Motorsport

Korábbi Motorsport hírek:

2018-04-05 csütörtök A közút nem versenypálya!

Ezzel a videóval szeretnénk megmutatni nektek,mennyire fontos a jó védőfelszerelés és a biztonságos vezetés!

2018-03-29 csütörtök Segura Hank

Ez a video bemutatja Nektek a Segura Hank bőrdzsekijét!Érdemes megnézni,mert így teljes egészében láthatod!

2018-03-29 csütörtök S100 Lánctisztító

Nézzétek meg ezt a videót,amelyen bemutatják,hogyan is kell használni az S100 Lánctisztító termékét!

Régebbi cikkek

Devils Börze (2010-11-11)

Dakar 2012/ Despres lett a végső győztes!

Cyril Despres-nek elég volt egy biztonsági motorozás is, hiszen riválisa motorcsere miatt majd egy órás hátránnyal indulhatott a végső harcba a 29 km-es mai szelektíven.

Véghajrá Pisco és Lima között



Az idei Dakar utolsó szakasza bár 254 kilométer teljesítését jelentette, mindössze 29 km-es szelektív részből állt, ami megkönnyítette a végső célállomás, Lima elérését. A perui főváros központjában felállított nagyszínpad várta a hősöket, akiknek a fejében csak annak elérése volt fontos, hisz a táv enyhének tűnt és rövidnek. Azonban mégis volt tétje a mai napnak, el kellett dönteni a végső besorolásokat. A címvédő Marc Coma eddig az elsőségért küzdött egészen a 13. szakaszig, amikor is a váltóhiba végleg el nem döntötte a Cyril Despres-vel folytatott magánháborúját.



A KTM csak négyes és ötös fokozattal rendelkezett, amivel nehéz volt a tavalyi győztesnek dűnéket mászni. Bár beért a célba a katalán, de az összegyűjtött időkülönbségen kívül egy motorcsere is hozzáadódott a végső elszámoláshoz. A verseny során egyszer már cserélt blokkot Coma, így a második csere már 45 perces pluszt jelentett számára. Összesen a két motorblokk csere pedig 1 órás hátrányt okozott az összetett tabellán számára! Így az utolsó napon már nem az elsőségért kellett küzdenie, hanem azért, hogy legalább a második helyet megtartsa Rodrigues-szel szemben.
 
Az utolsó etap - a várakozásoknak megfelelően- meglepetés nélkül zajlott, hiszen az élen álló franciának elég volt egy biztonsági motorozás, a biztos célba érés reményében. Ennek megfelelően csak a 10. legjobb idővel végzett az utolsó szakaszon, 2'43”-el Coma mögött. Azonban nem a katalán volt a leggyorsabb, hanem Pal Anders Ullevalseter.



A norvégok büszkesége a maga 44 évével és a háta mögötti 9 Dakarral az egyik legtapasztaltabb versenyzőnek számít a mezőnyben. Eddig azonban csak egyszer sikerült szakaszt nyernie még 2010-ben, amikor az összetettben a második helyen végzett. Most a 10. Dakarjának utolsó napján sikerült egy újabb szakaszgyőzelmet besöpörnie, azonban a végső elszámolásnál meg kellett elégednie a 6. hellyel (csakúgy, mint 2006-ban, 2009-ben és 2011-ben, amikor mindig hatodik lett).



A harmadik leggyorsabb ezen a szakaszon a szlovák Stefan Svitko volt, akinek ez a harmadik Dakarja és máris a TOP5-ben tudott végezni (tavaly kiesett, 2010-ben pedig 18 volt)

Az idei utolsó szakasz végeredménye:



Gyötrelmes két hetet tudhattak maguk mögött a kétkerekűek, ahol kétség kívül a Coma-Despres háború dominált. Viszont tartogatott meglepetést is bőven az idei Dakar forgatókönyv, amit még legalább egy évig emlegetni fogunk.

Az összetett végeredmény:



Mint ahogyan a tabellán is látható „Mani” azaz Gyenes Emanuel 17. lett ezen a Dakaron, ami az eddigi legjobb eredménye (tavaly 18., 2009-ben kiesett, 2007-ben pedig 48. volt). A 27 éves szatmári fiú eredménye így is irigylésre méltó. Gratulálunk hozzá!

Nem maradt más hátra, mint az ünneplés.



Tehát a motorosok mehettek elsőként a Lima központjában felállított óriás pódiumhoz, hogy a történelminek tekinthető szertartáson elfoglalják a dobogón helyeiket.



A mai napon Cyril Despres a terepmotorozás királyává vált, hisz mostani – immár negyedik- Dakar győzelmével ezt bizonyította be a világnak. Másodikként – a címvédő- Marc Coma végzett, míg harmadikként – megismételve a tavalyi eredményét- Helder Rodrigues vehette át a Dakar szobrocskát.

A teljes távot, 8.300 km megtételét követően 97 motoros ért célba a 178-ból! Összegzésként elmondható, hogy fordulatos két héten vannak túl a résztvevők és mindenki tanult belőle. A szervezők a legnagyobb hangsúlyt mindig a versenyzők biztonságára helyezik, ennek ellenére halálos balesettel indult a verseny. Hogy ez elkerülhető lett volna-e, arról még sokat fognak beszélni. De arról is sokat fognak beszélni, hogy mi lett volna ha nem törlik a hatodik szakaszt, vagy ha nem került volna be az útvonalak közé egy újabb ország: Peru. Sőt a „mi lett volna ha...” jellegű eszmefuttatások és összeesküvés elméletek tömkelege fog még lázban tartani jó pár Dakar rajongót...ha más nem, akkor a következő megmérettetésig.

Aki erre a versenyre eljön, az egy dologra biztosan számíthat: itt bármi megtörténhet, hiszen ez a DAKAR!

Ami viszont biztos:
Sokan visszatérnek majd jövőre is, hogy újabb élménnyel gazdagodjanak, miközben minket – sportbarátokat- is megörvendeztetnek ezzel.
 
TOTOS

Korábbi Dakar hírek:

2012-01-15 vasárnap Dakar 2012/ Rodrigues nyert, Coma veszített

Az idei Dakar utolsó előtti napján Coma óriási hátrányt szenvedett, míg Despres másodikként végezve megerősítette az élen a helyét. Több mint 11 perce...

2012-01-14 szombat Dakar 2012/ Az első perui győzelem Despres nevéhez került

A Dakar Peruba való érkezésének Despres örülhetett a legjobban, hiszen az idei negyedik szakaszgyőzelmével bebiztosította magát a táblázat élén 2'22”-...

2012-01-14 szombat Dakar 2012/ Coma nyert és ismét vezet az összetettben

Ezúttal Coma nyert csatát és két nappal a vége előtt neki áll, hogy megnyerje a Despres-vel folytatott háborúját. Jelenleg másfél perccel vezeti a tab...

2012-01-13 péntek Dakar 2012/ Az első perui győzelem Despres nevéhez került

A Dakar Peruba való érkezésének Despres örülhetett a legjobban, hiszen az idei negyedik szakaszgyőzelmével bebiztosította magát a táblázat élén 2'22”-...

Régebbi cikkek

Coma-Despres 5:3 (2011-01-15)

Budapest-Bamako 2010: Mars béli tájakon

Kősivatag a javából, na meg közel 700 km-es táv 12 óra alatt. Nem az egyszerű utcai járművekre tervezték a leküzdendő távot.

Budapest-Bamako 8. szakasz: Mhamid-Assa

A szerencsésebbek kiélvezhették a Hotel áldott kiváltságait, mint például medence és kényelmes ágy, ezért kipihenten rajtolhattak az eligazítást követően. A minden naposnak mondható korán kelés kicsit kezdi fárasztani a mezőnyt, főleg az újoncokat. Ennek ellenére sok még a lelkes résztvevő, akik ma is korán keltek, hogy a 12 órás szintidőben meghatározott etapot időben teljesítsék. Elvileg a hátralévő szakaszok leghosszabbja várt rájuk. A kősivatag valamiért sok-sok követ jelent, ahol az öklömnyi és a fotel nagyságú egyaránt megtalálható. Nem csoda, ha a versenyzők óvatosan vetették bele magukat a mai faladatok megoldásába.



Hosszú néha monoton részeken vezetett az útjuk, de a lelkesedésükben a Mars béli tájat látták ebben is. De a tavalyihoz hasonlóan idén is átvezetett az útjuk a kiszáradt sóstón, ami maximálisan kielégíti az ralival szembeni elvárásaikat. A versenykategóriások figyelmét teljesen leköti a feladatok megoldása, valamint a kijelölt útra való összpontosítás, ezért nem sok idejük marad azzal foglalkozni, hogy kiválva a mezőnyből, Bamako felé vegyék az irányt. Azonban a kalandorok mezőnye kezd szétszóródni és klikkesedve saját úton járnak, valamint szervezkednek Maliba.
 
Motorosainkról mindössze annyi hír jutott hozzám, hogy Mező Jani még egy korábbi szakaszon defektet kapott és pár kilométert null bar nyomású gumival kellett motoroznia a javítóműhelyig. Itt jegyezném meg, hogy a szükség törvényt bont alapon ilyenkor nem kell ragaszkodni a mérethű belsőhöz, hisz kis valószínűséggel lehet beszerezni pontos méretű utánpótlást. (Belső nélküli gumi használata pedig nem ajánlott, mert azt gépek és kompresszor hiányában nehezen lehet szerelni). Kun Árpinak pedig egy köves részen letört a benzincsapja, ami egy ideig utánfutóra kényszerítette a járművét, majd pedig a Zagorában KTM szerviz keresésébe kezdett…sikertelenül. Persze a marokkói „mesteremberekre” jellemző, hogy h nincs alkatrész, akkor gyártanak egyet. Következett a ragasztás, amely talán nem lesz a legprofibb, de valószínűleg arra elegendő, hogy a mezőny után eredjen.



 Jobb hír, hogy az AHU (Afrikai-Magyar Egyesület) segélyszállítmányát továbbító kamion már Marrakech-be ért és megy tovább Agadirba. Onnan állítólag így vagy úgy, de el fogják juttatni a Maliba szánt segélyszállítmányt az eredeti céljához. Ha csak úgy megy, hogy átpakolják a cuccokat egy helyi kamionba, hát akkor úgy.

Tudunk nagyot tenni

Az Afrikai-Magyar Egyesület (AHU) egy dinamikusan fejlődő, nemzetközi segélyezéssel és fejlesztéssel foglalkozó nonprofit szervezet, amely Afrika országaiban halmozottan hátrányos helyzetű társadalmi csoportok, közösségek számára hosszú távú megoldást nyújtó támogatási programot szervez. Többek között Kenyában, Madagaszkáron, Maliban, Ugandában és a Kongói Demokratikus Köztársaságban futnak programjaink. Az egyesület segélyezést is végez. Ahol felüti fejét a baj Afrikában, legyen az humanitárius válság, vagy természeti katasztrófa, segélyt juttatnak el a rászorulóknak.
Az afrikai fejlesztési és segélyezési támogatásokon kívül kulturális, ismeretterjesztő és szemléletformáló tevékenységet végeznek.

Az Afrikai-Magyar Egyesület csapata és a Budapest-Bamako szervezőiroda 2008 óta működik együtt. Egyesületük 2010-ben immár harmadik alkalommal indul a futamon.

2008-ban kutat fúrtak Mauritániában, El-Ghediya faluban. Az AHU csapat, többek között Fábry Sándor részvételével 2009-ben két mentőautót juttatott el Afrikába. Az egyiket Mauritániában, a másikat Maliban adományozták oda egy kórháznak, illetve egy faluközösség egészségügyi központjának.

2010-ben még nagyobb dolgot tűztek ki célul. Az Afrikai-Magyar Egyesület és a rally szervezői közösen szervezték meg a 2010-es futam karitatív programját.

Balogh Sándor, az egyesület elnöke az alábbi levelet intézte a résztvevők felé:

„Kedves Bamakósok!

Egyszer megkérdezték Teréz anyától, hogy amikor annyi sok szegény, beteg és elesett ember van a földön, mi értelme óriási erőfeszítéssel és kitartással küzdeni azért, hogy néhányakat kiemeljen a nyomorból? Teréz anya bölcsen válaszolt: Hát amikor számolni kezdesz, nem így kezded? 1,2,3…?

Kedves Résztvevők! Ne becsüljük le a Budapest-Bamako karitatív akciójának keretében összegyűjtendő adományt, hiszen 20 tonna nem kevés. Ha célzottan, szükség alapon gyűjtünk és az arra legrászorultabbakhoz juttatjuk el a támogatást, akkor tudunk nagyot tenni! Ennek megvalósításában segíti a Bamako szervezőirodát az Afrikai-Magyar Egyesület, mint tapasztalt szakmai partner. Célunk, hogy a humanitárius program sikeres és hatékony legyen.

Adni jó, de kapni is! Fontosnak tartjuk, hogy jó érzéssel adjuk át adományainkat, de legyen idő a célintézményekben elidőzni, megismerkedni azokkal, akikkel ott találkozunk, és talán kapcsolatot is ápolni velük, a rali után is…

Nagyot tenni nem tudunk, csak kicsit, szeretettel – tartja az ugyancsak Teréz anyától származó mondás. Ugyanakkor mi, az Afrikai-Magyar Egyesület stábja, valamint a Bamakó szervezőiroda azt gondoljuk, hogy tudunk nagyot tenni, összefogással, szeretettel, a 2010-es Budapest-Bamako humanitárius program során!”

TUDUNK NAGYOT TENNI!


Így érthető, hogy a segélyek összegyűjtése és eljuttatása kiemelt figyelmet érdemelt. Persze a résztvevők is visznek magukkal kisebb, nagyobb ajándékokat, amelyeket az útjuk során az arra érdemes helyeken osztanak szét. Most is hagytak füzeteket és írószereket kisebb iskolákban, de kaptunk visszajelzést számítógép adományozásáról is a mostani futam során.

A következő szakasz már az Atlanti óceán partján ér véget Tarfaya városában, ahová éppen most igyekszik a mezőny.



TOTOS

Korábbi Bamako hírek:

2010-01-29 péntek Budapest-Bamako 2010: Marokkó új arca

Még mindig az óceán partján haladt a mezőny, de most eső is áztatta a kalandorokat. Kisebb technikai gondokkal megúszták a 12 szakaszt a versenyben ma...

2010-01-29 péntek Budapest-Bamako 2010: Hóesésben, keskeny szerpentinen át

A 13. szakasz még a babonásoknak sem okozott gondot. Trükkös, látványos helyeken kellett haladniuk a kalandoroknak, amelyhez teljesíthető szintidőt ad...

2010-01-28 csütörtök Budapest-Bamako 2010: Gyönyörű nap

A sok gyötrelem után most egy könnyűnek mondott szakaszt teljesített a mezőny. Szinte mindenki szintidőn belül ért célba és áradoztak a gyönyörű táj l...

2010-01-27 szerda Budapest-Bamako 2010: Az óceánparton haladva

A mezőnyből kivált már 17 csapat, akik Bamako felé vették az irányt, a többiekre pedig egy enyhébbnek mondható hat órás szakasz várt.Budapest-Bamako 1...

Régebbi cikkek

Welcome to Bamako (2009-01-31)

Kiemelt akciós termékeink