Új, átfogóbb sisaktesztszabványt vezettek be
Noha minden motoros ezerszer látta már az állszíjra varrt kis bilétát, a többségnek semmit nem mondanak az ott szereplő betűk, számok. Ezért kezdésként arra kerestük a választ: mit tudhatsz meg a sisak jelzéseiből?
Mire utal a bukósisak E-jele és száma?

E3, tehát Olaszországban vizsgálták be, és P, vagyis zárt állrészű, teljes védelmet nyújtó modell
Nyitott és zárt állapotban is biztonságos

Miként tesztelik a motoros bukósisakokat?
Többféle tesztmódszer létezik, és bár ugyanarra keresik a választ, mégis merőben eltérőek a különböző töréspróbák. DOT, ECE, Sharp és Snell, ezek a legismertebbek, s a legfontosabb különbség közöttük, hogy például az ECE általános biztonsági szintet határoz meg, míg a Snell célzottan a „leggyengébb láncszemet”, azaz a bukó legsérülékenyebb pontját keresi és terheli:
A tengerentúli DOT- és az európai ECE-teszt legfontosabb különbségei
Miben más az ECE 22.06, mint a 22.05?
Talán a legfontosabb különbség az ECE 22.05 és 06 között, hogy előbbi a frontális becsapódás utáni sérülésre összpontosított, azaz lapos felületre esett a bukó, míg a 22.06 sokkal életszerűbb. Immáron többféle sebességgel és szögben, valamint érdes felületre csapódik be a sisak, így az is mérhető, milyen sérüléseket okozhat az erőhatástól perdülő, torzuló fejvédő, amit a héjra rögzített jeladókkal állapítanak meg
Talán a legfontosabb különbség az ECE 22.05 és 06 között, hogy előbbi a frontális becsapódás utáni sérülésre összpontosított, azaz lapos felületre esett a bukó, míg a 22.06 sokkal életszerűbb. Immáron többféle sebességgel és szögben, valamint érdes felületre csapódik be a sisak, így az is mérhető, milyen sérüléseket okozhat az erőhatástól perdülő, torzuló fejvédő, amit a héjra rögzített jeladókkal állapítanak meg.
Szintén újítás, hogy a bukókkal együtt a gyári kiegészítőket is vizsgálják, elvégre a beépített akksi, kamera, sisakbeszélő, napszemüveg stb. plusz tömeg és veszélyforrás lehet, így ezek is részt vesznek a töréspróbán. Végül pedig jó hír
A tükrös, füstös stb. plexik rajongóinak: a kizárólag nappal használható plekók minimális fényáteresztő-képességét 50-ről 35%-ra csökkentették,
vagyis aki eddig nem volt elégedett a „túl világos” plexivel, ezentúl bátran választhat sötétebben is, teljesen szabályos lesz.
Itt a lényeg: a sisak szinte soha nem frontálisan csapódik az aszfalthoz vagy másik járműhöz, ezért az új, 22.06 tesztben is többféle irányból és szögből vizsgálják az ütközés hatásait.
Röviden tehát sokkal életszerűbb, részletesebb az ECE 22.06, mint elődje, hiszen nem elsősorban a fizikai sérülésre (pl. koponyacsonttörés) összpontosít, hanem azt vizsgálja, hogy milyen egyéb veszélyeket rejt a becsapódáskor elforduló, torzuló sisak. Egyértelműen azt szolgálja, hogy biztonságosabbak legyenek a fejvédők, és a gyártók új szempontok szerint tervezzék meg a jövő bukóit, hogy azok hatékonyabban védjék a motorost és utasát.
Korábbi Hasznos ötletek hírek:
Tán nem késő így január elején visszatekinteni, hogy melyek voltak a legnépszerűbb, egyben legjobb értékelést szerzett motoros termékek 2020-ban....
Búcsúzunk a „jó öreg” ECE 22.05 szabványtól és megnézzük: miről árulkodnak a sisakon feltüntetett betűk és számok?
Lassan ráfordulunk a célegyenesre, ami a 2020-as évet és a karácsonyi készülődést illeti. Ha még nem találtál meglepetést magadnak vagy barátodnak, ro...
Ha még nem találtál megfelelő meglepetést motoros barátodnak, rokonodnak, most megmutatjuk az JOLY JOKER-t!