Motorsport

Korábbi Motorsport hírek:

2018-04-05 csütörtök A közút nem versenypálya!

Ezzel a videóval szeretnénk megmutatni nektek,mennyire fontos a jó védőfelszerelés és a biztonságos vezetés!

2018-03-29 csütörtök Segura Hank

Ez a video bemutatja Nektek a Segura Hank bőrdzsekijét!Érdemes megnézni,mert így teljes egészében láthatod!

2018-03-29 csütörtök S100 Lánctisztító

Nézzétek meg ezt a videót,amelyen bemutatják,hogyan is kell használni az S100 Lánctisztító termékét!

Régebbi cikkek

Devils Börze (2010-11-11)

Dakar 2010: Despres hidraulika nélkül nyert ismét szakaszt

Dakar 7. szakasza: Iquique-Antofagasta
Összekötő: 37 km > Special: 600 km > Összekötő: 4 km



Tegnap hét motoros volt kénytelen feladni a versenyt, akik közül ketten súlyosabban sérültek. GONÇALVES (PRT) BMW  kulcscsonttörést, míg Luca MANCA (ITA) KTM egy hatalmas bukást követően koponyasérülést szenvedett.



Luca állapotára való tekintettel az orvosok mesterséges kómában tartják. Rajtuk kívül még öten LEPAN (FRA) SHERCO, CISCAR CHISBERT (ESP) HONDA, FANTOZZI (BRA) HONDA, NERI (GBR) KTM, és SOUSA (PRT) YAMAHA adták fel a versenyt.


Így a 99 motorosra fogyatkozott mezőny állt fel az idei év leghosszabb szelektív szakaszának rajtjához. A szervezők állítása szerint ez a legváltozatosabb szakasz is a terepviszonyok vonatkozásában. Valamint a hosszú szakasz miatt korai indulást terveztek be a mai napra, hogy tervek szerint délután hatkor már mehessenek a versenyzők a táborba és megkezdhessék jól megérdemelt – bő egy napos- pihenésüket.

Marc Coma (KTM) nyitotta a sort, 05:55-kor hagyta el a tábort, hogy elérje a 07:10-es rajtidejét. Azután kétpercenként indulhattak a többiek is.

Az első 63 km megtételéhez a norvég Pal Anders Ullevalseter-nek (KTM 690) elegendő volt 53’29, amivel elsőként érkezhetett a CP1-hez. A második helyen Fretigne (Yamaha 450) +00:00:54, a harmadik pedig a szintén Yamahás Olivier Pain +00:01:42. Coma iszonyatos rajtot követően visszacsúszott a 20. helyre több, mint 7 perces lemaradással.

A második ellenőrző pont (CP2) már 15 km múlva következett és az élen haladók sorrendje nem változott.

Azonban a 141. km-nél az vezető norvég mögé megérkezett Lopez az Apriliával, minimális hátránnyal +00:00:39. A harmadik ekkor Fretigne (Yamaha 450) kerek 1 perces hátránnyal. Az élről induló Marc Coma már a 12. helyen száguldva próbált felzárkózni az élbolyra +00:06:13.

Ez a sorrend a 177. km-ig nem változott, ahol a mezőny egy kijelölt betonúton folytatta a menetelését. Ötven kilométer megtételét követően érkeztek a CP3-ra. Elsőként Fretigne 02:47:47, majd a lengyel Jakub Przygonski (KTM 660 Rally) +00:02:59 érkezett. Őket követte Ullevalseter +00:03:06, és Lopez +00:05:02. Coma 17 volt ekkor +00:13:25 hátránnyal.
 


A beérkezőknek 227 kilométerrel a hátuk mögött itt volt lehetőségük először tankolni, majd a betonútról letérve ismét terepen folytatták útjukat.
 


CP5-nél (355 km) a helyiek nagy kedvence Lopez került az élre, akit mögött Fretigne +00:02:40, Ullevalseter +00:03:32 és Marc Coma +00:04:28 haladt.

448 km megtételét követően a sorrend kicsit változott: 1. David Fretigne 05:44:50, 2. Marc Coma +00:00:38, 3. Lopez Contard +00:01:22, Pal Anders Ullevalseter +00:03:43, Cyril Despres +00:04:16. Az összetett első ekkor eszmélt fel, hogy a bő négy perces hátrányát most már ideje lenne ledolgozni, ezért kicsit jobban rácsavart a gázmarkolatra és igen bátor tempót diktált.
 


Coma elszántsága is egyértelművé vált, amikor a rossza rajtot követően fokozatosan zárkózott fel, majd az 509 km-nél az élre állt. Őt követte Fretigne +00:00:13, aki mögött már Despres +00:03:13 száguldott, akinek sikerült 21 km alatt több mint 1 percet ledolgoznia az előző mérőpontnál mért hátrányából. A tempóból pedig még ekkor sem vett vissza, hiszen a következő 72 km-en újabb bő 3 percet hozott az élen álló Comán, miközben sikerült megelőznie Fretigne-t is. Ráadásul az utolsó 20 km-t is a leggyorsabban teljesítette Despres, aki elsőként ért a célba! A végére felgyorsult a portugál Faria (KTM) is, akinek sikerült megelőzni a skandináv csapat kiválóságát Ullevalsetert (pedig a szakasz felénél még vezető pozícióban volt a norvég).

Cél:

1.    DESPRES (FRA) KTM 07:34:14
2.    COMA (ESP) KTM +00:00:29
3.    FRETIGNE (FRA) YAMAHA +00:05:00
4.    FARIA (PRT) KTM +00:09:10
5.    ULLEVALSETER (NOR) KTM +00:11:10

Összetett állás a 7. szakaszt követően:

1.    DESPRES (FRA) KTM 28:10:13
2.    COMA (ESP) KTM +01:06:50
3.    RODRIGUES (PRT) YAMAHA +01:20:08
4.    ULLEVALSETER (NOR) KTM +01:25:52
5.    LOPEZ (CHL) APRILIA +01:31:04



 Cyril Despres: Ez nagyon kemény volt

„600 km 7 és fél óra alatt egy ilyen iszonyatos úton nagyon lefárasztott. Főleg, hogy 150 km-rel a vége előtt belementem egy nagy árokba tévedtem és szétrobbant a hátsó lengéscsillapítóm hidraulikája. Ezek után a karjaimban és a nyakamon éreztem minden egyes követ. Eddig is kemény volt a verseny, de most úgy éreztem, hogy nem bírom tovább. Ezért most igazán jól jön a pihenőnap. Marc és köztem kicsi volt a különbség és szerintem az én jó gumiválasztásomnak köszönhetem az előnyömet, amire bizton számíthattam. A hidraulika hiánya ellenére nem lett különösebb baja a motoromnak. Azért a motor minden egyes csavarját át kell most vizsgálnunk. Eddig elhozott a motorom… 



TOTOS




Korábbi Dakar hírek:

2012-01-15 vasárnap Dakar 2012/ Rodrigues nyert, Coma veszített

Az idei Dakar utolsó előtti napján Coma óriási hátrányt szenvedett, míg Despres másodikként végezve megerősítette az élen a helyét. Több mint 11 perce...

2012-01-14 szombat Dakar 2012/ Az első perui győzelem Despres nevéhez került

A Dakar Peruba való érkezésének Despres örülhetett a legjobban, hiszen az idei negyedik szakaszgyőzelmével bebiztosította magát a táblázat élén 2'22”-...

2012-01-14 szombat Dakar 2012/ Coma nyert és ismét vezet az összetettben

Ezúttal Coma nyert csatát és két nappal a vége előtt neki áll, hogy megnyerje a Despres-vel folytatott háborúját. Jelenleg másfél perccel vezeti a tab...

2012-01-13 péntek Dakar 2012/ Az első perui győzelem Despres nevéhez került

A Dakar Peruba való érkezésének Despres örülhetett a legjobban, hiszen az idei negyedik szakaszgyőzelmével bebiztosította magát a táblázat élén 2'22”-...

Régebbi cikkek

Coma-Despres 5:3 (2011-01-15)

Budapest-Bamako 2010: Buli kifulladásig a célban

A mauritániai és mali terrorfenyegetés miatt Agadirban ért véget a 2010-es Budapest-Bamako-rali.

Budapest-Bamako 14. szakasz: Tafraoute-Agadir

A rajt reggel 7-kor Tafraoute városból indult a végső cél felé Agadírba.

 

A népszerű üdülővároshoz 1300 m-es magasságból egy rendkívül meredek hágón és szerpentinen kellett leereszkedni kalandorainknak.
 


Ráadásul mindezt 130 km-en keresztül, egysávos úton, szalagkorlát nélküli iszonyatosan mély szakadékok mellett haladva. Közben persze még a 12 feladatot is meg kellett oldani, amelyek szokás szerint kis furfanggal lettek kitalálva. Erre talán a legjobb bizonyíték, hogy az első 8 feladat megoldásánál a csapatok szinte a napi szakaszra szánt 5 órás limitidő felét elhasználták, pedig akkor még mindig az indulási városban bolyongtak. Ezért a maradék időben kellett megtenni még legalább 200 km-t, miközben újabb 4 feladat várt rájuk.

Akik nem az eredményre hajtottak, azoknak több idejük maradt gyönyörködni az idei versenyre kiírt egyik legszebb szakasz látképében. Itt aztán fogyott a fényképezőgépek és videokamerák tárhelye rendesen, főleg ha valaki most kapott észbe, hogy eddig keveset forgatott és kattogtatott.

A szerpentines rész után már országúti szakaszok következtek, kis városok, sok emberrel. Míg fel nem bukkant a szemük előtt Agadir városa, amely európai mértékkel is nagyvárosnak minősül.

A szintidő szerint délután kettőre kellett beérniük a versenyzőknek, ami okozott egyeseknek problémát. A probléma oka az többségében az lehetett, hogy az eddigi megszokott városi tempóval számoltak a versenyzők, figyelmen kívül hagyva a rájuk váró - Agadirra jellemző- forgalmi dugót. Így a célkapuhoz érés okozott még egy utolsó izgalmat mindenkinek. A város központjában felállított célkapun fáradtan, de boldogan gurultak át a Marokkót átszelő viadalt teljesítő egységek. Valószínűleg becses emlékként őrzik majd a sikeres teljesítésért kapott emlékplakettet.

Az ünnepélyes eredményhirdetés délután 5 órára volt beharangozva, de az óvások miatt az éjfélre kifüggesztett eredményeket tekintik hivatalosnak.



Senkit ne tévesszen meg a listán szereplő célbaérők száma, hisz ebben azok is benne vannak, akik elhagyva a versenyútvonalat most Bamakóba tartanak. Azonban a korábban szerzett pontjaik alapján láthatóak a listán. Az utóbbiak Villám Géza vezetésével és katonai védelem mellett vélhetően vasárnap (de leginkább hétfőn) érik el céljukat.

Az első helyen a Homokdűne.hu csapata végzett.


 
„Rettentő nehéz, technikás szakaszokat jelöltek ki a szervezők, ráadásul a navigáció is nehéz volt. Viszont gyönyörű tájakon mentünk keresztül. Boldogok és elégedettek vagyunk, teljesítettük, amit elterveztünk” – nyilatkozta László Péter, a csapat egyik tagja.

„Én repülök haza, ugyanis a Filmszemlén bemutatják a kisfilmemet, de a többieknek még nem ért véget a kaland. Egészen Dél-Afrikáig, Fokvárosba mennek.”
Második helyen a We solve it BBT2 csapata végzett, míg a harmadik helyen a Green Network csapata futott be, akik éppen a mai nap előzték meg a Snickers csapatát.

„Hosszú és fárasztó kéthetes út volt, de örülünk az eredményünknek, hiszen az utolsó napnak még a negyedik helyről vágtunk neki” – mondta a pilóta, Szebényi Péter. „A kocsink remekül bírta a megerőltető szakaszokat, s szerencsére mi is együtt vagyunk. Felejthetetlen két hét volt, s úgy gondolom, nincs okunk a panaszra az eredményünk miatt.”

A Snickers Team végül a negyedeik pozíciót szerezte meg.



 „Sajnos, az utolsó napot elrontottuk” – árulta el Lukács Tóth Kálmán. „Kihagytunk pontot, hibáztunk is, de nem csak ezért vagyunk csalódottak. A szervezők nem minden esetben egyformán értelmezték a szabályokat, így az óvások utáni jóváírások miatt sok minden megváltozott az utolsó napokban.”



Egyetlen versenyben maradt motorosunk Hodola Richard, aki ezáltal a motoros kategória győztesének tekinthető, az összetett 45. helyén végzett.

A kéthetes kalandot követte a PARTY kifulladásig!

Innentől a résztvevők fakultatív programokba kezdenek…
Ezúton is gratulálunk mindenkinek!

TOTOS

Korábbi Bamako hírek:

2010-01-29 péntek Budapest-Bamako 2010: Marokkó új arca

Még mindig az óceán partján haladt a mezőny, de most eső is áztatta a kalandorokat. Kisebb technikai gondokkal megúszták a 12 szakaszt a versenyben ma...

2010-01-29 péntek Budapest-Bamako 2010: Hóesésben, keskeny szerpentinen át

A 13. szakasz még a babonásoknak sem okozott gondot. Trükkös, látványos helyeken kellett haladniuk a kalandoroknak, amelyhez teljesíthető szintidőt ad...

2010-01-28 csütörtök Budapest-Bamako 2010: Gyönyörű nap

A sok gyötrelem után most egy könnyűnek mondott szakaszt teljesített a mezőny. Szinte mindenki szintidőn belül ért célba és áradoztak a gyönyörű táj l...

2010-01-27 szerda Budapest-Bamako 2010: Az óceánparton haladva

A mezőnyből kivált már 17 csapat, akik Bamako felé vették az irányt, a többiekre pedig egy enyhébbnek mondható hat órás szakasz várt.Budapest-Bamako 1...

Régebbi cikkek

Welcome to Bamako (2009-01-31)

Kiemelt akciós termékeink