Motorsport

Korábbi Motorsport hírek:

2018-04-05 csütörtök A közút nem versenypálya!

Ezzel a videóval szeretnénk megmutatni nektek,mennyire fontos a jó védőfelszerelés és a biztonságos vezetés!

2018-03-29 csütörtök Segura Hank

Ez a video bemutatja Nektek a Segura Hank bőrdzsekijét!Érdemes megnézni,mert így teljes egészében láthatod!

2018-03-29 csütörtök S100 Lánctisztító

Nézzétek meg ezt a videót,amelyen bemutatják,hogyan is kell használni az S100 Lánctisztító termékét!

Régebbi cikkek

Devils Börze (2010-11-11)

Coma idei harmadik sikere a Dakaron

A szervezők kemény szakaszt írtak elő a rajtvonalhoz felsorakozó – 112 főre fogyatkozó- motoros mezőnynek az utolsó előtti chilei napon. Hiszen Antofagasta és Copiapo közötti távon összesen 508 km-es szelektív várt rájuk, amelyben egymást váltották az off-road és a homokdűnés részek.



 A motorosok esetében a verseny kezd párharccá válni, amely az összetettben vezető Marc Coma (ESP-KTM) és a címvédő – jelenleg összetett második helyezett- Cyril Despres (FRA-KTM) között zajlik. Ugyanis a szakasz megkezdése előtt mindössze 7’24” időkülönbséggel álltak a tabella élén. Bár a SHARK versenyző franciának 10 perces büntetés is terheli az idei eredményét, amelyből már sikerült némelyest faragnia. Persze a helyiek kedvencét „Chaleco”-t sem szabad még leírni, hiszen vélhetően a bizonyítási vágyon kívül a helyismeret is az ő oldalán áll, a tegnapi szakaszgyőzelméről nem is beszélve. Vélhetően ennek tükrében még szeretne egy hazai szakaszgyőzelmet elkönyvelni, mielőtt visszatérne a mezőny Argentínába.



 A nyolcadik szakaszt elsőként tehát Francisco Lopez Contardo (CHL-APRILIA) kezdhette 08:35-kor, akit szokás szerint kétpercenként követtek a többiek, összesen még 111-en. Azonban az első ellenőrző pontnál (43 km-nél) már  Paulo Goncalves (PRT-BMW) volt az élen, akit Despres követett (+0’52”) majd pedig Coma érkezett a provizórikus dobogó alsó fokára (+1’06).

Viszont az 55 km-nél – korábban az 5. szakaszt megnyerő- Goncalves hatalmasat esett és óriási fájdalmai voltak a vállában. Ennek ellenére elmotorozott a CP1 ellenőrző pontig, ahol egy gyors vizsgálat során megállapították, hogy eltört a kulcscsontja. Ezért sajnos a tavalyi évhez hasonlóan idén is feladni kényszerült a versenyt.

Az élmezőny többi tagja rendben megérkezett a CP1-hez és a 77-km-nél kialakult sorrend élén az összetettben is vezető Marc Coma (ESP-KTM) haladt, mögötte pedig mindössze 5 másodperces hátránnyal Despres. A harmadik helyen ekkor a tegnapi győztes „Chaleco” Lopez érkezett (+0’21”) az Apriliával.



A 118. kilométernél úgy tűnt, hogy Marcnak sikerült kicsit leráznia üldözőit. Cyril Despres hátránya +1’43”-ra növekedett, míg a harmadik helyen érkezett Pal Andres Ullevalseter (+2’38”), aki szemmel láthatóan kezdte megszokni az új KTM 450-est.

 A CP2-nél újabb versenyző jelentkezett be a „szakaszdobogóért” folytatott harcban. Az első két versenyző sorrendje változatlan volt, hisz második helyen még mindig Despres motorozott (+1’44”), azonban a harmadik helyen Helder Rodrigues (PRT-YAMAHA) érkezett (+2’53”)

150 km megtételét követően még mindig a katalán volt az élen, a második Despres (+2’12”), amíg a harmadik „Chaleco” Lopez (+4’22”)

A 189. km-nél az amerikai Jonah Street-nek kellett félre állnia egy kis szerelésre, hogy a YAMAHA újra ütőképessé váljon. Az elvesztegetett percek miatt visszaesett a 32. helyre a következő ellenőrző pontnál mért eredmények alapján.

Itt (250 km) az élen haladók sorrendje: 1. Coma, 2. Despres +1’49”, 3.Lopez +4’12”
A 283. km-nél a harmadik helyre ismét Helder Rodrigues került bár ekkor Lopez Iritrack-je nem adott jelet. Az viszont bizonyos, hogy nagy csatát vívott a hazai versenyző Lopez és a portugál Rodrigues.

CP4-nél (376 km) még mindig Coma repesztett az élen, de ekkor az előnye már kicsit csökkent fő riválisához képest. Cyril Despres 1’36”-el követte Marcot, míg őt Rodrigues üldözte.

CP5 (417 km): 1. Marc Coma, 2. Cyril Despres +1’59”, 3. Francisco „Chaleco” Lopez +3’31”

CP6 (453 km): Coma még mindig vezet, 2. Despres +1’36”, 3. „Chaleco” +3’30
Végül Marc Coma nyerte a nyolcadik szakaszt, amelyen szinte végig vezetett. Ez volt a 3. szakaszgyőzelme a 33. Dakaron, míg 14. a pályafutása során! Ezzel megerősítette összetettbeli előnyét is legfőbb riválisával - a tavalyi győztes- Despres-vel szemben.

Akinek ma meg kellett elégednie a második hellyel (+1’55”), míg harmadikként „Chaleco” Lopez érkezett (+4’21”).

A mai motoros eredmények:


 
Összetett állás 2011.01.10:
 


Mivel a mai napon Goncalves kiesett a versenyből, Frans Verhoeven (BEL-BMW) pedig több órán át szerelte a motorját, sőt még a szlovák Svitko is szenvedett, ezért mai 5. helyével Ullevalseter felzárkózott az összetett 6. helyre! Figyelembe véve az első napon élért 29. helyet, ez igen nagy előrelépésnek mondható.

…de még hátra van pár nap a versenyből!

TOTOS
 

Korábbi Dakar hírek:

2012-01-15 vasárnap Dakar 2012/ Rodrigues nyert, Coma veszített

Az idei Dakar utolsó előtti napján Coma óriási hátrányt szenvedett, míg Despres másodikként végezve megerősítette az élen a helyét. Több mint 11 perce...

2012-01-14 szombat Dakar 2012/ Az első perui győzelem Despres nevéhez került

A Dakar Peruba való érkezésének Despres örülhetett a legjobban, hiszen az idei negyedik szakaszgyőzelmével bebiztosította magát a táblázat élén 2'22”-...

2012-01-14 szombat Dakar 2012/ Coma nyert és ismét vezet az összetettben

Ezúttal Coma nyert csatát és két nappal a vége előtt neki áll, hogy megnyerje a Despres-vel folytatott háborúját. Jelenleg másfél perccel vezeti a tab...

2012-01-13 péntek Dakar 2012/ Az első perui győzelem Despres nevéhez került

A Dakar Peruba való érkezésének Despres örülhetett a legjobban, hiszen az idei negyedik szakaszgyőzelmével bebiztosította magát a táblázat élén 2'22”-...

Régebbi cikkek

Coma-Despres 5:3 (2011-01-15)

Budapest-Bamako 2010: Buli kifulladásig a célban

A mauritániai és mali terrorfenyegetés miatt Agadirban ért véget a 2010-es Budapest-Bamako-rali.

Budapest-Bamako 14. szakasz: Tafraoute-Agadir

A rajt reggel 7-kor Tafraoute városból indult a végső cél felé Agadírba.

 

A népszerű üdülővároshoz 1300 m-es magasságból egy rendkívül meredek hágón és szerpentinen kellett leereszkedni kalandorainknak.
 


Ráadásul mindezt 130 km-en keresztül, egysávos úton, szalagkorlát nélküli iszonyatosan mély szakadékok mellett haladva. Közben persze még a 12 feladatot is meg kellett oldani, amelyek szokás szerint kis furfanggal lettek kitalálva. Erre talán a legjobb bizonyíték, hogy az első 8 feladat megoldásánál a csapatok szinte a napi szakaszra szánt 5 órás limitidő felét elhasználták, pedig akkor még mindig az indulási városban bolyongtak. Ezért a maradék időben kellett megtenni még legalább 200 km-t, miközben újabb 4 feladat várt rájuk.

Akik nem az eredményre hajtottak, azoknak több idejük maradt gyönyörködni az idei versenyre kiírt egyik legszebb szakasz látképében. Itt aztán fogyott a fényképezőgépek és videokamerák tárhelye rendesen, főleg ha valaki most kapott észbe, hogy eddig keveset forgatott és kattogtatott.

A szerpentines rész után már országúti szakaszok következtek, kis városok, sok emberrel. Míg fel nem bukkant a szemük előtt Agadir városa, amely európai mértékkel is nagyvárosnak minősül.

A szintidő szerint délután kettőre kellett beérniük a versenyzőknek, ami okozott egyeseknek problémát. A probléma oka az többségében az lehetett, hogy az eddigi megszokott városi tempóval számoltak a versenyzők, figyelmen kívül hagyva a rájuk váró - Agadirra jellemző- forgalmi dugót. Így a célkapuhoz érés okozott még egy utolsó izgalmat mindenkinek. A város központjában felállított célkapun fáradtan, de boldogan gurultak át a Marokkót átszelő viadalt teljesítő egységek. Valószínűleg becses emlékként őrzik majd a sikeres teljesítésért kapott emlékplakettet.

Az ünnepélyes eredményhirdetés délután 5 órára volt beharangozva, de az óvások miatt az éjfélre kifüggesztett eredményeket tekintik hivatalosnak.



Senkit ne tévesszen meg a listán szereplő célbaérők száma, hisz ebben azok is benne vannak, akik elhagyva a versenyútvonalat most Bamakóba tartanak. Azonban a korábban szerzett pontjaik alapján láthatóak a listán. Az utóbbiak Villám Géza vezetésével és katonai védelem mellett vélhetően vasárnap (de leginkább hétfőn) érik el céljukat.

Az első helyen a Homokdűne.hu csapata végzett.


 
„Rettentő nehéz, technikás szakaszokat jelöltek ki a szervezők, ráadásul a navigáció is nehéz volt. Viszont gyönyörű tájakon mentünk keresztül. Boldogok és elégedettek vagyunk, teljesítettük, amit elterveztünk” – nyilatkozta László Péter, a csapat egyik tagja.

„Én repülök haza, ugyanis a Filmszemlén bemutatják a kisfilmemet, de a többieknek még nem ért véget a kaland. Egészen Dél-Afrikáig, Fokvárosba mennek.”
Második helyen a We solve it BBT2 csapata végzett, míg a harmadik helyen a Green Network csapata futott be, akik éppen a mai nap előzték meg a Snickers csapatát.

„Hosszú és fárasztó kéthetes út volt, de örülünk az eredményünknek, hiszen az utolsó napnak még a negyedik helyről vágtunk neki” – mondta a pilóta, Szebényi Péter. „A kocsink remekül bírta a megerőltető szakaszokat, s szerencsére mi is együtt vagyunk. Felejthetetlen két hét volt, s úgy gondolom, nincs okunk a panaszra az eredményünk miatt.”

A Snickers Team végül a negyedeik pozíciót szerezte meg.



 „Sajnos, az utolsó napot elrontottuk” – árulta el Lukács Tóth Kálmán. „Kihagytunk pontot, hibáztunk is, de nem csak ezért vagyunk csalódottak. A szervezők nem minden esetben egyformán értelmezték a szabályokat, így az óvások utáni jóváírások miatt sok minden megváltozott az utolsó napokban.”



Egyetlen versenyben maradt motorosunk Hodola Richard, aki ezáltal a motoros kategória győztesének tekinthető, az összetett 45. helyén végzett.

A kéthetes kalandot követte a PARTY kifulladásig!

Innentől a résztvevők fakultatív programokba kezdenek…
Ezúton is gratulálunk mindenkinek!

TOTOS

Korábbi Bamako hírek:

2010-01-29 péntek Budapest-Bamako 2010: Marokkó új arca

Még mindig az óceán partján haladt a mezőny, de most eső is áztatta a kalandorokat. Kisebb technikai gondokkal megúszták a 12 szakaszt a versenyben ma...

2010-01-29 péntek Budapest-Bamako 2010: Hóesésben, keskeny szerpentinen át

A 13. szakasz még a babonásoknak sem okozott gondot. Trükkös, látványos helyeken kellett haladniuk a kalandoroknak, amelyhez teljesíthető szintidőt ad...

2010-01-28 csütörtök Budapest-Bamako 2010: Gyönyörű nap

A sok gyötrelem után most egy könnyűnek mondott szakaszt teljesített a mezőny. Szinte mindenki szintidőn belül ért célba és áradoztak a gyönyörű táj l...

2010-01-27 szerda Budapest-Bamako 2010: Az óceánparton haladva

A mezőnyből kivált már 17 csapat, akik Bamako felé vették az irányt, a többiekre pedig egy enyhébbnek mondható hat órás szakasz várt.Budapest-Bamako 1...

Régebbi cikkek

Welcome to Bamako (2009-01-31)

Kiemelt akciós termékeink