Motorsport

Korábbi Motorsport hírek:

2018-04-05 csütörtök A közút nem versenypálya!

Ezzel a videóval szeretnénk megmutatni nektek,mennyire fontos a jó védőfelszerelés és a biztonságos vezetés!

2018-03-29 csütörtök Segura Hank

Ez a video bemutatja Nektek a Segura Hank bőrdzsekijét!Érdemes megnézni,mert így teljes egészében láthatod!

2018-03-29 csütörtök S100 Lánctisztító

Nézzétek meg ezt a videót,amelyen bemutatják,hogyan is kell használni az S100 Lánctisztító termékét!

Régebbi cikkek

Devils Börze (2010-11-11)

Dakar 2009/Motor: Coma 2006 után ismét megnyerte a Dakart

A szombati utolsó napon csak biztonsági motorozásra volt szüksége Marc Comának, akinek a mai hatodik hely ezúttal a győzelmet jelentette.

Az utolsó etapra kiirt táv 792 km - Cordobátol Buenos Aires-ig- amelyből 227 km volt a szelektív szakasz. Szokás szerint pirkadatkor – azonban most problémamentesen- rajtolhatott a kétkerekűek mezőnye.

A rajthoz állt 116 motoros közül az első ellenőrző ponthoz (47.km-nél) a portugál Helder Rodrigez (KTM 690) érkezett leggyorsabban. A harminc éves portugálnak mindössze 18:18 percre volt szüksége a táv megtételéhez, ami hűen tükrözi gyorsaságát. Ezen a tempón a szakasz végéig nem változtatott és hibát sem vétett, amelynek köszönhetően meg is nyerte a 31. Dakar Rally utolsó szakaszát. Ezzel a szakaszgyőzelemmel – amely a portugál motorsportban páratlan teljesítmény- az előkelő 5. helyen végzett az összetettben. Rodrigez élete legjobb eredményének örülhetett a célban. (2006-ban indult először a Dakaron, amikor a 9. helyen végzett. A következő évben elszenvedett egy balesetet, amely kihatott a 2008-as évre is. Tavaly a Közép-Európai viadalon a 15. lett.)

Ehhez az ellenőrző ponthoz a második helyre a Pal Anders Ullevalseter érkezett. A norvégok kiválósága mindössze 23 másodperccel maradt el a portugáltól, akivel az egész verseny során házi csatát vívtak. Harmadik pedig a 42 évével veteránnak számító Verhoeven érkezett, akinek ezen a Dakaron sikerült szakaszgyőzelmet is szereznie. Dési János ekkor még a 40. helyen szerepelt.

A vezető hármas személye nem változott egészen az utolsó kilométerekig, amikor is a címvédő Daspres-nek sikerült felkapaszkodnia a dobogó legalsó fokára. Azonban összetettben meg kellett elégednie a második hellyel. Ha az első napokban nem lettek volna a technikai gondok és a defekt, akkor bizonyára szorosabb lett volna a végkifejlet. Azonban – mint más sportoknál sem- itt nem számítanak a „mi lett volna, ha…” kezdetű mondatok.

Marc Coma mai „házi feladata” a kíméletes és biztonságos motorozás volt, hiszen az utolsó szakaszt másfél órás előny birtokában kezdhette. (Figyelembe véve azt, hogy a mai táv teljesítéséhez mindössze alig több, mint egy és háromnegyed órára van szüksége az élmezőnynek, nehezen volt elképzelhető az összetett győzelem elvesztése.) Coma a mai napon végül a hatodik helyen érkezett be a francia Casteu mögött. Ezzel a helyezéssel sikerült összesítésben az élen végeznie és az előnyből még megtartania 1:25:38 órás időkülönbséget Daspres-hez képest.

Dési János folyamatosan tudott előzni és a célba már 35.-ként érkezett, ami az összetettben a 61. helyet jelentette számára. Onnan már csak 341 kilométeres összekötő szakaszt kellett teljesíteni Buenos Aires városáig, ahol már fellélegezhetett nem csak honfitársunk, hanem az egész mezőny.

Holnap már a dísztribünön hajthatnak át a 31. Dakar Rally célba érkezett versenyzői, ahová végre – két hetes gyötrelem és folyamatos pornyelést követően- tiszta motorral és illatos ruhában érkeznek majd.

14.nap: Cordoba-Buenos Aires (Argentina). Az össztáv 792 km, a szelektív szakasz hossza 227 km:

1. Helder Rodrigez 1:42:37
2. Pal Anders Ullevalseter  + 2:07 perc hátrány
3. Cyril Daspres + 2:41 perc hátrány
35. Dési János + 26:46 perc hátrány

Dési János:

„Nagyon örülök, hogy célba értem. Nagyon köszönöm mindenkinek a támogatást, különösen a családomnak és Kőhalmi Zoltánnak, aki minden nap biztatott. Bár voltak pillanatok, amikor könnyűnek tűnt, összességében nagyon nehéznek tartom a versenyt. Most azt gondolom, hogy többet nem fogok rajthoz állni, de valószínűleg a későbbiekben még változhat a véleményem."

Cyril Daspres:

„Nagyszerű befejező szakaszt teljesítettünk. Nem voltak nehézségek sem navigációs, sem más téren. Úgy gondolom nehéz lett volna rosszabbul befejeznem az idei versenyt, mint amilyen balszerencsésen kezdődött.  Gyors szórakozás volt a mai. Az útvonal pontosan úgy nézett ki, mint ahogyan azt a WRC Rally összefoglalókban láthattuk. Viszont most motorral teljesítve sokkal küzdelmesebb a puskagolyóként felpattanó kövek miatt, ami a lábujjainkat lövöldözte. A mai szakasz rövidsége nem tette lehetővé, hogy sokat faragjak az összetettbeli hátrányomból, pedig ez volt a cél.”

Marc Coma:

„Nagyon boldog vagyok. Igazán nehéz verseny volt, ahol ismeretlen terepen kellett motorozni. Ezért nem igazán lehetett jó stratégiát felállítani. Köszönettel tartozom az elvégzett munkáért az egész csapatnak. Sok ember dolgozott a háttérben, akik szintén megérdemlik ezt a győzelmet és nekik is köszönhetem azt, hogy most örülhetek ebben a pillanatban.”

David Fretigne:

„A lényeg, hogy a dobogón végeztem. Kivételes tettet hajtottam végre, hiszen én lehettem az első, aki egy Yamaha 450-essel került a pódiumra. Sokan kételkedtek ebben a sikerben, de most bizonyítottam. Nagyon örülök ennek a helyezésnek, habár sokáig voltam a második helyen is. Jól választottam ezzel a típussal és sikerült a megbízhatóságát igazolnom. A rally kemény volt, de én még keményebbre készültem fel. Szerintem ennek köszönhetem a sikeremet és azt, hogy szórakoztam ebben a két hétben.”

Dakar 2009 végeredménye:

  1. Marc Coma (spanyol, KTM 690)
  2. Cyril Daspres (francia, KTM 690) + 1:25:38 óra hátrány
  3. David Fretigne (francia, Yamaha 450) + 1:38:56 óra hátrány

     61. Dési János (magyar, KTM 690) +23:21:38 óra hátrány

 

TOTOS

Korábbi Dakar hírek:

2012-01-15 vasárnap Dakar 2012/ Rodrigues nyert, Coma veszített

Az idei Dakar utolsó előtti napján Coma óriási hátrányt szenvedett, míg Despres másodikként végezve megerősítette az élen a helyét. Több mint 11 perce...

2012-01-14 szombat Dakar 2012/ Az első perui győzelem Despres nevéhez került

A Dakar Peruba való érkezésének Despres örülhetett a legjobban, hiszen az idei negyedik szakaszgyőzelmével bebiztosította magát a táblázat élén 2'22”-...

2012-01-14 szombat Dakar 2012/ Coma nyert és ismét vezet az összetettben

Ezúttal Coma nyert csatát és két nappal a vége előtt neki áll, hogy megnyerje a Despres-vel folytatott háborúját. Jelenleg másfél perccel vezeti a tab...

2012-01-13 péntek Dakar 2012/ Az első perui győzelem Despres nevéhez került

A Dakar Peruba való érkezésének Despres örülhetett a legjobban, hiszen az idei negyedik szakaszgyőzelmével bebiztosította magát a táblázat élén 2'22”-...

Régebbi cikkek

Coma-Despres 5:3 (2011-01-15)

Budapest-Bamako 2010: Buli kifulladásig a célban

A mauritániai és mali terrorfenyegetés miatt Agadirban ért véget a 2010-es Budapest-Bamako-rali.

Budapest-Bamako 14. szakasz: Tafraoute-Agadir

A rajt reggel 7-kor Tafraoute városból indult a végső cél felé Agadírba.

 

A népszerű üdülővároshoz 1300 m-es magasságból egy rendkívül meredek hágón és szerpentinen kellett leereszkedni kalandorainknak.
 


Ráadásul mindezt 130 km-en keresztül, egysávos úton, szalagkorlát nélküli iszonyatosan mély szakadékok mellett haladva. Közben persze még a 12 feladatot is meg kellett oldani, amelyek szokás szerint kis furfanggal lettek kitalálva. Erre talán a legjobb bizonyíték, hogy az első 8 feladat megoldásánál a csapatok szinte a napi szakaszra szánt 5 órás limitidő felét elhasználták, pedig akkor még mindig az indulási városban bolyongtak. Ezért a maradék időben kellett megtenni még legalább 200 km-t, miközben újabb 4 feladat várt rájuk.

Akik nem az eredményre hajtottak, azoknak több idejük maradt gyönyörködni az idei versenyre kiírt egyik legszebb szakasz látképében. Itt aztán fogyott a fényképezőgépek és videokamerák tárhelye rendesen, főleg ha valaki most kapott észbe, hogy eddig keveset forgatott és kattogtatott.

A szerpentines rész után már országúti szakaszok következtek, kis városok, sok emberrel. Míg fel nem bukkant a szemük előtt Agadir városa, amely európai mértékkel is nagyvárosnak minősül.

A szintidő szerint délután kettőre kellett beérniük a versenyzőknek, ami okozott egyeseknek problémát. A probléma oka az többségében az lehetett, hogy az eddigi megszokott városi tempóval számoltak a versenyzők, figyelmen kívül hagyva a rájuk váró - Agadirra jellemző- forgalmi dugót. Így a célkapuhoz érés okozott még egy utolsó izgalmat mindenkinek. A város központjában felállított célkapun fáradtan, de boldogan gurultak át a Marokkót átszelő viadalt teljesítő egységek. Valószínűleg becses emlékként őrzik majd a sikeres teljesítésért kapott emlékplakettet.

Az ünnepélyes eredményhirdetés délután 5 órára volt beharangozva, de az óvások miatt az éjfélre kifüggesztett eredményeket tekintik hivatalosnak.



Senkit ne tévesszen meg a listán szereplő célbaérők száma, hisz ebben azok is benne vannak, akik elhagyva a versenyútvonalat most Bamakóba tartanak. Azonban a korábban szerzett pontjaik alapján láthatóak a listán. Az utóbbiak Villám Géza vezetésével és katonai védelem mellett vélhetően vasárnap (de leginkább hétfőn) érik el céljukat.

Az első helyen a Homokdűne.hu csapata végzett.


 
„Rettentő nehéz, technikás szakaszokat jelöltek ki a szervezők, ráadásul a navigáció is nehéz volt. Viszont gyönyörű tájakon mentünk keresztül. Boldogok és elégedettek vagyunk, teljesítettük, amit elterveztünk” – nyilatkozta László Péter, a csapat egyik tagja.

„Én repülök haza, ugyanis a Filmszemlén bemutatják a kisfilmemet, de a többieknek még nem ért véget a kaland. Egészen Dél-Afrikáig, Fokvárosba mennek.”
Második helyen a We solve it BBT2 csapata végzett, míg a harmadik helyen a Green Network csapata futott be, akik éppen a mai nap előzték meg a Snickers csapatát.

„Hosszú és fárasztó kéthetes út volt, de örülünk az eredményünknek, hiszen az utolsó napnak még a negyedik helyről vágtunk neki” – mondta a pilóta, Szebényi Péter. „A kocsink remekül bírta a megerőltető szakaszokat, s szerencsére mi is együtt vagyunk. Felejthetetlen két hét volt, s úgy gondolom, nincs okunk a panaszra az eredményünk miatt.”

A Snickers Team végül a negyedeik pozíciót szerezte meg.



 „Sajnos, az utolsó napot elrontottuk” – árulta el Lukács Tóth Kálmán. „Kihagytunk pontot, hibáztunk is, de nem csak ezért vagyunk csalódottak. A szervezők nem minden esetben egyformán értelmezték a szabályokat, így az óvások utáni jóváírások miatt sok minden megváltozott az utolsó napokban.”



Egyetlen versenyben maradt motorosunk Hodola Richard, aki ezáltal a motoros kategória győztesének tekinthető, az összetett 45. helyén végzett.

A kéthetes kalandot követte a PARTY kifulladásig!

Innentől a résztvevők fakultatív programokba kezdenek…
Ezúton is gratulálunk mindenkinek!

TOTOS

Korábbi Bamako hírek:

2010-01-29 péntek Budapest-Bamako 2010: Marokkó új arca

Még mindig az óceán partján haladt a mezőny, de most eső is áztatta a kalandorokat. Kisebb technikai gondokkal megúszták a 12 szakaszt a versenyben ma...

2010-01-29 péntek Budapest-Bamako 2010: Hóesésben, keskeny szerpentinen át

A 13. szakasz még a babonásoknak sem okozott gondot. Trükkös, látványos helyeken kellett haladniuk a kalandoroknak, amelyhez teljesíthető szintidőt ad...

2010-01-28 csütörtök Budapest-Bamako 2010: Gyönyörű nap

A sok gyötrelem után most egy könnyűnek mondott szakaszt teljesített a mezőny. Szinte mindenki szintidőn belül ért célba és áradoztak a gyönyörű táj l...

2010-01-27 szerda Budapest-Bamako 2010: Az óceánparton haladva

A mezőnyből kivált már 17 csapat, akik Bamako felé vették az irányt, a többiekre pedig egy enyhébbnek mondható hat órás szakasz várt.Budapest-Bamako 1...

Régebbi cikkek

Welcome to Bamako (2009-01-31)

Kiemelt akciós termékeink