobban, hiszen az idei negyedik szakaszgyőzelmével bebiztosította magát a táblázat élén 2'22”-...
Ezúttal Coma nyert csatát és két nappal a vége előtt neki áll, hogy megnyerje a Despres-vel folytatott háborúját. Jelenleg másfél perccel vezeti a tab...
A Dakar Peruba való érkezésének Despres örülhetett a legjobban, hiszen az idei negyedik szakaszgyőzelmével bebiztosította magát a táblázat élén 2'22”-...
Régebbi cikkek
Budapest-Bamako 2010: Buli kifulladásig a célban
A mauritániai és mali terrorfenyegetés miatt Agadirban ért véget a 2010-es Budapest-Bamako-rali.
Budapest-Bamako 14. szakasz: Tafraoute-Agadir
A rajt reggel 7-kor Tafraoute városból indult a végső cél felé Agadírba.
A népszerű üdülővároshoz 1300 m-es magasságból egy rendkívül meredek hágón és szerpentinen kellett leereszkedni kalandorainknak.
Ráadásul mindezt 130 km-en keresztül, egysávos úton, szalagkorlát nélküli iszonyatosan mély szakadékok mellett haladva. Közben persze még a 12 feladatot is meg kellett oldani, amelyek szokás szerint kis furfanggal lettek kitalálva. Erre talán a legjobb bizonyíték, hogy az első 8 feladat megoldásánál a csapatok szinte a napi szakaszra szánt 5 órás limitidő felét elhasználták, pedig akkor még mindig az indulási városban bolyongtak. Ezért a maradék időben kellett megtenni még legalább 200 km-t, miközben újabb 4 feladat várt rájuk.
Akik nem az eredményre hajtottak, azoknak több idejük maradt gyönyörködni az idei versenyre kiírt egyik legszebb szakasz látképében. Itt aztán fogyott a fényképezőgépek és videokamerák tárhelye rendesen, főleg ha valaki most kapott észbe, hogy eddig keveset forgatott és kattogtatott.
A szerpentines rész után már országúti szakaszok következtek, kis városok, sok emberrel. Míg fel nem bukkant a szemük előtt Agadir városa, amely európai mértékkel is nagyvárosnak minősül.
A szintidő szerint délután kettőre kellett beérniük a versenyzőknek, ami okozott egyeseknek problémát. A probléma oka az többségében az lehetett, hogy az eddigi megszokott városi tempóval számoltak a versenyzők, figyelmen kívül hagyva a rájuk váró - Agadirra jellemző- forgalmi dugót. Így a célkapuhoz érés okozott még egy utolsó izgalmat mindenkinek. A város központjában felállított célkapun fáradtan, de boldogan gurultak át a Marokkót átszelő viadalt teljesítő egységek. Valószínűleg becses emlékként őrzik majd a sikeres teljesítésért kapott emlékplakettet.
Az ünnepélyes eredményhirdetés délután 5 órára volt beharangozva, de az óvások miatt az éjfélre kifüggesztett eredményeket tekintik hivatalosnak.
Senkit ne tévesszen meg a listán szereplő célbaérők száma, hisz ebben azok is benne vannak, akik elhagyva a versenyútvonalat most Bamakóba tartanak. Azonban a korábban szerzett pontjaik alapján láthatóak a listán. Az utóbbiak Villám Géza vezetésével és katonai védelem mellett vélhetően vasárnap (de leginkább hétfőn) érik el céljukat.
Az első helyen a Homokdűne.hu csapata végzett.
„Rettentő nehéz, technikás szakaszokat jelöltek ki a szervezők, ráadásul a navigáció is nehéz volt. Viszont gyönyörű tájakon mentünk keresztül. Boldogok és elégedettek vagyunk, teljesítettük, amit elterveztünk” – nyilatkozta László Péter, a csapat egyik tagja.
„Én repülök haza, ugyanis a Filmszemlén bemutatják a kisfilmemet, de a többieknek még nem ért véget a kaland. Egészen Dél-Afrikáig, Fokvárosba mennek.”
Második helyen a We solve it BBT2 csapata végzett, míg a harmadik helyen a Green Network csapata futott be, akik éppen a mai nap előzték meg a Snickers csapatát.
„Hosszú és fárasztó kéthetes út volt, de örülünk az eredményünknek, hiszen az utolsó napnak még a negyedik helyről vágtunk neki” – mondta a pilóta, Szebényi Péter. „A kocsink remekül bírta a megerőltető szakaszokat, s szerencsére mi is együtt vagyunk. Felejthetetlen két hét volt, s úgy gondolom, nincs okunk a panaszra az eredményünk miatt.”
A Snickers Team végül a negyedeik pozíciót szerezte meg.
„Sajnos, az utolsó napot elrontottuk” – árulta el Lukács Tóth Kálmán. „Kihagytunk pontot, hibáztunk is, de nem csak ezért vagyunk csalódottak. A szervezők nem minden esetben egyformán értelmezték a szabályokat, így az óvások utáni jóváírások miatt sok minden megváltozott az utolsó napokban.”
Egyetlen versenyben maradt motorosunk Hodola Richard, aki ezáltal a motoros kategória győztesének tekinthető, az összetett 45. helyén végzett.
A kéthetes kalandot követte a PARTY kifulladásig!
Innentől a résztvevők fakultatív programokba kezdenek…
Ezúton is gratulálunk mindenkinek!
TOTOS
Korábbi Bamako hírek:
Még mindig az óceán partján haladt a mezőny, de most eső is áztatta a kalandorokat. Kisebb technikai gondokkal megúszták a 12 szakaszt a versenyben ma...
A 13. szakasz még a babonásoknak sem okozott gondot. Trükkös, látványos helyeken kellett haladniuk a kalandoroknak, amelyhez teljesíthető szintidőt ad...
A sok gyötrelem után most egy könnyűnek mondott szakaszt teljesített a mezőny. Szinte mindenki szintidőn belül ért célba és áradoztak a gyönyörű táj l...
A mezőnyből kivált már 17 csapat, akik Bamako felé vették az irányt, a többiekre pedig egy enyhébbnek mondható hat órás szakasz várt.Budapest-Bamako 1...