Motorsport

Korábbi Motorsport hírek:

2018-04-05 csütörtök A közút nem versenypálya!

Ezzel a videóval szeretnénk megmutatni nektek,mennyire fontos a jó védőfelszerelés és a biztonságos vezetés!

2018-03-29 csütörtök Segura Hank

Ez a video bemutatja Nektek a Segura Hank bőrdzsekijét!Érdemes megnézni,mert így teljes egészében láthatod!

2018-03-29 csütörtök S100 Lánctisztító

Nézzétek meg ezt a videót,amelyen bemutatják,hogyan is kell használni az S100 Lánctisztító termékét!

Régebbi cikkek

Devils Börze (2010-11-11)

Dakar 2012/ Coma nyert és ismét vezet az összetettben

Ezúttal Coma nyert csatát és két nappal a vége előtt neki áll, hogy megnyerje a Despres-vel folytatott háborúját. Jelenleg másfél perccel vezeti a tabellát.

Azzal, hogy Peruba érkezett a Dakar, megkezdődött a maratoni motorozás is, amely szerint a 11. szakasz végeztével a motorosoknak csapatuktól külön kellett éjszakázniuk. Ezért a szakasz végeztével nem ért véget számukra a versenynap, hiszen maguknak kellett felkészíteni a másnapi csatára paripájukat. Sőt csak saját – kézi- szerszámokkal voltak kénytelenek javítani azt. Arról nem is beszélve, hogy ugyan abban a ruhában kell küzdeniük két napon át. Szóval ezért hívják maratoni szakasznak a perui első két napot. Maratoni szakaszt utoljára 2007-ben írtak ki a Dakar szervezői, de most az útviszonyok változása miatt kénytelenek voltak újból beiktatni. Persze a versenytáv miatt is jogos lenne ez a titulus.



Ennek köszönhetően a 12. szakaszt is módosított útvonalon határozták meg. Bár külön táborhelyeken töltötték az éjszakát a résztvevők, most mégis egy útvonalon versenyeztek. A táv ezúttal a festői szépségű Csendes-óceán partjáról indult Arequipa-ból és a „nazca vonalakról” híres Nazca-ig tartott. Ezen a távon új fogalommal is megismerkedhettek a Dakar mezőny tagjai, amit a helyi tuaregek csak úgy emlegetnek, hogy „erg”. Ezzel jelölik azokat a rendkívül finom porhomokkal  képződött homokdűnéket, amelyek folyamatosan mozgásban vannak. Ezen átkelni mindenki számára rendkívül nehéz feladatnak ígérkezett. (a fesh-fesh ehhez képest sétagalopp)



Egy darabig az óceánparton kellett haladnia a motorosoknak, akik közül elsőként Despres (SHARK) startolhatott. Ez persze a Comával vívott külön csatájukban hátrányt jelentett, hiszen neki kellett elsőként megtalálni a helyes útvonalat, tehát a navigációs készségei most – ha nem is aranyat, de- értékes másodperceket érhettek. Ő viszont fantasztikus képességekkel megáldott igazi küzdő, aki menekülőre fogva az iramot nagyon jól kezdett. Mégis az első ellenőrző pontnál a Stefan Svitko bizonyult a leggyorsabbnak. Cyrilnek viszont főleg Comára kellett figyelnie, aki kettővel mögüle harmadikként indulhatott négy perccel később. Kettejük közé ékelődve pedig Joan Barreda Bort próbálta utolérni a franciát. Ismét fantasztikusan versenyzett, hisz folyamatos támadásában tudott maradni a háromszoros Dakargyőztes mögött. Ezúttal nem hibázott, de gondja azért erre a napra is jutott. A jobb lába még mindig fáj, de most inkább a Husqvarnája hátsó kerekére kellett összpontosítania. Egy ütés következtében kitört pár küllője és eldeformálódott a felnije, ami igencsak gondterhes perceket okozott számára. Azonban sikeresen beért a célba, nem is akármilyen idővel.

A harmadik pozícióból rajtolt reggel Marc Coma, és mivel nem elsőként nyitotta a szelektívet, nem az ismeretlenben kellett botorkálnia. A 197 kilométeres szakasz végén a 21. szakaszgyőzelmét aratta a Dakar történetében, és még át is vette a vezetést az összetettben. A második helyen Barreda, a harmadikon Jordi Viladoms végzett, Despres csak a negyedik legjobb idővel tudta teljesíteni a mért szakaszt, és az abszolút értékelésben át kellett adnia az elsőséget Coma-nak. A katalán most 1 perc 35 másodperces előnnyel áll az élen két szakasszal a vége előtt, így továbbra is nyílt a verseny a motoros kategóriában.



Jordi Viladoms ezzel a dobogós szakasszal élete második legjobb Dakar eredményét érte el. A 32 éves spanyol egyre jobban terelgeti a Bordone-Ferrari csapat KTM-jét és fokozatosan jön előre, hisz akár a végső dobogós hely is elérhetővé válik számára. Ehhez azonban le kell dolgoznia a Rodrigues-szel szembeni fél órás hátrányát. Viszont figyelnie kell az őt követő Svitkóra, aki alig egy perccel mögötte igyekszik, hogy élete legjobb Dakar eredményét érje el. A 30 éves szlovák srácnak ez a harmadik Dakarja, és a tavalyi kudarc után ( amikor a 8.szakasznál kiesett a versenyből) a mostani tervként kitűzött TOP10-be kerülés biztosnak látszik.

Marc Coma:



„Ez egy nehéz nap volt. Négy perccel indultam Despres mögött, de nekem sikerült utolérnem őt. A mai etap elején nagyon kellett figyelnem a navigációra, hiszen most igazán nincs helye a hibának. Tudtam, hogy lesz lehetőségem majd a második részen támadni, hogy visszavegyem az elvesztegetett előnyömet. Holnap viszont egy újabb nagy kihívás vár rám, mert én fogok elől menni!”

Joan Barreda Bort:



„Leszámítva az első hét problémáit, minden jól alakult. Minden nap a legjobbakkal végeztem, most pedig sikerült másodikként célba érnem. Ez jó és persze boldog vagyok. Bár reggel az indulásnál sok nyom volt a strandon, ezért nehéz volt a helyes utat követnem. Úgy döntöttem, hogy próbálok a saját itineremre hagyatkozva haladni, amivel sikerült is másodikként érkeznem...és ez is elégedettséggel tölt el. Szerintem a vezető két versenyző nagyon tapasztalt és gyors, de én szeretnék lépést tartani velük, ami kemény küzdelem számomra. Szeretnék jövőre már a dobogóért harcolni.”

Cyril Despres (SHARK):



„Ez egy igazán nagyszerű szakasz volt. Gratulálok a szervezőknek, mert az elmúlt évek során nem találkoztam ehhez foghatóval. Számítottam rá, hogy Marc utol fog érni, de ez akkor is fenséges volt. Nem sajnálom a történteket, hiszen az első részen folyamatosan támadásában voltam. Menni kell töretlenül, hisz a Dakar nem egy olyan verseny, ahol lehet várni egy kedvező pillanatra. Marc Coma egy kiváló versenyző, akivel fantasztikusat csatázunk. Ő gyors és ügyes, de megróblom tartani vele a lépést. Holnap lesznek közöttünk még ketten, ami nekem jó hír a kezdéshez.”

Amennyiben a 13. szakaszon Despres is utolérné a célig Comát, úgy hat perces előnyt jelentene számára. Persze Coma már felállította erre a szakaszra is a tervét, amelybe nem fér bele a francia.

...de itt bármi megtörténhet, hiszen ez a DAKAR!


TOTOS

Korábbi Dakar hírek:

2012-01-15 vasárnap Dakar 2012/ Rodrigues nyert, Coma veszített

Az idei Dakar utolsó előtti napján Coma óriási hátrányt szenvedett, míg Despres másodikként végezve megerősítette az élen a helyét. Több mint 11 perce...

2012-01-14 szombat Dakar 2012/ Az első perui győzelem Despres nevéhez került

A Dakar Peruba való érkezésének Despres örülhetett a legjobban, hiszen az idei negyedik szakaszgyőzelmével bebiztosította magát a táblázat élén 2'22”-...

2012-01-14 szombat Dakar 2012/ Coma nyert és ismét vezet az összetettben

Ezúttal Coma nyert csatát és két nappal a vége előtt neki áll, hogy megnyerje a Despres-vel folytatott háborúját. Jelenleg másfél perccel vezeti a tab...

2012-01-13 péntek Dakar 2012/ Az első perui győzelem Despres nevéhez került

A Dakar Peruba való érkezésének Despres örülhetett a legjobban, hiszen az idei negyedik szakaszgyőzelmével bebiztosította magát a táblázat élén 2'22”-...

Régebbi cikkek

Coma-Despres 5:3 (2011-01-15)

Budapest-Bamako 2010: Buli kifulladásig a célban

A mauritániai és mali terrorfenyegetés miatt Agadirban ért véget a 2010-es Budapest-Bamako-rali.

Budapest-Bamako 14. szakasz: Tafraoute-Agadir

A rajt reggel 7-kor Tafraoute városból indult a végső cél felé Agadírba.

 

A népszerű üdülővároshoz 1300 m-es magasságból egy rendkívül meredek hágón és szerpentinen kellett leereszkedni kalandorainknak.
 


Ráadásul mindezt 130 km-en keresztül, egysávos úton, szalagkorlát nélküli iszonyatosan mély szakadékok mellett haladva. Közben persze még a 12 feladatot is meg kellett oldani, amelyek szokás szerint kis furfanggal lettek kitalálva. Erre talán a legjobb bizonyíték, hogy az első 8 feladat megoldásánál a csapatok szinte a napi szakaszra szánt 5 órás limitidő felét elhasználták, pedig akkor még mindig az indulási városban bolyongtak. Ezért a maradék időben kellett megtenni még legalább 200 km-t, miközben újabb 4 feladat várt rájuk.

Akik nem az eredményre hajtottak, azoknak több idejük maradt gyönyörködni az idei versenyre kiírt egyik legszebb szakasz látképében. Itt aztán fogyott a fényképezőgépek és videokamerák tárhelye rendesen, főleg ha valaki most kapott észbe, hogy eddig keveset forgatott és kattogtatott.

A szerpentines rész után már országúti szakaszok következtek, kis városok, sok emberrel. Míg fel nem bukkant a szemük előtt Agadir városa, amely európai mértékkel is nagyvárosnak minősül.

A szintidő szerint délután kettőre kellett beérniük a versenyzőknek, ami okozott egyeseknek problémát. A probléma oka az többségében az lehetett, hogy az eddigi megszokott városi tempóval számoltak a versenyzők, figyelmen kívül hagyva a rájuk váró - Agadirra jellemző- forgalmi dugót. Így a célkapuhoz érés okozott még egy utolsó izgalmat mindenkinek. A város központjában felállított célkapun fáradtan, de boldogan gurultak át a Marokkót átszelő viadalt teljesítő egységek. Valószínűleg becses emlékként őrzik majd a sikeres teljesítésért kapott emlékplakettet.

Az ünnepélyes eredményhirdetés délután 5 órára volt beharangozva, de az óvások miatt az éjfélre kifüggesztett eredményeket tekintik hivatalosnak.



Senkit ne tévesszen meg a listán szereplő célbaérők száma, hisz ebben azok is benne vannak, akik elhagyva a versenyútvonalat most Bamakóba tartanak. Azonban a korábban szerzett pontjaik alapján láthatóak a listán. Az utóbbiak Villám Géza vezetésével és katonai védelem mellett vélhetően vasárnap (de leginkább hétfőn) érik el céljukat.

Az első helyen a Homokdűne.hu csapata végzett.


 
„Rettentő nehéz, technikás szakaszokat jelöltek ki a szervezők, ráadásul a navigáció is nehéz volt. Viszont gyönyörű tájakon mentünk keresztül. Boldogok és elégedettek vagyunk, teljesítettük, amit elterveztünk” – nyilatkozta László Péter, a csapat egyik tagja.

„Én repülök haza, ugyanis a Filmszemlén bemutatják a kisfilmemet, de a többieknek még nem ért véget a kaland. Egészen Dél-Afrikáig, Fokvárosba mennek.”
Második helyen a We solve it BBT2 csapata végzett, míg a harmadik helyen a Green Network csapata futott be, akik éppen a mai nap előzték meg a Snickers csapatát.

„Hosszú és fárasztó kéthetes út volt, de örülünk az eredményünknek, hiszen az utolsó napnak még a negyedik helyről vágtunk neki” – mondta a pilóta, Szebényi Péter. „A kocsink remekül bírta a megerőltető szakaszokat, s szerencsére mi is együtt vagyunk. Felejthetetlen két hét volt, s úgy gondolom, nincs okunk a panaszra az eredményünk miatt.”

A Snickers Team végül a negyedeik pozíciót szerezte meg.



 „Sajnos, az utolsó napot elrontottuk” – árulta el Lukács Tóth Kálmán. „Kihagytunk pontot, hibáztunk is, de nem csak ezért vagyunk csalódottak. A szervezők nem minden esetben egyformán értelmezték a szabályokat, így az óvások utáni jóváírások miatt sok minden megváltozott az utolsó napokban.”



Egyetlen versenyben maradt motorosunk Hodola Richard, aki ezáltal a motoros kategória győztesének tekinthető, az összetett 45. helyén végzett.

A kéthetes kalandot követte a PARTY kifulladásig!

Innentől a résztvevők fakultatív programokba kezdenek…
Ezúton is gratulálunk mindenkinek!

TOTOS

Korábbi Bamako hírek:

2010-01-29 péntek Budapest-Bamako 2010: Marokkó új arca

Még mindig az óceán partján haladt a mezőny, de most eső is áztatta a kalandorokat. Kisebb technikai gondokkal megúszták a 12 szakaszt a versenyben ma...

2010-01-29 péntek Budapest-Bamako 2010: Hóesésben, keskeny szerpentinen át

A 13. szakasz még a babonásoknak sem okozott gondot. Trükkös, látványos helyeken kellett haladniuk a kalandoroknak, amelyhez teljesíthető szintidőt ad...

2010-01-28 csütörtök Budapest-Bamako 2010: Gyönyörű nap

A sok gyötrelem után most egy könnyűnek mondott szakaszt teljesített a mezőny. Szinte mindenki szintidőn belül ért célba és áradoztak a gyönyörű táj l...

2010-01-27 szerda Budapest-Bamako 2010: Az óceánparton haladva

A mezőnyből kivált már 17 csapat, akik Bamako felé vették az irányt, a többiekre pedig egy enyhébbnek mondható hat órás szakasz várt.Budapest-Bamako 1...

Régebbi cikkek

Welcome to Bamako (2009-01-31)

Kiemelt akciós termékeink