Motorsport

Talma Stefano nélkül folytatja Antonio Banderas csapatánál

Talma Stefano nélkül folytatja Antonio Banderas csapatánál
Gábor és Stefano útjai – tíz együtt töltött évet követően- külön váltak és csak az utolsó pillanatban derült ki, hogy 2011-ben a Team Jack & Jones by Antonio Banderas Racing versenyzőjeként folytatja harcát a Moto 2 világában.

Talmácsi Gábor a 2010-es évadban az összetettbeli hatodik helyet szerezte meg a Moto 2 világbajnoki versenysorozatában, ami akár nevezhető lenne jónak is –figyelembe véve, hogy ebben a géposztályban 40-en tülekednek a rajtnál, valamint most debütált ez a kategória - de véleménye szerint az idei csapata nem teljes mértékben támogatta a sikerek elérésében. Míg ő sokat panaszkodott a motor tapadására és futóművére, addig csapattársa (Andrea Iannone) többször is tudott vele bánni, sőt az összetett harmadik helyet is meg tudta szerezni. Bár Talma szerint a csapattársa valóban jó formában volt idén, azonban a kettejük mérnökei között is volt különbség arról nem is beszélve, hogy nem kommunikáltak egymással a beállításokat illetően. A Speed Up csapat emiatt két részre oszlott, ahol csak az FTR váz volt közös.

Talmának a megszerzett 109 pont mellett egy pole pozíció és egy harmadik hely az idei mérlege!

A következő évben többre vágyik. Ennek érdekében pedig első lépésként megvált menedzserétől –Stefano Favarotól- akivel sikerült az elmúlt 10 évben világbajnoki címhez és két –összetettbeli- bronzéremhez jutnia. Elhatározását az idei év utolsó versenyét követően hozta menedzsere tudomására - még a valenciai pályánál-, amikor a Bimota váz próbájára kapott lehetőséget. Elvileg ezen a hétfői napon lett volna esélye a Suter vázat is kipróbálni, amit azonban rajtuk kívül álló okok miatt kénytelenek voltak elhalasztani. Itthon persze –a szakmai és rajongói körben- az aggodalommal teli várakozásé volt a főszerep, hiszen a nevezési határidő azon a héten, pénteken járt le. Az új csapat megnevezése helyett azonban a Talma-Stefano páros szakításáról kaptunk csak hírt.

A döntés persze sokkolta a közvéleményt, hisz hirtelennek tűnt. Annál is inkább, mert az elmúlt időszakban kettejük kapcsolatát többször jellemezte a szétválaszthatatlannak tűnő barátság, amelynek mindkét fél – több médiában is- hangot adott. A döntését Gábor azzal indokolta, hogy idő közben felnőtté vált és mostantól szeretne mindent önmaga irányítani. Az utolsó két év küzdelmei alatt folyamatosan ért benne a gondolat, hogy meghozza ezt a döntést, amellyel ugyan nagyobb munkát vállal magára, de úgy érzi ez a jövő. A munkakapcsolatukat már szerződés sem tartotta össze, ezért közös döntés alapján egyeztek a szakításba.
Az alábbi videó még akkor készült, amikor Gábor szerződése nem volt aláírva, de az már kiderült, hogy szakít Stefano-val:






Ezt követően már menedzsere nélkül ment vasárnap Barcelónába tárgyalni a leendő csapatával. Sőt a végső döntéshez még másnap átutazott Valenciába, hogy a Suter vázat is kipróbálhassa.  A jövő évi szereplése ekkor már eldöntötté vált, legalább is a csapat kiválasztása terén.

Stefano Favaro szomorúan konstatálta Talma döntését, de - mint a 10 közös év alatt midig- most is maga elé helyezte Gábor érdekeit. Elmondása szerint a 2011-es világbajnoki szezonra - előkészületben lévő- „előszerződést” hagyott hátra Talmának, amiben már csak finomításokra volt szükség. A finomítások egyike, hogy a következő évben lehetősége legyen „volt versenyzőjének” közvetlen a pályáknál aludnia a versenyhétvégéken, elkerülve az odautazás izgalmait és fáradalmait. Mindezt persze nem lakóautóban, hanem szállodai szobában.  Valamint –ami még ettől is fontosabb- 15 alkalmas tesztelési lehetőséget biztosítsanak a 2011-es versenysorozatot megelőzően a csapatnál, hogy kellő –és egyben nélkülözhetetlen- tapasztalatot szerezzenek az új motor tekintetében.  

Stefano a ROXY RÁDIÓ stúdiójában beszélt a szakításról (három részben):









Az előszerződés a Team Jack & Jones by Antonio Banderas Racing részéről érkezett Gáborhoz, amelyet később –csak a Valenciában, 2010.11.15-én- véglegesítettek.



Ez a csapat ebben az évben debütált a híres spanyol színész jóvoltából, aki régi vágyát teljesítette ezzel. Idén két versenyzője közül – Joan Olive (SPA) eredménytelensége mellett- csak Kenny Noyes (USA) tudott pontokat szerezni. Az Amerikában született –most Spanyol országban élő- ifjú tehetség jól kezdte az idényt,de végül összességében mindössze két hetedik hellyel valamint egy pole pozícióval örvendeztette meg csapatát. Bár élete második nagydíj futamán - Jerezben- egy darabig vezette a versenyt és a harmadik fordulóban, Le Mansban pedig a pole pozícióból indulhatott, a csapat által használt Promoharris váz később – mugelloi versenyt követően érezhetően- komoly hátrányt jelentett. Ezért a csapat 2011-re a Suter váz mellett döntött.




Kenny Noyes:
„Úgy gondolom, hogy a Suter egy igazán kiegyensúlyozott motor, sok srácot látok, akiknek teljesen más a motorozási stílusa, és mindegyiknek fekszik a váz. Reméltem, hogy az idén egyenlők lesznek az esélyeink, de Mugellotól kezdve észrevettük, hogy van némi hátrányunk. Szóval jövőre nagyon keményen fogunk dolgozni, úgyhogy remélhetőleg egy szinten leszünk a többiekkel és remélhetőleg az elejével!”



A Jack & Jones alakulat két versenyzőt indít a 2011-es szezonban, Talmácsi Gábor és az amerikai származású Kenny Noyes erősíti a csapatot a legjobb eredmény eléréséhez. Számos vázgyártó cég közül a csapat a Suter-t választotta a következő szezonra versenyzőinek, akiknek a legjobb gyári (Suter) csomagot vásárolták.

Dani Devahive:


"Nagyon örülök, hogy megállapodtunk Gáborral a következő szezonra. Az ő munkája igencsak fontos részét képezi cégünk 2011-es sportstratégiájának. Két versenyzővel készülünk az eljövendő megmérettetésre: Kenny Noyes-szal - aki négyütemű motorok tekintetében hatalmas tapasztalattal rendelkezik- és Talmácsi Gáborral, aki több címmel és győzelemmel bizonyította tehetségét eddigi GP-karrierje alatt. Egy arany 2007-ben, két bronz 2005-ben és 2008-ban, és akkor a kilenc futamgyőzelemről még nem is beszéltünk... Teljesen magabiztos vagyok abban, hogy ezzel a két sráccal, jó eséllyel megyünk harcba a 2011-es díjért! A 2010-es legelső Moto2 tapasztalatai után 100%-kal azon vagyunk, hogy logisztikai és személyzeti fejlesztésekkel is a kitűzött sport-célokra koncentráljunk. Ráadásul a Suterrel is rendkívüli megegyezést kötöttünk. November 15-én pedig Gábor és Kenny is a motorban rejlő remek lehetőségekről nyilatkozott nekünk az első teszt után. Ez mindenképp motiváló az egész csapat számára!”




Talmácsi Gábor:

"Nagy megtiszteltetés számomra a csapat felkérése és örülök, hogy a Jack & Jones alakulatnál folytathatom pályafutásom, melynek egyik tulajdonosa a neves színész, Antonio Banderas. Véleményem szerint a Suter egyik legjobb választás a következő szezonra nézve, mert technikailag egyik legfelkészültebb gyár és további fejlesztések is  várhatók. Az ellenfelek is kemény munkában lesznek a télen ezért az  ideihez hasonlóan szoros versenyekre kell készülni. Első találkozásom a motorral és a csapattal nagyon pozitív volt, már most  beszéltünk a téli felkészülésről, ahol szeretném a legjobb formámat  elérni a 2011-es évre. A csapat lehetőséget biztosít Barcelonában a mentális és fizikai felkészülésre, ami nagyon fontos számomra. A  következő hetekben szeretnék pihenni és újult erővel megkezdeni a felkészülést."


Várhatóan a januári csapatbemutató alkalmával lesz lehetősége Tamának találkoznia Antonio Banderas-szal, amikor is megismerhetjük az új dizájnt. Ettől jobban pedig már csak a jövő évi első futamot várjuk…

TOTOS


   







Korábbi Motorsport hírek:

2018-04-05 csütörtök A közút nem versenypálya!

Ezzel a videóval szeretnénk megmutatni nektek,mennyire fontos a jó védőfelszerelés és a biztonságos vezetés!

2018-03-29 csütörtök Segura Hank

Ez a video bemutatja Nektek a Segura Hank bőrdzsekijét!Érdemes megnézni,mert így teljes egészében láthatod!

2018-03-29 csütörtök S100 Lánctisztító

Nézzétek meg ezt a videót,amelyen bemutatják,hogyan is kell használni az S100 Lánctisztító termékét!

Régebbi cikkek

Devils Börze (2010-11-11)

Dakar 2012/ Despres lett a végső győztes!

Cyril Despres-nek elég volt egy biztonsági motorozás is, hiszen riválisa motorcsere miatt majd egy órás hátránnyal indulhatott a végső harcba a 29 km-es mai szelektíven.

Véghajrá Pisco és Lima között



Az idei Dakar utolsó szakasza bár 254 kilométer teljesítését jelentette, mindössze 29 km-es szelektív részből állt, ami megkönnyítette a végső célállomás, Lima elérését. A perui főváros központjában felállított nagyszínpad várta a hősöket, akiknek a fejében csak annak elérése volt fontos, hisz a táv enyhének tűnt és rövidnek. Azonban mégis volt tétje a mai napnak, el kellett dönteni a végső besorolásokat. A címvédő Marc Coma eddig az elsőségért küzdött egészen a 13. szakaszig, amikor is a váltóhiba végleg el nem döntötte a Cyril Despres-vel folytatott magánháborúját.



A KTM csak négyes és ötös fokozattal rendelkezett, amivel nehéz volt a tavalyi győztesnek dűnéket mászni. Bár beért a célba a katalán, de az összegyűjtött időkülönbségen kívül egy motorcsere is hozzáadódott a végső elszámoláshoz. A verseny során egyszer már cserélt blokkot Coma, így a második csere már 45 perces pluszt jelentett számára. Összesen a két motorblokk csere pedig 1 órás hátrányt okozott az összetett tabellán számára! Így az utolsó napon már nem az elsőségért kellett küzdenie, hanem azért, hogy legalább a második helyet megtartsa Rodrigues-szel szemben.
 
Az utolsó etap - a várakozásoknak megfelelően- meglepetés nélkül zajlott, hiszen az élen álló franciának elég volt egy biztonsági motorozás, a biztos célba érés reményében. Ennek megfelelően csak a 10. legjobb idővel végzett az utolsó szakaszon, 2'43”-el Coma mögött. Azonban nem a katalán volt a leggyorsabb, hanem Pal Anders Ullevalseter.



A norvégok büszkesége a maga 44 évével és a háta mögötti 9 Dakarral az egyik legtapasztaltabb versenyzőnek számít a mezőnyben. Eddig azonban csak egyszer sikerült szakaszt nyernie még 2010-ben, amikor az összetettben a második helyen végzett. Most a 10. Dakarjának utolsó napján sikerült egy újabb szakaszgyőzelmet besöpörnie, azonban a végső elszámolásnál meg kellett elégednie a 6. hellyel (csakúgy, mint 2006-ban, 2009-ben és 2011-ben, amikor mindig hatodik lett).



A harmadik leggyorsabb ezen a szakaszon a szlovák Stefan Svitko volt, akinek ez a harmadik Dakarja és máris a TOP5-ben tudott végezni (tavaly kiesett, 2010-ben pedig 18 volt)

Az idei utolsó szakasz végeredménye:



Gyötrelmes két hetet tudhattak maguk mögött a kétkerekűek, ahol kétség kívül a Coma-Despres háború dominált. Viszont tartogatott meglepetést is bőven az idei Dakar forgatókönyv, amit még legalább egy évig emlegetni fogunk.

Az összetett végeredmény:



Mint ahogyan a tabellán is látható „Mani” azaz Gyenes Emanuel 17. lett ezen a Dakaron, ami az eddigi legjobb eredménye (tavaly 18., 2009-ben kiesett, 2007-ben pedig 48. volt). A 27 éves szatmári fiú eredménye így is irigylésre méltó. Gratulálunk hozzá!

Nem maradt más hátra, mint az ünneplés.



Tehát a motorosok mehettek elsőként a Lima központjában felállított óriás pódiumhoz, hogy a történelminek tekinthető szertartáson elfoglalják a dobogón helyeiket.



A mai napon Cyril Despres a terepmotorozás királyává vált, hisz mostani – immár negyedik- Dakar győzelmével ezt bizonyította be a világnak. Másodikként – a címvédő- Marc Coma végzett, míg harmadikként – megismételve a tavalyi eredményét- Helder Rodrigues vehette át a Dakar szobrocskát.

A teljes távot, 8.300 km megtételét követően 97 motoros ért célba a 178-ból! Összegzésként elmondható, hogy fordulatos két héten vannak túl a résztvevők és mindenki tanult belőle. A szervezők a legnagyobb hangsúlyt mindig a versenyzők biztonságára helyezik, ennek ellenére halálos balesettel indult a verseny. Hogy ez elkerülhető lett volna-e, arról még sokat fognak beszélni. De arról is sokat fognak beszélni, hogy mi lett volna ha nem törlik a hatodik szakaszt, vagy ha nem került volna be az útvonalak közé egy újabb ország: Peru. Sőt a „mi lett volna ha...” jellegű eszmefuttatások és összeesküvés elméletek tömkelege fog még lázban tartani jó pár Dakar rajongót...ha más nem, akkor a következő megmérettetésig.

Aki erre a versenyre eljön, az egy dologra biztosan számíthat: itt bármi megtörténhet, hiszen ez a DAKAR!

Ami viszont biztos:
Sokan visszatérnek majd jövőre is, hogy újabb élménnyel gazdagodjanak, miközben minket – sportbarátokat- is megörvendeztetnek ezzel.
 
TOTOS

Korábbi Dakar hírek:

2012-01-15 vasárnap Dakar 2012/ Rodrigues nyert, Coma veszített

Az idei Dakar utolsó előtti napján Coma óriási hátrányt szenvedett, míg Despres másodikként végezve megerősítette az élen a helyét. Több mint 11 perce...

2012-01-14 szombat Dakar 2012/ Az első perui győzelem Despres nevéhez került

A Dakar Peruba való érkezésének Despres örülhetett a legjobban, hiszen az idei negyedik szakaszgyőzelmével bebiztosította magát a táblázat élén 2'22”-...

2012-01-14 szombat Dakar 2012/ Coma nyert és ismét vezet az összetettben

Ezúttal Coma nyert csatát és két nappal a vége előtt neki áll, hogy megnyerje a Despres-vel folytatott háborúját. Jelenleg másfél perccel vezeti a tab...

2012-01-13 péntek Dakar 2012/ Az első perui győzelem Despres nevéhez került

A Dakar Peruba való érkezésének Despres örülhetett a legjobban, hiszen az idei negyedik szakaszgyőzelmével bebiztosította magát a táblázat élén 2'22”-...

Régebbi cikkek

Coma-Despres 5:3 (2011-01-15)

Budapest-Bamako 2010: Buli kifulladásig a célban

A mauritániai és mali terrorfenyegetés miatt Agadirban ért véget a 2010-es Budapest-Bamako-rali.

Budapest-Bamako 14. szakasz: Tafraoute-Agadir

A rajt reggel 7-kor Tafraoute városból indult a végső cél felé Agadírba.

 

A népszerű üdülővároshoz 1300 m-es magasságból egy rendkívül meredek hágón és szerpentinen kellett leereszkedni kalandorainknak.
 


Ráadásul mindezt 130 km-en keresztül, egysávos úton, szalagkorlát nélküli iszonyatosan mély szakadékok mellett haladva. Közben persze még a 12 feladatot is meg kellett oldani, amelyek szokás szerint kis furfanggal lettek kitalálva. Erre talán a legjobb bizonyíték, hogy az első 8 feladat megoldásánál a csapatok szinte a napi szakaszra szánt 5 órás limitidő felét elhasználták, pedig akkor még mindig az indulási városban bolyongtak. Ezért a maradék időben kellett megtenni még legalább 200 km-t, miközben újabb 4 feladat várt rájuk.

Akik nem az eredményre hajtottak, azoknak több idejük maradt gyönyörködni az idei versenyre kiírt egyik legszebb szakasz látképében. Itt aztán fogyott a fényképezőgépek és videokamerák tárhelye rendesen, főleg ha valaki most kapott észbe, hogy eddig keveset forgatott és kattogtatott.

A szerpentines rész után már országúti szakaszok következtek, kis városok, sok emberrel. Míg fel nem bukkant a szemük előtt Agadir városa, amely európai mértékkel is nagyvárosnak minősül.

A szintidő szerint délután kettőre kellett beérniük a versenyzőknek, ami okozott egyeseknek problémát. A probléma oka az többségében az lehetett, hogy az eddigi megszokott városi tempóval számoltak a versenyzők, figyelmen kívül hagyva a rájuk váró - Agadirra jellemző- forgalmi dugót. Így a célkapuhoz érés okozott még egy utolsó izgalmat mindenkinek. A város központjában felállított célkapun fáradtan, de boldogan gurultak át a Marokkót átszelő viadalt teljesítő egységek. Valószínűleg becses emlékként őrzik majd a sikeres teljesítésért kapott emlékplakettet.

Az ünnepélyes eredményhirdetés délután 5 órára volt beharangozva, de az óvások miatt az éjfélre kifüggesztett eredményeket tekintik hivatalosnak.



Senkit ne tévesszen meg a listán szereplő célbaérők száma, hisz ebben azok is benne vannak, akik elhagyva a versenyútvonalat most Bamakóba tartanak. Azonban a korábban szerzett pontjaik alapján láthatóak a listán. Az utóbbiak Villám Géza vezetésével és katonai védelem mellett vélhetően vasárnap (de leginkább hétfőn) érik el céljukat.

Az első helyen a Homokdűne.hu csapata végzett.


 
„Rettentő nehéz, technikás szakaszokat jelöltek ki a szervezők, ráadásul a navigáció is nehéz volt. Viszont gyönyörű tájakon mentünk keresztül. Boldogok és elégedettek vagyunk, teljesítettük, amit elterveztünk” – nyilatkozta László Péter, a csapat egyik tagja.

„Én repülök haza, ugyanis a Filmszemlén bemutatják a kisfilmemet, de a többieknek még nem ért véget a kaland. Egészen Dél-Afrikáig, Fokvárosba mennek.”
Második helyen a We solve it BBT2 csapata végzett, míg a harmadik helyen a Green Network csapata futott be, akik éppen a mai nap előzték meg a Snickers csapatát.

„Hosszú és fárasztó kéthetes út volt, de örülünk az eredményünknek, hiszen az utolsó napnak még a negyedik helyről vágtunk neki” – mondta a pilóta, Szebényi Péter. „A kocsink remekül bírta a megerőltető szakaszokat, s szerencsére mi is együtt vagyunk. Felejthetetlen két hét volt, s úgy gondolom, nincs okunk a panaszra az eredményünk miatt.”

A Snickers Team végül a negyedeik pozíciót szerezte meg.



 „Sajnos, az utolsó napot elrontottuk” – árulta el Lukács Tóth Kálmán. „Kihagytunk pontot, hibáztunk is, de nem csak ezért vagyunk csalódottak. A szervezők nem minden esetben egyformán értelmezték a szabályokat, így az óvások utáni jóváírások miatt sok minden megváltozott az utolsó napokban.”



Egyetlen versenyben maradt motorosunk Hodola Richard, aki ezáltal a motoros kategória győztesének tekinthető, az összetett 45. helyén végzett.

A kéthetes kalandot követte a PARTY kifulladásig!

Innentől a résztvevők fakultatív programokba kezdenek…
Ezúton is gratulálunk mindenkinek!

TOTOS

Korábbi Bamako hírek:

2010-01-29 péntek Budapest-Bamako 2010: Marokkó új arca

Még mindig az óceán partján haladt a mezőny, de most eső is áztatta a kalandorokat. Kisebb technikai gondokkal megúszták a 12 szakaszt a versenyben ma...

2010-01-29 péntek Budapest-Bamako 2010: Hóesésben, keskeny szerpentinen át

A 13. szakasz még a babonásoknak sem okozott gondot. Trükkös, látványos helyeken kellett haladniuk a kalandoroknak, amelyhez teljesíthető szintidőt ad...

2010-01-28 csütörtök Budapest-Bamako 2010: Gyönyörű nap

A sok gyötrelem után most egy könnyűnek mondott szakaszt teljesített a mezőny. Szinte mindenki szintidőn belül ért célba és áradoztak a gyönyörű táj l...

2010-01-27 szerda Budapest-Bamako 2010: Az óceánparton haladva

A mezőnyből kivált már 17 csapat, akik Bamako felé vették az irányt, a többiekre pedig egy enyhébbnek mondható hat órás szakasz várt.Budapest-Bamako 1...

Régebbi cikkek

Welcome to Bamako (2009-01-31)

Kiemelt akciós termékeink