Motorsport

Korábbi Motorsport hírek:

2018-04-05 csütörtök A közút nem versenypálya!

Ezzel a videóval szeretnénk megmutatni nektek,mennyire fontos a jó védőfelszerelés és a biztonságos vezetés!

2018-03-29 csütörtök Segura Hank

Ez a video bemutatja Nektek a Segura Hank bőrdzsekijét!Érdemes megnézni,mert így teljes egészében láthatod!

2018-03-29 csütörtök S100 Lánctisztító

Nézzétek meg ezt a videót,amelyen bemutatják,hogyan is kell használni az S100 Lánctisztító termékét!

Régebbi cikkek

Devils Börze (2010-11-11)

Dakar 2011 útvonala

Két sikeres versenyt követően már harmadik alkalommal lesz a Dakar színtere Dél-Amerika. Mégis sikerült a rendezőknek olyan változatos útvonalat kialakítaniuk ezen a kontinensen, amely a színek kavalkádja mellett mesés tájakon vezeti végig a résztvevőket Buenos Aires-től Chile legészakabb pontjáig: Arica-ig.
 


Argentína óriási méretének köszönhetően serkenteni fogja azok képzeletét, akik kedvelik a nyílt vidék nagy területeit. A fővárostól észak felé véve az irányt a szomszédos országok érintésével halad majd a mezőny, ahol egyetlen nap alatt száz kilométeren belül a növényzet teljesen a tájjal változik. Ezért a vezetési készség változást igényel a száraz és nedves körülményeknek megfelelően, miközben az akklimatizálódásra nem igazán marad idő. Az első argentin rész első három napján a Dakar különösen kimerészkedik Jujuy és Salta tartományaiba és Bolívia közelébe. Ezek a hosszú szakaszok a mitikus Route 40 körül terelik majd a mezőnyt. Ezt követően már Chilébe érkeznek a kalandorok, ahol egy új útvonalon haladhatnak egészen Chile északi csücskéig, azaz Peru határáig, miközben át kell kelniük az Acatama sivatagon. Itt persze kiélhetik a sivatagi homok és dűne vágyaikat is a résztvevők, miközben szinte a verseny végkimenetét is meghatározó tudásról tehetnek bizonyságot. A Dakar ezen szakaszán elválik majd, hogy kik a szakértői a navigálásnak, valamint kik képesek leküzdeni a dűnék vendégmarasztalását. Paso San Francisco-n keresztül argentin területre érnek majd, miközben az Andes Cordillera fennsíkon áthaladva gyönyörködhetnek a táj szépségében. Mesés tájak után a sport egy túláradó színpaddal megint átveszi a hatalmat a jogos helye fölött a fehér Chilecito dűnékben. A változatos színhelyek kanyargó – kiszáradt- folyómedreken keresztül vezetnek, amik mélyen vágnak a sivatagba, és amikkel a versenytársak még nem találkoztak San Juan felé. De innen még nem kis távolság vár rájuk a végcélnak számító Buenos Aires-ig. Ez kétség kívül a kitartás és tudás versenyútvonala lesz, ahol fáradtságot le kell győznie majd a győzni akarásnak.  

DÁTUM

START

CÉL

2011/01/01

Buenos Aires

Victoria

2011/01/02

Victoria

Córdoba

2011/01/03

Córdoba

San Miguel de Tucumán

2011/01/04

San Miguel de Tucumán

San Salvador de Jujuy

2011/01/05

San Salvador de Jujuy

Calama

2011/01/06

Calama

Iquique

2011/01/07

Iquique

Arica

2011/01/08

PIHENŐ NAP


2011/01/09

Arica

Antofagasta

2011/01/10

Antofagasta

Copiapo

2011/01/11

Copiapo

Copiapo

2011/01/12

Copiapo

Chilecito

2011/01/13

Chilecito

San Juan

2011/01/14

San Juan

Córdoba

2011/01/15

Córdoba

Buenos Aires

2011/01/16

FINISH




Vélhetően a motorosok ismét más – védett- útvonalon közlekednek majd, hogy az autóktól elkülönítve minél biztonságosabban tehessék meg az egyes szakaszokat.
A Dakar sűrű programot ígér a 420 versenyzőjének idén, hiszen 9.500 kilométer vár rájuk – 5.000 kilométer versenyszakasszal- 13 helyszínen, hogy az utolsó napon célba érhessenek Buenos Airesben.


TOTOS

Korábbi Dakar hírek:

2012-01-15 vasárnap Dakar 2012/ Rodrigues nyert, Coma veszített

Az idei Dakar utolsó előtti napján Coma óriási hátrányt szenvedett, míg Despres másodikként végezve megerősítette az élen a helyét. Több mint 11 perce...

2012-01-14 szombat Dakar 2012/ Az első perui győzelem Despres nevéhez került

A Dakar Peruba való érkezésének Despres örülhetett a legjobban, hiszen az idei negyedik szakaszgyőzelmével bebiztosította magát a táblázat élén 2'22”-...

2012-01-14 szombat Dakar 2012/ Coma nyert és ismét vezet az összetettben

Ezúttal Coma nyert csatát és két nappal a vége előtt neki áll, hogy megnyerje a Despres-vel folytatott háborúját. Jelenleg másfél perccel vezeti a tab...

2012-01-13 péntek Dakar 2012/ Az első perui győzelem Despres nevéhez került

A Dakar Peruba való érkezésének Despres örülhetett a legjobban, hiszen az idei negyedik szakaszgyőzelmével bebiztosította magát a táblázat élén 2'22”-...

Régebbi cikkek

Coma-Despres 5:3 (2011-01-15)

Budapest-Bamako 2010: Buli kifulladásig a célban

A mauritániai és mali terrorfenyegetés miatt Agadirban ért véget a 2010-es Budapest-Bamako-rali.

Budapest-Bamako 14. szakasz: Tafraoute-Agadir

A rajt reggel 7-kor Tafraoute városból indult a végső cél felé Agadírba.

 

A népszerű üdülővároshoz 1300 m-es magasságból egy rendkívül meredek hágón és szerpentinen kellett leereszkedni kalandorainknak.
 


Ráadásul mindezt 130 km-en keresztül, egysávos úton, szalagkorlát nélküli iszonyatosan mély szakadékok mellett haladva. Közben persze még a 12 feladatot is meg kellett oldani, amelyek szokás szerint kis furfanggal lettek kitalálva. Erre talán a legjobb bizonyíték, hogy az első 8 feladat megoldásánál a csapatok szinte a napi szakaszra szánt 5 órás limitidő felét elhasználták, pedig akkor még mindig az indulási városban bolyongtak. Ezért a maradék időben kellett megtenni még legalább 200 km-t, miközben újabb 4 feladat várt rájuk.

Akik nem az eredményre hajtottak, azoknak több idejük maradt gyönyörködni az idei versenyre kiírt egyik legszebb szakasz látképében. Itt aztán fogyott a fényképezőgépek és videokamerák tárhelye rendesen, főleg ha valaki most kapott észbe, hogy eddig keveset forgatott és kattogtatott.

A szerpentines rész után már országúti szakaszok következtek, kis városok, sok emberrel. Míg fel nem bukkant a szemük előtt Agadir városa, amely európai mértékkel is nagyvárosnak minősül.

A szintidő szerint délután kettőre kellett beérniük a versenyzőknek, ami okozott egyeseknek problémát. A probléma oka az többségében az lehetett, hogy az eddigi megszokott városi tempóval számoltak a versenyzők, figyelmen kívül hagyva a rájuk váró - Agadirra jellemző- forgalmi dugót. Így a célkapuhoz érés okozott még egy utolsó izgalmat mindenkinek. A város központjában felállított célkapun fáradtan, de boldogan gurultak át a Marokkót átszelő viadalt teljesítő egységek. Valószínűleg becses emlékként őrzik majd a sikeres teljesítésért kapott emlékplakettet.

Az ünnepélyes eredményhirdetés délután 5 órára volt beharangozva, de az óvások miatt az éjfélre kifüggesztett eredményeket tekintik hivatalosnak.



Senkit ne tévesszen meg a listán szereplő célbaérők száma, hisz ebben azok is benne vannak, akik elhagyva a versenyútvonalat most Bamakóba tartanak. Azonban a korábban szerzett pontjaik alapján láthatóak a listán. Az utóbbiak Villám Géza vezetésével és katonai védelem mellett vélhetően vasárnap (de leginkább hétfőn) érik el céljukat.

Az első helyen a Homokdűne.hu csapata végzett.


 
„Rettentő nehéz, technikás szakaszokat jelöltek ki a szervezők, ráadásul a navigáció is nehéz volt. Viszont gyönyörű tájakon mentünk keresztül. Boldogok és elégedettek vagyunk, teljesítettük, amit elterveztünk” – nyilatkozta László Péter, a csapat egyik tagja.

„Én repülök haza, ugyanis a Filmszemlén bemutatják a kisfilmemet, de a többieknek még nem ért véget a kaland. Egészen Dél-Afrikáig, Fokvárosba mennek.”
Második helyen a We solve it BBT2 csapata végzett, míg a harmadik helyen a Green Network csapata futott be, akik éppen a mai nap előzték meg a Snickers csapatát.

„Hosszú és fárasztó kéthetes út volt, de örülünk az eredményünknek, hiszen az utolsó napnak még a negyedik helyről vágtunk neki” – mondta a pilóta, Szebényi Péter. „A kocsink remekül bírta a megerőltető szakaszokat, s szerencsére mi is együtt vagyunk. Felejthetetlen két hét volt, s úgy gondolom, nincs okunk a panaszra az eredményünk miatt.”

A Snickers Team végül a negyedeik pozíciót szerezte meg.



 „Sajnos, az utolsó napot elrontottuk” – árulta el Lukács Tóth Kálmán. „Kihagytunk pontot, hibáztunk is, de nem csak ezért vagyunk csalódottak. A szervezők nem minden esetben egyformán értelmezték a szabályokat, így az óvások utáni jóváírások miatt sok minden megváltozott az utolsó napokban.”



Egyetlen versenyben maradt motorosunk Hodola Richard, aki ezáltal a motoros kategória győztesének tekinthető, az összetett 45. helyén végzett.

A kéthetes kalandot követte a PARTY kifulladásig!

Innentől a résztvevők fakultatív programokba kezdenek…
Ezúton is gratulálunk mindenkinek!

TOTOS

Korábbi Bamako hírek:

2010-01-29 péntek Budapest-Bamako 2010: Marokkó új arca

Még mindig az óceán partján haladt a mezőny, de most eső is áztatta a kalandorokat. Kisebb technikai gondokkal megúszták a 12 szakaszt a versenyben ma...

2010-01-29 péntek Budapest-Bamako 2010: Hóesésben, keskeny szerpentinen át

A 13. szakasz még a babonásoknak sem okozott gondot. Trükkös, látványos helyeken kellett haladniuk a kalandoroknak, amelyhez teljesíthető szintidőt ad...

2010-01-28 csütörtök Budapest-Bamako 2010: Gyönyörű nap

A sok gyötrelem után most egy könnyűnek mondott szakaszt teljesített a mezőny. Szinte mindenki szintidőn belül ért célba és áradoztak a gyönyörű táj l...

2010-01-27 szerda Budapest-Bamako 2010: Az óceánparton haladva

A mezőnyből kivált már 17 csapat, akik Bamako felé vették az irányt, a többiekre pedig egy enyhébbnek mondható hat órás szakasz várt.Budapest-Bamako 1...

Régebbi cikkek

Welcome to Bamako (2009-01-31)

Kiemelt akciós termékeink