Korábbi Motorsport hírek:
Ezzel a videóval szeretnénk megmutatni nektek,mennyire fontos a jó védőfelszerelés és a biztonságos vezetés!
Ez a video bemutatja Nektek a Segura Hank bőrdzsekijét!Érdemes megnézni,mert így teljes egészében láthatod!
Nézzétek meg ezt a videót,amelyen bemutatják,hogyan is kell használni az S100 Lánctisztító termékét!
Régebbi cikkek
Dakar 2011 útvonala
Két sikeres versenyt követően már harmadik alkalommal lesz a Dakar színtere Dél-Amerika. Mégis sikerült a rendezőknek olyan változatos útvonalat kialakítaniuk ezen a kontinensen, amely a színek kavalkádja mellett mesés tájakon vezeti végig a résztvevőket Buenos Aires-től Chile legészakabb pontjáig: Arica-ig.
Argentína óriási méretének köszönhetően serkenteni fogja azok képzeletét, akik kedvelik a nyílt vidék nagy területeit. A fővárostól észak felé véve az irányt a szomszédos országok érintésével halad majd a mezőny, ahol egyetlen nap alatt száz kilométeren belül a növényzet teljesen a tájjal változik. Ezért a vezetési készség változást igényel a száraz és nedves körülményeknek megfelelően, miközben az akklimatizálódásra nem igazán marad idő. Az első argentin rész első három napján a Dakar különösen kimerészkedik Jujuy és Salta tartományaiba és Bolívia közelébe. Ezek a hosszú szakaszok a mitikus Route 40 körül terelik majd a mezőnyt. Ezt követően már Chilébe érkeznek a kalandorok, ahol egy új útvonalon haladhatnak egészen Chile északi csücskéig, azaz Peru határáig, miközben át kell kelniük az Acatama sivatagon. Itt persze kiélhetik a sivatagi homok és dűne vágyaikat is a résztvevők, miközben szinte a verseny végkimenetét is meghatározó tudásról tehetnek bizonyságot. A Dakar ezen szakaszán elválik majd, hogy kik a szakértői a navigálásnak, valamint kik képesek leküzdeni a dűnék vendégmarasztalását. Paso San Francisco-n keresztül argentin területre érnek majd, miközben az Andes Cordillera fennsíkon áthaladva gyönyörködhetnek a táj szépségében. Mesés tájak után a sport egy túláradó színpaddal megint átveszi a hatalmat a jogos helye fölött a fehér Chilecito dűnékben. A változatos színhelyek kanyargó – kiszáradt- folyómedreken keresztül vezetnek, amik mélyen vágnak a sivatagba, és amikkel a versenytársak még nem találkoztak San Juan felé. De innen még nem kis távolság vár rájuk a végcélnak számító Buenos Aires-ig. Ez kétség kívül a kitartás és tudás versenyútvonala lesz, ahol fáradtságot le kell győznie majd a győzni akarásnak.
DÁTUM |
START |
CÉL |
2011/01/01 |
Buenos Aires |
Victoria |
2011/01/02 |
Victoria |
Córdoba |
2011/01/03 |
Córdoba |
San Miguel de Tucumán |
2011/01/04 |
San Miguel de Tucumán |
San Salvador de Jujuy |
2011/01/05 |
San Salvador de Jujuy |
Calama |
2011/01/06 |
Calama |
Iquique |
2011/01/07 |
Iquique |
Arica |
2011/01/08 |
PIHENŐ NAP |
|
2011/01/09 |
Arica |
Antofagasta |
2011/01/10 |
Antofagasta |
Copiapo |
2011/01/11 |
Copiapo |
Copiapo |
2011/01/12 |
Copiapo |
Chilecito |
2011/01/13 |
Chilecito |
San Juan |
2011/01/14 |
San Juan |
Córdoba |
2011/01/15 |
Córdoba |
Buenos Aires |
2011/01/16 |
FINISH |
Vélhetően a motorosok ismét más – védett- útvonalon közlekednek majd, hogy az autóktól elkülönítve minél biztonságosabban tehessék meg az egyes szakaszokat.
A Dakar sűrű programot ígér a 420 versenyzőjének idén, hiszen 9.500 kilométer vár rájuk – 5.000 kilométer versenyszakasszal- 13 helyszínen, hogy az utolsó napon célba érhessenek Buenos Airesben.
TOTOS
Korábbi Dakar hírek:
Az idei Dakar utolsó előtti napján Coma óriási hátrányt szenvedett, míg Despres másodikként végezve megerősítette az élen a helyét. Több mint 11 perce...
A Dakar Peruba való érkezésének Despres örülhetett a legjobban, hiszen az idei negyedik szakaszgyőzelmével bebiztosította magát a táblázat élén 2'22”-...
Ezúttal Coma nyert csatát és két nappal a vége előtt neki áll, hogy megnyerje a Despres-vel folytatott háborúját. Jelenleg másfél perccel vezeti a tab...
A Dakar Peruba való érkezésének Despres örülhetett a legjobban, hiszen az idei negyedik szakaszgyőzelmével bebiztosította magát a táblázat élén 2'22”-...
Régebbi cikkek
Budapest-Bamako 2010: Buli kifulladásig a célban
A mauritániai és mali terrorfenyegetés miatt Agadirban ért véget a 2010-es Budapest-Bamako-rali.
Budapest-Bamako 14. szakasz: Tafraoute-Agadir
A rajt reggel 7-kor Tafraoute városból indult a végső cél felé Agadírba.
A népszerű üdülővároshoz 1300 m-es magasságból egy rendkívül meredek hágón és szerpentinen kellett leereszkedni kalandorainknak.
Ráadásul mindezt 130 km-en keresztül, egysávos úton, szalagkorlát nélküli iszonyatosan mély szakadékok mellett haladva. Közben persze még a 12 feladatot is meg kellett oldani, amelyek szokás szerint kis furfanggal lettek kitalálva. Erre talán a legjobb bizonyíték, hogy az első 8 feladat megoldásánál a csapatok szinte a napi szakaszra szánt 5 órás limitidő felét elhasználták, pedig akkor még mindig az indulási városban bolyongtak. Ezért a maradék időben kellett megtenni még legalább 200 km-t, miközben újabb 4 feladat várt rájuk.
Akik nem az eredményre hajtottak, azoknak több idejük maradt gyönyörködni az idei versenyre kiírt egyik legszebb szakasz látképében. Itt aztán fogyott a fényképezőgépek és videokamerák tárhelye rendesen, főleg ha valaki most kapott észbe, hogy eddig keveset forgatott és kattogtatott.
A szerpentines rész után már országúti szakaszok következtek, kis városok, sok emberrel. Míg fel nem bukkant a szemük előtt Agadir városa, amely európai mértékkel is nagyvárosnak minősül.
A szintidő szerint délután kettőre kellett beérniük a versenyzőknek, ami okozott egyeseknek problémát. A probléma oka az többségében az lehetett, hogy az eddigi megszokott városi tempóval számoltak a versenyzők, figyelmen kívül hagyva a rájuk váró - Agadirra jellemző- forgalmi dugót. Így a célkapuhoz érés okozott még egy utolsó izgalmat mindenkinek. A város központjában felállított célkapun fáradtan, de boldogan gurultak át a Marokkót átszelő viadalt teljesítő egységek. Valószínűleg becses emlékként őrzik majd a sikeres teljesítésért kapott emlékplakettet.
Az ünnepélyes eredményhirdetés délután 5 órára volt beharangozva, de az óvások miatt az éjfélre kifüggesztett eredményeket tekintik hivatalosnak.
Senkit ne tévesszen meg a listán szereplő célbaérők száma, hisz ebben azok is benne vannak, akik elhagyva a versenyútvonalat most Bamakóba tartanak. Azonban a korábban szerzett pontjaik alapján láthatóak a listán. Az utóbbiak Villám Géza vezetésével és katonai védelem mellett vélhetően vasárnap (de leginkább hétfőn) érik el céljukat.
Az első helyen a Homokdűne.hu csapata végzett.
„Rettentő nehéz, technikás szakaszokat jelöltek ki a szervezők, ráadásul a navigáció is nehéz volt. Viszont gyönyörű tájakon mentünk keresztül. Boldogok és elégedettek vagyunk, teljesítettük, amit elterveztünk” – nyilatkozta László Péter, a csapat egyik tagja.
„Én repülök haza, ugyanis a Filmszemlén bemutatják a kisfilmemet, de a többieknek még nem ért véget a kaland. Egészen Dél-Afrikáig, Fokvárosba mennek.”
Második helyen a We solve it BBT2 csapata végzett, míg a harmadik helyen a Green Network csapata futott be, akik éppen a mai nap előzték meg a Snickers csapatát.
„Hosszú és fárasztó kéthetes út volt, de örülünk az eredményünknek, hiszen az utolsó napnak még a negyedik helyről vágtunk neki” – mondta a pilóta, Szebényi Péter. „A kocsink remekül bírta a megerőltető szakaszokat, s szerencsére mi is együtt vagyunk. Felejthetetlen két hét volt, s úgy gondolom, nincs okunk a panaszra az eredményünk miatt.”
A Snickers Team végül a negyedeik pozíciót szerezte meg.
„Sajnos, az utolsó napot elrontottuk” – árulta el Lukács Tóth Kálmán. „Kihagytunk pontot, hibáztunk is, de nem csak ezért vagyunk csalódottak. A szervezők nem minden esetben egyformán értelmezték a szabályokat, így az óvások utáni jóváírások miatt sok minden megváltozott az utolsó napokban.”
Egyetlen versenyben maradt motorosunk Hodola Richard, aki ezáltal a motoros kategória győztesének tekinthető, az összetett 45. helyén végzett.
A kéthetes kalandot követte a PARTY kifulladásig!
Innentől a résztvevők fakultatív programokba kezdenek…
Ezúton is gratulálunk mindenkinek!
TOTOS
Korábbi Bamako hírek:
Még mindig az óceán partján haladt a mezőny, de most eső is áztatta a kalandorokat. Kisebb technikai gondokkal megúszták a 12 szakaszt a versenyben ma...
A 13. szakasz még a babonásoknak sem okozott gondot. Trükkös, látványos helyeken kellett haladniuk a kalandoroknak, amelyhez teljesíthető szintidőt ad...
A sok gyötrelem után most egy könnyűnek mondott szakaszt teljesített a mezőny. Szinte mindenki szintidőn belül ért célba és áradoztak a gyönyörű táj l...
A mezőnyből kivált már 17 csapat, akik Bamako felé vették az irányt, a többiekre pedig egy enyhébbnek mondható hat órás szakasz várt.Budapest-Bamako 1...