Korábbi Motorsport hírek:
Ezzel a videóval szeretnénk megmutatni nektek,mennyire fontos a jó védőfelszerelés és a biztonságos vezetés!
Ez a video bemutatja Nektek a Segura Hank bőrdzsekijét!Érdemes megnézni,mert így teljes egészében láthatod!
Nézzétek meg ezt a videót,amelyen bemutatják,hogyan is kell használni az S100 Lánctisztító termékét!
Régebbi cikkek
Cyril Despres második szakaszgyőzelme
Tegnap nem sokáig örülhetett szakaszgyőzelmének Ruben Faria, mivel a nap végén a neve mellé került egy 1 perces büntetés –gyorshajtás miatt- és így a csapattársa, Cyril Despres lett az első mért szakasz győztese.
A mai napon ismét külön, de hasonlóan nehéz útvonalon haladtak a motoros/quadosok. A Dakar harmadik napján észak felé vette az irányt a mezőny és eddig ismeretlen területen folytatták a küzdelmet.
A Cordoba és San Miguel de Tucuman közötti távolság 740 km, amelyből 300 km volt a mért szakasz. Ezen a részen kijutott ismét a mesés tájból, ahol a bokros és erdős részeket felváltotta a végtelennek tűnő göröngyös út. Azonban nem igen maradt ideje a bámészkodásra annak, aki nyerni akart.
Mivel az előző napon a csapattársa 1 perces büntetést kapott, ezért a mai napon az összetettben vezető Cyril Despres (FRA) indulhatott elsőnek, amely az ismeretlen szakasz felelősségét is jelentette számára. Azonban a francia KTM-esnek nem esett nehezére a feladat, hiszen a CP1-nél ő bizonyult a leggyorsabbnak (00:40:55). Legnagyobb riválisának számító Marc Coma (ESP) alig több mint fél perces hátránnyal követte őt (00:41:34). Ekkor a harmadik helyen David Casteu (FRA) érkezett (00:41:41).
A CP2-nél már változott a helyzet, hiszen Casteu a minimálisnak mondható hét másodperces hátrányát ledolgozta Comaval szemben és feljött a második helyre Despres mögé. Ekkor az időkülönbségek a következők szerint alakultak: Despres 01:43:54, Casteu 01:45:25, Coma 01:45:43.
A CP3-nál viszont visszavette második helyét Marc, sőt még „Chaleco” (CHL) is meg tudta előzni Casteu-t…aki ez által visszaesett a negyedik helyre.
A mai versenynap nyertese azonban fantasztikus teljesítménnyel – rajt cél győzelmet aratva- Cyril Despres lett, akinek mindössze három óra, tizenkilenc perc, tizenegy másodperc kellett a háromszáz kilométeres táv leküzdéséhez. Második helyen Marc Coma érkezett (03:21:00), mögötte Casteu, akinek sikerült húsz másodpercet vernie a chileiek büszkeségére Lopezre. Ruben Faria az ötödik helyen érkezett, pedig az első ellenőrző pontnál még csak a 15. volt. Hátránya azonban öt perc negyvenkét másodperc lett.
Mai motoros eredmények:
1. Cyril Despres (FRA) KTM 03:19:11
2. Marc Coma (ESP) KTM 03:21:00
3. David Casteu (FRA) SHERCO 03:22:57
4. Lopez Contardo Francisco (CHL) APRILIA 03:23:17
5. Ruben Faria (PRT) KTM 03:24:53
6. Pain Olivier (FRA) YAMAHA 03:25:55
7. Jonah Street (USA) YAMAHA 03:26:47
8. Paulo Goncalves (PRT) BMW 03:26:50
9. Helder Rodrigues (PRT) YAMAHA 03:27:07
10. Frans Verhoeven (NLD) BMW 03:27:23
Összetett állás a motorosoknál (2011.01.03.):
Helyezés/rajtszám/név(nemzetiség)/motor típusa/összetett időeredmény/időkülönbség/büntetés
1 2
• DESPRES (FRA) KTM 05:17:42 00:00:00 -
2 1
• COMA (ESP) KTM 05:20:17 00:02:35 -
3 11
• FARIA (PRT) KTM 05:23:55 00:06:13 00:01:00
4 3
• LOPEZ CONTARDO (CHL) APRILIA 05:24:33 00:06:51 -
5 17
• GONCALVES (PRT) BMW 05:27:10 00:09:28 -
6 5
• CASTEU (FRA) SHERCO 05:27:43 00:10:01 -
7 7
• STREET (USA) YAMAHA 05:27:56 00:10:14 -
8 10
• PEDRERO GARCIA (ESP) KTM 05:28:32 00:10:50 -
9 12
• RODRIGUES FILHO (BRA) BMW 05:29:08 00:11:26 -
10 16
• VERHOEVEN (BEL) BMW 05:29:48 00:12:06 -
Nyilatkozatok:
Cyril Despres:
„Ma a pálya tele volt csúszós kanyarokkal és ugratókkal, amelyek miatt úgy éreztem magam mint egy 300 km-es óriás műlesikló síelő. Észre vettem a töltőállomáson, hogy majdnem egy perccel vezetek Marc előtt, ami jó érzéssel töltött el. El is határoztam, hogy fokozok a tempómon, bár a gumikra ügyelnem kellett, mert elég viseltesek lettek. A legfontosabb dolog a jó ritmus megtalálása, amellyel élvezetesebbé válik a szakasz.”
Marc Coma:
„Ez egy hosszú 300 km-es szakasz volt sok motorossal, gyakorlatilag navigáció nélkül. A legfőbb feladatom ma az volt, hogy óvjam a gumikat. A végén még lassítottam is a tempómon, hogy biztosan érjek a célba.”
Francisco Lopez Contardo:
„A mai nap vidáman telt, hiszen bebizonyosodott, hogy valóban alkalmas az Apriliám erre a megmérettetésre. Bár nem felejtem el, hogy mennyit szenvedtem amíg utolértem az előttem haladókat, nyelve az ő porukat. Nekem most kezdődött el a verseny. Ez egy pozitív nap volt.”
David Casteu:
„Megkönnyebbültem amikor megtudtam, hogy nem lett igazán nagy baja annak a nézőnek akit tegnap elütöttem (csak két bordája tört). Ma ezért próbáltam figyelmesebben menni, bár ma is sokan voltak a pályán. Végül a versenyzőtársaim porát leküzdve haladtam a célig, néha 163 km/órás tempóban, ami nem is rossz egy 450-es motortól. A motorom igazán jól működik és élvezem a motorozást.”
TOTOS
Korábbi Dakar hírek:
Az idei Dakar utolsó előtti napján Coma óriási hátrányt szenvedett, míg Despres másodikként végezve megerősítette az élen a helyét. Több mint 11 perce...
A Dakar Peruba való érkezésének Despres örülhetett a legjobban, hiszen az idei negyedik szakaszgyőzelmével bebiztosította magát a táblázat élén 2'22”-...
Ezúttal Coma nyert csatát és két nappal a vége előtt neki áll, hogy megnyerje a Despres-vel folytatott háborúját. Jelenleg másfél perccel vezeti a tab...
A Dakar Peruba való érkezésének Despres örülhetett a legjobban, hiszen az idei negyedik szakaszgyőzelmével bebiztosította magát a táblázat élén 2'22”-...
Régebbi cikkek
Budapest-Bamako 2010: Buli kifulladásig a célban
A mauritániai és mali terrorfenyegetés miatt Agadirban ért véget a 2010-es Budapest-Bamako-rali.
Budapest-Bamako 14. szakasz: Tafraoute-Agadir
A rajt reggel 7-kor Tafraoute városból indult a végső cél felé Agadírba.
A népszerű üdülővároshoz 1300 m-es magasságból egy rendkívül meredek hágón és szerpentinen kellett leereszkedni kalandorainknak.
Ráadásul mindezt 130 km-en keresztül, egysávos úton, szalagkorlát nélküli iszonyatosan mély szakadékok mellett haladva. Közben persze még a 12 feladatot is meg kellett oldani, amelyek szokás szerint kis furfanggal lettek kitalálva. Erre talán a legjobb bizonyíték, hogy az első 8 feladat megoldásánál a csapatok szinte a napi szakaszra szánt 5 órás limitidő felét elhasználták, pedig akkor még mindig az indulási városban bolyongtak. Ezért a maradék időben kellett megtenni még legalább 200 km-t, miközben újabb 4 feladat várt rájuk.
Akik nem az eredményre hajtottak, azoknak több idejük maradt gyönyörködni az idei versenyre kiírt egyik legszebb szakasz látképében. Itt aztán fogyott a fényképezőgépek és videokamerák tárhelye rendesen, főleg ha valaki most kapott észbe, hogy eddig keveset forgatott és kattogtatott.
A szerpentines rész után már országúti szakaszok következtek, kis városok, sok emberrel. Míg fel nem bukkant a szemük előtt Agadir városa, amely európai mértékkel is nagyvárosnak minősül.
A szintidő szerint délután kettőre kellett beérniük a versenyzőknek, ami okozott egyeseknek problémát. A probléma oka az többségében az lehetett, hogy az eddigi megszokott városi tempóval számoltak a versenyzők, figyelmen kívül hagyva a rájuk váró - Agadirra jellemző- forgalmi dugót. Így a célkapuhoz érés okozott még egy utolsó izgalmat mindenkinek. A város központjában felállított célkapun fáradtan, de boldogan gurultak át a Marokkót átszelő viadalt teljesítő egységek. Valószínűleg becses emlékként őrzik majd a sikeres teljesítésért kapott emlékplakettet.
Az ünnepélyes eredményhirdetés délután 5 órára volt beharangozva, de az óvások miatt az éjfélre kifüggesztett eredményeket tekintik hivatalosnak.
Senkit ne tévesszen meg a listán szereplő célbaérők száma, hisz ebben azok is benne vannak, akik elhagyva a versenyútvonalat most Bamakóba tartanak. Azonban a korábban szerzett pontjaik alapján láthatóak a listán. Az utóbbiak Villám Géza vezetésével és katonai védelem mellett vélhetően vasárnap (de leginkább hétfőn) érik el céljukat.
Az első helyen a Homokdűne.hu csapata végzett.
„Rettentő nehéz, technikás szakaszokat jelöltek ki a szervezők, ráadásul a navigáció is nehéz volt. Viszont gyönyörű tájakon mentünk keresztül. Boldogok és elégedettek vagyunk, teljesítettük, amit elterveztünk” – nyilatkozta László Péter, a csapat egyik tagja.
„Én repülök haza, ugyanis a Filmszemlén bemutatják a kisfilmemet, de a többieknek még nem ért véget a kaland. Egészen Dél-Afrikáig, Fokvárosba mennek.”
Második helyen a We solve it BBT2 csapata végzett, míg a harmadik helyen a Green Network csapata futott be, akik éppen a mai nap előzték meg a Snickers csapatát.
„Hosszú és fárasztó kéthetes út volt, de örülünk az eredményünknek, hiszen az utolsó napnak még a negyedik helyről vágtunk neki” – mondta a pilóta, Szebényi Péter. „A kocsink remekül bírta a megerőltető szakaszokat, s szerencsére mi is együtt vagyunk. Felejthetetlen két hét volt, s úgy gondolom, nincs okunk a panaszra az eredményünk miatt.”
A Snickers Team végül a negyedeik pozíciót szerezte meg.
„Sajnos, az utolsó napot elrontottuk” – árulta el Lukács Tóth Kálmán. „Kihagytunk pontot, hibáztunk is, de nem csak ezért vagyunk csalódottak. A szervezők nem minden esetben egyformán értelmezték a szabályokat, így az óvások utáni jóváírások miatt sok minden megváltozott az utolsó napokban.”
Egyetlen versenyben maradt motorosunk Hodola Richard, aki ezáltal a motoros kategória győztesének tekinthető, az összetett 45. helyén végzett.
A kéthetes kalandot követte a PARTY kifulladásig!
Innentől a résztvevők fakultatív programokba kezdenek…
Ezúton is gratulálunk mindenkinek!
TOTOS
Korábbi Bamako hírek:
Még mindig az óceán partján haladt a mezőny, de most eső is áztatta a kalandorokat. Kisebb technikai gondokkal megúszták a 12 szakaszt a versenyben ma...
A 13. szakasz még a babonásoknak sem okozott gondot. Trükkös, látványos helyeken kellett haladniuk a kalandoroknak, amelyhez teljesíthető szintidőt ad...
A sok gyötrelem után most egy könnyűnek mondott szakaszt teljesített a mezőny. Szinte mindenki szintidőn belül ért célba és áradoztak a gyönyörű táj l...
A mezőnyből kivált már 17 csapat, akik Bamako felé vették az irányt, a többiekre pedig egy enyhébbnek mondható hat órás szakasz várt.Budapest-Bamako 1...