Motorsport

Talma újra küzd!

Talmácsi Gábor az elmúlt időszakban háromszor is megmérettette magát –nem csak a kétkerekűek között- felemás sikerrel. A legutóbbi Ausztrál nagydíjon azonban lehetett látni a küzdeni akarását.



Az idei évben Gábor kapott hideget és meleget egyaránt, ami nemcsak a pályán történteknek volt köszönhető. Az utóbbi két hét történései sem teltek másként. Talma részt vett az egyik kereskedelmi televíziós csatorna, debütáló vetélkedőjében, ami megosztotta a közvéleményt. Jó ötletnek tűnt feltűnősködni az TV2 szombat esti adásában, hiszen ingyen reklámnak is minősíthetnénk a lehetőséget (amit valljuk be őszintén kevesen hagynának kihasználatlanul). Na meg azt is mondhatnánk, hogy a hírgyártás nagymesterei bármilyen minősítéssel leírt mondatot a népszerűség oltárán áldoznak fel. Azonban tény, hogy az említett „szórakoztató” műsor megnehezítette Gábor életét. A „SZTÁRRAL SZEMBEN” című műsor lényege, hogy egy sztárnak le kell győznie a kihívóját, akinek a dicsőség mellett még 2,5 millió forint is üti a markát. A kilencfeladatos vetélkedőben a fizikai és szellemi megmérettetés mellett jócskán szerepe van a szerencsének is, amit persze a nézők könnyen figyelmen kívül hagynak. Ráadásul a megmérettetés során szinte folyamatosan olyan feladatok elé állítják a résztvevőket, amelyek nem képezik a hétköznapjaik részét. De talán a szellemi megmérettetésnél ez nem helytálló kijelentés. Talma éppen ennél a résznél „blokkolt le” és a könnyűnek tűnő kérdések kifogtak rajta. Talán éppen ennek köszönhetően tudott győzni az ellenfele, és ezáltal megkaparintani a két és fél milliót. Ez persze nem tett jót - az amúgy is eredménytelenséggel küszködő- motoros világbajnokunk népszerűségi indexének. A különböző fórumokon szinte mindenki Talmán köszörülte a nyelvét és nehéz lett volna bárkinek is megvédenie az őt ért támadások miatt. Ráadásul az adást követő napon Gáborra egy 12 órás verseny várt a Hungaroringen, ahol most a négykerekűek között kellett megállnia a helyét.

A BOVI Motorsport csapatának versenyzőjeként ülhetett ismételten abba a versenyautóba, amellyel már 2007-ben sikerült egyszer dobogóra állniuk Dubai-ban. Persze azóta a Porsche motorral hajtott gépcsoda már átesett néhány ráncfelvarráson és kezelhetőbbé is vált Gábor számára, akinek versenyzését most már szekvenciális váltó és gázfröccs elektronika is segítette. Azért így sem ment simán… Mivel a 12 órás verseny szabályainak megfelelően legalább két óránként ki kell jönni az autóknak tankolni, ezért a csapaton belüli versenyzőváltást is erre az alkalomra korlátozták egymás között a résztvevők. Azonban amikor Talmára került a sor, a versenyzés hevében – na meg a kocsiban uralkodó folyamatos hőségnek köszönhetően- versenyzőnk víz nélkül maradt és nem tudta szomját oltani. A „kimenjek - ne menjek” dilemmát leküzdő versenyzőnk azonban az ájulás határáig autózott, nehogy a csapat miatta kerüljön hátrányba. Meg is lett a várva várt eredmény, hiszen a csapat az abszolút második helyen végzett, míg a saját kategóriájának nyertese is lett. Ezzel Talma az idén először állhatott dobogóra – persze nem a kétkerekűek között-.




Végre sikerélménnyel a tarsolyában indulhatott az ausztrál MotoGP versenyére Gábor. Az időeltolódást ugyan nem, de az időjárás változását könnyen viselte, sőt talán lélekben drukkolt is egy kis esőért, hogy kiegyenlítődhessen a mezőnyben érződő technikai hátránya. Az első ausztrál királykategóriás szabadedzésén Talma nem úgy kezdett, ahogyan szeretett volna, de  az edzés végére jelentős változtatásokat végeztek a motoron sikerült javítania.



Talmácsi Gábor első szabadedzés 16.hely:

„Ez egy igazán nehéz és gyors pálya, ami már 125-ös motorral sem volt egyszerű, de a MotoGP géppel kemény kihívás. De szeretem az ehhez hasonló megmérettetéseket, és úgy gondolom, hogy elsőre nem rossz az időm. Érzek magamban jópár tizedet, és ha ezeket holnap kimotorozom, és a beállításokkal is előrébb tudunk lépni, akkor nem a rajtrács végéről fogok indulni vasárnap.”

Borús, hideg idő fogadta a mezőnyt az ausztrál Nagydíj második napján, amelyen már négy tizedet tudott javítani Talma az előző napi idejéhez képest. A tréning felénél hatalmas eső zúdult a pályára, így a mezőnynek lehetősége nyílt a vizes beállítások tesztelésére. Talma 1’33.471-et időt ért el szárazon, ezzel tizenötödik lett a szabadedzésen, és 1’44.193-es időt produkált esőben, ami a tizenkettedik helyet jelentette számára vízen.
Az időmérőn ragyogó napsütésben kezdték az edzést Tamácsiék és a magyar versenyző jól kezdett, már az első tíz percben fél másodperccel gyorsabb volt, mint délelőtt. A végén 1’32.752-vel zárt a Scot Racing Team versenyzője, így a tizenhatodik rajtkockából indulhatott a vasárnapi versenyen.



Talmácsi Gáror 16. hely, 1’32.752:


„Az edzés elején és végén sikerült gyors kört futnom, a kettő között más keverékű gumikat próbáltunk, de nem voltak jók az én stílusomhoz. A probléma jelenleg a kigyorsításoknál van, amikor az én motorom megcsúszik, akkor a többiek már a gázt húzzák. Ha a reggeli bemelegítő edzésen javítani tudunk ezen, akkor a versenyképes lehetek. Annyira szeszélyes itt az időjárás, hogy nehéz megmondani mi vár ránk holnap a nagydíj idején.”

Szokatlan módon helyi idő szerint délután négy órakor kezdődött a MotoGP Philip Island-i versenye, a résztvevőknek huszonhét kört kellett teljesíteniük a közel négy és fél kilométeres pályán. Talmácsi a tizenhatodik rajtkockából vágott neki a viadalnak.
A már megszokott módon remekül kapta el a rajtot, és a tizenegyedik helyig ugrott előre. Most viszont a gép versenyképesnek bizonyult, és a magyar motoros harcolni tudott a pozíciójáért. A hazai versenyét futó Vermeulen ugyan megelőzte Gábort, de a tizenkettedik helyet tartani tudta a Scot csapat pilótája. Hat körrel a vége előtt az egyik kanyarban Talmácsi kicsit kiszélesítette a kanyart és ez egy helyezésébe került, de hatalmas versenyben végül a tizenharmadik helyen ért célba, Toseland és Hayden előtt. A versenyt az ausztrál Casey Stoner nyerte, Rossi és Pedrosa előtt. Talma tizenhét ponttal összetettben a tizenhetedik helyen áll, itt Rossi vezet harmincnyolc ponttal megelőzve a második Lorenzot.



13. Talmácsi Gábor

"Jól sikerült a verseny, végre versenybe voltam, voltak előzéseim, csatáznom kellett. Az egyik kanyarban elváltottam magam és épp, hogy nem mentem le a pályáról, így nem tudtam követni a két Suzukit. Nagy előrelépésnek érzem a mai versenyt, és úgy gondolom, hogy a következő nagydíjon Sepangban még jobb eredményre lehetünk képesek."

Talma tehát újra küzd és meglátjuk, mire lesz képes a következő hétvégi versenyen Sepangban!

TOTOS

Korábbi Motorsport hírek:

2018-04-05 csütörtök A közút nem versenypálya!

Ezzel a videóval szeretnénk megmutatni nektek,mennyire fontos a jó védőfelszerelés és a biztonságos vezetés!

2018-03-29 csütörtök Segura Hank

Ez a video bemutatja Nektek a Segura Hank bőrdzsekijét!Érdemes megnézni,mert így teljes egészében láthatod!

2018-03-29 csütörtök S100 Lánctisztító

Nézzétek meg ezt a videót,amelyen bemutatják,hogyan is kell használni az S100 Lánctisztító termékét!

Régebbi cikkek

Devils Börze (2010-11-11)

Dakar 2012/ Despres lett a végső győztes!

Cyril Despres-nek elég volt egy biztonsági motorozás is, hiszen riválisa motorcsere miatt majd egy órás hátránnyal indulhatott a végső harcba a 29 km-es mai szelektíven.

Véghajrá Pisco és Lima között



Az idei Dakar utolsó szakasza bár 254 kilométer teljesítését jelentette, mindössze 29 km-es szelektív részből állt, ami megkönnyítette a végső célállomás, Lima elérését. A perui főváros központjában felállított nagyszínpad várta a hősöket, akiknek a fejében csak annak elérése volt fontos, hisz a táv enyhének tűnt és rövidnek. Azonban mégis volt tétje a mai napnak, el kellett dönteni a végső besorolásokat. A címvédő Marc Coma eddig az elsőségért küzdött egészen a 13. szakaszig, amikor is a váltóhiba végleg el nem döntötte a Cyril Despres-vel folytatott magánháborúját.



A KTM csak négyes és ötös fokozattal rendelkezett, amivel nehéz volt a tavalyi győztesnek dűnéket mászni. Bár beért a célba a katalán, de az összegyűjtött időkülönbségen kívül egy motorcsere is hozzáadódott a végső elszámoláshoz. A verseny során egyszer már cserélt blokkot Coma, így a második csere már 45 perces pluszt jelentett számára. Összesen a két motorblokk csere pedig 1 órás hátrányt okozott az összetett tabellán számára! Így az utolsó napon már nem az elsőségért kellett küzdenie, hanem azért, hogy legalább a második helyet megtartsa Rodrigues-szel szemben.
 
Az utolsó etap - a várakozásoknak megfelelően- meglepetés nélkül zajlott, hiszen az élen álló franciának elég volt egy biztonsági motorozás, a biztos célba érés reményében. Ennek megfelelően csak a 10. legjobb idővel végzett az utolsó szakaszon, 2'43”-el Coma mögött. Azonban nem a katalán volt a leggyorsabb, hanem Pal Anders Ullevalseter.



A norvégok büszkesége a maga 44 évével és a háta mögötti 9 Dakarral az egyik legtapasztaltabb versenyzőnek számít a mezőnyben. Eddig azonban csak egyszer sikerült szakaszt nyernie még 2010-ben, amikor az összetettben a második helyen végzett. Most a 10. Dakarjának utolsó napján sikerült egy újabb szakaszgyőzelmet besöpörnie, azonban a végső elszámolásnál meg kellett elégednie a 6. hellyel (csakúgy, mint 2006-ban, 2009-ben és 2011-ben, amikor mindig hatodik lett).



A harmadik leggyorsabb ezen a szakaszon a szlovák Stefan Svitko volt, akinek ez a harmadik Dakarja és máris a TOP5-ben tudott végezni (tavaly kiesett, 2010-ben pedig 18 volt)

Az idei utolsó szakasz végeredménye:



Gyötrelmes két hetet tudhattak maguk mögött a kétkerekűek, ahol kétség kívül a Coma-Despres háború dominált. Viszont tartogatott meglepetést is bőven az idei Dakar forgatókönyv, amit még legalább egy évig emlegetni fogunk.

Az összetett végeredmény:



Mint ahogyan a tabellán is látható „Mani” azaz Gyenes Emanuel 17. lett ezen a Dakaron, ami az eddigi legjobb eredménye (tavaly 18., 2009-ben kiesett, 2007-ben pedig 48. volt). A 27 éves szatmári fiú eredménye így is irigylésre méltó. Gratulálunk hozzá!

Nem maradt más hátra, mint az ünneplés.



Tehát a motorosok mehettek elsőként a Lima központjában felállított óriás pódiumhoz, hogy a történelminek tekinthető szertartáson elfoglalják a dobogón helyeiket.



A mai napon Cyril Despres a terepmotorozás királyává vált, hisz mostani – immár negyedik- Dakar győzelmével ezt bizonyította be a világnak. Másodikként – a címvédő- Marc Coma végzett, míg harmadikként – megismételve a tavalyi eredményét- Helder Rodrigues vehette át a Dakar szobrocskát.

A teljes távot, 8.300 km megtételét követően 97 motoros ért célba a 178-ból! Összegzésként elmondható, hogy fordulatos két héten vannak túl a résztvevők és mindenki tanult belőle. A szervezők a legnagyobb hangsúlyt mindig a versenyzők biztonságára helyezik, ennek ellenére halálos balesettel indult a verseny. Hogy ez elkerülhető lett volna-e, arról még sokat fognak beszélni. De arról is sokat fognak beszélni, hogy mi lett volna ha nem törlik a hatodik szakaszt, vagy ha nem került volna be az útvonalak közé egy újabb ország: Peru. Sőt a „mi lett volna ha...” jellegű eszmefuttatások és összeesküvés elméletek tömkelege fog még lázban tartani jó pár Dakar rajongót...ha más nem, akkor a következő megmérettetésig.

Aki erre a versenyre eljön, az egy dologra biztosan számíthat: itt bármi megtörténhet, hiszen ez a DAKAR!

Ami viszont biztos:
Sokan visszatérnek majd jövőre is, hogy újabb élménnyel gazdagodjanak, miközben minket – sportbarátokat- is megörvendeztetnek ezzel.
 
TOTOS

Korábbi Dakar hírek:

2012-01-15 vasárnap Dakar 2012/ Rodrigues nyert, Coma veszített

Az idei Dakar utolsó előtti napján Coma óriási hátrányt szenvedett, míg Despres másodikként végezve megerősítette az élen a helyét. Több mint 11 perce...

2012-01-14 szombat Dakar 2012/ Az első perui győzelem Despres nevéhez került

A Dakar Peruba való érkezésének Despres örülhetett a legjobban, hiszen az idei negyedik szakaszgyőzelmével bebiztosította magát a táblázat élén 2'22”-...

2012-01-14 szombat Dakar 2012/ Coma nyert és ismét vezet az összetettben

Ezúttal Coma nyert csatát és két nappal a vége előtt neki áll, hogy megnyerje a Despres-vel folytatott háborúját. Jelenleg másfél perccel vezeti a tab...

2012-01-13 péntek Dakar 2012/ Az első perui győzelem Despres nevéhez került

A Dakar Peruba való érkezésének Despres örülhetett a legjobban, hiszen az idei negyedik szakaszgyőzelmével bebiztosította magát a táblázat élén 2'22”-...

Régebbi cikkek

Coma-Despres 5:3 (2011-01-15)

Budapest-Bamako 2010: Buli kifulladásig a célban

A mauritániai és mali terrorfenyegetés miatt Agadirban ért véget a 2010-es Budapest-Bamako-rali.

Budapest-Bamako 14. szakasz: Tafraoute-Agadir

A rajt reggel 7-kor Tafraoute városból indult a végső cél felé Agadírba.

 

A népszerű üdülővároshoz 1300 m-es magasságból egy rendkívül meredek hágón és szerpentinen kellett leereszkedni kalandorainknak.
 


Ráadásul mindezt 130 km-en keresztül, egysávos úton, szalagkorlát nélküli iszonyatosan mély szakadékok mellett haladva. Közben persze még a 12 feladatot is meg kellett oldani, amelyek szokás szerint kis furfanggal lettek kitalálva. Erre talán a legjobb bizonyíték, hogy az első 8 feladat megoldásánál a csapatok szinte a napi szakaszra szánt 5 órás limitidő felét elhasználták, pedig akkor még mindig az indulási városban bolyongtak. Ezért a maradék időben kellett megtenni még legalább 200 km-t, miközben újabb 4 feladat várt rájuk.

Akik nem az eredményre hajtottak, azoknak több idejük maradt gyönyörködni az idei versenyre kiírt egyik legszebb szakasz látképében. Itt aztán fogyott a fényképezőgépek és videokamerák tárhelye rendesen, főleg ha valaki most kapott észbe, hogy eddig keveset forgatott és kattogtatott.

A szerpentines rész után már országúti szakaszok következtek, kis városok, sok emberrel. Míg fel nem bukkant a szemük előtt Agadir városa, amely európai mértékkel is nagyvárosnak minősül.

A szintidő szerint délután kettőre kellett beérniük a versenyzőknek, ami okozott egyeseknek problémát. A probléma oka az többségében az lehetett, hogy az eddigi megszokott városi tempóval számoltak a versenyzők, figyelmen kívül hagyva a rájuk váró - Agadirra jellemző- forgalmi dugót. Így a célkapuhoz érés okozott még egy utolsó izgalmat mindenkinek. A város központjában felállított célkapun fáradtan, de boldogan gurultak át a Marokkót átszelő viadalt teljesítő egységek. Valószínűleg becses emlékként őrzik majd a sikeres teljesítésért kapott emlékplakettet.

Az ünnepélyes eredményhirdetés délután 5 órára volt beharangozva, de az óvások miatt az éjfélre kifüggesztett eredményeket tekintik hivatalosnak.



Senkit ne tévesszen meg a listán szereplő célbaérők száma, hisz ebben azok is benne vannak, akik elhagyva a versenyútvonalat most Bamakóba tartanak. Azonban a korábban szerzett pontjaik alapján láthatóak a listán. Az utóbbiak Villám Géza vezetésével és katonai védelem mellett vélhetően vasárnap (de leginkább hétfőn) érik el céljukat.

Az első helyen a Homokdűne.hu csapata végzett.


 
„Rettentő nehéz, technikás szakaszokat jelöltek ki a szervezők, ráadásul a navigáció is nehéz volt. Viszont gyönyörű tájakon mentünk keresztül. Boldogok és elégedettek vagyunk, teljesítettük, amit elterveztünk” – nyilatkozta László Péter, a csapat egyik tagja.

„Én repülök haza, ugyanis a Filmszemlén bemutatják a kisfilmemet, de a többieknek még nem ért véget a kaland. Egészen Dél-Afrikáig, Fokvárosba mennek.”
Második helyen a We solve it BBT2 csapata végzett, míg a harmadik helyen a Green Network csapata futott be, akik éppen a mai nap előzték meg a Snickers csapatát.

„Hosszú és fárasztó kéthetes út volt, de örülünk az eredményünknek, hiszen az utolsó napnak még a negyedik helyről vágtunk neki” – mondta a pilóta, Szebényi Péter. „A kocsink remekül bírta a megerőltető szakaszokat, s szerencsére mi is együtt vagyunk. Felejthetetlen két hét volt, s úgy gondolom, nincs okunk a panaszra az eredményünk miatt.”

A Snickers Team végül a negyedeik pozíciót szerezte meg.



 „Sajnos, az utolsó napot elrontottuk” – árulta el Lukács Tóth Kálmán. „Kihagytunk pontot, hibáztunk is, de nem csak ezért vagyunk csalódottak. A szervezők nem minden esetben egyformán értelmezték a szabályokat, így az óvások utáni jóváírások miatt sok minden megváltozott az utolsó napokban.”



Egyetlen versenyben maradt motorosunk Hodola Richard, aki ezáltal a motoros kategória győztesének tekinthető, az összetett 45. helyén végzett.

A kéthetes kalandot követte a PARTY kifulladásig!

Innentől a résztvevők fakultatív programokba kezdenek…
Ezúton is gratulálunk mindenkinek!

TOTOS

Korábbi Bamako hírek:

2010-01-29 péntek Budapest-Bamako 2010: Marokkó új arca

Még mindig az óceán partján haladt a mezőny, de most eső is áztatta a kalandorokat. Kisebb technikai gondokkal megúszták a 12 szakaszt a versenyben ma...

2010-01-29 péntek Budapest-Bamako 2010: Hóesésben, keskeny szerpentinen át

A 13. szakasz még a babonásoknak sem okozott gondot. Trükkös, látványos helyeken kellett haladniuk a kalandoroknak, amelyhez teljesíthető szintidőt ad...

2010-01-28 csütörtök Budapest-Bamako 2010: Gyönyörű nap

A sok gyötrelem után most egy könnyűnek mondott szakaszt teljesített a mezőny. Szinte mindenki szintidőn belül ért célba és áradoztak a gyönyörű táj l...

2010-01-27 szerda Budapest-Bamako 2010: Az óceánparton haladva

A mezőnyből kivált már 17 csapat, akik Bamako felé vették az irányt, a többiekre pedig egy enyhébbnek mondható hat órás szakasz várt.Budapest-Bamako 1...

Régebbi cikkek

Welcome to Bamako (2009-01-31)

Kiemelt akciós termékeink