Motorsport

Korábbi Motorsport hírek:

2018-04-05 csütörtök A közút nem versenypálya!

Ezzel a videóval szeretnénk megmutatni nektek,mennyire fontos a jó védőfelszerelés és a biztonságos vezetés!

2018-03-29 csütörtök Segura Hank

Ez a video bemutatja Nektek a Segura Hank bőrdzsekijét!Érdemes megnézni,mert így teljes egészében láthatod!

2018-03-29 csütörtök S100 Lánctisztító

Nézzétek meg ezt a videót,amelyen bemutatják,hogyan is kell használni az S100 Lánctisztító termékét!

Régebbi cikkek

Devils Börze (2010-11-11)

Dakar 2010: Lopez újabb szakaszgyőzelme

A Dakar 12. szakaszán ismét a chilei Apriliás tudott diadalmaskodni, amivel az összetett második helyét is tartja.

Dakar 12. szakasza: San Juan-San Rafael

Összekötő: 23 km > Special: 476 km > Összekötő: 297 km      Total: 796 km
 


A mai nap volt a leghosszabb az idei Dakaron, hiszen majd 800 km-es etap várt a még versenyben maradt 92 motorosra, miután tegnap egyetlen kiesővel (PELLICER (ESP) YAMAHA) csökkent a létszám. A motorosok rajtsorrendje megváltozott, ahogy a tegnapi eredménylista is, mivel Marc Coma és társai a célba érkezés után megóvták azt. Tegnap ő és még néhány versenyző eltévedt, mert egy rendőr lezárta a szelektívet és elterelte őket. (Hogyan tud ilyen megtörténni?!?) A versenyigazgatóság helyt adott az óvásnak és újraértékelték a tegnapi eredményeket. Ez alapján Coma lett a tegnapi nyertes!
Reggel hat órakor útra keltek a motorosok, hogy 06:50-kor elrajtolhassanak. Coma kezdését követték a többiek a megszokott két perces ritmusban.
Az első 21 km-t a chilei Fransisco Lopez Contardo teljesítette a leggyorsabban és az Aprilia RXV 450 nyergében elegendő volt neki mindössze 14 perc és 10 másodperc. Alain Duclos érkezett másodiknak 18 másodperccel lemaradva, míg harmadik ekkor Ullevalseter volt 23 másodperces hátránnyal.
 


Azonban a 119. km-nél már a norvégok kiválósága Pal Aners Ullevalseter (KTM) volt az élen 2 másodpercet adva a chileinek, és 44 másodpercet Helder Rodrigues-nek.

157 km-nél a helyzet változatlan maradt és a „TOP versenyzők” közül Coma a 6. +00:02:51, míg Despres  az iritrack meghibásodása miatt nem volt értékelhető.

A 204. km-től a szervezők beiktattak egy úgynevezett neutralizációt is, azaz egy összekötő szakasznak minősülő részt, egészen a 334. km-ig. Ez a rész nem számít bele a versenybe, aszfaltúton teszi meg a mezőny a kitérőt, mivel természetvédelmi területen mennek át. Innen következetek a homokos, mégis gyorsan teljesíthető részek tele ugratókkal. Amilyen lendületes, olyan látványos is volt a mai terep, ugyanis a dinoszauruszok folyókkal szabdalt földjén és mesés, kéményszerű képződményekkel tarkított kanyonokon át vezetett az útjuk.

363 km megtételét követően még mindig Ullevalseter tartotta a vezető pozícióját 02:24:56, majd Lopez +00:01:34 és Rodrigues +00:01:53 következett. Coma ekkor már az 5 helyen volt +00:03:48. Talán ennél a pontnál gondolta úgy Fretigne, hogy ideje lenne a lovak közé csapni, és rámarkolt a gázra. A 412. km-nél már a második helyen volt Ullevalseter mögött 34 másodperccel. Lopez így a harmadik helyre esett vissza 43 másodperces hátránnyal.


 
Ez aztán kellően felbőszítette ahhoz, hogy ő is húzzon egy kövér gázt. A hátra lévő 64 km-en nem csak hogy ledolgozta a hátrányát, de még 40 másodperces előnyt is szerezve ért a célba.

Cél:
1 LOPEZ CONTARDO (CHL) APRILIA 03:48:34 00:00:00
2 FRETIGNE (FRA) YAMAHA 03:49:14 00:00:40
3 ULLEVALSETER (NOR) KTM 03:49:47 00:01:13
4 COMA (ESP) KTM 03:51:42 00:03:08
5 RODRIGUES (PRT) YAMAHA 03:55:33 00:06:59
6 PRZYGONSKI (POL) KTM 03:59:39 00:11:05
7 DUCLOS (FRA) KTM 04:04:32 00:15:58
8 DESPRES (FRA) KTM 04:05:46 00:17:12
9 PEDRERO GARCIA (ESP) KTM 04:06:37 00:18:03
10 STREET (USA) KTM 04:07:14 00:18:40

Az összetett állása a 12. szakaszt követően:

1 DESPRES (FRA) KTM 46:10:56 00:00:00
2 LOPEZ CONTARDO (CHL) APRILIA 47:14:38 01:03:42
3 ULLEVALSETER (NOR) KTM 47:15:51 01:04:55
4 RODRIGUES (PRT) YAMAHA 47:24:12 01:13:16
5 FRETIGNE (FRA) YAMAHA 47:51:08 01:40:12
6 DUCLOS (FRA) KTM 48:04:21 01:53:25
7 STREET (USA) KTM 48:48:19 02:37:23
8 PRZYGONSKI (POL) KTM 49:17:07 03:06:11
9 PAIN (FRA) YAMAHA 49:23:46 03:12:50
10 PEDRERO GARCIA (ESP) KTM 49:24:31 03:13:35 (02:00 büntetéssel)

16 COMA (ESP) KTM 52:41:18 06:30:22 (06:22:00 büntetéssel)

A leghosszabb szakasz végén jól esik majd a pihenés a versenyzőknek...

TOTOS

Korábbi Dakar hírek:

2012-01-15 vasárnap Dakar 2012/ Rodrigues nyert, Coma veszített

Az idei Dakar utolsó előtti napján Coma óriási hátrányt szenvedett, míg Despres másodikként végezve megerősítette az élen a helyét. Több mint 11 perce...

2012-01-14 szombat Dakar 2012/ Az első perui győzelem Despres nevéhez került

A Dakar Peruba való érkezésének Despres örülhetett a legjobban, hiszen az idei negyedik szakaszgyőzelmével bebiztosította magát a táblázat élén 2'22”-...

2012-01-14 szombat Dakar 2012/ Coma nyert és ismét vezet az összetettben

Ezúttal Coma nyert csatát és két nappal a vége előtt neki áll, hogy megnyerje a Despres-vel folytatott háborúját. Jelenleg másfél perccel vezeti a tab...

2012-01-13 péntek Dakar 2012/ Az első perui győzelem Despres nevéhez került

A Dakar Peruba való érkezésének Despres örülhetett a legjobban, hiszen az idei negyedik szakaszgyőzelmével bebiztosította magát a táblázat élén 2'22”-...

Régebbi cikkek

Coma-Despres 5:3 (2011-01-15)

Budapest-Bamako 2010: Buli kifulladásig a célban

A mauritániai és mali terrorfenyegetés miatt Agadirban ért véget a 2010-es Budapest-Bamako-rali.

Budapest-Bamako 14. szakasz: Tafraoute-Agadir

A rajt reggel 7-kor Tafraoute városból indult a végső cél felé Agadírba.

 

A népszerű üdülővároshoz 1300 m-es magasságból egy rendkívül meredek hágón és szerpentinen kellett leereszkedni kalandorainknak.
 


Ráadásul mindezt 130 km-en keresztül, egysávos úton, szalagkorlát nélküli iszonyatosan mély szakadékok mellett haladva. Közben persze még a 12 feladatot is meg kellett oldani, amelyek szokás szerint kis furfanggal lettek kitalálva. Erre talán a legjobb bizonyíték, hogy az első 8 feladat megoldásánál a csapatok szinte a napi szakaszra szánt 5 órás limitidő felét elhasználták, pedig akkor még mindig az indulási városban bolyongtak. Ezért a maradék időben kellett megtenni még legalább 200 km-t, miközben újabb 4 feladat várt rájuk.

Akik nem az eredményre hajtottak, azoknak több idejük maradt gyönyörködni az idei versenyre kiírt egyik legszebb szakasz látképében. Itt aztán fogyott a fényképezőgépek és videokamerák tárhelye rendesen, főleg ha valaki most kapott észbe, hogy eddig keveset forgatott és kattogtatott.

A szerpentines rész után már országúti szakaszok következtek, kis városok, sok emberrel. Míg fel nem bukkant a szemük előtt Agadir városa, amely európai mértékkel is nagyvárosnak minősül.

A szintidő szerint délután kettőre kellett beérniük a versenyzőknek, ami okozott egyeseknek problémát. A probléma oka az többségében az lehetett, hogy az eddigi megszokott városi tempóval számoltak a versenyzők, figyelmen kívül hagyva a rájuk váró - Agadirra jellemző- forgalmi dugót. Így a célkapuhoz érés okozott még egy utolsó izgalmat mindenkinek. A város központjában felállított célkapun fáradtan, de boldogan gurultak át a Marokkót átszelő viadalt teljesítő egységek. Valószínűleg becses emlékként őrzik majd a sikeres teljesítésért kapott emlékplakettet.

Az ünnepélyes eredményhirdetés délután 5 órára volt beharangozva, de az óvások miatt az éjfélre kifüggesztett eredményeket tekintik hivatalosnak.



Senkit ne tévesszen meg a listán szereplő célbaérők száma, hisz ebben azok is benne vannak, akik elhagyva a versenyútvonalat most Bamakóba tartanak. Azonban a korábban szerzett pontjaik alapján láthatóak a listán. Az utóbbiak Villám Géza vezetésével és katonai védelem mellett vélhetően vasárnap (de leginkább hétfőn) érik el céljukat.

Az első helyen a Homokdűne.hu csapata végzett.


 
„Rettentő nehéz, technikás szakaszokat jelöltek ki a szervezők, ráadásul a navigáció is nehéz volt. Viszont gyönyörű tájakon mentünk keresztül. Boldogok és elégedettek vagyunk, teljesítettük, amit elterveztünk” – nyilatkozta László Péter, a csapat egyik tagja.

„Én repülök haza, ugyanis a Filmszemlén bemutatják a kisfilmemet, de a többieknek még nem ért véget a kaland. Egészen Dél-Afrikáig, Fokvárosba mennek.”
Második helyen a We solve it BBT2 csapata végzett, míg a harmadik helyen a Green Network csapata futott be, akik éppen a mai nap előzték meg a Snickers csapatát.

„Hosszú és fárasztó kéthetes út volt, de örülünk az eredményünknek, hiszen az utolsó napnak még a negyedik helyről vágtunk neki” – mondta a pilóta, Szebényi Péter. „A kocsink remekül bírta a megerőltető szakaszokat, s szerencsére mi is együtt vagyunk. Felejthetetlen két hét volt, s úgy gondolom, nincs okunk a panaszra az eredményünk miatt.”

A Snickers Team végül a negyedeik pozíciót szerezte meg.



 „Sajnos, az utolsó napot elrontottuk” – árulta el Lukács Tóth Kálmán. „Kihagytunk pontot, hibáztunk is, de nem csak ezért vagyunk csalódottak. A szervezők nem minden esetben egyformán értelmezték a szabályokat, így az óvások utáni jóváírások miatt sok minden megváltozott az utolsó napokban.”



Egyetlen versenyben maradt motorosunk Hodola Richard, aki ezáltal a motoros kategória győztesének tekinthető, az összetett 45. helyén végzett.

A kéthetes kalandot követte a PARTY kifulladásig!

Innentől a résztvevők fakultatív programokba kezdenek…
Ezúton is gratulálunk mindenkinek!

TOTOS

Korábbi Bamako hírek:

2010-01-29 péntek Budapest-Bamako 2010: Marokkó új arca

Még mindig az óceán partján haladt a mezőny, de most eső is áztatta a kalandorokat. Kisebb technikai gondokkal megúszták a 12 szakaszt a versenyben ma...

2010-01-29 péntek Budapest-Bamako 2010: Hóesésben, keskeny szerpentinen át

A 13. szakasz még a babonásoknak sem okozott gondot. Trükkös, látványos helyeken kellett haladniuk a kalandoroknak, amelyhez teljesíthető szintidőt ad...

2010-01-28 csütörtök Budapest-Bamako 2010: Gyönyörű nap

A sok gyötrelem után most egy könnyűnek mondott szakaszt teljesített a mezőny. Szinte mindenki szintidőn belül ért célba és áradoztak a gyönyörű táj l...

2010-01-27 szerda Budapest-Bamako 2010: Az óceánparton haladva

A mezőnyből kivált már 17 csapat, akik Bamako felé vették az irányt, a többiekre pedig egy enyhébbnek mondható hat órás szakasz várt.Budapest-Bamako 1...

Régebbi cikkek

Welcome to Bamako (2009-01-31)

Kiemelt akciós termékeink