Motorsport

Korábbi Motorsport hírek:

2018-04-05 csütörtök A közút nem versenypálya!

Ezzel a videóval szeretnénk megmutatni nektek,mennyire fontos a jó védőfelszerelés és a biztonságos vezetés!

2018-03-29 csütörtök Segura Hank

Ez a video bemutatja Nektek a Segura Hank bőrdzsekijét!Érdemes megnézni,mert így teljes egészében láthatod!

2018-03-29 csütörtök S100 Lánctisztító

Nézzétek meg ezt a videót,amelyen bemutatják,hogyan is kell használni az S100 Lánctisztító termékét!

Régebbi cikkek

Devils Börze (2010-11-11)

Dakar 2010: Ullevalseter a szakaszgyőzelmével egyenlőre a második

Tegnapi igéretét betartva nagy tempót diktált a skandináv csapat motorosa, aminek győzelem lett a vége

Dakar 13. szakasza: San Rafael-Santa Rosa

Összekötő: 76 km > Special: 368 km > Összekötő: 281 km  Total= 725 km


 
A tegnapi szakasz volt az idei Dakar leghosszabb napja, de a versenyzők nem a hosszára, hanem a forróságra panaszkodtak. Marc Coma KTM-je a nagy meleg miatt rakoncátlankodott, amiért a címvédő kénytelen volt vissza venni a tempóból, de másoknak is okozott problémát a nagy hőség. A 11. szakasz nyertese Frans Verhoeven is erre panaszkodva volt kénytelen feladni a további küzdelmet.


 
A BMW-jének - vélhetően a nagy forróság miatt- a kipufogó szelepei égtek el…nem tudta befejezni a 12.szakaszt! Rengeteg néző vette körül, de csak étellel és itallal tudtak segíteni a bosszankodó hollandnak. A motorosok közül tegnap még BARROT (FRA) YAMAHA búcsúzott a mezőnytől, ezért ma 05:35-kor 90-en indultak el, hogy 725 km motorozás után elérjenek a táborba.
A szelektív rajtjára 76 km megtételét követően került sor 07:00-kor és Fransisco Lopez Contardo kezdését követően 2 perces ritmusban indulhattak a többiek.
Az első ellenőrző pont (CP1) 51. km-nél volt, ahová a norvég Ullevalseter érkezett leggyorsabban 00:46:02-es idővel. Tegnap a célban fogadkozott, hogy ma mindent megtesz, hogy visszakaparintsa az összetettbeli második helyét. Ezért neki ma feltétlenül Lopez előtt kell végeznie. A homokos részen ő bizonyult a jobbnak, hiszen a chilei itt kereken 4 perces hátrányban volt! Mivel az élen haladva már nem látta maga előtt Lopezt, ezért egyetlen választható taktikája maradt: kegyetlen tempót diktálni. A második leggyorsabb ekkor Despres +00:00:44, míg a harmadik Coma +00:00:56 volt. A francia már napok óta a biztonságos motorozást preferálja, hiszen a több mint egy órás előny birtokában már csak a balszerencse foszthatja meg az idei Dakar trófeától.  Innentől azonban - a homokos részt hátuk mögött hagyva- kemény talajon folytatták útjukat.
A 100. km-nél nem változott az első három sorrendje, de ekkor Lopez „Chaleco” hátránya már +00:05:31 volt Ullevalseterrel szemben, ami az összetettben is több mint 4 perces lemaradást jelentett a második helyhez képest. Azonban még csak most jön a neheze, hiszen egyre kövesebb részek következtek.


 
165. km-nél még mindig a norvég KTM-es Ullevalseter vezetett 01:53:30, akit továbbra is Cyril Despres tudott a legjobban megközelíteni +00:00:59, míg a provizórikus harmadik helyen Marc Coma +00:01:18 húzta a gázt. Lopez szinte másodpercre azonos időt ment az elmúlt ellenőrző pont óta az élen haladó norvéggal, ami azt jelentette, hogy a köztük lévő távolság maradt öt és fél perc!
A tankoláshoz (CP2) a rajt óta 216 km-t kellett megtenniük a versenyzőknek és még mindig a norvég állt az élen 01:59:45, de mögötte már Coma érkezett +00:00:38 és őt követte Despres +00:00:49. Véleményem szerint neki is azt a taktikát kellene követnie, amit egy évvel ezelőtt Marc Coma választott hasonló helyzetben az előny birtokában. Nevezetesen bekísérni a célba az összetettbeli második helyezettet. De nem hiszem, hogy ezt tanítanom kellene a franciának. Chaleco lemaradása még mindig tetemesnek mondható +00:05:18 volt az éllovaséhoz képest. Ekkor a negyedik helyen Duclos +00:04:20,


 míg az ötödiken lengyel Jacub Przygonski +00:04:26 repesztett. Nem emlékszem, hogy a Dakar történetében lett volna lengyel motoros ennyire előkelő helyen. Ráadásul a tegnapi 6. helyezésének köszönhetően az összetett 8. helyéről várhatta a mai rajtot.
Cyril Despres viszont úgy gondolta, hogy mégsem követi Coma KTM-jét, hanem a 265. km-hez érve inkább átveszi a vezetést. A skandináv csapat büszkesége így a második helyre szorult vissza +00:00:19, míg a spanyol címvédő a harmadik helyen haladt +00:00:37. Lopez akkor már a negyedik helyen érkezett +00:04:28, amivel az utóbbi részek leggyorsabbjának számított és majdnem másfél percet hozott Ullevalseteren, ami az összetett második helyéhez volt nagyon fontos.
Lévén, hogy az utolsó részeken már nem volt annyira köves a pálya, a norvég Ullevalseter visszavette vezető helyét az éllovas franciától és a 328. km-nél már ismét a legjobb időt láthattuk a neve mellett 03:12:06. Ezt a vezető szerepet már nem engedte ki a kezéből a célig, amihez már csak 40 km volt hátra.


 
Cél:
1 ULLEVALSETER (NOR) KTM 03:27:05 00:00:00
2 DESPRES (FRA) KTM 03:27:48 00:00:43
3 COMA (ESP) KTM 03:29:51 00:02:46
4 LOPEZ CONTARDO (CHL) APRILIA 03:32:40 00:05:35
5 RODRIGUES (PRT) YAMAHA 03:35:13 00:08:08

Az összetett állása a 13. szakaszt követően:

1 DESPRES (FRA) KTM 49:38:44 00:00:00
2 ULLEVALSETER (NOR) KTM 50:42:56 01:04:12
3 LOPEZ CONTARDO (CHL) APRILIA 50:47:18 01:08:34
4 RODRIGUES (PRT) YAMAHA 50:59:25 01:20:41
5 FRETIGNE (FRA) YAMAHA 51:34:50 01:56:06
6 DUCLOS (FRA) KTM 51:37:50 01:59:06
7 PRZYGONSKI (POL) KTM 52:52:21 03:13:37
8 COMA (ESP) KTM 56:11:09 06:32:25 06:22:00


TOTOS

Korábbi Dakar hírek:

2012-01-15 vasárnap Dakar 2012/ Rodrigues nyert, Coma veszített

Az idei Dakar utolsó előtti napján Coma óriási hátrányt szenvedett, míg Despres másodikként végezve megerősítette az élen a helyét. Több mint 11 perce...

2012-01-14 szombat Dakar 2012/ Az első perui győzelem Despres nevéhez került

A Dakar Peruba való érkezésének Despres örülhetett a legjobban, hiszen az idei negyedik szakaszgyőzelmével bebiztosította magát a táblázat élén 2'22”-...

2012-01-14 szombat Dakar 2012/ Coma nyert és ismét vezet az összetettben

Ezúttal Coma nyert csatát és két nappal a vége előtt neki áll, hogy megnyerje a Despres-vel folytatott háborúját. Jelenleg másfél perccel vezeti a tab...

2012-01-13 péntek Dakar 2012/ Az első perui győzelem Despres nevéhez került

A Dakar Peruba való érkezésének Despres örülhetett a legjobban, hiszen az idei negyedik szakaszgyőzelmével bebiztosította magát a táblázat élén 2'22”-...

Régebbi cikkek

Coma-Despres 5:3 (2011-01-15)

Budapest-Bamako 2010: Buli kifulladásig a célban

A mauritániai és mali terrorfenyegetés miatt Agadirban ért véget a 2010-es Budapest-Bamako-rali.

Budapest-Bamako 14. szakasz: Tafraoute-Agadir

A rajt reggel 7-kor Tafraoute városból indult a végső cél felé Agadírba.

 

A népszerű üdülővároshoz 1300 m-es magasságból egy rendkívül meredek hágón és szerpentinen kellett leereszkedni kalandorainknak.
 


Ráadásul mindezt 130 km-en keresztül, egysávos úton, szalagkorlát nélküli iszonyatosan mély szakadékok mellett haladva. Közben persze még a 12 feladatot is meg kellett oldani, amelyek szokás szerint kis furfanggal lettek kitalálva. Erre talán a legjobb bizonyíték, hogy az első 8 feladat megoldásánál a csapatok szinte a napi szakaszra szánt 5 órás limitidő felét elhasználták, pedig akkor még mindig az indulási városban bolyongtak. Ezért a maradék időben kellett megtenni még legalább 200 km-t, miközben újabb 4 feladat várt rájuk.

Akik nem az eredményre hajtottak, azoknak több idejük maradt gyönyörködni az idei versenyre kiírt egyik legszebb szakasz látképében. Itt aztán fogyott a fényképezőgépek és videokamerák tárhelye rendesen, főleg ha valaki most kapott észbe, hogy eddig keveset forgatott és kattogtatott.

A szerpentines rész után már országúti szakaszok következtek, kis városok, sok emberrel. Míg fel nem bukkant a szemük előtt Agadir városa, amely európai mértékkel is nagyvárosnak minősül.

A szintidő szerint délután kettőre kellett beérniük a versenyzőknek, ami okozott egyeseknek problémát. A probléma oka az többségében az lehetett, hogy az eddigi megszokott városi tempóval számoltak a versenyzők, figyelmen kívül hagyva a rájuk váró - Agadirra jellemző- forgalmi dugót. Így a célkapuhoz érés okozott még egy utolsó izgalmat mindenkinek. A város központjában felállított célkapun fáradtan, de boldogan gurultak át a Marokkót átszelő viadalt teljesítő egységek. Valószínűleg becses emlékként őrzik majd a sikeres teljesítésért kapott emlékplakettet.

Az ünnepélyes eredményhirdetés délután 5 órára volt beharangozva, de az óvások miatt az éjfélre kifüggesztett eredményeket tekintik hivatalosnak.



Senkit ne tévesszen meg a listán szereplő célbaérők száma, hisz ebben azok is benne vannak, akik elhagyva a versenyútvonalat most Bamakóba tartanak. Azonban a korábban szerzett pontjaik alapján láthatóak a listán. Az utóbbiak Villám Géza vezetésével és katonai védelem mellett vélhetően vasárnap (de leginkább hétfőn) érik el céljukat.

Az első helyen a Homokdűne.hu csapata végzett.


 
„Rettentő nehéz, technikás szakaszokat jelöltek ki a szervezők, ráadásul a navigáció is nehéz volt. Viszont gyönyörű tájakon mentünk keresztül. Boldogok és elégedettek vagyunk, teljesítettük, amit elterveztünk” – nyilatkozta László Péter, a csapat egyik tagja.

„Én repülök haza, ugyanis a Filmszemlén bemutatják a kisfilmemet, de a többieknek még nem ért véget a kaland. Egészen Dél-Afrikáig, Fokvárosba mennek.”
Második helyen a We solve it BBT2 csapata végzett, míg a harmadik helyen a Green Network csapata futott be, akik éppen a mai nap előzték meg a Snickers csapatát.

„Hosszú és fárasztó kéthetes út volt, de örülünk az eredményünknek, hiszen az utolsó napnak még a negyedik helyről vágtunk neki” – mondta a pilóta, Szebényi Péter. „A kocsink remekül bírta a megerőltető szakaszokat, s szerencsére mi is együtt vagyunk. Felejthetetlen két hét volt, s úgy gondolom, nincs okunk a panaszra az eredményünk miatt.”

A Snickers Team végül a negyedeik pozíciót szerezte meg.



 „Sajnos, az utolsó napot elrontottuk” – árulta el Lukács Tóth Kálmán. „Kihagytunk pontot, hibáztunk is, de nem csak ezért vagyunk csalódottak. A szervezők nem minden esetben egyformán értelmezték a szabályokat, így az óvások utáni jóváírások miatt sok minden megváltozott az utolsó napokban.”



Egyetlen versenyben maradt motorosunk Hodola Richard, aki ezáltal a motoros kategória győztesének tekinthető, az összetett 45. helyén végzett.

A kéthetes kalandot követte a PARTY kifulladásig!

Innentől a résztvevők fakultatív programokba kezdenek…
Ezúton is gratulálunk mindenkinek!

TOTOS

Korábbi Bamako hírek:

2010-01-29 péntek Budapest-Bamako 2010: Marokkó új arca

Még mindig az óceán partján haladt a mezőny, de most eső is áztatta a kalandorokat. Kisebb technikai gondokkal megúszták a 12 szakaszt a versenyben ma...

2010-01-29 péntek Budapest-Bamako 2010: Hóesésben, keskeny szerpentinen át

A 13. szakasz még a babonásoknak sem okozott gondot. Trükkös, látványos helyeken kellett haladniuk a kalandoroknak, amelyhez teljesíthető szintidőt ad...

2010-01-28 csütörtök Budapest-Bamako 2010: Gyönyörű nap

A sok gyötrelem után most egy könnyűnek mondott szakaszt teljesített a mezőny. Szinte mindenki szintidőn belül ért célba és áradoztak a gyönyörű táj l...

2010-01-27 szerda Budapest-Bamako 2010: Az óceánparton haladva

A mezőnyből kivált már 17 csapat, akik Bamako felé vették az irányt, a többiekre pedig egy enyhébbnek mondható hat órás szakasz várt.Budapest-Bamako 1...

Régebbi cikkek

Welcome to Bamako (2009-01-31)

Kiemelt akciós termékeink