Motorsport

Talma felfelé bukott

Miközben viharos körülmények között bontott szerződést eddigi csapatával Talmácsi Gábor, szinte az egész ország a további sorsáért aggódott és menedzserét okolta a történtekért. Most azonban kiderült, hogy felesleges volt izgulni az egykori MotoGP125-ös magyar világbajnokért, mert a versenysorozat prémium kategóriájában folytatja tovább pályafutását.

Az idei évben mindössze három versenyen (Losail, Motegi, Jerez) vett részt a Balatonring Team színeiben Gábor a MotoGP250-es géposztályában, mielőtt felbontotta volna az eddigi szerződését. Állítása szerint azért volt kénytelen elhagyni csapatát, mert azok nem biztosították számára a márciusban beígért második versenymotort, valamint a kommunikációs és média jogok magyarországi képviseletét is egyoldalúan átvették az eredetileg megjelölt Faster Management felügyeletéből. Az említett cégben maga a versenyző is 50%-ban érdekelt, ezért talán érthető a ragaszkodása a joggyakorláshoz. A felreppent hírek szerint a csapat nem igazán szeretett volna tovább dolgozni Talmácsi menedzserével sem, akihez viszont Gábor ragaszkodott és nem csak munkatársi, hanem baráti viszonyáról is biztosította őt. Kettejük összefonódásán még a kialakult hazai közhangulat sem tudott változtatni, hiszen annak ellenére, hogy mindenki az említett menedzser (Stefano Favaro) fejét akarta a meglévő szerződés megtartása érdekében, Talma kitartott mellette és hitt - a hosszú együttöltött években is bizonyított- szakértelmében.
 


Stefano Favaro: „Nagyon jól esett, hogy Gábor kitartott mellettem. Pedig Jorge Martinez a végleges szerződésbontást megelőzően egy olyan ajánlatot adott neki, amely mind időtartamában, mind pedig anyagi vonatkozásában szinte visszautasíthatatlannak számított, ha nélkülem folytatná. Ő azonban engem választott.”

A kölcsönös bizalmuk most kifizetődni látszik, hiszen a minap bejelentésre került, hogy sikerült leszerződnie Talmácsi Gábornak a SCOT RACING TEAM királykategóriában szereplő csapatához. Ez konkrétan azt jelenti, hogy a 28 éves hazai versenyzőnknek újabb álma teljesülhetett a szerződés megkötésével, hiszen a MotoGP125-ben eltöltött éveket követően – negyedliteres géposztályt három verseny erejéig érintve- most a legfelső kategóriában versenyezhet és a motorsport legjobbjaival mérheti össze tudását. Az év közbeni csapat- és kategóriaváltásra a világbajnoki sorozatban nem igen volt példa, de a magyar fiúnak most még ez is sikerült. Azonban ehhez kellett az előző csapat vezetőjének Jorge „Aspar” Martinez úrnak is az engedélye, valamint a befogadó csapathoz a közepestől nagyobb nagyságrenddel bíró pénzösszeg befizetése is. Az anyagi segítség egy jelentős részét a magyar MOL nyújtotta, akik több százezer euróval támogatták meg Talma szereplését. A kettejük között létrejött szerződésben a MOL teljesítményorientált kifizetést vállalt annak érdekében, hogy a támogatott versenyző minél jobban szerepelve képviselje.


 
Hernádi Zsolt a MOL elnök-vezérigazgatója: „ A tehetség a profizmus és a népszerűség egy ritka ötvözetével van dogunk Talma esetében, aki ráadásul betartja a szerződésben foglaltakat. Profi szerződést kötöttünk egy profival, ahol a teljesítmény, a teljesíthetőség és a szerződés kereskedelmi értéke teljesen összhangban van. Ha Talma jól teljesít, akkor nagyon jól jár…és természetesen mi is! Rengeteg tehetséges versenyzővel találkoztunk már, azonban a tehetség önmagában nem mindig elég, ha az adott sportoló nem  tud élni vele. Talma azt üzente nekünk  eddigi pályafutásával, hogy ha a profizmus és a tehetség együtt van, akkor igenis le lehet győzni az irigységet, kishitűséget. A  MOL életében is sok ilyen győzelem van.  Gábor ennek az országnak, ennek a régiónak erőt és valami olyasmit adott, amire mindannyiunknak nagy szüksége van, az pedig a siker.  Amit eddig mutatott,  bizonyítja  profizmusát, remélem továbbra is  büszkék tudunk lenni Talmácsi Gáborra és arra, amit még mutatni fog. Mi segítjük őt ebben.”

Az VSCOT csapatnál örömmel fogadták Talmát és az általa hozott új szponzort is. Ebben a csapatban már 2006-ban szerepelt Gábor, ezért is volt lehetséges a gyors befogadása az eddig egyszemélyesként szereplő alakulatnál.

Cirano Mularoni a Scot Racing Team tulajdonosa: „Sajnos 2006-os szezont követően az aláírt megállapodásaink nem tették lehetővé, hogy szerződést hosszabbítsunk Gáborral, de nagyon örülök, hogy most ismét együtt dolgozhatunk.”

Egyetlen versenyzőjük a japán Yuki Takahashi, aki az idei évben indulhatott először ebben a kategóriában a csapat által biztosított 800-as HONDA nyergében. Az istálló második motorjára Talma már Barcelónában felülhetett, sőt versenyezhetett is.
 


Talmácsi Gábor: „Bevallom őszintén először nem mertem teljes gázt húzni, nehogy leesek a motorról, majd néhány ismerkedő kör megtétele után egyre jobban éreztem a motort. Óriási dolog, hogy a GP kategóriában versenyezhetek. Tudom, sokat kell még tanulnom és tapasztalnom, de készen állok a feladatra, hatalmas bennem a motiváció. Minden erőmmel azon leszek, hogy rászolgáljak a MOL, a csapatom és a szurkolóim bizalmára.”

A kialakult helyzetnek köszönhetően, tesztelés nélkül cseppent versenyzőnk a MotoGP kategóriába, ráadásul számára teljesen ismeretlen motorral kell bizonyítania. Ezek figyelembe vételével nem is az idei év élvonalbeli eredményével foglalkozik első sorban, hanem a 2010-es évet szeretné megalapozni. Az eddig teljesített körök alapján az idén jóformán csak a versenyek alkalmával lesz módja pontosabban megismerni a Hondát, azért csak a folyamatos fejlődést tűzte ki célul önmagának.



Talán a történet egyetlen szépséghibája, hogy most ismét egyetlen motor áll rendelkezésére Talmának…

TOTOS

Korábbi Motorsport hírek:

2018-04-05 csütörtök A közút nem versenypálya!

Ezzel a videóval szeretnénk megmutatni nektek,mennyire fontos a jó védőfelszerelés és a biztonságos vezetés!

2018-03-29 csütörtök Segura Hank

Ez a video bemutatja Nektek a Segura Hank bőrdzsekijét!Érdemes megnézni,mert így teljes egészében láthatod!

2018-03-29 csütörtök S100 Lánctisztító

Nézzétek meg ezt a videót,amelyen bemutatják,hogyan is kell használni az S100 Lánctisztító termékét!

Régebbi cikkek

Devils Börze (2010-11-11)

Dakar 2012/ Despres lett a végső győztes!

Cyril Despres-nek elég volt egy biztonsági motorozás is, hiszen riválisa motorcsere miatt majd egy órás hátránnyal indulhatott a végső harcba a 29 km-es mai szelektíven.

Véghajrá Pisco és Lima között



Az idei Dakar utolsó szakasza bár 254 kilométer teljesítését jelentette, mindössze 29 km-es szelektív részből állt, ami megkönnyítette a végső célállomás, Lima elérését. A perui főváros központjában felállított nagyszínpad várta a hősöket, akiknek a fejében csak annak elérése volt fontos, hisz a táv enyhének tűnt és rövidnek. Azonban mégis volt tétje a mai napnak, el kellett dönteni a végső besorolásokat. A címvédő Marc Coma eddig az elsőségért küzdött egészen a 13. szakaszig, amikor is a váltóhiba végleg el nem döntötte a Cyril Despres-vel folytatott magánháborúját.



A KTM csak négyes és ötös fokozattal rendelkezett, amivel nehéz volt a tavalyi győztesnek dűnéket mászni. Bár beért a célba a katalán, de az összegyűjtött időkülönbségen kívül egy motorcsere is hozzáadódott a végső elszámoláshoz. A verseny során egyszer már cserélt blokkot Coma, így a második csere már 45 perces pluszt jelentett számára. Összesen a két motorblokk csere pedig 1 órás hátrányt okozott az összetett tabellán számára! Így az utolsó napon már nem az elsőségért kellett küzdenie, hanem azért, hogy legalább a második helyet megtartsa Rodrigues-szel szemben.
 
Az utolsó etap - a várakozásoknak megfelelően- meglepetés nélkül zajlott, hiszen az élen álló franciának elég volt egy biztonsági motorozás, a biztos célba érés reményében. Ennek megfelelően csak a 10. legjobb idővel végzett az utolsó szakaszon, 2'43”-el Coma mögött. Azonban nem a katalán volt a leggyorsabb, hanem Pal Anders Ullevalseter.



A norvégok büszkesége a maga 44 évével és a háta mögötti 9 Dakarral az egyik legtapasztaltabb versenyzőnek számít a mezőnyben. Eddig azonban csak egyszer sikerült szakaszt nyernie még 2010-ben, amikor az összetettben a második helyen végzett. Most a 10. Dakarjának utolsó napján sikerült egy újabb szakaszgyőzelmet besöpörnie, azonban a végső elszámolásnál meg kellett elégednie a 6. hellyel (csakúgy, mint 2006-ban, 2009-ben és 2011-ben, amikor mindig hatodik lett).



A harmadik leggyorsabb ezen a szakaszon a szlovák Stefan Svitko volt, akinek ez a harmadik Dakarja és máris a TOP5-ben tudott végezni (tavaly kiesett, 2010-ben pedig 18 volt)

Az idei utolsó szakasz végeredménye:



Gyötrelmes két hetet tudhattak maguk mögött a kétkerekűek, ahol kétség kívül a Coma-Despres háború dominált. Viszont tartogatott meglepetést is bőven az idei Dakar forgatókönyv, amit még legalább egy évig emlegetni fogunk.

Az összetett végeredmény:



Mint ahogyan a tabellán is látható „Mani” azaz Gyenes Emanuel 17. lett ezen a Dakaron, ami az eddigi legjobb eredménye (tavaly 18., 2009-ben kiesett, 2007-ben pedig 48. volt). A 27 éves szatmári fiú eredménye így is irigylésre méltó. Gratulálunk hozzá!

Nem maradt más hátra, mint az ünneplés.



Tehát a motorosok mehettek elsőként a Lima központjában felállított óriás pódiumhoz, hogy a történelminek tekinthető szertartáson elfoglalják a dobogón helyeiket.



A mai napon Cyril Despres a terepmotorozás királyává vált, hisz mostani – immár negyedik- Dakar győzelmével ezt bizonyította be a világnak. Másodikként – a címvédő- Marc Coma végzett, míg harmadikként – megismételve a tavalyi eredményét- Helder Rodrigues vehette át a Dakar szobrocskát.

A teljes távot, 8.300 km megtételét követően 97 motoros ért célba a 178-ból! Összegzésként elmondható, hogy fordulatos két héten vannak túl a résztvevők és mindenki tanult belőle. A szervezők a legnagyobb hangsúlyt mindig a versenyzők biztonságára helyezik, ennek ellenére halálos balesettel indult a verseny. Hogy ez elkerülhető lett volna-e, arról még sokat fognak beszélni. De arról is sokat fognak beszélni, hogy mi lett volna ha nem törlik a hatodik szakaszt, vagy ha nem került volna be az útvonalak közé egy újabb ország: Peru. Sőt a „mi lett volna ha...” jellegű eszmefuttatások és összeesküvés elméletek tömkelege fog még lázban tartani jó pár Dakar rajongót...ha más nem, akkor a következő megmérettetésig.

Aki erre a versenyre eljön, az egy dologra biztosan számíthat: itt bármi megtörténhet, hiszen ez a DAKAR!

Ami viszont biztos:
Sokan visszatérnek majd jövőre is, hogy újabb élménnyel gazdagodjanak, miközben minket – sportbarátokat- is megörvendeztetnek ezzel.
 
TOTOS

Korábbi Dakar hírek:

2012-01-15 vasárnap Dakar 2012/ Rodrigues nyert, Coma veszített

Az idei Dakar utolsó előtti napján Coma óriási hátrányt szenvedett, míg Despres másodikként végezve megerősítette az élen a helyét. Több mint 11 perce...

2012-01-14 szombat Dakar 2012/ Az első perui győzelem Despres nevéhez került

A Dakar Peruba való érkezésének Despres örülhetett a legjobban, hiszen az idei negyedik szakaszgyőzelmével bebiztosította magát a táblázat élén 2'22”-...

2012-01-14 szombat Dakar 2012/ Coma nyert és ismét vezet az összetettben

Ezúttal Coma nyert csatát és két nappal a vége előtt neki áll, hogy megnyerje a Despres-vel folytatott háborúját. Jelenleg másfél perccel vezeti a tab...

2012-01-13 péntek Dakar 2012/ Az első perui győzelem Despres nevéhez került

A Dakar Peruba való érkezésének Despres örülhetett a legjobban, hiszen az idei negyedik szakaszgyőzelmével bebiztosította magát a táblázat élén 2'22”-...

Régebbi cikkek

Coma-Despres 5:3 (2011-01-15)

Budapest-Bamako 2010: Buli kifulladásig a célban

A mauritániai és mali terrorfenyegetés miatt Agadirban ért véget a 2010-es Budapest-Bamako-rali.

Budapest-Bamako 14. szakasz: Tafraoute-Agadir

A rajt reggel 7-kor Tafraoute városból indult a végső cél felé Agadírba.

 

A népszerű üdülővároshoz 1300 m-es magasságból egy rendkívül meredek hágón és szerpentinen kellett leereszkedni kalandorainknak.
 


Ráadásul mindezt 130 km-en keresztül, egysávos úton, szalagkorlát nélküli iszonyatosan mély szakadékok mellett haladva. Közben persze még a 12 feladatot is meg kellett oldani, amelyek szokás szerint kis furfanggal lettek kitalálva. Erre talán a legjobb bizonyíték, hogy az első 8 feladat megoldásánál a csapatok szinte a napi szakaszra szánt 5 órás limitidő felét elhasználták, pedig akkor még mindig az indulási városban bolyongtak. Ezért a maradék időben kellett megtenni még legalább 200 km-t, miközben újabb 4 feladat várt rájuk.

Akik nem az eredményre hajtottak, azoknak több idejük maradt gyönyörködni az idei versenyre kiírt egyik legszebb szakasz látképében. Itt aztán fogyott a fényképezőgépek és videokamerák tárhelye rendesen, főleg ha valaki most kapott észbe, hogy eddig keveset forgatott és kattogtatott.

A szerpentines rész után már országúti szakaszok következtek, kis városok, sok emberrel. Míg fel nem bukkant a szemük előtt Agadir városa, amely európai mértékkel is nagyvárosnak minősül.

A szintidő szerint délután kettőre kellett beérniük a versenyzőknek, ami okozott egyeseknek problémát. A probléma oka az többségében az lehetett, hogy az eddigi megszokott városi tempóval számoltak a versenyzők, figyelmen kívül hagyva a rájuk váró - Agadirra jellemző- forgalmi dugót. Így a célkapuhoz érés okozott még egy utolsó izgalmat mindenkinek. A város központjában felállított célkapun fáradtan, de boldogan gurultak át a Marokkót átszelő viadalt teljesítő egységek. Valószínűleg becses emlékként őrzik majd a sikeres teljesítésért kapott emlékplakettet.

Az ünnepélyes eredményhirdetés délután 5 órára volt beharangozva, de az óvások miatt az éjfélre kifüggesztett eredményeket tekintik hivatalosnak.



Senkit ne tévesszen meg a listán szereplő célbaérők száma, hisz ebben azok is benne vannak, akik elhagyva a versenyútvonalat most Bamakóba tartanak. Azonban a korábban szerzett pontjaik alapján láthatóak a listán. Az utóbbiak Villám Géza vezetésével és katonai védelem mellett vélhetően vasárnap (de leginkább hétfőn) érik el céljukat.

Az első helyen a Homokdűne.hu csapata végzett.


 
„Rettentő nehéz, technikás szakaszokat jelöltek ki a szervezők, ráadásul a navigáció is nehéz volt. Viszont gyönyörű tájakon mentünk keresztül. Boldogok és elégedettek vagyunk, teljesítettük, amit elterveztünk” – nyilatkozta László Péter, a csapat egyik tagja.

„Én repülök haza, ugyanis a Filmszemlén bemutatják a kisfilmemet, de a többieknek még nem ért véget a kaland. Egészen Dél-Afrikáig, Fokvárosba mennek.”
Második helyen a We solve it BBT2 csapata végzett, míg a harmadik helyen a Green Network csapata futott be, akik éppen a mai nap előzték meg a Snickers csapatát.

„Hosszú és fárasztó kéthetes út volt, de örülünk az eredményünknek, hiszen az utolsó napnak még a negyedik helyről vágtunk neki” – mondta a pilóta, Szebényi Péter. „A kocsink remekül bírta a megerőltető szakaszokat, s szerencsére mi is együtt vagyunk. Felejthetetlen két hét volt, s úgy gondolom, nincs okunk a panaszra az eredményünk miatt.”

A Snickers Team végül a negyedeik pozíciót szerezte meg.



 „Sajnos, az utolsó napot elrontottuk” – árulta el Lukács Tóth Kálmán. „Kihagytunk pontot, hibáztunk is, de nem csak ezért vagyunk csalódottak. A szervezők nem minden esetben egyformán értelmezték a szabályokat, így az óvások utáni jóváírások miatt sok minden megváltozott az utolsó napokban.”



Egyetlen versenyben maradt motorosunk Hodola Richard, aki ezáltal a motoros kategória győztesének tekinthető, az összetett 45. helyén végzett.

A kéthetes kalandot követte a PARTY kifulladásig!

Innentől a résztvevők fakultatív programokba kezdenek…
Ezúton is gratulálunk mindenkinek!

TOTOS

Korábbi Bamako hírek:

2010-01-29 péntek Budapest-Bamako 2010: Marokkó új arca

Még mindig az óceán partján haladt a mezőny, de most eső is áztatta a kalandorokat. Kisebb technikai gondokkal megúszták a 12 szakaszt a versenyben ma...

2010-01-29 péntek Budapest-Bamako 2010: Hóesésben, keskeny szerpentinen át

A 13. szakasz még a babonásoknak sem okozott gondot. Trükkös, látványos helyeken kellett haladniuk a kalandoroknak, amelyhez teljesíthető szintidőt ad...

2010-01-28 csütörtök Budapest-Bamako 2010: Gyönyörű nap

A sok gyötrelem után most egy könnyűnek mondott szakaszt teljesített a mezőny. Szinte mindenki szintidőn belül ért célba és áradoztak a gyönyörű táj l...

2010-01-27 szerda Budapest-Bamako 2010: Az óceánparton haladva

A mezőnyből kivált már 17 csapat, akik Bamako felé vették az irányt, a többiekre pedig egy enyhébbnek mondható hat órás szakasz várt.Budapest-Bamako 1...

Régebbi cikkek

Welcome to Bamako (2009-01-31)

Kiemelt akciós termékeink