Motorsport

Korábbi Motorsport hírek:

2018-04-05 csütörtök A közút nem versenypálya!

Ezzel a videóval szeretnénk megmutatni nektek,mennyire fontos a jó védőfelszerelés és a biztonságos vezetés!

2018-03-29 csütörtök Segura Hank

Ez a video bemutatja Nektek a Segura Hank bőrdzsekijét!Érdemes megnézni,mert így teljes egészében láthatod!

2018-03-29 csütörtök S100 Lánctisztító

Nézzétek meg ezt a videót,amelyen bemutatják,hogyan is kell használni az S100 Lánctisztító termékét!

Régebbi cikkek

Devils Börze (2010-11-11)

Dakar 2012/ Coma kezdhette meg leghamarabb a pihenést

A hetedik szakaszon Marc Coma volt a leggyorsabb, ezért ő kezdhette meg az első hetet követő pihenőnapot leghamarabb. Bár nem volt egyszerű szakasz ez sem.

Mivel a 2012-es Dakar rally hatodik napi szelektív szakaszát teljes egészében törölték a szervezők, az Andokon konvojban keltek át a versenyzők a reggelre megnyitott San Francisco átjárón. Még akkor is -8°C fok volt a hőmérséklet, így jó döntésnek bizonyult, hogy nem engedték át a mezőnyt hajnalban.

A szervezők folyamatosan biztosították az utat Fiambala és Copiapo között, a félóránként indított konvojokkal mentőegységek és logisztikai járművek haladtak együtt, vizet és élelmet osztva a hosszú út során. Az első csapat 10 óra magasságában érte el az átjárót, addigra már -8°C fokra „melegedett” a hőmérséklet. Etienne Lavigne „Guillaumet-bevetésnek” nevezte el az akciót, egy korábban ezen a részen repülőgép-balesetet túlélt pilótára emlékezve.

A 641 kilométeres napi etap közel 200 kilométer hosszan vezetett keresztül az Andokon. Végül Copiapoba érve ismét nyári meleg fogadta a versenyzőket, viszont ez a levegő már nem annyira forró, mint Argentínában. Leginkább az ausztrál nyárhoz hasonlítható, kellemes széllel, és hideg éjszakákkal.



Hetedik szakasz
Táv:Copiapo-Copiapo 573km, ebből szelektív 419km
Szombaton tovább folytatódott a Dakar a hetedik nappal, amikor is 419 km mért szakasz várt a még versenyben maradt 128 motorosra. A föld egyik legszárazabbnak tartott részén kellett bolyonganiuk a versenyzőknek, ahol évente mindössze 12 milliméter csapadék hull. Copiapoból 07:10-kor indulva 154km-t kellett motorozni a rajvonalig, ahol a tankolást követően 08:50-kor indulhatott elsőként Despres (SHARK) - köszönhetően az előző versenyszakaszban elért helyezésének- majd pedig a többi rider. Talán most Coma tud profitálni abból, hogy másodikként indulva Despres nyomvonalát követi egy kissé gyorsabb tempóban.



Coma az első 31 km megtételénél máris 14 másodperccel gyorsabbnak bizonyult, mint a francia...sőt kettejük közé ékelődve száguldott Chaleco Lopez, aki hazai pályán rángathatta az Aprilia bajszát.  Negyedikként haladt ekkor Joan Barreda Bort, akit ötödik helyen holtversenyben követett Stefan Svitko és Ruben Faria...majd pedig Goncalves és Ferhoeven, akik alig 37 másodperces hátránnyal számolhattak ekkor.
A 75. km-nél már bő egy perces előnyt tudott összegyűjteni a katalán, de nem Lopezzel szemben, mert ő előtte esett egyet (és 9 perces hátrányba került), hanem az ifjú titán Barreda Bort ellen, aki óriási tempót diktálva megelőzte Cyril Desprest is.



Mint ahogyan azt már az első napokban is észre lehetett venni ez a fiú várhatóan a feltörekvő, új generáció kiemelkedő alakja lehet, hiszen láthatóan tudja tartani az élmenők iszonyatosan gyors tempóját, csak éppen a kellő navigációs tapasztalat nincs még meg hozzá. Ha az is meglesz, akkor akár a trónfosztás sem kizárt.
A szervezők a mai szelektívet két részre osztották, amelyet egy bő 50km-es összekötő szakasz választott el. Nem szerették volna egy régészeti tárlatnál átvezetni a mezőnyt, hanem inkább elkerülő útvonalat jelöltek ki. A versenyen kívüli 143-201km közötti szakaszt követően még mindig nem változott az első három személye, bár ekkor már Gonvalves és Despres fej-fej mellett haladt.
A 289. kilométernél Barreda összekeverte a délnyugati irányt a délkeletivel, amely navigációs hiba  három percébe került.
A CP3-hoz érve (374km) Coma már 2 perc 20 másodperces előnnyel elsőként haladt a hátralévő homokdűnék felé.



Cyril Despres pedig ráragadt a spanyol hátsó kerekére (ami jó taktikának tűnik, hiszen húsz másodperccel Coma mögött haladni, azt jelenti számára, hogy még mindig marad az összetett előnyéből legalább nyolc perc. Másrészt jóval gyorsabban lehet haladni, ha az előtte levő reakcióját figyelve időben észreveszi a homokdűnék között rejlő csapdákat. Persze feltételezve, hogy Coma jó irányba halad...



Kettejük szakaszversenyébe még Goncalves bele tudott szólni, hisz nagyobb tempóra kényszerítve a Husqvarnáját – igaz csak pár kilométer erejéig- de be tudott ékelődni az élmenő kettős közé...a szakasz vége azonban nem hozott meglepetést.

Hetedik szakasz végeredménye:



Akik célba értek, azokra most a jól megérdemelt pihenőnap vár, amikor mindenki kedvére „nyalogathatja a sebeit”. Elvileg 116-an célba értek, de majd kiderül a hétfői rajtnál, hogy hányan tudják folytatni.

összetett állás félidőben:



A mai szakasz nehézségéra talán abból lehet a leginkább következtetni, hogy a szervezők összesen 36 órát adtak annak teljesítésére. Tehát akik másfél nap alatt kitalálnak a homokozóból, azok versenyben maradhatnak.

Az első félidő tehát még nem hozott eredményt a Despres-Coma csatát illetően, de még a másik fele hátra van!

TOTOS

Korábbi Dakar hírek:

2012-01-15 vasárnap Dakar 2012/ Rodrigues nyert, Coma veszített

Az idei Dakar utolsó előtti napján Coma óriási hátrányt szenvedett, míg Despres másodikként végezve megerősítette az élen a helyét. Több mint 11 perce...

2012-01-14 szombat Dakar 2012/ Az első perui győzelem Despres nevéhez került

A Dakar Peruba való érkezésének Despres örülhetett a legjobban, hiszen az idei negyedik szakaszgyőzelmével bebiztosította magát a táblázat élén 2'22”-...

2012-01-14 szombat Dakar 2012/ Coma nyert és ismét vezet az összetettben

Ezúttal Coma nyert csatát és két nappal a vége előtt neki áll, hogy megnyerje a Despres-vel folytatott háborúját. Jelenleg másfél perccel vezeti a tab...

2012-01-13 péntek Dakar 2012/ Az első perui győzelem Despres nevéhez került

A Dakar Peruba való érkezésének Despres örülhetett a legjobban, hiszen az idei negyedik szakaszgyőzelmével bebiztosította magát a táblázat élén 2'22”-...

Régebbi cikkek

Coma-Despres 5:3 (2011-01-15)

Budapest-Bamako 2010: Buli kifulladásig a célban

A mauritániai és mali terrorfenyegetés miatt Agadirban ért véget a 2010-es Budapest-Bamako-rali.

Budapest-Bamako 14. szakasz: Tafraoute-Agadir

A rajt reggel 7-kor Tafraoute városból indult a végső cél felé Agadírba.

 

A népszerű üdülővároshoz 1300 m-es magasságból egy rendkívül meredek hágón és szerpentinen kellett leereszkedni kalandorainknak.
 


Ráadásul mindezt 130 km-en keresztül, egysávos úton, szalagkorlát nélküli iszonyatosan mély szakadékok mellett haladva. Közben persze még a 12 feladatot is meg kellett oldani, amelyek szokás szerint kis furfanggal lettek kitalálva. Erre talán a legjobb bizonyíték, hogy az első 8 feladat megoldásánál a csapatok szinte a napi szakaszra szánt 5 órás limitidő felét elhasználták, pedig akkor még mindig az indulási városban bolyongtak. Ezért a maradék időben kellett megtenni még legalább 200 km-t, miközben újabb 4 feladat várt rájuk.

Akik nem az eredményre hajtottak, azoknak több idejük maradt gyönyörködni az idei versenyre kiírt egyik legszebb szakasz látképében. Itt aztán fogyott a fényképezőgépek és videokamerák tárhelye rendesen, főleg ha valaki most kapott észbe, hogy eddig keveset forgatott és kattogtatott.

A szerpentines rész után már országúti szakaszok következtek, kis városok, sok emberrel. Míg fel nem bukkant a szemük előtt Agadir városa, amely európai mértékkel is nagyvárosnak minősül.

A szintidő szerint délután kettőre kellett beérniük a versenyzőknek, ami okozott egyeseknek problémát. A probléma oka az többségében az lehetett, hogy az eddigi megszokott városi tempóval számoltak a versenyzők, figyelmen kívül hagyva a rájuk váró - Agadirra jellemző- forgalmi dugót. Így a célkapuhoz érés okozott még egy utolsó izgalmat mindenkinek. A város központjában felállított célkapun fáradtan, de boldogan gurultak át a Marokkót átszelő viadalt teljesítő egységek. Valószínűleg becses emlékként őrzik majd a sikeres teljesítésért kapott emlékplakettet.

Az ünnepélyes eredményhirdetés délután 5 órára volt beharangozva, de az óvások miatt az éjfélre kifüggesztett eredményeket tekintik hivatalosnak.



Senkit ne tévesszen meg a listán szereplő célbaérők száma, hisz ebben azok is benne vannak, akik elhagyva a versenyútvonalat most Bamakóba tartanak. Azonban a korábban szerzett pontjaik alapján láthatóak a listán. Az utóbbiak Villám Géza vezetésével és katonai védelem mellett vélhetően vasárnap (de leginkább hétfőn) érik el céljukat.

Az első helyen a Homokdűne.hu csapata végzett.


 
„Rettentő nehéz, technikás szakaszokat jelöltek ki a szervezők, ráadásul a navigáció is nehéz volt. Viszont gyönyörű tájakon mentünk keresztül. Boldogok és elégedettek vagyunk, teljesítettük, amit elterveztünk” – nyilatkozta László Péter, a csapat egyik tagja.

„Én repülök haza, ugyanis a Filmszemlén bemutatják a kisfilmemet, de a többieknek még nem ért véget a kaland. Egészen Dél-Afrikáig, Fokvárosba mennek.”
Második helyen a We solve it BBT2 csapata végzett, míg a harmadik helyen a Green Network csapata futott be, akik éppen a mai nap előzték meg a Snickers csapatát.

„Hosszú és fárasztó kéthetes út volt, de örülünk az eredményünknek, hiszen az utolsó napnak még a negyedik helyről vágtunk neki” – mondta a pilóta, Szebényi Péter. „A kocsink remekül bírta a megerőltető szakaszokat, s szerencsére mi is együtt vagyunk. Felejthetetlen két hét volt, s úgy gondolom, nincs okunk a panaszra az eredményünk miatt.”

A Snickers Team végül a negyedeik pozíciót szerezte meg.



 „Sajnos, az utolsó napot elrontottuk” – árulta el Lukács Tóth Kálmán. „Kihagytunk pontot, hibáztunk is, de nem csak ezért vagyunk csalódottak. A szervezők nem minden esetben egyformán értelmezték a szabályokat, így az óvások utáni jóváírások miatt sok minden megváltozott az utolsó napokban.”



Egyetlen versenyben maradt motorosunk Hodola Richard, aki ezáltal a motoros kategória győztesének tekinthető, az összetett 45. helyén végzett.

A kéthetes kalandot követte a PARTY kifulladásig!

Innentől a résztvevők fakultatív programokba kezdenek…
Ezúton is gratulálunk mindenkinek!

TOTOS

Korábbi Bamako hírek:

2010-01-29 péntek Budapest-Bamako 2010: Marokkó új arca

Még mindig az óceán partján haladt a mezőny, de most eső is áztatta a kalandorokat. Kisebb technikai gondokkal megúszták a 12 szakaszt a versenyben ma...

2010-01-29 péntek Budapest-Bamako 2010: Hóesésben, keskeny szerpentinen át

A 13. szakasz még a babonásoknak sem okozott gondot. Trükkös, látványos helyeken kellett haladniuk a kalandoroknak, amelyhez teljesíthető szintidőt ad...

2010-01-28 csütörtök Budapest-Bamako 2010: Gyönyörű nap

A sok gyötrelem után most egy könnyűnek mondott szakaszt teljesített a mezőny. Szinte mindenki szintidőn belül ért célba és áradoztak a gyönyörű táj l...

2010-01-27 szerda Budapest-Bamako 2010: Az óceánparton haladva

A mezőnyből kivált már 17 csapat, akik Bamako felé vették az irányt, a többiekre pedig egy enyhébbnek mondható hat órás szakasz várt.Budapest-Bamako 1...

Régebbi cikkek

Welcome to Bamako (2009-01-31)

Kiemelt akciós termékeink