Motorsport

Korábbi Motorsport hírek:

2018-04-05 csütörtök A közút nem versenypálya!

Ezzel a videóval szeretnénk megmutatni nektek,mennyire fontos a jó védőfelszerelés és a biztonságos vezetés!

2018-03-29 csütörtök Segura Hank

Ez a video bemutatja Nektek a Segura Hank bőrdzsekijét!Érdemes megnézni,mert így teljes egészében láthatod!

2018-03-29 csütörtök S100 Lánctisztító

Nézzétek meg ezt a videót,amelyen bemutatják,hogyan is kell használni az S100 Lánctisztító termékét!

Régebbi cikkek

Devils Börze (2010-11-11)

Dakar 2010/Motor: Marc Coma nyerte a negyedik szakaszt

A tegnapi nap megtizedelte a mezőnyt csakúgy, mint 2009-ben! Bár akkor a 12. szakasz volt a La Rioja-Fiambala közötti táv, de sokan kint rekedtek a homokban és a szervezőknek könnyíteniük kellett a másnapi útvonalon. Most is engedékenyek voltak és másfél órával elhalasztották a rajtot, hogy kiegyenlítettebbé válhasson a küzdelem. Sőt kurtították a megteendő távot is negyven kilométerrel, vagyis már a CP3-nál meghúzták a célvonalat.

Dakar 4. napja: Fiambala-Copiapo
Összekötő: 394 km > Speciál: 203 km > Összekötő: 32 km = Total: 629 km



Hajnal négy óra helyett 5.30-kor indulhatott el a megmaradt és még versenyképes 129 motoros és 22 quados. A hajnali hideg és a köd kicsit elfedte az Andok gyönyörű vonulatát. 394 km megtételét követően várt rájuk a szelektív rajtja 11.30-kor miután maguk mögött hagyták Argentinát és az Andok chilei oldalában eléjük tárult az Atacama sivatag homokja. A szelektív rövid és trükkös vonalvezetése lehetőséget adott az utolsó beállítások elvégzésére is, hiszen ezt követően pár napon keresztül hasonló körülmények várnak rájuk. Itt már megjelenik a tevefű, amit a helyiek „guadal”-nak neveznek.

Elsőként Cyril Despres (KTM) rajtolhatott, de már a CP1-nél Marc Coma (KTM) állt az élen. Coma mindent egy lapra feltéve szinte vakmerő tempót diktált, amit senki nem tudott rajta kívül tartani. Volt oka a sietségre, hiszen a tegnapi műszaki gond miatti kényszerleállás, valamint az első napon kapott gyorshajtási 22 perces időbüntetés miatt az összetett 9. helyéről várta a mai napot. Szóval már a mai szakasz első mért pontjánál fel tudott jönni az összetett 8. helyre. Igaz ekkor még csak 5 másodperc előnye volt Despres-vel szemben, valamint 1’02” volt az előnye az akkor még harmadik David Casteu-hoz képest.

A második mérési pontnál (CP2) még mindig változatlan volt a helyzet a sorrendet illetően, de az előnye már növekedett a tavalyi győztesnek. Despres ekkor +00:01:25 míg Casteu +00:01:53-al maradt el tőle.

A célig már üldözői nem tudták utolérni őt és 01:46:58-as időeredménnyel szerezte meg az idei első szakaszgyőzelmét, amellyel fel tudott kapaszkodni az összetett hatodik helyre. Megmutatta, hogy mire is képes a KTM 690-es még ha az új szabályoknak köszönhetően le is van fojtva. Másodikként David Casteu (Sherco 450) érkezett (+00:02:04) akit Despres (+00:03:14) követett. Most már mindhármuknak van egy-egy szakaszgyőzelmük, de vajon ki fog először duplázni?

Cyril Despres: Ez biztosan a sivatag!

Ez a negyedik egy rövidebb, de igen jó szakasz volt. A KTM jól bírta a terepet és a sebességem is rendben volt…igazán jó volt érezni a szelet az arcomban. A navigálásra is oda kellett figyelni, mert elég trükkös pályát jelöltek ki végül nekünk. Valamint megjelentek a kis dűnék és a tevefű, amit még biztosan lesz időnk megszokni.


Marc Coma: Nem fogjuk cserben hagyni az őrünket!

A balszerencsét és rossz napokat követően ez egy nagyon fontos szakaszgyőzelem volt. Visszakaptuk a jó szokásainkat és visszaértünk a helyes útra. Nagyon boldog vagyok, hogy itt lehetek. A csapatnak pedig tanulságul szolgáltak a rossz napok. A stratégia valami, amit mindennap teszünk és kihozzuk magunkból a legtöbbet, miközben felkúszunk a legjobb pozícióig. Nem fogjuk cserben hagyni az őrünket!

David Casteu: navigációval szerepeltem jól

Ma navigációval szerepeltem jól. Ez megengedte nekem, hogy koncentráljak az útra és a tőlem telhető legjobb idővel teljesítsem ezt a különlegesen gyors szakaszt. Ez egyben azt is jelenti, hogy a motorom igazán jól megy. Ez mindennap egyre inkább lenyűgöz engem. Soha nem gondoltam azt, hogy különleges szakaszokon is tudok majd ennyire jól szerepelni egy teljesen új 450-es Sherco motorral, ami éppen a Dakarra készült el és még senki nem ismeri igazán.

A negyedik szakasz eredménye:

1 COMA (ESP) KTM 01:46:58 00:00:00
2 CASTEU (FRA) SHERCO 01:49:02 00:02:04
3 DESPRES (FRA) KTM 01:50:12 00:03:14
4 LOPEZ CONTARDO (CHL) APRILIA 01:52:04 00:05:06
5 GONÇALVES (PRT) BMW 01:53:57 00:06:59
6 MANCA (ITA) KTM 01:55:34 00:08:36
7 PRZYGONSKI (POL) KTM 01:55:41 00:08:43
8 PAIN (FRA) YAMAHA 01:55:58 00:09:00
9 RODRIGUES (PRT) YAMAHA 01:56:00 00:09:02
10 ULLEVALSETER (NOR) KTM 01:56:02 00:09:04

Összetett állás a negyedik napot követően:

1 DESPRES (FRA) KTM 10:44:16 00:00:00
2 CASTEU (FRA) SHERCO 10:53:09 00:08:53
3 RODRIGUES (PRT) YAMAHA 11:08:01 00:23:45
4 MANCA (ITA) KTM 11:14:07 00:29:51
5 DUCLOS (FRA) KTM 11:22:36 00:38:20
6 COMA (ESP) KTM 11:23:06 00:38:50 22:00
7 LOPEZ CONTARDO (CHL) APRILIA 11:23:23 00:39:07
8 STREET (USA) KTM 11:27:22 00:43:06
9 ULLEVALSETER (NOR) KTM 11:35:29 00:51:13
10 GONÇALVES (PRT) BMW 11:41:14 00:56:58



Holnap Copiapo-Antofagasta között kell majd 483 km specialt teljesíteni az Atacama sivatagban, amit még véletlenül sem neveznék homokozónak!


TOTOS








Korábbi Dakar hírek:

2012-01-15 vasárnap Dakar 2012/ Rodrigues nyert, Coma veszített

Az idei Dakar utolsó előtti napján Coma óriási hátrányt szenvedett, míg Despres másodikként végezve megerősítette az élen a helyét. Több mint 11 perce...

2012-01-14 szombat Dakar 2012/ Az első perui győzelem Despres nevéhez került

A Dakar Peruba való érkezésének Despres örülhetett a legjobban, hiszen az idei negyedik szakaszgyőzelmével bebiztosította magát a táblázat élén 2'22”-...

2012-01-14 szombat Dakar 2012/ Coma nyert és ismét vezet az összetettben

Ezúttal Coma nyert csatát és két nappal a vége előtt neki áll, hogy megnyerje a Despres-vel folytatott háborúját. Jelenleg másfél perccel vezeti a tab...

2012-01-13 péntek Dakar 2012/ Az első perui győzelem Despres nevéhez került

A Dakar Peruba való érkezésének Despres örülhetett a legjobban, hiszen az idei negyedik szakaszgyőzelmével bebiztosította magát a táblázat élén 2'22”-...

Régebbi cikkek

Coma-Despres 5:3 (2011-01-15)

Budapest-Bamako 2010: Buli kifulladásig a célban

A mauritániai és mali terrorfenyegetés miatt Agadirban ért véget a 2010-es Budapest-Bamako-rali.

Budapest-Bamako 14. szakasz: Tafraoute-Agadir

A rajt reggel 7-kor Tafraoute városból indult a végső cél felé Agadírba.

 

A népszerű üdülővároshoz 1300 m-es magasságból egy rendkívül meredek hágón és szerpentinen kellett leereszkedni kalandorainknak.
 


Ráadásul mindezt 130 km-en keresztül, egysávos úton, szalagkorlát nélküli iszonyatosan mély szakadékok mellett haladva. Közben persze még a 12 feladatot is meg kellett oldani, amelyek szokás szerint kis furfanggal lettek kitalálva. Erre talán a legjobb bizonyíték, hogy az első 8 feladat megoldásánál a csapatok szinte a napi szakaszra szánt 5 órás limitidő felét elhasználták, pedig akkor még mindig az indulási városban bolyongtak. Ezért a maradék időben kellett megtenni még legalább 200 km-t, miközben újabb 4 feladat várt rájuk.

Akik nem az eredményre hajtottak, azoknak több idejük maradt gyönyörködni az idei versenyre kiírt egyik legszebb szakasz látképében. Itt aztán fogyott a fényképezőgépek és videokamerák tárhelye rendesen, főleg ha valaki most kapott észbe, hogy eddig keveset forgatott és kattogtatott.

A szerpentines rész után már országúti szakaszok következtek, kis városok, sok emberrel. Míg fel nem bukkant a szemük előtt Agadir városa, amely európai mértékkel is nagyvárosnak minősül.

A szintidő szerint délután kettőre kellett beérniük a versenyzőknek, ami okozott egyeseknek problémát. A probléma oka az többségében az lehetett, hogy az eddigi megszokott városi tempóval számoltak a versenyzők, figyelmen kívül hagyva a rájuk váró - Agadirra jellemző- forgalmi dugót. Így a célkapuhoz érés okozott még egy utolsó izgalmat mindenkinek. A város központjában felállított célkapun fáradtan, de boldogan gurultak át a Marokkót átszelő viadalt teljesítő egységek. Valószínűleg becses emlékként őrzik majd a sikeres teljesítésért kapott emlékplakettet.

Az ünnepélyes eredményhirdetés délután 5 órára volt beharangozva, de az óvások miatt az éjfélre kifüggesztett eredményeket tekintik hivatalosnak.



Senkit ne tévesszen meg a listán szereplő célbaérők száma, hisz ebben azok is benne vannak, akik elhagyva a versenyútvonalat most Bamakóba tartanak. Azonban a korábban szerzett pontjaik alapján láthatóak a listán. Az utóbbiak Villám Géza vezetésével és katonai védelem mellett vélhetően vasárnap (de leginkább hétfőn) érik el céljukat.

Az első helyen a Homokdűne.hu csapata végzett.


 
„Rettentő nehéz, technikás szakaszokat jelöltek ki a szervezők, ráadásul a navigáció is nehéz volt. Viszont gyönyörű tájakon mentünk keresztül. Boldogok és elégedettek vagyunk, teljesítettük, amit elterveztünk” – nyilatkozta László Péter, a csapat egyik tagja.

„Én repülök haza, ugyanis a Filmszemlén bemutatják a kisfilmemet, de a többieknek még nem ért véget a kaland. Egészen Dél-Afrikáig, Fokvárosba mennek.”
Második helyen a We solve it BBT2 csapata végzett, míg a harmadik helyen a Green Network csapata futott be, akik éppen a mai nap előzték meg a Snickers csapatát.

„Hosszú és fárasztó kéthetes út volt, de örülünk az eredményünknek, hiszen az utolsó napnak még a negyedik helyről vágtunk neki” – mondta a pilóta, Szebényi Péter. „A kocsink remekül bírta a megerőltető szakaszokat, s szerencsére mi is együtt vagyunk. Felejthetetlen két hét volt, s úgy gondolom, nincs okunk a panaszra az eredményünk miatt.”

A Snickers Team végül a negyedeik pozíciót szerezte meg.



 „Sajnos, az utolsó napot elrontottuk” – árulta el Lukács Tóth Kálmán. „Kihagytunk pontot, hibáztunk is, de nem csak ezért vagyunk csalódottak. A szervezők nem minden esetben egyformán értelmezték a szabályokat, így az óvások utáni jóváírások miatt sok minden megváltozott az utolsó napokban.”



Egyetlen versenyben maradt motorosunk Hodola Richard, aki ezáltal a motoros kategória győztesének tekinthető, az összetett 45. helyén végzett.

A kéthetes kalandot követte a PARTY kifulladásig!

Innentől a résztvevők fakultatív programokba kezdenek…
Ezúton is gratulálunk mindenkinek!

TOTOS

Korábbi Bamako hírek:

2010-01-29 péntek Budapest-Bamako 2010: Marokkó új arca

Még mindig az óceán partján haladt a mezőny, de most eső is áztatta a kalandorokat. Kisebb technikai gondokkal megúszták a 12 szakaszt a versenyben ma...

2010-01-29 péntek Budapest-Bamako 2010: Hóesésben, keskeny szerpentinen át

A 13. szakasz még a babonásoknak sem okozott gondot. Trükkös, látványos helyeken kellett haladniuk a kalandoroknak, amelyhez teljesíthető szintidőt ad...

2010-01-28 csütörtök Budapest-Bamako 2010: Gyönyörű nap

A sok gyötrelem után most egy könnyűnek mondott szakaszt teljesített a mezőny. Szinte mindenki szintidőn belül ért célba és áradoztak a gyönyörű táj l...

2010-01-27 szerda Budapest-Bamako 2010: Az óceánparton haladva

A mezőnyből kivált már 17 csapat, akik Bamako felé vették az irányt, a többiekre pedig egy enyhébbnek mondható hat órás szakasz várt.Budapest-Bamako 1...

Régebbi cikkek

Welcome to Bamako (2009-01-31)

Kiemelt akciós termékeink