Motorsport

Korábbi Motorsport hírek:

2018-04-05 csütörtök A közút nem versenypálya!

Ezzel a videóval szeretnénk megmutatni nektek,mennyire fontos a jó védőfelszerelés és a biztonságos vezetés!

2018-03-29 csütörtök Segura Hank

Ez a video bemutatja Nektek a Segura Hank bőrdzsekijét!Érdemes megnézni,mert így teljes egészében láthatod!

2018-03-29 csütörtök S100 Lánctisztító

Nézzétek meg ezt a videót,amelyen bemutatják,hogyan is kell használni az S100 Lánctisztító termékét!

Régebbi cikkek

Devils Börze (2010-11-11)

Dakar 2012/ Despres lett a végső győztes!

Cyril Despres-nek elég volt egy biztonsági motorozás is, hiszen riválisa motorcsere miatt majd egy órás hátránnyal indulhatott a végső harcba a 29 km-es mai szelektíven.

Véghajrá Pisco és Lima között



Az idei Dakar utolsó szakasza bár 254 kilométer teljesítését jelentette, mindössze 29 km-es szelektív részből állt, ami megkönnyítette a végső célállomás, Lima elérését. A perui főváros központjában felállított nagyszínpad várta a hősöket, akiknek a fejében csak annak elérése volt fontos, hisz a táv enyhének tűnt és rövidnek. Azonban mégis volt tétje a mai napnak, el kellett dönteni a végső besorolásokat. A címvédő Marc Coma eddig az elsőségért küzdött egészen a 13. szakaszig, amikor is a váltóhiba végleg el nem döntötte a Cyril Despres-vel folytatott magánháborúját.



A KTM csak négyes és ötös fokozattal rendelkezett, amivel nehéz volt a tavalyi győztesnek dűnéket mászni. Bár beért a célba a katalán, de az összegyűjtött időkülönbségen kívül egy motorcsere is hozzáadódott a végső elszámoláshoz. A verseny során egyszer már cserélt blokkot Coma, így a második csere már 45 perces pluszt jelentett számára. Összesen a két motorblokk csere pedig 1 órás hátrányt okozott az összetett tabellán számára! Így az utolsó napon már nem az elsőségért kellett küzdenie, hanem azért, hogy legalább a második helyet megtartsa Rodrigues-szel szemben.
 
Az utolsó etap - a várakozásoknak megfelelően- meglepetés nélkül zajlott, hiszen az élen álló franciának elég volt egy biztonsági motorozás, a biztos célba érés reményében. Ennek megfelelően csak a 10. legjobb idővel végzett az utolsó szakaszon, 2'43”-el Coma mögött. Azonban nem a katalán volt a leggyorsabb, hanem Pal Anders Ullevalseter.



A norvégok büszkesége a maga 44 évével és a háta mögötti 9 Dakarral az egyik legtapasztaltabb versenyzőnek számít a mezőnyben. Eddig azonban csak egyszer sikerült szakaszt nyernie még 2010-ben, amikor az összetettben a második helyen végzett. Most a 10. Dakarjának utolsó napján sikerült egy újabb szakaszgyőzelmet besöpörnie, azonban a végső elszámolásnál meg kellett elégednie a 6. hellyel (csakúgy, mint 2006-ban, 2009-ben és 2011-ben, amikor mindig hatodik lett).



A harmadik leggyorsabb ezen a szakaszon a szlovák Stefan Svitko volt, akinek ez a harmadik Dakarja és máris a TOP5-ben tudott végezni (tavaly kiesett, 2010-ben pedig 18 volt)

Az idei utolsó szakasz végeredménye:



Gyötrelmes két hetet tudhattak maguk mögött a kétkerekűek, ahol kétség kívül a Coma-Despres háború dominált. Viszont tartogatott meglepetést is bőven az idei Dakar forgatókönyv, amit még legalább egy évig emlegetni fogunk.

Az összetett végeredmény:



Mint ahogyan a tabellán is látható „Mani” azaz Gyenes Emanuel 17. lett ezen a Dakaron, ami az eddigi legjobb eredménye (tavaly 18., 2009-ben kiesett, 2007-ben pedig 48. volt). A 27 éves szatmári fiú eredménye így is irigylésre méltó. Gratulálunk hozzá!

Nem maradt más hátra, mint az ünneplés.



Tehát a motorosok mehettek elsőként a Lima központjában felállított óriás pódiumhoz, hogy a történelminek tekinthető szertartáson elfoglalják a dobogón helyeiket.



A mai napon Cyril Despres a terepmotorozás királyává vált, hisz mostani – immár negyedik- Dakar győzelmével ezt bizonyította be a világnak. Másodikként – a címvédő- Marc Coma végzett, míg harmadikként – megismételve a tavalyi eredményét- Helder Rodrigues vehette át a Dakar szobrocskát.

A teljes távot, 8.300 km megtételét követően 97 motoros ért célba a 178-ból! Összegzésként elmondható, hogy fordulatos két héten vannak túl a résztvevők és mindenki tanult belőle. A szervezők a legnagyobb hangsúlyt mindig a versenyzők biztonságára helyezik, ennek ellenére halálos balesettel indult a verseny. Hogy ez elkerülhető lett volna-e, arról még sokat fognak beszélni. De arról is sokat fognak beszélni, hogy mi lett volna ha nem törlik a hatodik szakaszt, vagy ha nem került volna be az útvonalak közé egy újabb ország: Peru. Sőt a „mi lett volna ha...” jellegű eszmefuttatások és összeesküvés elméletek tömkelege fog még lázban tartani jó pár Dakar rajongót...ha más nem, akkor a következő megmérettetésig.

Aki erre a versenyre eljön, az egy dologra biztosan számíthat: itt bármi megtörténhet, hiszen ez a DAKAR!

Ami viszont biztos:
Sokan visszatérnek majd jövőre is, hogy újabb élménnyel gazdagodjanak, miközben minket – sportbarátokat- is megörvendeztetnek ezzel.
 
TOTOS

Korábbi Dakar hírek:

2012-01-15 vasárnap Dakar 2012/ Rodrigues nyert, Coma veszített

Az idei Dakar utolsó előtti napján Coma óriási hátrányt szenvedett, míg Despres másodikként végezve megerősítette az élen a helyét. Több mint 11 perce...

2012-01-14 szombat Dakar 2012/ Az első perui győzelem Despres nevéhez került

A Dakar Peruba való érkezésének Despres örülhetett a legjobban, hiszen az idei negyedik szakaszgyőzelmével bebiztosította magát a táblázat élén 2'22”-...

2012-01-14 szombat Dakar 2012/ Coma nyert és ismét vezet az összetettben

Ezúttal Coma nyert csatát és két nappal a vége előtt neki áll, hogy megnyerje a Despres-vel folytatott háborúját. Jelenleg másfél perccel vezeti a tab...

2012-01-13 péntek Dakar 2012/ Az első perui győzelem Despres nevéhez került

A Dakar Peruba való érkezésének Despres örülhetett a legjobban, hiszen az idei negyedik szakaszgyőzelmével bebiztosította magát a táblázat élén 2'22”-...

Régebbi cikkek

Coma-Despres 5:3 (2011-01-15)

Budapest-Bamako 2010: Végre a motorosok is előkerültek

A „csonka Bamako” néven elhíresült mezőny tagjai az 5. szakaszon végre megkapták az áhított dűnéket, amiből nehezen kászálódtak ki.

Budapest-Bamako 5. szakasz: Merzouga- Merzouga



 Ha valaki a hamisítatlan Szaharára kíváncsi, nem is mehetne jobb helyre, mint a hatalmas, 200m magasságot is elérő dűnék lábainál fekvő Merzougába. Merzouga környéke számtalan szálláshelyet kínál, melyek zöme hagyományos berber kasba stílusban épült. Pont egy ilyen Aubergbe-ben (kempingben) éjszakáztak a Budapest-Bamako idei indulói.

Festői táj tárult a korán ébredő kalandoraink szeme elé, bár a tegnapi napon is volt mit fényképezgetniük. A Magas_Atlaszból dél felé leereszkedve a Ziz (Gazella) folyó völgye mellett vitt az útjuk, ezért a vörösesbarna kopár fennsík, a lekopott hegyek, és a folyó mentén meghúzódó oázisfalvak páratlan panorámát kínáltak.

Szóval ismét egy megkésett eligazítás várt rájuk azután nekivághattak a homokdűnéknek, azaz belevetették magukat az „óriási homokozóba”. Elvileg nem sok feladatot kellett megoldaniuk, inkább a szintidő betartása volt a legnagyobb kihívás erre a napra.



 Hiszen sokan megtapasztalták a dűnék vendégmarasztaló tulajdonságát, a tapasztalt és újonc résztvevők egyaránt. Ezért a napjuk a járműveik kiásásából állt, amely nem egyszer tengelyig süllyedt a mély, púderfinomságú homokban. Meglepő, de a Szaharában mindenhol vannak emberek, akik –némely jutalmazás fejében- kihúznak a bajból.

A leggyorsabb a mai napon a motoros Hodola Richárd (Suzuki DR-Z 400E) egy órát vert az autós mezőny legjobbjára. (…igen végre előkerült Mező Jani barátom és újból hírt adott magáról, illetve Ricsiről valamint Marton Andrásról és Kun Árpádról) Sajnos Árpi elütött egy elé ugró kutyát, amelynek következtében elcsúszott. Sem neki, sem a motornak nem lett komoly sérülése, ezért tovább tudta folytatni a túrát.



Mező még arról is beszámolt, hogy a szervezőknek ismét gondjuk akadt, hiszen a marokkói hatóságok február elsejétől külön engedélyekhez kötik a ralik mezőnyeinek marokkói beutazását. Egyes értesülések szerint a hatóságok egy hónappal előbb alkalmazni szándékozták a rendeletet, ennek értelmében a Budapest-Bamako Rali nem léphetett volna az országba. A szervezők felvették a kapcsolatot rabati nagykövetünkkel az ügy rendezése érdekében. A mezőny végül is beléphetett Marokkóba, de a fogadó ország hatóságai kikötötték, hogy nem érintheti Nyugat-Szahara területét. Az utolsó nap legnagyobb változása a rendezés menetében, hogy a kaland és a verseny kategória résztvevői közel egy útvonalon haladnak és az eredeti tervtől eltérően közösek az esti bivakok is.

Ezek tudatában ismét kijelenthetem, hogy nem irigylem a szervezőket, akik most az erg-be kergették a résztvevőket. Erg-nek nevezik azt a vörösesbarna homoksivatagot, amelyet annyi filmben láthattunk, és ahol annak idején a Dakar leglátványosabb felvételei készültek. Marokkó legnagyobb dűnerendszere nem más, mint egy 30 km hosszan elnyúló homokhegy, melynek neve: Erg Chebbi.  
Most a mezőny észak felé veszi az irányt és Tinerhir-be tart majd az Erg Chebbi mentén…


A motorosokról szóló beszámolók és róluk készült képek Mező Jánostól származnak, aki a Motorrevü színeiben vesz részt a versenyen!


TOTOS    

Korábbi Bamako hírek:

2010-01-29 péntek Budapest-Bamako 2010: Marokkó új arca

Még mindig az óceán partján haladt a mezőny, de most eső is áztatta a kalandorokat. Kisebb technikai gondokkal megúszták a 12 szakaszt a versenyben ma...

2010-01-29 péntek Budapest-Bamako 2010: Hóesésben, keskeny szerpentinen át

A 13. szakasz még a babonásoknak sem okozott gondot. Trükkös, látványos helyeken kellett haladniuk a kalandoroknak, amelyhez teljesíthető szintidőt ad...

2010-01-28 csütörtök Budapest-Bamako 2010: Gyönyörű nap

A sok gyötrelem után most egy könnyűnek mondott szakaszt teljesített a mezőny. Szinte mindenki szintidőn belül ért célba és áradoztak a gyönyörű táj l...

2010-01-27 szerda Budapest-Bamako 2010: Az óceánparton haladva

A mezőnyből kivált már 17 csapat, akik Bamako felé vették az irányt, a többiekre pedig egy enyhébbnek mondható hat órás szakasz várt.Budapest-Bamako 1...

Régebbi cikkek

Welcome to Bamako (2009-01-31)

Kiemelt akciós termékeink