Motorsport

Korábbi Motorsport hírek:

2018-04-05 csütörtök A közút nem versenypálya!

Ezzel a videóval szeretnénk megmutatni nektek,mennyire fontos a jó védőfelszerelés és a biztonságos vezetés!

2018-03-29 csütörtök Segura Hank

Ez a video bemutatja Nektek a Segura Hank bőrdzsekijét!Érdemes megnézni,mert így teljes egészében láthatod!

2018-03-29 csütörtök S100 Lánctisztító

Nézzétek meg ezt a videót,amelyen bemutatják,hogyan is kell használni az S100 Lánctisztító termékét!

Régebbi cikkek

Devils Börze (2010-11-11)

Dakar 2012/ Despres megint nyert és visszaszerezte a vezetést

Cyril Despres (SHARK) a kilencedik szakasz leggyorsabbja volt, és minden ellenőrző pontnál a legjobb idővel haladt át. Nem csoda, hogy az összetettben is vissza tudta szerezni a vezető pozíciót.

Sáros vita

Az előző napi sármarasztaló eset a táborban komoly vitát váltott ki a versenyzők és szervezők között. Despres azt kifogásolta, hogy az itiner nem jelezte a sártengert, amelybe többedmagával beragadt. Szerinte a Dakar nem egy lottóhúzás, ahol a szerencsén kell múlnia a győzelemnek. Mert aki szerencsésen ki tudta kerülni – mint az élről induló Coma- az időveszteség nélkül tovább tudott száguldani.

Történt ugyanis, hogy a nyolcadik szakasz 11. kilométerénél Despres belebukfencezett egy útját keresztező – térdig érő- sártengerbe. Az esésben ugyan nem sérült meg, de a sárból nem volt képes önerőből kiszabadítani a motorját. Nem sokkal később érkezett Paulo Goncelves is, aki ugyan úgy beesett a sárba, mint a francia. Mindketten – egymástól pár méterre- birkóztak a saját motorjukkal, igyekeztek mihamarabb talpra állítani azt. Ez a portugálnak sikerült hamarabb, de oda ment Despres-hez, hogy segítsen neki. Kettejük erőfeszítésének köszönhetően a KTM is talpra állt, amelyet kivonszoltak a sártengerből. Ekkor azonban a francia rápattant a motorjára és otthagyta a segítőkész Goncalves-t a sárban, Husqvarna-jával együtt. (talán ez nem volt valami sportszerű)
Goncalves végül a versenybíró segítségével szabadulhatott ki, aki a később érkezőket elterelte a veszélyes területről. Addig azonban már hat versenyző lett saras ez ügyben.

A szervezők helybenhagyták a reklamációt, és az érintett hat versenyzőnek a szakaszidejéből jóváírásra került a sárban eltöltött idő. Így a korrigált szakaszvégeredmény alapján másfél percre csökkent Coma összetettbeli előnye. Persze az ő véleménye az eset kapcsán az volt, hogy a Dakar egy megpróbáltatás és szerinte azért valamelyest előnyt kellene élveznie azoknak, akik ügyesen elkerülték azt a bizonyos sártengert, hiszen az is időveszteséggel járt. (ebben azért van valami igazság)

Kilencedik szakasz
Antofagasta-Iquique
A pihenőnap utáni második szakasz mindössze 9km összekötőből és 556km szelektív részből állt, bár ezt rendhagyó módon kettéválasztotta egy neutralizált (nem mért) szakasz.



Ennek az eleje igen gyors fesh-fesh rész, ami gyors tempót enged a résztvevőknek, néhol egészen apró, púderszerű homokkal. Azonban a második rész már tartogathat meglepetéseket a navigációs ügyességben gyengélkedőknek. Majd végül egy óriási homokdűnéről fognak leereszkedni a Csendes-óceán partjára, a táborhelyhez.

A motorosoknál elsőként Coma rajtolhatott, hisz az előző napi időeredménye – az időjóváírással együtt is- a legjobb volt. Azonban most nem Despres eredhetett másodikként a nyomába, hanem Pal Anders Ullevalseter, aztán Ruben Faria (Despres vízhordója, vagyis segítője) és Helder Rodrigues.

A CP1-nél, ami csak 12km volt a rajttól máris némi előnyre tudott szert tenni Cyril Despres, akit az ifjú Barreda Bort (+5s), Rodrigues (+6s), Coma (+7s), Svitko (+18s) és Ullevalseter (+22s) követett a tabellán. Ruben Faria azonban már több, mint kilenc perces hátrányban volt ekkor, ugyanis a rajtot követően – 1,7km-nél- bukott.

Az élen haladók sorrendje nem nagyon változott a CP2-nél sem, ami a táv egyharmadának tekinthető, hiszen az élen Despres haladt,
nyomában Barreda Bort 37 másodperccel lemaradva. Harmadik volt Coma (+1'12”), azután pedig érkezett Helder Rodrigues (+2'15”), Pal Andres Ullevalseter (+2'16”) és Stefan Svitko (+2'51”)



A francia azonban nem vett vissza a kezdeti iszonyatos tempóból, aminek köszönhetően 230km megtételét követően is stabilan vezetett. Előnye ekkor már 3'31 volt Barreda-val és 3'55” Coma-val szemben. Persze kicsit könnyebb dolga volt, hiszen az előtte haladók nyomvonalát követve kevesebbet kellett a navigációval bajlódnia.

CP3-nál még mindig nem lehetett lezártnak tekinteni a kilencedik szakaszt, hiszen az első hat versenyző 7 percre volt egymástól. Despres az élen, mögötte pedig Barreda Bort, Coma, Svitko, Rodrigues és Paulo Goncalves, akinek hátránya 7'17”.



A tegnap előzékenyen segítő Goncalves csak 11.-ként rajtolt ma, de fokozatosan jött előre és remek idővel érkezett az ellenőrző ponthoz.

CP4-nél Coma fel tudott kicsit zárkózni a vezető franciára, hiszen átvéve a második helyet Barreda Bort-tól a hátránya már csak 3'27” volt.



Ruben Faria, aki még a nap elején esett el, most további időveszteséget szenvedett és 18'35” hátránnyal folytatta a száguldást az óceán felé.

Most következhetett egy kis frissítő a motorosok és motorjuk számára egyaránt, hiszen a neutralizált szakasznak köszönhetően egy gyors kis javítás és mosakodással egybekötött eszem-iszom belefért a 90km-es távba.

CP5-nél legjobb idővel Despres blokkolt, majd Coma (+3'26”) és Barreda, aki nagy harcban volt eddig Rodrigues-szel, itt már megnyugtatónak tűnő 9'51”-es előnnyel érkezett. A további sorrend: Goncalves, Gerard Farres Guell, Ullevalseter, Svitko, Verhoeven, Jordi Viladoms és David Casteu.
Bár a francia Casteu itt még 15'05”-es hátránnyal érkezett, pár kilométer múlva műszaki gond miatt szerelni kényszerült motorját.



Az 516km-nél vesztegelt sokáig, amíg ki nem derült, hogy végképp megfőzte a motorját.
Talán jobb lett volna, ha yamahájában ő is blokkot cserél, amit a szabályok megengednek ugyan, de 15 perc időbüntetéssel sújtanak. Ezzel a lehetőséggel élt a mai szakasz előtt a két élmenő KTM-es mellett még Barreda Bort, Goncalves, Ullevalseter és Faria is.
Ez látható jóváírásként a kilencedik szakasz végeredményében, ami a következő:



A nap győztese tehát Cyril Despres (SHARK), aki ezzel visszaszerezte az összetett elsőséget is. Marc Coma lett a második, míg a harmadik ismét Joan Barreda Bort (Husqvarna), akinek ez már az idei harmadik dobogós helyezése!


Összetett állás:



David Casteu végül - csodával határos módon- be tudta hozni Yamaháját a célba, de az elvesztegetett idő miatt nem csak a TOP10-ből búcsúzott.

A hátralévő szakaszok még tartogathatnak meglepetéseket, amelyek a gyakorlott motorosoknak is okozhatnak fejfájást. Legalábbis ezt jósolják a szervezők, akik a Dakart Peru felé terelgetik. Itt még nem járt a Dakar rali, ezért lehetnek még váratlan fordulatok a motorosoknál is.

TOTOS



Korábbi Dakar hírek:

2012-01-15 vasárnap Dakar 2012/ Rodrigues nyert, Coma veszített

Az idei Dakar utolsó előtti napján Coma óriási hátrányt szenvedett, míg Despres másodikként végezve megerősítette az élen a helyét. Több mint 11 perce...

2012-01-14 szombat Dakar 2012/ Az első perui győzelem Despres nevéhez került

A Dakar Peruba való érkezésének Despres örülhetett a legjobban, hiszen az idei negyedik szakaszgyőzelmével bebiztosította magát a táblázat élén 2'22”-...

2012-01-14 szombat Dakar 2012/ Coma nyert és ismét vezet az összetettben

Ezúttal Coma nyert csatát és két nappal a vége előtt neki áll, hogy megnyerje a Despres-vel folytatott háborúját. Jelenleg másfél perccel vezeti a tab...

2012-01-13 péntek Dakar 2012/ Az első perui győzelem Despres nevéhez került

A Dakar Peruba való érkezésének Despres örülhetett a legjobban, hiszen az idei negyedik szakaszgyőzelmével bebiztosította magát a táblázat élén 2'22”-...

Régebbi cikkek

Coma-Despres 5:3 (2011-01-15)

Budapest-Bamako 2010: Buli kifulladásig a célban

A mauritániai és mali terrorfenyegetés miatt Agadirban ért véget a 2010-es Budapest-Bamako-rali.

Budapest-Bamako 14. szakasz: Tafraoute-Agadir

A rajt reggel 7-kor Tafraoute városból indult a végső cél felé Agadírba.

 

A népszerű üdülővároshoz 1300 m-es magasságból egy rendkívül meredek hágón és szerpentinen kellett leereszkedni kalandorainknak.
 


Ráadásul mindezt 130 km-en keresztül, egysávos úton, szalagkorlát nélküli iszonyatosan mély szakadékok mellett haladva. Közben persze még a 12 feladatot is meg kellett oldani, amelyek szokás szerint kis furfanggal lettek kitalálva. Erre talán a legjobb bizonyíték, hogy az első 8 feladat megoldásánál a csapatok szinte a napi szakaszra szánt 5 órás limitidő felét elhasználták, pedig akkor még mindig az indulási városban bolyongtak. Ezért a maradék időben kellett megtenni még legalább 200 km-t, miközben újabb 4 feladat várt rájuk.

Akik nem az eredményre hajtottak, azoknak több idejük maradt gyönyörködni az idei versenyre kiírt egyik legszebb szakasz látképében. Itt aztán fogyott a fényképezőgépek és videokamerák tárhelye rendesen, főleg ha valaki most kapott észbe, hogy eddig keveset forgatott és kattogtatott.

A szerpentines rész után már országúti szakaszok következtek, kis városok, sok emberrel. Míg fel nem bukkant a szemük előtt Agadir városa, amely európai mértékkel is nagyvárosnak minősül.

A szintidő szerint délután kettőre kellett beérniük a versenyzőknek, ami okozott egyeseknek problémát. A probléma oka az többségében az lehetett, hogy az eddigi megszokott városi tempóval számoltak a versenyzők, figyelmen kívül hagyva a rájuk váró - Agadirra jellemző- forgalmi dugót. Így a célkapuhoz érés okozott még egy utolsó izgalmat mindenkinek. A város központjában felállított célkapun fáradtan, de boldogan gurultak át a Marokkót átszelő viadalt teljesítő egységek. Valószínűleg becses emlékként őrzik majd a sikeres teljesítésért kapott emlékplakettet.

Az ünnepélyes eredményhirdetés délután 5 órára volt beharangozva, de az óvások miatt az éjfélre kifüggesztett eredményeket tekintik hivatalosnak.



Senkit ne tévesszen meg a listán szereplő célbaérők száma, hisz ebben azok is benne vannak, akik elhagyva a versenyútvonalat most Bamakóba tartanak. Azonban a korábban szerzett pontjaik alapján láthatóak a listán. Az utóbbiak Villám Géza vezetésével és katonai védelem mellett vélhetően vasárnap (de leginkább hétfőn) érik el céljukat.

Az első helyen a Homokdűne.hu csapata végzett.


 
„Rettentő nehéz, technikás szakaszokat jelöltek ki a szervezők, ráadásul a navigáció is nehéz volt. Viszont gyönyörű tájakon mentünk keresztül. Boldogok és elégedettek vagyunk, teljesítettük, amit elterveztünk” – nyilatkozta László Péter, a csapat egyik tagja.

„Én repülök haza, ugyanis a Filmszemlén bemutatják a kisfilmemet, de a többieknek még nem ért véget a kaland. Egészen Dél-Afrikáig, Fokvárosba mennek.”
Második helyen a We solve it BBT2 csapata végzett, míg a harmadik helyen a Green Network csapata futott be, akik éppen a mai nap előzték meg a Snickers csapatát.

„Hosszú és fárasztó kéthetes út volt, de örülünk az eredményünknek, hiszen az utolsó napnak még a negyedik helyről vágtunk neki” – mondta a pilóta, Szebényi Péter. „A kocsink remekül bírta a megerőltető szakaszokat, s szerencsére mi is együtt vagyunk. Felejthetetlen két hét volt, s úgy gondolom, nincs okunk a panaszra az eredményünk miatt.”

A Snickers Team végül a negyedeik pozíciót szerezte meg.



 „Sajnos, az utolsó napot elrontottuk” – árulta el Lukács Tóth Kálmán. „Kihagytunk pontot, hibáztunk is, de nem csak ezért vagyunk csalódottak. A szervezők nem minden esetben egyformán értelmezték a szabályokat, így az óvások utáni jóváírások miatt sok minden megváltozott az utolsó napokban.”



Egyetlen versenyben maradt motorosunk Hodola Richard, aki ezáltal a motoros kategória győztesének tekinthető, az összetett 45. helyén végzett.

A kéthetes kalandot követte a PARTY kifulladásig!

Innentől a résztvevők fakultatív programokba kezdenek…
Ezúton is gratulálunk mindenkinek!

TOTOS

Korábbi Bamako hírek:

2010-01-29 péntek Budapest-Bamako 2010: Marokkó új arca

Még mindig az óceán partján haladt a mezőny, de most eső is áztatta a kalandorokat. Kisebb technikai gondokkal megúszták a 12 szakaszt a versenyben ma...

2010-01-29 péntek Budapest-Bamako 2010: Hóesésben, keskeny szerpentinen át

A 13. szakasz még a babonásoknak sem okozott gondot. Trükkös, látványos helyeken kellett haladniuk a kalandoroknak, amelyhez teljesíthető szintidőt ad...

2010-01-28 csütörtök Budapest-Bamako 2010: Gyönyörű nap

A sok gyötrelem után most egy könnyűnek mondott szakaszt teljesített a mezőny. Szinte mindenki szintidőn belül ért célba és áradoztak a gyönyörű táj l...

2010-01-27 szerda Budapest-Bamako 2010: Az óceánparton haladva

A mezőnyből kivált már 17 csapat, akik Bamako felé vették az irányt, a többiekre pedig egy enyhébbnek mondható hat órás szakasz várt.Budapest-Bamako 1...

Régebbi cikkek

Welcome to Bamako (2009-01-31)

Kiemelt akciós termékeink