Motorsport

Korábbi Motorsport hírek:

2018-04-05 csütörtök A közút nem versenypálya!

Ezzel a videóval szeretnénk megmutatni nektek,mennyire fontos a jó védőfelszerelés és a biztonságos vezetés!

2018-03-29 csütörtök Segura Hank

Ez a video bemutatja Nektek a Segura Hank bőrdzsekijét!Érdemes megnézni,mert így teljes egészében láthatod!

2018-03-29 csütörtök S100 Lánctisztító

Nézzétek meg ezt a videót,amelyen bemutatják,hogyan is kell használni az S100 Lánctisztító termékét!

Régebbi cikkek

Devils Börze (2010-11-11)

Dakar 2009/Motor: 10. nap, 9. szakasz Verhoeven átszáguldott a kilencedik szakaszon

A holland Frans Verhoeven – a második nap után- ismét szakaszgyőzelmet ért el, pedig a szelektív szakasz kétharmadánál még hét perces hátrányban volt.

A tegnapi megerőltető szerpentin után az Atacama sivatag dűnéi várták a motorosokat a La Serena és Copiapo közötti, maratoninak számító 537 km-es távon. A szelektív szakasz végén található homokdűnék állaga azonban a napokban megváltozott, ezért a 449 kilométeres szelektív szakaszt 399 km-re voltak kénytelenek csökkenteni a szervezők.

Elsőként a tegnapi szakasz győztes Daspres vághatott neki a kilencedik etapnak még reggel hét órakor, és szokásához híven kényelmes tempót választott. A mért szakasz első 57 kilométerének megtételéhez több, mint egy órára volt szüksége, amivel nem került még az első tizenötben sem. Sőt egészen a CP3-ig nem találkozhattunk a nevével a tizenötös listán. A tankolást követően azonban a Red Bull KTM-es előkerült és a 297 km-nél (CP4) már a negyedikként robogott. A célba azonban csak ötödikként érkezett – alig több, mint hat perces hátránnyal- amivel megtarthatta az összetett harmadik helyét. A szakasz vége felé megelőzte őt Frans Verhoeven, aki az utolsó 100 km-en egész egyszerűen megtáltosodott. (Pedig a holland 33.-ként rajtolhatott az előző, rosszul sikerült napot követően, amikor még a navigációs készülékét is eltörte). Fantasztikus nap végén első lett a Vectra Racing Team KTM-es versenyzője, bő három perces előnnyel a Yamahás David Fretigné előtt. A francia a hatodik helyről rajtolhatott, de csak 90 km megtételére volt szüksége ahhoz, hogy az élre álljon. A vezető pozícióját pedig könnyebb motorjának (Yamaha WRF 450) köszönhetően 200 km-en át tartotta. Ekkor állt az élre a hazaiak kedvence, Franciscoddw Lopez, akivel szoros csatát kellett vívnia a Yamahások kiválóságának. A chilei harmadikként rajtolt és az összes mért pontnál az első 5-ben száguldott, míg végül 3:40” perces hátránnyal harmadikként ért a célba. Ezzel összetettben bebiztosította a negyedik helyét.

Ezúttal mögötte ért célba az összetettben vezető Marc Coma, aki már az első mért ponton vezette a mezőnyt, azonban technikai problémák miatt hét perces hátrányba került a második részen. A tankolás alkalmával sikerült csak orvosolnia a gondot, amit a kuplungkar kilazult rögzítőcsavarja okozott, és amelynek megjavításához szüksége volt a csapattársa, Viladoms segítségére. A megszerzett hátrányt nem sikerült ledolgoznia, és amíg ő a kilencedik szakasz képzeletbeli dobogójáért küzdött, addig Verhoeven is elszáguldott mellette nyolcvan kilométerrel a vége előtt.

Ezzel a kiváló teljesítménnyel a 42 éves holland felkerült az összetett nyolcadik helyre és holnap elsőként kezdheti meg a 670 km-es kört. Copiapoból indulva ugyan oda tér vissza majd a mezőny és bizonyára kellőképpen átrendeződik.

Ennek első jele lehet az amerikai „meglepetésember” Jonas Street mai kiesése, aki súlyos csuklósérülése miatt ma már nem állt rajthoz.

Dési János a tegnapi csúszkálást követően ma a 46. időt motorozta, aminek következtében most összetettben egy helyet előrébb lépve a 34. helyen van.

10.nap: La Serena-Capiapo (Chile). Az össztáv 537 km, a szelektív szakasz hossza 430 km:
1. Frans Verhoeven 6:26:33
2. David Fretigne + 3:09 perc hátrány
3. Francisco Lopez  + 3:40 perc hátrány
46. Dési János + 1:40:10 óra hátrány

Dési János:

„Reggel még hűvös időben, a hegyek között vágtunk neki a távnak, de a nap végére azt hiszem mindenkinek melege lett. Ez már igazi Dakaros nap volt, nagyon hosszú változatos és nagyon kivette az erőmet. Az első részben köves patakmederben kellett motorozni, ahol kétszer is elestem. Sajnos két helyen is elgörbült a motorom. Ezért ma este szerelni kell a kormányt a fékkart és az első kereket egyaránt, a törött idomokról nem is beszélve. Azonban a körülményekhez képest elégedett vagyok a mai teljesítményemmel. A szakasz végén a homokdűnéket illetve homokhegyeket még élveztem is, nekem talán az volt a legkönnyebben motorozható rész. ”

Frans Verhoeven:

„Csak a 33. helyről rajtolhattam ma, de mivel minden rendben ment, ezért még élvezetesebb volt a szakasz. Az elején nagyon zavaró volt, amikor felkelt a nap a hegyekben és a por meg a köd még egyaránt szállt a levegőben. Akkor még nem akartam kockáztatni, de később komolyabb tempóval sikerült haladnom és sokat előztem. A mai egy igazi különkiadás volt.”

Francisco Lopez:

„Nem volt egy egyszerű nap. Amikor a legjobban szeretném, akkor nem tudok tervszerűen haladni. Sajnos a navigációm egy része teljesen kitörlődött, amin legalább 15 percet veszítettem. Ilyen az élet. Ez tényleg nem az én napom volt.”

Dakar 2009 állása a 10. nap után:

1. Marc Coma 37:04:44
2. David Fretigne (francia, Yamaha) + 1:04:38 óra hátrány
3. Cyril Daspres + 1:34:38 óra hátrány
34. Dési János (magyar, KTM) + 9:05:43 óra hátrány

 

TOTOS

Korábbi Dakar hírek:

2012-01-15 vasárnap Dakar 2012/ Rodrigues nyert, Coma veszített

Az idei Dakar utolsó előtti napján Coma óriási hátrányt szenvedett, míg Despres másodikként végezve megerősítette az élen a helyét. Több mint 11 perce...

2012-01-14 szombat Dakar 2012/ Az első perui győzelem Despres nevéhez került

A Dakar Peruba való érkezésének Despres örülhetett a legjobban, hiszen az idei negyedik szakaszgyőzelmével bebiztosította magát a táblázat élén 2'22”-...

2012-01-14 szombat Dakar 2012/ Coma nyert és ismét vezet az összetettben

Ezúttal Coma nyert csatát és két nappal a vége előtt neki áll, hogy megnyerje a Despres-vel folytatott háborúját. Jelenleg másfél perccel vezeti a tab...

2012-01-13 péntek Dakar 2012/ Az első perui győzelem Despres nevéhez került

A Dakar Peruba való érkezésének Despres örülhetett a legjobban, hiszen az idei negyedik szakaszgyőzelmével bebiztosította magát a táblázat élén 2'22”-...

Régebbi cikkek

Coma-Despres 5:3 (2011-01-15)

Budapest-Bamako 2010: Buli kifulladásig a célban

A mauritániai és mali terrorfenyegetés miatt Agadirban ért véget a 2010-es Budapest-Bamako-rali.

Budapest-Bamako 14. szakasz: Tafraoute-Agadir

A rajt reggel 7-kor Tafraoute városból indult a végső cél felé Agadírba.

 

A népszerű üdülővároshoz 1300 m-es magasságból egy rendkívül meredek hágón és szerpentinen kellett leereszkedni kalandorainknak.
 


Ráadásul mindezt 130 km-en keresztül, egysávos úton, szalagkorlát nélküli iszonyatosan mély szakadékok mellett haladva. Közben persze még a 12 feladatot is meg kellett oldani, amelyek szokás szerint kis furfanggal lettek kitalálva. Erre talán a legjobb bizonyíték, hogy az első 8 feladat megoldásánál a csapatok szinte a napi szakaszra szánt 5 órás limitidő felét elhasználták, pedig akkor még mindig az indulási városban bolyongtak. Ezért a maradék időben kellett megtenni még legalább 200 km-t, miközben újabb 4 feladat várt rájuk.

Akik nem az eredményre hajtottak, azoknak több idejük maradt gyönyörködni az idei versenyre kiírt egyik legszebb szakasz látképében. Itt aztán fogyott a fényképezőgépek és videokamerák tárhelye rendesen, főleg ha valaki most kapott észbe, hogy eddig keveset forgatott és kattogtatott.

A szerpentines rész után már országúti szakaszok következtek, kis városok, sok emberrel. Míg fel nem bukkant a szemük előtt Agadir városa, amely európai mértékkel is nagyvárosnak minősül.

A szintidő szerint délután kettőre kellett beérniük a versenyzőknek, ami okozott egyeseknek problémát. A probléma oka az többségében az lehetett, hogy az eddigi megszokott városi tempóval számoltak a versenyzők, figyelmen kívül hagyva a rájuk váró - Agadirra jellemző- forgalmi dugót. Így a célkapuhoz érés okozott még egy utolsó izgalmat mindenkinek. A város központjában felállított célkapun fáradtan, de boldogan gurultak át a Marokkót átszelő viadalt teljesítő egységek. Valószínűleg becses emlékként őrzik majd a sikeres teljesítésért kapott emlékplakettet.

Az ünnepélyes eredményhirdetés délután 5 órára volt beharangozva, de az óvások miatt az éjfélre kifüggesztett eredményeket tekintik hivatalosnak.



Senkit ne tévesszen meg a listán szereplő célbaérők száma, hisz ebben azok is benne vannak, akik elhagyva a versenyútvonalat most Bamakóba tartanak. Azonban a korábban szerzett pontjaik alapján láthatóak a listán. Az utóbbiak Villám Géza vezetésével és katonai védelem mellett vélhetően vasárnap (de leginkább hétfőn) érik el céljukat.

Az első helyen a Homokdűne.hu csapata végzett.


 
„Rettentő nehéz, technikás szakaszokat jelöltek ki a szervezők, ráadásul a navigáció is nehéz volt. Viszont gyönyörű tájakon mentünk keresztül. Boldogok és elégedettek vagyunk, teljesítettük, amit elterveztünk” – nyilatkozta László Péter, a csapat egyik tagja.

„Én repülök haza, ugyanis a Filmszemlén bemutatják a kisfilmemet, de a többieknek még nem ért véget a kaland. Egészen Dél-Afrikáig, Fokvárosba mennek.”
Második helyen a We solve it BBT2 csapata végzett, míg a harmadik helyen a Green Network csapata futott be, akik éppen a mai nap előzték meg a Snickers csapatát.

„Hosszú és fárasztó kéthetes út volt, de örülünk az eredményünknek, hiszen az utolsó napnak még a negyedik helyről vágtunk neki” – mondta a pilóta, Szebényi Péter. „A kocsink remekül bírta a megerőltető szakaszokat, s szerencsére mi is együtt vagyunk. Felejthetetlen két hét volt, s úgy gondolom, nincs okunk a panaszra az eredményünk miatt.”

A Snickers Team végül a negyedeik pozíciót szerezte meg.



 „Sajnos, az utolsó napot elrontottuk” – árulta el Lukács Tóth Kálmán. „Kihagytunk pontot, hibáztunk is, de nem csak ezért vagyunk csalódottak. A szervezők nem minden esetben egyformán értelmezték a szabályokat, így az óvások utáni jóváírások miatt sok minden megváltozott az utolsó napokban.”



Egyetlen versenyben maradt motorosunk Hodola Richard, aki ezáltal a motoros kategória győztesének tekinthető, az összetett 45. helyén végzett.

A kéthetes kalandot követte a PARTY kifulladásig!

Innentől a résztvevők fakultatív programokba kezdenek…
Ezúton is gratulálunk mindenkinek!

TOTOS

Korábbi Bamako hírek:

2010-01-29 péntek Budapest-Bamako 2010: Marokkó új arca

Még mindig az óceán partján haladt a mezőny, de most eső is áztatta a kalandorokat. Kisebb technikai gondokkal megúszták a 12 szakaszt a versenyben ma...

2010-01-29 péntek Budapest-Bamako 2010: Hóesésben, keskeny szerpentinen át

A 13. szakasz még a babonásoknak sem okozott gondot. Trükkös, látványos helyeken kellett haladniuk a kalandoroknak, amelyhez teljesíthető szintidőt ad...

2010-01-28 csütörtök Budapest-Bamako 2010: Gyönyörű nap

A sok gyötrelem után most egy könnyűnek mondott szakaszt teljesített a mezőny. Szinte mindenki szintidőn belül ért célba és áradoztak a gyönyörű táj l...

2010-01-27 szerda Budapest-Bamako 2010: Az óceánparton haladva

A mezőnyből kivált már 17 csapat, akik Bamako felé vették az irányt, a többiekre pedig egy enyhébbnek mondható hat órás szakasz várt.Budapest-Bamako 1...

Régebbi cikkek

Welcome to Bamako (2009-01-31)

Kiemelt akciós termékeink