Korábbi Motorsport hírek:
Ezzel a videóval szeretnénk megmutatni nektek,mennyire fontos a jó védőfelszerelés és a biztonságos vezetés!
Ez a video bemutatja Nektek a Segura Hank bőrdzsekijét!Érdemes megnézni,mert így teljes egészében láthatod!
Nézzétek meg ezt a videót,amelyen bemutatják,hogyan is kell használni az S100 Lánctisztító termékét!
Régebbi cikkek
Dakar 2012/ Despres lett a végső győztes!
Cyril Despres-nek elég volt egy biztonsági motorozás is, hiszen riválisa motorcsere miatt majd egy órás hátránnyal indulhatott a végső harcba a 29 km-es mai szelektíven.
Véghajrá Pisco és Lima között
Az idei Dakar utolsó szakasza bár 254 kilométer teljesítését jelentette, mindössze 29 km-es szelektív részből állt, ami megkönnyítette a végső célállomás, Lima elérését. A perui főváros központjában felállított nagyszínpad várta a hősöket, akiknek a fejében csak annak elérése volt fontos, hisz a táv enyhének tűnt és rövidnek. Azonban mégis volt tétje a mai napnak, el kellett dönteni a végső besorolásokat. A címvédő Marc Coma eddig az elsőségért küzdött egészen a 13. szakaszig, amikor is a váltóhiba végleg el nem döntötte a Cyril Despres-vel folytatott magánháborúját.
A KTM csak négyes és ötös fokozattal rendelkezett, amivel nehéz volt a tavalyi győztesnek dűnéket mászni. Bár beért a célba a katalán, de az összegyűjtött időkülönbségen kívül egy motorcsere is hozzáadódott a végső elszámoláshoz. A verseny során egyszer már cserélt blokkot Coma, így a második csere már 45 perces pluszt jelentett számára. Összesen a két motorblokk csere pedig 1 órás hátrányt okozott az összetett tabellán számára! Így az utolsó napon már nem az elsőségért kellett küzdenie, hanem azért, hogy legalább a második helyet megtartsa Rodrigues-szel szemben.
Az utolsó etap - a várakozásoknak megfelelően- meglepetés nélkül zajlott, hiszen az élen álló franciának elég volt egy biztonsági motorozás, a biztos célba érés reményében. Ennek megfelelően csak a 10. legjobb idővel végzett az utolsó szakaszon, 2'43”-el Coma mögött. Azonban nem a katalán volt a leggyorsabb, hanem Pal Anders Ullevalseter.
A norvégok büszkesége a maga 44 évével és a háta mögötti 9 Dakarral az egyik legtapasztaltabb versenyzőnek számít a mezőnyben. Eddig azonban csak egyszer sikerült szakaszt nyernie még 2010-ben, amikor az összetettben a második helyen végzett. Most a 10. Dakarjának utolsó napján sikerült egy újabb szakaszgyőzelmet besöpörnie, azonban a végső elszámolásnál meg kellett elégednie a 6. hellyel (csakúgy, mint 2006-ban, 2009-ben és 2011-ben, amikor mindig hatodik lett).
A harmadik leggyorsabb ezen a szakaszon a szlovák Stefan Svitko volt, akinek ez a harmadik Dakarja és máris a TOP5-ben tudott végezni (tavaly kiesett, 2010-ben pedig 18 volt)
Az idei utolsó szakasz végeredménye:
Gyötrelmes két hetet tudhattak maguk mögött a kétkerekűek, ahol kétség kívül a Coma-Despres háború dominált. Viszont tartogatott meglepetést is bőven az idei Dakar forgatókönyv, amit még legalább egy évig emlegetni fogunk.
Az összetett végeredmény:
Mint ahogyan a tabellán is látható „Mani” azaz Gyenes Emanuel 17. lett ezen a Dakaron, ami az eddigi legjobb eredménye (tavaly 18., 2009-ben kiesett, 2007-ben pedig 48. volt). A 27 éves szatmári fiú eredménye így is irigylésre méltó. Gratulálunk hozzá!
Nem maradt más hátra, mint az ünneplés.
Tehát a motorosok mehettek elsőként a Lima központjában felállított óriás pódiumhoz, hogy a történelminek tekinthető szertartáson elfoglalják a dobogón helyeiket.
A mai napon Cyril Despres a terepmotorozás királyává vált, hisz mostani – immár negyedik- Dakar győzelmével ezt bizonyította be a világnak. Másodikként – a címvédő- Marc Coma végzett, míg harmadikként – megismételve a tavalyi eredményét- Helder Rodrigues vehette át a Dakar szobrocskát.
A teljes távot, 8.300 km megtételét követően 97 motoros ért célba a 178-ból! Összegzésként elmondható, hogy fordulatos két héten vannak túl a résztvevők és mindenki tanult belőle. A szervezők a legnagyobb hangsúlyt mindig a versenyzők biztonságára helyezik, ennek ellenére halálos balesettel indult a verseny. Hogy ez elkerülhető lett volna-e, arról még sokat fognak beszélni. De arról is sokat fognak beszélni, hogy mi lett volna ha nem törlik a hatodik szakaszt, vagy ha nem került volna be az útvonalak közé egy újabb ország: Peru. Sőt a „mi lett volna ha...” jellegű eszmefuttatások és összeesküvés elméletek tömkelege fog még lázban tartani jó pár Dakar rajongót...ha más nem, akkor a következő megmérettetésig.
Aki erre a versenyre eljön, az egy dologra biztosan számíthat: itt bármi megtörténhet, hiszen ez a DAKAR!
Ami viszont biztos:
Sokan visszatérnek majd jövőre is, hogy újabb élménnyel gazdagodjanak, miközben minket – sportbarátokat- is megörvendeztetnek ezzel.
TOTOS
Korábbi Dakar hírek:
Az idei Dakar utolsó előtti napján Coma óriási hátrányt szenvedett, míg Despres másodikként végezve megerősítette az élen a helyét. Több mint 11 perce...
A Dakar Peruba való érkezésének Despres örülhetett a legjobban, hiszen az idei negyedik szakaszgyőzelmével bebiztosította magát a táblázat élén 2'22”-...
Ezúttal Coma nyert csatát és két nappal a vége előtt neki áll, hogy megnyerje a Despres-vel folytatott háborúját. Jelenleg másfél perccel vezeti a tab...
A Dakar Peruba való érkezésének Despres örülhetett a legjobban, hiszen az idei negyedik szakaszgyőzelmével bebiztosította magát a táblázat élén 2'22”-...
Régebbi cikkek
Budapest-Bamako 2010: Út Mantováig
A Budapest-Bamako európai szakaszának jelentős részét autópályák alkotják. Az elmúlt négy év alatt a budapesti rajtot követően az indulók a benzinkutak, az autópályás fizetőkapuk és az esti szálláshelyek parkolóin kívül nem nagyon álltak meg sehol, siettek Afrika felé. Mivel kevés az idő és hosszú a táv, így ez valószínűleg nem fog sokat változni a következő években sem.
A napi szakaszok rajtjai az itinerben meghatározott központi hotel parkolójában voltak, melyen előzetes beharangozó híján nem voltak helyi érdeklődők, legfeljebb a szálloda személyzete és néhány autós, aki felfigyelt a tömegre.
Sajnos ezeknek is köszönhető, hogy az érintett országok lakói keveset tudnak a futamról. Elvétve talán látnak néhány terepjáróst, akik GPS-szel a kezükben rohangálnak egy főtéren, lefényképeznek egy táblát vagy szobrot, majd rohannak tovább, de ezen őrülteken kívül senki nem tudja, hogy mit csinálnak.
A Budapest-Bamako 5. futamára készülve a szervezők komoly szándéka volt, hogy ezen a szokáson változtassanak és az európai napi etapok célját és másnap reggeli rajtját ünnepélyes keretek között bonyolítsák le, így népszerűsítsék a futamot Olaszországban és Franciaországban. A Bamako szervezője a Coimbra Kft. évek óta tagja a Magyarországi Olasz Kereskedelmi Kamarának (MOKK), így a megvalósításhoz vezető első lépés egyértelmű volt, felkeresni a kamarát. A jó partnerkapcsolatnak köszönhetően azonnal megkezdődött az olaszországi rajt lebonyolításához alkalmas terület keresése az útvonalnak megfelelő térségében, és az ehhez szükséges paraméterek (méret, elhelyezkedés, megfelelő infrastruktúra) pontosítását követően a MOKK több város polgármesteri hivatalát is felkereste. Több hónapos várakozást követően Mantova település jelezte, hogy szívesen látják a Nagy Afrikai Futamot.
A festői szépségű Mantova körülbelül 40 km-re Veronától helyezkedik el, a Mincio folyó partján.
Az i.e. 2000-ben alapított város számos látnivalóval büszkélkedik, többek között a Piazza Sordello-val (Sordello tér), mely otthont ad a 2010-es Budapest-Bamako olaszországi rajtjának.
A pozitív visszajelzést követően 2009 szeptemberében Polgár Tamás főszervező ellátogatott Mantovába, ahol a programok egyeztetése után természetesen jött a bürokrácia útvesztője, számos olasz nyelvű nyilatkozattal és helyi formanyomtatvánnyal. A legérdekesebb ezek közül az Antimaffia Nyilatkozat, melynek megnevezése mindent elárul a tartalmáról… A MOKK ismételt segítségének köszönhetően Mantova és a régió lakói tudni fogják mi is az a Nagy Afrikai Futam és azt, hogy mi a feladatuk a GPS-szel szaladgáló versenyzőknek.
Első szakasz: Budapest-Mantova
Kaland és verseny kategóriában egyaránt azonos útvonalon haladt első nap a mezőny és Mantováig 833 km-t kellett megtenniük.
A versenykategóriát választott motorosok között két külföldi (Neil Philips, Leo Myers) és Hodola Richárd motorját véltem felfedezni a rajtnál, valamint Mező Janiét, aki betegsége és a rábízott szállítási feladatot elvállalása végett autóval megy le Marokkó partjáig.
Ő a kaland kategóriás motorok egy részét (na meg a sajátját) segít leszállítani a kompig egy utánfutós autóban ülve.
Azért a rajtceremóniát követően a mezőnyt Budapest környékén beterelték a földútra, hogy mielőtt az autópályák monoton kilométerét kezdik el falni, legyen egy kis ízelítő a tereprally stílusból is. Ezt követően azonban betonút következett egészen Mantováig, ahol az éjszakát töltötték.
A második napon további 900 km vár majd a mezőny minden tagjára, hogy elérjék a francia Perpignan városát.
TOTOS
Korábbi Bamako hírek:
Még mindig az óceán partján haladt a mezőny, de most eső is áztatta a kalandorokat. Kisebb technikai gondokkal megúszták a 12 szakaszt a versenyben ma...
A 13. szakasz még a babonásoknak sem okozott gondot. Trükkös, látványos helyeken kellett haladniuk a kalandoroknak, amelyhez teljesíthető szintidőt ad...
A sok gyötrelem után most egy könnyűnek mondott szakaszt teljesített a mezőny. Szinte mindenki szintidőn belül ért célba és áradoztak a gyönyörű táj l...
A mezőnyből kivált már 17 csapat, akik Bamako felé vették az irányt, a többiekre pedig egy enyhébbnek mondható hat órás szakasz várt.Budapest-Bamako 1...