Motorsport

Korábbi Motorsport hírek:

2018-04-05 csütörtök A közút nem versenypálya!

Ezzel a videóval szeretnénk megmutatni nektek,mennyire fontos a jó védőfelszerelés és a biztonságos vezetés!

2018-03-29 csütörtök Segura Hank

Ez a video bemutatja Nektek a Segura Hank bőrdzsekijét!Érdemes megnézni,mert így teljes egészében láthatod!

2018-03-29 csütörtök S100 Lánctisztító

Nézzétek meg ezt a videót,amelyen bemutatják,hogyan is kell használni az S100 Lánctisztító termékét!

Régebbi cikkek

Devils Börze (2010-11-11)

Street kibogozta a Copiapo hurkot

A chilei utolsó feladatot az amerikai Jonah Street oldotta meg a leghamarabb, aki sokakkal ellentétben nem tévedt el a mai 270 km-es „Copiapo-Copiapo körúton”!


 
A feladat egyszerűnek tűnt: Capiapo-ból indulva meg kell tenni egy kört a sivatagban - amelyből 235 km speciális- és visszatérni Copiapo-ba, mindezt a lehető leghamarabb.

A Dakar megváltoztatott forgatókönyve alapján a kilencedik szakasznál ez első 10 motorost egyszerre engedték elrajtolni a még versenyben maradt 106 főből. Majd alig négy perc múlva újabb 20 versenyző rajtolhatott egyszerre. Ezt követően öt perces szünetekkel folytatták a rajtoltatásokat, ami kicsit érdekesebbé tette a dűnékkel teli táj által biztosított eseményeket. Na meg a reggeli indulásnak köszönhető köd.

Történt ugyanis, hogy az élen haladó 10 motoros közül már húsz kilométert követően a tízből kilencen magabiztosnak tűnve indultak egy meghatározott irányba, míg Helder Rodriges (PRT-YAMAHA) egy másikba tartva. Mint később kiderült ő értelmezte helyesen az útirányt. Viszont a helyes döntésnek köszönhető előnye nem tartott ki a mért szakasz végéig, mert 215 km megtételét követően ő is letért a kijelölt útról és ráadásul a benzine is elfogyott. Pedig a szelektív szakasz kezdeténél tankolhattak mindannyian…csak hát a dűnékkel folytatott harcokban „jobban evett a paripa”.

Az eltévedt TOP9 bizony komoly hátránnyal érkezett az első ellenőrző ponthoz (CP1) ahol „Chaleco” Lopez csak 52. (+5’52”), míg Despres 58. (+6’06”) és Coma csak 59. (+6’09”) helyen motorozott! Mint ahogyan azt az időeredmény is mutatja az összetett elsősége megőrzésének érdekében Marc árnyékként követte francia riválisát, hogy az a köztük lévő időkülönbséget ne nagyon tudja faragni. Az élen ekkor Frans Verhoeven (BEL) haladt BMW-jével, aki igen csak csodálkozott azon, hogy Rodriguest megelőzte, hiszen csak a második hullámban rajtolhatott.

CP2-nél már az amerikai Jonah Street (USA-YAMAHA) járt az élen, akit Helder Rodrigues követett (+0’47”), majd pedig Frans Verhoeven (+4’18”). Despres a 10. helyen érkezett, több mint 8 perces hátránnyal (+8’06”), nyomában Pal Andres Ullevalseter (NOR-KTM) +8’09” és Marc Coma a 12. helyen (+8’19”).

A mai szakasz nyertese Jonah Street lett, aki – 2009-es San Rafael szakasz megnyerését követően- élete második szakaszgyőzelmét könyvelhette el. Pedig egy nemrég elhunyt közeli barátja – amerikai csapattársa- miatt már vissza akart vonulni, és erre a versenyre csak felesége unszolására nevezett be. Vélhetően azonban a tavalyi hetedik helyét idén már nem tudja megjavítani, hisz jelenleg a 14. helyen tanyázik. Bár a verseny vége még messze van…

A mai motoros eredmények:


 
Összetett állás 2011.01.11:
 


Nyilatkozatok:

Jonah Street:

„Ez fantasztikus, teljesen félelmetes. A második hullámból indulva az élre kerülni nem egyszerű dolog, de nekem sikerült. Szinte úgy tűnt, hogy a három időpontban rajtoló motorok egybe értek pár dűnét követően. Amikor már csak három motort láttam magam előtt, akkor egyszer én is majdnem elestem, átfordultam a kormányon…de haladtam tovább. Sokan ezért jövünk ide, hogy legalább egy különleges szakaszt megnyerjünk.”



Helder Rodrigues:

„A nap újból jól indult számomra. Igazán jól haladtam az első 215 km-en keresztül, míg aztán egyszer egy pontot tévesztettem és kicsit elkallódtam. Ráadásul a benzinem is elfogyott. Még szerencse, hogy Felipe Prohens adott nekem egy kis benzint. Ez szörnyű.”






Frans Verhoeven:

„Mivel szeretem a motocross-t, ezért kimondottan jól éreztem magam a csoportosított rajtnál. A kezdetektől fogva támadtam. Sok volt a dűne és a köd, majd pedig egyszer csak Ullevalseter mögött találtam magam. Nem igazán értettem, hiszen 5 perccel előttem indult. Azután jól navigálva őt is elhagytam. Tökéletes volt.”





Cyril Despres:

„A rajtot követően nem maradt sokáig együtt a csoport, hiszen 17 km-t követően Helder Rodrigues rossz irányba kanyarodott és vágtatott szembe a második hullámmal. Nem igazán értettem, ráadásul egymás porába tévelyegtünk. Ez a szakasz igazán furcsa volt ma. A végeredmény tekintetében én vállaltam felelősséget, mert elegem van a macska-egér játékból. Meglátjuk ez a stratégia beválik-e. Fiambalánál már többet tudok.”




TOTOS

Korábbi Dakar hírek:

2012-01-15 vasárnap Dakar 2012/ Rodrigues nyert, Coma veszített

Az idei Dakar utolsó előtti napján Coma óriási hátrányt szenvedett, míg Despres másodikként végezve megerősítette az élen a helyét. Több mint 11 perce...

2012-01-14 szombat Dakar 2012/ Az első perui győzelem Despres nevéhez került

A Dakar Peruba való érkezésének Despres örülhetett a legjobban, hiszen az idei negyedik szakaszgyőzelmével bebiztosította magát a táblázat élén 2'22”-...

2012-01-14 szombat Dakar 2012/ Coma nyert és ismét vezet az összetettben

Ezúttal Coma nyert csatát és két nappal a vége előtt neki áll, hogy megnyerje a Despres-vel folytatott háborúját. Jelenleg másfél perccel vezeti a tab...

2012-01-13 péntek Dakar 2012/ Az első perui győzelem Despres nevéhez került

A Dakar Peruba való érkezésének Despres örülhetett a legjobban, hiszen az idei negyedik szakaszgyőzelmével bebiztosította magát a táblázat élén 2'22”-...

Régebbi cikkek

Coma-Despres 5:3 (2011-01-15)

Budapest-Bamako 2010: Buli kifulladásig a célban

A mauritániai és mali terrorfenyegetés miatt Agadirban ért véget a 2010-es Budapest-Bamako-rali.

Budapest-Bamako 14. szakasz: Tafraoute-Agadir

A rajt reggel 7-kor Tafraoute városból indult a végső cél felé Agadírba.

 

A népszerű üdülővároshoz 1300 m-es magasságból egy rendkívül meredek hágón és szerpentinen kellett leereszkedni kalandorainknak.
 


Ráadásul mindezt 130 km-en keresztül, egysávos úton, szalagkorlát nélküli iszonyatosan mély szakadékok mellett haladva. Közben persze még a 12 feladatot is meg kellett oldani, amelyek szokás szerint kis furfanggal lettek kitalálva. Erre talán a legjobb bizonyíték, hogy az első 8 feladat megoldásánál a csapatok szinte a napi szakaszra szánt 5 órás limitidő felét elhasználták, pedig akkor még mindig az indulási városban bolyongtak. Ezért a maradék időben kellett megtenni még legalább 200 km-t, miközben újabb 4 feladat várt rájuk.

Akik nem az eredményre hajtottak, azoknak több idejük maradt gyönyörködni az idei versenyre kiírt egyik legszebb szakasz látképében. Itt aztán fogyott a fényképezőgépek és videokamerák tárhelye rendesen, főleg ha valaki most kapott észbe, hogy eddig keveset forgatott és kattogtatott.

A szerpentines rész után már országúti szakaszok következtek, kis városok, sok emberrel. Míg fel nem bukkant a szemük előtt Agadir városa, amely európai mértékkel is nagyvárosnak minősül.

A szintidő szerint délután kettőre kellett beérniük a versenyzőknek, ami okozott egyeseknek problémát. A probléma oka az többségében az lehetett, hogy az eddigi megszokott városi tempóval számoltak a versenyzők, figyelmen kívül hagyva a rájuk váró - Agadirra jellemző- forgalmi dugót. Így a célkapuhoz érés okozott még egy utolsó izgalmat mindenkinek. A város központjában felállított célkapun fáradtan, de boldogan gurultak át a Marokkót átszelő viadalt teljesítő egységek. Valószínűleg becses emlékként őrzik majd a sikeres teljesítésért kapott emlékplakettet.

Az ünnepélyes eredményhirdetés délután 5 órára volt beharangozva, de az óvások miatt az éjfélre kifüggesztett eredményeket tekintik hivatalosnak.



Senkit ne tévesszen meg a listán szereplő célbaérők száma, hisz ebben azok is benne vannak, akik elhagyva a versenyútvonalat most Bamakóba tartanak. Azonban a korábban szerzett pontjaik alapján láthatóak a listán. Az utóbbiak Villám Géza vezetésével és katonai védelem mellett vélhetően vasárnap (de leginkább hétfőn) érik el céljukat.

Az első helyen a Homokdűne.hu csapata végzett.


 
„Rettentő nehéz, technikás szakaszokat jelöltek ki a szervezők, ráadásul a navigáció is nehéz volt. Viszont gyönyörű tájakon mentünk keresztül. Boldogok és elégedettek vagyunk, teljesítettük, amit elterveztünk” – nyilatkozta László Péter, a csapat egyik tagja.

„Én repülök haza, ugyanis a Filmszemlén bemutatják a kisfilmemet, de a többieknek még nem ért véget a kaland. Egészen Dél-Afrikáig, Fokvárosba mennek.”
Második helyen a We solve it BBT2 csapata végzett, míg a harmadik helyen a Green Network csapata futott be, akik éppen a mai nap előzték meg a Snickers csapatát.

„Hosszú és fárasztó kéthetes út volt, de örülünk az eredményünknek, hiszen az utolsó napnak még a negyedik helyről vágtunk neki” – mondta a pilóta, Szebényi Péter. „A kocsink remekül bírta a megerőltető szakaszokat, s szerencsére mi is együtt vagyunk. Felejthetetlen két hét volt, s úgy gondolom, nincs okunk a panaszra az eredményünk miatt.”

A Snickers Team végül a negyedeik pozíciót szerezte meg.



 „Sajnos, az utolsó napot elrontottuk” – árulta el Lukács Tóth Kálmán. „Kihagytunk pontot, hibáztunk is, de nem csak ezért vagyunk csalódottak. A szervezők nem minden esetben egyformán értelmezték a szabályokat, így az óvások utáni jóváírások miatt sok minden megváltozott az utolsó napokban.”



Egyetlen versenyben maradt motorosunk Hodola Richard, aki ezáltal a motoros kategória győztesének tekinthető, az összetett 45. helyén végzett.

A kéthetes kalandot követte a PARTY kifulladásig!

Innentől a résztvevők fakultatív programokba kezdenek…
Ezúton is gratulálunk mindenkinek!

TOTOS

Korábbi Bamako hírek:

2010-01-29 péntek Budapest-Bamako 2010: Marokkó új arca

Még mindig az óceán partján haladt a mezőny, de most eső is áztatta a kalandorokat. Kisebb technikai gondokkal megúszták a 12 szakaszt a versenyben ma...

2010-01-29 péntek Budapest-Bamako 2010: Hóesésben, keskeny szerpentinen át

A 13. szakasz még a babonásoknak sem okozott gondot. Trükkös, látványos helyeken kellett haladniuk a kalandoroknak, amelyhez teljesíthető szintidőt ad...

2010-01-28 csütörtök Budapest-Bamako 2010: Gyönyörű nap

A sok gyötrelem után most egy könnyűnek mondott szakaszt teljesített a mezőny. Szinte mindenki szintidőn belül ért célba és áradoztak a gyönyörű táj l...

2010-01-27 szerda Budapest-Bamako 2010: Az óceánparton haladva

A mezőnyből kivált már 17 csapat, akik Bamako felé vették az irányt, a többiekre pedig egy enyhébbnek mondható hat órás szakasz várt.Budapest-Bamako 1...

Régebbi cikkek

Welcome to Bamako (2009-01-31)

Kiemelt akciós termékeink