Motorsport

Korábbi Motorsport hírek:

2018-04-05 csütörtök A közút nem versenypálya!

Ezzel a videóval szeretnénk megmutatni nektek,mennyire fontos a jó védőfelszerelés és a biztonságos vezetés!

2018-03-29 csütörtök Segura Hank

Ez a video bemutatja Nektek a Segura Hank bőrdzsekijét!Érdemes megnézni,mert így teljes egészében láthatod!

2018-03-29 csütörtök S100 Lánctisztító

Nézzétek meg ezt a videót,amelyen bemutatják,hogyan is kell használni az S100 Lánctisztító termékét!

Régebbi cikkek

Devils Börze (2010-11-11)

Dakar 2012/ Pihenőnapon 240.000 dollár

Bár a hatodik szakasz törlésével kicsit kevesebb erőfeszítésre volt szükségük, de Copiapo táborban ráfért a résztvevőkre a pihenés, hiszen erőteljes hét áll mögöttük.  

Nem mindenki örült önfeledten a hatodik szakasz törlésének, hiszen amíg az autósoknál Al-Attiyah szerette volna koptatni a hátrányát az összetettben, addig a motorosoknál Marc Coma gondolja ugyan így. Márpedig szerintük a törölt szakasszal kevesebb lehetőség marad arra, hogy mindketten megvédjék tavalyi címeiket a saját kategóriáikban. Persze ahogyan csökken a hátralévő kilométerek száma, annyira keményen lesz támadási kényszerük is. Majd elválik, hogy ez sikerrel jár-e, vagy esetleg emiatt fognak újabb hibát véteni. Rajtuk kívül bizonyára mindenki örült a lazítási lehetőségnek.

A vasárnapi napon még az úr is megpihent (szokták mondani) hát még a Dakar mezőny...



A chilei hatóság Copiapoban a tábor közelében tartott egy sajtótájékoztatót. 2009 óta szinte hagyománnyá vált, hogy megragadva az alkalmat köszöntsék a résztvevőket, valamint kifejezzék hálájukat a szervezők erőfeszítéséért, amellyel egyetért Copiapo és az egész Atacama régió.

Etienne Lavigne (Dakar Rallye igazgató) pedig a pihenőnapon bejelentette, hogy 140.000 dolláros segéllyel támogatja az ASO a Dél-Amerikai hátrányos helyzetű lakosokat ebben a régióban. Ezt a nagylelkű felajánlást pedig Nasser Al-Attiyah (2011-es Dakar bajnok az autósoknál) pedig további 100.000 dolláros támogatással egészítette ki!
Lavigne kihangsúlyozta továbbá, hogy a Dakar minden versenyzője jó és tisztességes ember, akik egyben szolidaritásukat is kifejezik részvételükkel.



A motorsport rajongókat ugyan az a kérdés tartja lázban még a pihenő napon is: Képes lesz-e bárki megfogni a két élmenő KTM-es versenyzőt (vagyis bele tud-e bárki szólni Cyril Despre és Marc Coma párharcába)?!

Hiszen az ő személyük kettősséget idéz elő a Dakar nézői között: Egyrészt vélhetik unalmasnak miattuk a versenyt, hiszen már megint ugyan az a két ember vívja – szinte saját- harcát az elsőségért. Ugyanakkor hatalmas szerencsének is tarthatjuk és örülhetünk annak, hogy van két csodálatos versenyző, akik évről évre elkápráztatnak bennünket a motorozási tudásukkal, amely szinte teljességgel azonos. Az utóbbi 6 évben ketten osztoztak – ráadásul egyenlő arányban 3-3 alkalommal- a Dakar bajnoki címén és most is nekik áll a zászló. Despres megnyugtatónak tűnő majd 8 perces előnnyel várhatja a második felvonást, ezért nem kell sokat kockáztatnia. Azonban nem is ülhet a babérjain, mert  biztos lehet Coma folyamatos támadásában, amire jól kell tudni válaszolnia. Vagy esetleg más is bele tud szólni az idei Dakar végkimenetelébe?

Talán Rodrigues (Yamaha) és Goncalves (Husqvarna) még akár esélyes is lehet, de nem lesz egyszerű ledolgozni a bő háromnegyed órás hátrányt az élen állókkal szemben. Persze nem lehet figyelmen kívül hagyni azt a tényt, hogy a Dakar idei forgatókönyve még biztosan tartogat meglepetéseket, amelyek akár teljes egészében képesek megváltoztatni a helyezéseket. Példának okáért tavaly Chaleco Lopez az utolsó napon vesztette el az összetett dobogó harmadik fokát, és helyére Rodrigues állhatott fel...aki most is a harmadik helyen várja a folytatást.



Valamint Goncalves tavaly a 8. szakaszon nyert, ami éppen most következik majd. Az ő Husqvarnája a homokos dűnék közelében érzi igazán jól magát, ahol nem az iszonyatos gyorsaságra van szükség. Ezt a tényt igazolhatja a hetedik szakaszon nyújtott tempója, valamint a csapattársa Joan Barreda száguldása is (bár neki még tanulnia kell a navigáció értelmezését).
De rajtuk kívül még 121-en szeretnének a mostanitól jobb helyezést elérni ezen a Dakaron...

Esélyes kiesők

Az elején még Quinn Cody is esélyesnek tűnt, amíg egy látványos bukást követően el nem tört a kulcscsontja, vagy Jakub Przygonski, akinek a 3. szakaszon hibásodott meg a motorja és feladni kényszerült a viadalt.



Chaleco Lopez ugyan beért a célba az első chilei szakaszt követően, azonban az elszenvedett bukását megvizsgálva úgy tűnik, hogy a térdszalagjai bánták az esést, amely miatt vélhetően nem folytatja tovább a küzdelmet...így ő is búcsúzik.

De bukás miatt Frans Verhoeven 3h16m hátrányt szedett össze, míg Alain Duclos 16,5 órát...de legalább még versenyben vannak.


A továbbiakban pedig bármi megtörténhet, MERT EZ A DAKAR!!!


Hétfőn újabb 315km szelektív szakasz vár a mezőnyre.


TOTOS

Korábbi Dakar hírek:

2012-01-15 vasárnap Dakar 2012/ Rodrigues nyert, Coma veszített

Az idei Dakar utolsó előtti napján Coma óriási hátrányt szenvedett, míg Despres másodikként végezve megerősítette az élen a helyét. Több mint 11 perce...

2012-01-14 szombat Dakar 2012/ Az első perui győzelem Despres nevéhez került

A Dakar Peruba való érkezésének Despres örülhetett a legjobban, hiszen az idei negyedik szakaszgyőzelmével bebiztosította magát a táblázat élén 2'22”-...

2012-01-14 szombat Dakar 2012/ Coma nyert és ismét vezet az összetettben

Ezúttal Coma nyert csatát és két nappal a vége előtt neki áll, hogy megnyerje a Despres-vel folytatott háborúját. Jelenleg másfél perccel vezeti a tab...

2012-01-13 péntek Dakar 2012/ Az első perui győzelem Despres nevéhez került

A Dakar Peruba való érkezésének Despres örülhetett a legjobban, hiszen az idei negyedik szakaszgyőzelmével bebiztosította magát a táblázat élén 2'22”-...

Régebbi cikkek

Coma-Despres 5:3 (2011-01-15)

Budapest-Bamako 2010: Buli kifulladásig a célban

A mauritániai és mali terrorfenyegetés miatt Agadirban ért véget a 2010-es Budapest-Bamako-rali.

Budapest-Bamako 14. szakasz: Tafraoute-Agadir

A rajt reggel 7-kor Tafraoute városból indult a végső cél felé Agadírba.

 

A népszerű üdülővároshoz 1300 m-es magasságból egy rendkívül meredek hágón és szerpentinen kellett leereszkedni kalandorainknak.
 


Ráadásul mindezt 130 km-en keresztül, egysávos úton, szalagkorlát nélküli iszonyatosan mély szakadékok mellett haladva. Közben persze még a 12 feladatot is meg kellett oldani, amelyek szokás szerint kis furfanggal lettek kitalálva. Erre talán a legjobb bizonyíték, hogy az első 8 feladat megoldásánál a csapatok szinte a napi szakaszra szánt 5 órás limitidő felét elhasználták, pedig akkor még mindig az indulási városban bolyongtak. Ezért a maradék időben kellett megtenni még legalább 200 km-t, miközben újabb 4 feladat várt rájuk.

Akik nem az eredményre hajtottak, azoknak több idejük maradt gyönyörködni az idei versenyre kiírt egyik legszebb szakasz látképében. Itt aztán fogyott a fényképezőgépek és videokamerák tárhelye rendesen, főleg ha valaki most kapott észbe, hogy eddig keveset forgatott és kattogtatott.

A szerpentines rész után már országúti szakaszok következtek, kis városok, sok emberrel. Míg fel nem bukkant a szemük előtt Agadir városa, amely európai mértékkel is nagyvárosnak minősül.

A szintidő szerint délután kettőre kellett beérniük a versenyzőknek, ami okozott egyeseknek problémát. A probléma oka az többségében az lehetett, hogy az eddigi megszokott városi tempóval számoltak a versenyzők, figyelmen kívül hagyva a rájuk váró - Agadirra jellemző- forgalmi dugót. Így a célkapuhoz érés okozott még egy utolsó izgalmat mindenkinek. A város központjában felállított célkapun fáradtan, de boldogan gurultak át a Marokkót átszelő viadalt teljesítő egységek. Valószínűleg becses emlékként őrzik majd a sikeres teljesítésért kapott emlékplakettet.

Az ünnepélyes eredményhirdetés délután 5 órára volt beharangozva, de az óvások miatt az éjfélre kifüggesztett eredményeket tekintik hivatalosnak.



Senkit ne tévesszen meg a listán szereplő célbaérők száma, hisz ebben azok is benne vannak, akik elhagyva a versenyútvonalat most Bamakóba tartanak. Azonban a korábban szerzett pontjaik alapján láthatóak a listán. Az utóbbiak Villám Géza vezetésével és katonai védelem mellett vélhetően vasárnap (de leginkább hétfőn) érik el céljukat.

Az első helyen a Homokdűne.hu csapata végzett.


 
„Rettentő nehéz, technikás szakaszokat jelöltek ki a szervezők, ráadásul a navigáció is nehéz volt. Viszont gyönyörű tájakon mentünk keresztül. Boldogok és elégedettek vagyunk, teljesítettük, amit elterveztünk” – nyilatkozta László Péter, a csapat egyik tagja.

„Én repülök haza, ugyanis a Filmszemlén bemutatják a kisfilmemet, de a többieknek még nem ért véget a kaland. Egészen Dél-Afrikáig, Fokvárosba mennek.”
Második helyen a We solve it BBT2 csapata végzett, míg a harmadik helyen a Green Network csapata futott be, akik éppen a mai nap előzték meg a Snickers csapatát.

„Hosszú és fárasztó kéthetes út volt, de örülünk az eredményünknek, hiszen az utolsó napnak még a negyedik helyről vágtunk neki” – mondta a pilóta, Szebényi Péter. „A kocsink remekül bírta a megerőltető szakaszokat, s szerencsére mi is együtt vagyunk. Felejthetetlen két hét volt, s úgy gondolom, nincs okunk a panaszra az eredményünk miatt.”

A Snickers Team végül a negyedeik pozíciót szerezte meg.



 „Sajnos, az utolsó napot elrontottuk” – árulta el Lukács Tóth Kálmán. „Kihagytunk pontot, hibáztunk is, de nem csak ezért vagyunk csalódottak. A szervezők nem minden esetben egyformán értelmezték a szabályokat, így az óvások utáni jóváírások miatt sok minden megváltozott az utolsó napokban.”



Egyetlen versenyben maradt motorosunk Hodola Richard, aki ezáltal a motoros kategória győztesének tekinthető, az összetett 45. helyén végzett.

A kéthetes kalandot követte a PARTY kifulladásig!

Innentől a résztvevők fakultatív programokba kezdenek…
Ezúton is gratulálunk mindenkinek!

TOTOS

Korábbi Bamako hírek:

2010-01-29 péntek Budapest-Bamako 2010: Marokkó új arca

Még mindig az óceán partján haladt a mezőny, de most eső is áztatta a kalandorokat. Kisebb technikai gondokkal megúszták a 12 szakaszt a versenyben ma...

2010-01-29 péntek Budapest-Bamako 2010: Hóesésben, keskeny szerpentinen át

A 13. szakasz még a babonásoknak sem okozott gondot. Trükkös, látványos helyeken kellett haladniuk a kalandoroknak, amelyhez teljesíthető szintidőt ad...

2010-01-28 csütörtök Budapest-Bamako 2010: Gyönyörű nap

A sok gyötrelem után most egy könnyűnek mondott szakaszt teljesített a mezőny. Szinte mindenki szintidőn belül ért célba és áradoztak a gyönyörű táj l...

2010-01-27 szerda Budapest-Bamako 2010: Az óceánparton haladva

A mezőnyből kivált már 17 csapat, akik Bamako felé vették az irányt, a többiekre pedig egy enyhébbnek mondható hat órás szakasz várt.Budapest-Bamako 1...

Régebbi cikkek

Welcome to Bamako (2009-01-31)

Kiemelt akciós termékeink