Motorsport

Korábbi Motorsport hírek:

2018-04-05 csütörtök A közút nem versenypálya!

Ezzel a videóval szeretnénk megmutatni nektek,mennyire fontos a jó védőfelszerelés és a biztonságos vezetés!

2018-03-29 csütörtök Segura Hank

Ez a video bemutatja Nektek a Segura Hank bőrdzsekijét!Érdemes megnézni,mert így teljes egészében láthatod!

2018-03-29 csütörtök S100 Lánctisztító

Nézzétek meg ezt a videót,amelyen bemutatják,hogyan is kell használni az S100 Lánctisztító termékét!

Régebbi cikkek

Devils Börze (2010-11-11)

Újabb BMW siker az utolsó napon

Frans Verhoeven (BEL-BMW) nyerte az idei Dakar utolsó szakaszát, újabb BMW sikert produkálva. Azonban az összetettben Marc Coma végzett az élen, megszerezve pályafutása harmadik Dakar győzelmét.

Az utolsó napjához érkezett a Dakar, ahol Cordoba és – az első napi kiindulópont- Buenos Aires között kellett leküzdeni 94 – versenyben maradt- motorosnak a mára előírt 181 kilométeres mért szakaszt. A mára kijelölt útvonalról a versenyzők egyhangúan úgy vélekednek – figyelembe véve az előző évet- hogy gyors és igen poros. Ezért most nem a tájékozódásé volt a főszerep, hanem a gyorsaságé, hiszen főleg hosszú és egyenes vonalvezetésű útvonalat kellett teljesíteniük.

A 13. Szakaszt Marc Coma kezdhette elsőként, akit a címvédő Cyril Despres követett. A tét nem kevesebb volt, mint a Dakar megnyerése, amitől a katalánt már csak a mai etap választott el. Óriási, közel 16 perces előnnyel a zsebében ezt már csak elveszteni lehetne, figyelembe véve, hogy az egész táv megtételéhez elegendő nekik másfél óra. Úgy is mondhatnánk, hogy Cyril Despres esélyei közel a nullával voltak egyelőek. Bár a Dakar kiszámíthatatlan, ahogy szokták mondani a hozzáértők. Marc Coma (ESP-KTM) számára azonban most már nagyon is kiszámíthatóvá vált. A mai napra előírt „házi feladata” hogy a címvédő franciát tartsa maga mögött, de ha ez nem megy, akkor legalább kontrolálható távolságban. Ezt tökéletesen teljesítette is, hiszen mindvégig maga mögött tartva érkezett a célba, ami számára a végső győzelmet jelentette. Mivel a technika sem hagyta cselben, így megszerezhette élete harmadik Dakar trófeáját!



 Marc Coma (ESP-KTM):

„Elengedhetetlen volt, hogy koncentrált maradjak és összpontosítsak a motorozásra. Ez volt az egyetlen módja annak, hogy nyerjek. Mindannyian tudjuk, hogy a Dakar egy kemény verseny, de idén különösen nehéz volt. Ez a győzelem a kemény munka jutalma, az utolsó hónapokban folytatott felkészülés eredménye. Szóval most megyek pihenni. Az elmúlt időben nem igazán tudtam másra gondolni, ezért most rám fér a pihenés.”

Mivel Cyril Despres ma nem tudta befogni az összetettben vezető katalánt, ezért várható volt, hogy kettejük időkülönbsége még a legjobb esetben sem lehet több kért percnél. Hiszen ennyivel később rajtolhatott ma a francia. Pedig kemény tempót diktált. A CP3-nál – 15 perccel a vége előtt) még az övé volt a leggyorsabb időeredmény, a végén mégis „csak” a negyedik helyen érkezett a célba. Bár az időkülönbsége mindössze 44 másodperccel volt gyengébb a mai legjobbtól.



 Cyril Despres SHARK (FRA-KTM):

„Ez a speciális most nem volt elég hosszú. Tavaly persze, amikor én voltam az élen, akkor szerettem volna, hogy legyen rövidebb, de most inkább hosszabb lehetett volna. De akárhogy is, az utolsó szakasz különösen szép, hiszen itt vár minket a célban a tömeg. Szomorú vagyok, hogy nem tudtam jobbat, mint ez. Bár 11 Dakaron háromszor voltam az élen és nyolcszor a dobogón! Jó lett volna még egy, de nem sikerült. Vétettem egy hibát és két kisebbet, amelynek megfizettem most az árát.”

Az utolsó szakaszt ugyanis Frans Verhoeven (BEL-BMW) nyerte, aki már az első ellenőrző pontnál az élen volt. Igaz, ekkor még 10-en voltak 1 percen belüli időeredménnyel! CP1-nél a sorrend: Verhoeven, H.Rodrigues, Despres, Azevedo, Chaleco, Coma, Czachor, Gerard, Knuiman és Faria.

Bár ezzel a szakaszgyőzelmével Verhoeven ugyan az összetettbeli eredményén is javítani tudott, azonban a most megszerzett 16. hely nem a pályafutása legjobbja. A BMW G 450 RR viszont nagyszerűen debütált, és valószínűleg a következő évben (kicsit több szerencsével) komoly ellenfélként próbálhatja ismét megtörni a KTM hegemóniát.




 Frans Verhoeven (BEL-BMW):

„Próbáltam nem hibázni, annak ellenére, hogy nagy por volt előttem. A semmiből jöttem fel az élre, igaz ez túl rövid szakasz volt. Ez egy nagyon jó Dakar volt. Szinte végig a TOP10-ben voltam, ami a célkitűzésem volt. Kár azért az egy szakaszért, ahol öt és fél órát vesztettem, amivel akár negyedik is lehetnék. De a Dakar nem így működik. Összetettben 16. Lettem, amivel most elégedett vagyok.”

A nap vesztese egyértelműen „Chaleco” Lopez lett, aki elbukta a pódiumot azzal, hogy a cél előtt 22 kilométerrel eltört a hátsó lengéscsillapítója. A sors keményen sújtotta a chileit, akit csapattársa kíséretében Pablo Pascual argentin quados húzott be a célba:



Az Aprilia helyett így a Yamaha versenyzője kerülhetett a dobogó harmadik fokára – a két KTM mellé- a portugál Helder Rodrigues-nek köszönhetően, akinek az ölébe hullott Lopez elbukott harmadik helye. Bár nem mondhatnánk, hogy nem dolgozott volna meg érte ő is keményen, hiszen a hatodik szakasz megnyerése mellett, ma is a második leggyorsabb tudott lenni Verhoeven mögött, mindössze 5 másodperccel elmaradva. Tavalyi 4. helyét követően ez a mostani harmadik hely számára egy valóra vált álom, és pályafutása legjobbja is egyben.

Az utolsó szakasz motoros eredményei:


 
A Dakar 2011 motoros végeredménye:


 
A világ legkeményebb versenyének motoros győztese ugyan nem meglepetés ember lett, de ez egyáltalán nem jelenti azt, hogy sima ügy lett volna. Az elmúlt két hét figyelmet, kitartást és szerencsét is kívánt a motoros tudás mellett, minek most legjobban Marc Coma felelt meg.

TOTOS

Korábbi Dakar hírek:

2012-01-15 vasárnap Dakar 2012/ Rodrigues nyert, Coma veszített

Az idei Dakar utolsó előtti napján Coma óriási hátrányt szenvedett, míg Despres másodikként végezve megerősítette az élen a helyét. Több mint 11 perce...

2012-01-14 szombat Dakar 2012/ Az első perui győzelem Despres nevéhez került

A Dakar Peruba való érkezésének Despres örülhetett a legjobban, hiszen az idei negyedik szakaszgyőzelmével bebiztosította magát a táblázat élén 2'22”-...

2012-01-14 szombat Dakar 2012/ Coma nyert és ismét vezet az összetettben

Ezúttal Coma nyert csatát és két nappal a vége előtt neki áll, hogy megnyerje a Despres-vel folytatott háborúját. Jelenleg másfél perccel vezeti a tab...

2012-01-13 péntek Dakar 2012/ Az első perui győzelem Despres nevéhez került

A Dakar Peruba való érkezésének Despres örülhetett a legjobban, hiszen az idei negyedik szakaszgyőzelmével bebiztosította magát a táblázat élén 2'22”-...

Régebbi cikkek

Coma-Despres 5:3 (2011-01-15)

Budapest-Bamako 2010: Buli kifulladásig a célban

A mauritániai és mali terrorfenyegetés miatt Agadirban ért véget a 2010-es Budapest-Bamako-rali.

Budapest-Bamako 14. szakasz: Tafraoute-Agadir

A rajt reggel 7-kor Tafraoute városból indult a végső cél felé Agadírba.

 

A népszerű üdülővároshoz 1300 m-es magasságból egy rendkívül meredek hágón és szerpentinen kellett leereszkedni kalandorainknak.
 


Ráadásul mindezt 130 km-en keresztül, egysávos úton, szalagkorlát nélküli iszonyatosan mély szakadékok mellett haladva. Közben persze még a 12 feladatot is meg kellett oldani, amelyek szokás szerint kis furfanggal lettek kitalálva. Erre talán a legjobb bizonyíték, hogy az első 8 feladat megoldásánál a csapatok szinte a napi szakaszra szánt 5 órás limitidő felét elhasználták, pedig akkor még mindig az indulási városban bolyongtak. Ezért a maradék időben kellett megtenni még legalább 200 km-t, miközben újabb 4 feladat várt rájuk.

Akik nem az eredményre hajtottak, azoknak több idejük maradt gyönyörködni az idei versenyre kiírt egyik legszebb szakasz látképében. Itt aztán fogyott a fényképezőgépek és videokamerák tárhelye rendesen, főleg ha valaki most kapott észbe, hogy eddig keveset forgatott és kattogtatott.

A szerpentines rész után már országúti szakaszok következtek, kis városok, sok emberrel. Míg fel nem bukkant a szemük előtt Agadir városa, amely európai mértékkel is nagyvárosnak minősül.

A szintidő szerint délután kettőre kellett beérniük a versenyzőknek, ami okozott egyeseknek problémát. A probléma oka az többségében az lehetett, hogy az eddigi megszokott városi tempóval számoltak a versenyzők, figyelmen kívül hagyva a rájuk váró - Agadirra jellemző- forgalmi dugót. Így a célkapuhoz érés okozott még egy utolsó izgalmat mindenkinek. A város központjában felállított célkapun fáradtan, de boldogan gurultak át a Marokkót átszelő viadalt teljesítő egységek. Valószínűleg becses emlékként őrzik majd a sikeres teljesítésért kapott emlékplakettet.

Az ünnepélyes eredményhirdetés délután 5 órára volt beharangozva, de az óvások miatt az éjfélre kifüggesztett eredményeket tekintik hivatalosnak.



Senkit ne tévesszen meg a listán szereplő célbaérők száma, hisz ebben azok is benne vannak, akik elhagyva a versenyútvonalat most Bamakóba tartanak. Azonban a korábban szerzett pontjaik alapján láthatóak a listán. Az utóbbiak Villám Géza vezetésével és katonai védelem mellett vélhetően vasárnap (de leginkább hétfőn) érik el céljukat.

Az első helyen a Homokdűne.hu csapata végzett.


 
„Rettentő nehéz, technikás szakaszokat jelöltek ki a szervezők, ráadásul a navigáció is nehéz volt. Viszont gyönyörű tájakon mentünk keresztül. Boldogok és elégedettek vagyunk, teljesítettük, amit elterveztünk” – nyilatkozta László Péter, a csapat egyik tagja.

„Én repülök haza, ugyanis a Filmszemlén bemutatják a kisfilmemet, de a többieknek még nem ért véget a kaland. Egészen Dél-Afrikáig, Fokvárosba mennek.”
Második helyen a We solve it BBT2 csapata végzett, míg a harmadik helyen a Green Network csapata futott be, akik éppen a mai nap előzték meg a Snickers csapatát.

„Hosszú és fárasztó kéthetes út volt, de örülünk az eredményünknek, hiszen az utolsó napnak még a negyedik helyről vágtunk neki” – mondta a pilóta, Szebényi Péter. „A kocsink remekül bírta a megerőltető szakaszokat, s szerencsére mi is együtt vagyunk. Felejthetetlen két hét volt, s úgy gondolom, nincs okunk a panaszra az eredményünk miatt.”

A Snickers Team végül a negyedeik pozíciót szerezte meg.



 „Sajnos, az utolsó napot elrontottuk” – árulta el Lukács Tóth Kálmán. „Kihagytunk pontot, hibáztunk is, de nem csak ezért vagyunk csalódottak. A szervezők nem minden esetben egyformán értelmezték a szabályokat, így az óvások utáni jóváírások miatt sok minden megváltozott az utolsó napokban.”



Egyetlen versenyben maradt motorosunk Hodola Richard, aki ezáltal a motoros kategória győztesének tekinthető, az összetett 45. helyén végzett.

A kéthetes kalandot követte a PARTY kifulladásig!

Innentől a résztvevők fakultatív programokba kezdenek…
Ezúton is gratulálunk mindenkinek!

TOTOS

Korábbi Bamako hírek:

2010-01-29 péntek Budapest-Bamako 2010: Marokkó új arca

Még mindig az óceán partján haladt a mezőny, de most eső is áztatta a kalandorokat. Kisebb technikai gondokkal megúszták a 12 szakaszt a versenyben ma...

2010-01-29 péntek Budapest-Bamako 2010: Hóesésben, keskeny szerpentinen át

A 13. szakasz még a babonásoknak sem okozott gondot. Trükkös, látványos helyeken kellett haladniuk a kalandoroknak, amelyhez teljesíthető szintidőt ad...

2010-01-28 csütörtök Budapest-Bamako 2010: Gyönyörű nap

A sok gyötrelem után most egy könnyűnek mondott szakaszt teljesített a mezőny. Szinte mindenki szintidőn belül ért célba és áradoztak a gyönyörű táj l...

2010-01-27 szerda Budapest-Bamako 2010: Az óceánparton haladva

A mezőnyből kivált már 17 csapat, akik Bamako felé vették az irányt, a többiekre pedig egy enyhébbnek mondható hat órás szakasz várt.Budapest-Bamako 1...

Régebbi cikkek

Welcome to Bamako (2009-01-31)

Kiemelt akciós termékeink