Motorsport

Korábbi Motorsport hírek:

2018-04-05 csütörtök A közút nem versenypálya!

Ezzel a videóval szeretnénk megmutatni nektek,mennyire fontos a jó védőfelszerelés és a biztonságos vezetés!

2018-03-29 csütörtök Segura Hank

Ez a video bemutatja Nektek a Segura Hank bőrdzsekijét!Érdemes megnézni,mert így teljes egészében láthatod!

2018-03-29 csütörtök S100 Lánctisztító

Nézzétek meg ezt a videót,amelyen bemutatják,hogyan is kell használni az S100 Lánctisztító termékét!

Régebbi cikkek

Devils Börze (2010-11-11)

Coma egyenlített a negyedik szakaszon

A tegnapi győzelmet követően ma is nyerni tudott Marc, és az összetettben is az élre állt. Most volt az első off-track szakasz, ahol igazi sivatagi élményben volt része a kalandoroknak.


 
Ma 554 km-es összekötő szakaszt követően 207 km szelektív várt az összes kategória résztvevőire, hogy Argetntinát maguk mögött hagyva, a chilei Calamába érjenek. A határátkelést követően szinte súrolták a bolíviai határt, ahol a minap kezdődött egy komolyabb tűntetés az üzemanyag áremelés miatt. A határátkelés zökkenőmentesen és viszonylag gyorsan tudott zajlani, mert azt már a táborhelyen elvégeztek a hatósági szervek, itt csak egy rutinszerű útlevélvizsgálatra kellett „lassítania” a mezőnynek.
 


Legkorábban ismét a motorosok/quadosok keltek, akiknek már 04:30-kor a rajtvonalnál kellett sorakozniuk. Szinte még álmosan vágtak neki az Andok hegyvonulatának, hogy „megmászva” azt átkeljenek a 4800 méteres magasságon, maguk mögött hagyva Argentínát. Majd pedig Chilébe érve belevessék magukat a hírhedt Atacama sivatag dűnéibe, ahol hét napot fognak majd eltölteni.



 A tegnapi győzelmének köszönhetően Marc Coma (ESP-KTM) indulhatott elsőként és azonnal komoly tempót diktálva már a 81. km-nél 32 másodperces előnyre tett szert az őt követő Cyril Despre-vel (FRA-KTM) szemben. Bár most nem kellett számolgatva követnie valakit, hanem a saját tempóját diktálva, kitűnő navigálással száguldott előre. A harmadik helyen ekkor a francia versenyző „vízhordója” Ruben Faria (PRT-KTM) érkezett 1’24”-es hátránnyal a katalán mögött. A negyedik helyen „Chaleco” (CHL-APRILIA), míg az ötödiken Goncalves Paulo (PRT-BMW) haladt.

Calamába érve a helyzet alig változott, pedig közben ízelítőt kaphattak az atacamai sivatagból rendesen a versenyzők.



 A SHARK versenyzője Cyril Despre a második szakaszon nagyobb tempót diktált ugyan, de ismét eltévesztett párszor az útvonalat és 16 másodperccel később ért a célba, mint a mai nap győztese, Marc Coma. Ez egyben azt is jelenti, hogy az összetettben is átvette a vezetést a spanyol, bár a kettejük között mindössze kettő másodperc a különbség! Ez az ideiglenes eredmény azt is mutatja, hogy a két – saját párharcát vívó- versenyző milyen mesteri mértékben semlegesíti egymást. Hiszen 1220 mért kilométer megtételét követően egy keréknyomnyi különbség tudott kialakulni közöttük, miközben mindketten két-két szakaszgyőzelemmel büszkélkedhetnek.

Mögöttük harmadik helyen „Chaleco” Lopez érkezett 2’05”-es hátrányban, míg negyedikként Olivier Pain, aki már rendszeresen helyet követel magának az „élmenők között”. Bár a francia Yamahás a 12 perces büntetés következtében visszaesett az összetett 12. helyre.


Mai motoros eredmények:



 
Összetett állás:


 
A nap vesztese:

Alain Duclos (FRA-Aprilia) esett és megütötte magát. A negyven éves bamakói születésű versenyző sokáig ücsörgött a motorja mellett, és a nézők közül kellett segítenie párnak, hogy később magához térjen, mert enyhe agyrázkódást szenvedett az esése következtében. Pedig a Laser bukósisak tette a dolgát, de mégis olyannyira emlékezetkiesése lett az Aprilia toppilótájának, hogy először nem is értette, hogy mit keres az adott helyen illetve merre kell tovább haladnia. Azonban többszöri pihenőt beiktatva, sikerült a napi szakasz céljába érnie.

A szelektív szakasz vége egybe esett a tábor bejáratával, aminek következtében azonnal pihenhettek is a megfáradt versenyzők. Erre szükségük is lesz, mert holnap mindössze 36 km-es összekötő után 426 km-es szelektív, illetve sivatagi homok vár rájuk!


TOTOS

www.dakar.com


Korábbi Dakar hírek:

2012-01-15 vasárnap Dakar 2012/ Rodrigues nyert, Coma veszített

Az idei Dakar utolsó előtti napján Coma óriási hátrányt szenvedett, míg Despres másodikként végezve megerősítette az élen a helyét. Több mint 11 perce...

2012-01-14 szombat Dakar 2012/ Az első perui győzelem Despres nevéhez került

A Dakar Peruba való érkezésének Despres örülhetett a legjobban, hiszen az idei negyedik szakaszgyőzelmével bebiztosította magát a táblázat élén 2'22”-...

2012-01-14 szombat Dakar 2012/ Coma nyert és ismét vezet az összetettben

Ezúttal Coma nyert csatát és két nappal a vége előtt neki áll, hogy megnyerje a Despres-vel folytatott háborúját. Jelenleg másfél perccel vezeti a tab...

2012-01-13 péntek Dakar 2012/ Az első perui győzelem Despres nevéhez került

A Dakar Peruba való érkezésének Despres örülhetett a legjobban, hiszen az idei negyedik szakaszgyőzelmével bebiztosította magát a táblázat élén 2'22”-...

Régebbi cikkek

Coma-Despres 5:3 (2011-01-15)

Budapest-Bamako 2010: Buli kifulladásig a célban

A mauritániai és mali terrorfenyegetés miatt Agadirban ért véget a 2010-es Budapest-Bamako-rali.

Budapest-Bamako 14. szakasz: Tafraoute-Agadir

A rajt reggel 7-kor Tafraoute városból indult a végső cél felé Agadírba.

 

A népszerű üdülővároshoz 1300 m-es magasságból egy rendkívül meredek hágón és szerpentinen kellett leereszkedni kalandorainknak.
 


Ráadásul mindezt 130 km-en keresztül, egysávos úton, szalagkorlát nélküli iszonyatosan mély szakadékok mellett haladva. Közben persze még a 12 feladatot is meg kellett oldani, amelyek szokás szerint kis furfanggal lettek kitalálva. Erre talán a legjobb bizonyíték, hogy az első 8 feladat megoldásánál a csapatok szinte a napi szakaszra szánt 5 órás limitidő felét elhasználták, pedig akkor még mindig az indulási városban bolyongtak. Ezért a maradék időben kellett megtenni még legalább 200 km-t, miközben újabb 4 feladat várt rájuk.

Akik nem az eredményre hajtottak, azoknak több idejük maradt gyönyörködni az idei versenyre kiírt egyik legszebb szakasz látképében. Itt aztán fogyott a fényképezőgépek és videokamerák tárhelye rendesen, főleg ha valaki most kapott észbe, hogy eddig keveset forgatott és kattogtatott.

A szerpentines rész után már országúti szakaszok következtek, kis városok, sok emberrel. Míg fel nem bukkant a szemük előtt Agadir városa, amely európai mértékkel is nagyvárosnak minősül.

A szintidő szerint délután kettőre kellett beérniük a versenyzőknek, ami okozott egyeseknek problémát. A probléma oka az többségében az lehetett, hogy az eddigi megszokott városi tempóval számoltak a versenyzők, figyelmen kívül hagyva a rájuk váró - Agadirra jellemző- forgalmi dugót. Így a célkapuhoz érés okozott még egy utolsó izgalmat mindenkinek. A város központjában felállított célkapun fáradtan, de boldogan gurultak át a Marokkót átszelő viadalt teljesítő egységek. Valószínűleg becses emlékként őrzik majd a sikeres teljesítésért kapott emlékplakettet.

Az ünnepélyes eredményhirdetés délután 5 órára volt beharangozva, de az óvások miatt az éjfélre kifüggesztett eredményeket tekintik hivatalosnak.



Senkit ne tévesszen meg a listán szereplő célbaérők száma, hisz ebben azok is benne vannak, akik elhagyva a versenyútvonalat most Bamakóba tartanak. Azonban a korábban szerzett pontjaik alapján láthatóak a listán. Az utóbbiak Villám Géza vezetésével és katonai védelem mellett vélhetően vasárnap (de leginkább hétfőn) érik el céljukat.

Az első helyen a Homokdűne.hu csapata végzett.


 
„Rettentő nehéz, technikás szakaszokat jelöltek ki a szervezők, ráadásul a navigáció is nehéz volt. Viszont gyönyörű tájakon mentünk keresztül. Boldogok és elégedettek vagyunk, teljesítettük, amit elterveztünk” – nyilatkozta László Péter, a csapat egyik tagja.

„Én repülök haza, ugyanis a Filmszemlén bemutatják a kisfilmemet, de a többieknek még nem ért véget a kaland. Egészen Dél-Afrikáig, Fokvárosba mennek.”
Második helyen a We solve it BBT2 csapata végzett, míg a harmadik helyen a Green Network csapata futott be, akik éppen a mai nap előzték meg a Snickers csapatát.

„Hosszú és fárasztó kéthetes út volt, de örülünk az eredményünknek, hiszen az utolsó napnak még a negyedik helyről vágtunk neki” – mondta a pilóta, Szebényi Péter. „A kocsink remekül bírta a megerőltető szakaszokat, s szerencsére mi is együtt vagyunk. Felejthetetlen két hét volt, s úgy gondolom, nincs okunk a panaszra az eredményünk miatt.”

A Snickers Team végül a negyedeik pozíciót szerezte meg.



 „Sajnos, az utolsó napot elrontottuk” – árulta el Lukács Tóth Kálmán. „Kihagytunk pontot, hibáztunk is, de nem csak ezért vagyunk csalódottak. A szervezők nem minden esetben egyformán értelmezték a szabályokat, így az óvások utáni jóváírások miatt sok minden megváltozott az utolsó napokban.”



Egyetlen versenyben maradt motorosunk Hodola Richard, aki ezáltal a motoros kategória győztesének tekinthető, az összetett 45. helyén végzett.

A kéthetes kalandot követte a PARTY kifulladásig!

Innentől a résztvevők fakultatív programokba kezdenek…
Ezúton is gratulálunk mindenkinek!

TOTOS

Korábbi Bamako hírek:

2010-01-29 péntek Budapest-Bamako 2010: Marokkó új arca

Még mindig az óceán partján haladt a mezőny, de most eső is áztatta a kalandorokat. Kisebb technikai gondokkal megúszták a 12 szakaszt a versenyben ma...

2010-01-29 péntek Budapest-Bamako 2010: Hóesésben, keskeny szerpentinen át

A 13. szakasz még a babonásoknak sem okozott gondot. Trükkös, látványos helyeken kellett haladniuk a kalandoroknak, amelyhez teljesíthető szintidőt ad...

2010-01-28 csütörtök Budapest-Bamako 2010: Gyönyörű nap

A sok gyötrelem után most egy könnyűnek mondott szakaszt teljesített a mezőny. Szinte mindenki szintidőn belül ért célba és áradoztak a gyönyörű táj l...

2010-01-27 szerda Budapest-Bamako 2010: Az óceánparton haladva

A mezőnyből kivált már 17 csapat, akik Bamako felé vették az irányt, a többiekre pedig egy enyhébbnek mondható hat órás szakasz várt.Budapest-Bamako 1...

Régebbi cikkek

Welcome to Bamako (2009-01-31)

Kiemelt akciós termékeink