Motorsport

Korábbi Motorsport hírek:

2018-04-05 csütörtök A közút nem versenypálya!

Ezzel a videóval szeretnénk megmutatni nektek,mennyire fontos a jó védőfelszerelés és a biztonságos vezetés!

2018-03-29 csütörtök Segura Hank

Ez a video bemutatja Nektek a Segura Hank bőrdzsekijét!Érdemes megnézni,mert így teljes egészében láthatod!

2018-03-29 csütörtök S100 Lánctisztító

Nézzétek meg ezt a videót,amelyen bemutatják,hogyan is kell használni az S100 Lánctisztító termékét!

Régebbi cikkek

Devils Börze (2010-11-11)

Dakar 2012/ Rodrigues nyert, Coma veszített

Az idei Dakar utolsó előtti napján Coma óriási hátrányt szenvedett, míg Despres másodikként végezve megerősítette az élen a helyét. Több mint 11 perces előnyével már vélhetően nem veszíti el ezt a Dakargyőzelmet.

13. szakasz: Nasca-Pisco



Az utolsó előtti szakaszon a még harcban maradt 100 motorosra 375km várt, amiből 100km volt az összekötő rész. Ez volt az utolsó lehetőség, hogy döntő előnyt kovácsolhassanak maguknak a résztvevők. Peru ezen része szintén bővelkedik dűnékben, ezért igazán izgalmas szakaszra számíthattak a versenyzők. Most már nemcsak ezekkel a homokvölgyekkel, hanem a fáradtsággal is meg kellett azonban küzdeniük, hiszen már jó néhány ezer kilométer állt mögöttük. Aki nem ismerte eddig ezt a fogalmat, az most extrém körülmények között tanulhatta meg, hogy mit jelent a kitartás.  
A Pisco-ig tartó feszített küzdelmet Marc Coma kezdhette, majd Barreda és Viladoms után indulhatott Despres. Coma taktikája egyértelművé vált az első kilométereket tekintve, hiszen olyan tempót diktált, amivel biztosíthatta volna előnyét az üldözőivel szemben. Semmi esetre nem volt szabad közelebb engednie legnagyobb riválisát, hogy megvédhesse címét. Azonban a gyors tempó már a 25. kilométernél megtorpant. Marc eddig nem tapasztalt mechanikus problémát észlelt, a sebességváltó rakoncátlankodása sokkolta őt.  A versenyt ugyan tudta folytatni, de a 95. kilométernél már közel négy perces hátrányban volt Despres részidejéhez képest!
CP1-nél (119km) Despres nevéhez fűződik a legjobb időeredmény (1h 15'28”), majd pedig Barreda (+2'14”) és Viladoms (+3'35) következett. Coma hátránya már 5'10”-re duzzadt, ami azt jelentette, hogy a hat perccel később indult Cyril már ott loholt riválisa nyomában.
Joan Barreda Bort a 148km-nél eltévesztette az irányt és ezáltal értékes perceket vesztett.

A dűnés részeken viszont Coma volt ügyesebb és a legutóbb mért bő öt perces hátrányát sikerült csökkentenie, hisz a 186km-nél már csak 2'14” volt a lemaradása a franciától. Öröme azonban nem tarthat sokáig, mert alig 20km-rel később eltévesztette az utat, amelyről 2km-rel is eltér. Mire vissza talál a helyes útvonalra, addigra már Jordi viladoms és Barreda vezetik a mezőnyt.

Coma elkóborlása sporttörténeti szempontból drámainak tekinthető, hiszen a 6 perccel később induló kihívója – Cyril Despres- mögé került 6'52”-el, ami összegezve azt jelenti, hogy ezen a szakaszon ennél a pontnál (232km) 12'52” volt a katalán hátránya!



A francia még a hátralévő kilométereken is tudott gyorsabb lenni, és elsőként érve a célba méltán örülhetett, hiszen előnye Comával szemben 13'25” lett. Azonban nem ő lett az első, hanem Helder Rodrigues, aki még a franciától is 47”-el gyorsabb volt ezen a perui szakaszon. Az első ötbe még Viladoms (+3'00”), Barreda (+5'13”) és Goncalves (+5'46”) fért be, míg Marc Coma csak 18. lett.

13.szakasz végeredménye:




Rodrigues méltán örülhetett nagyszerű szakaszgyőzelmének, de mindenki azzal volt elfoglalva, hogy Cyril Despres döntő előnyhöz jutott Coma eltévedésével. Az összetett időeredmény szerinti tizenegy perces előny szinte behozhatatlannak tűnik egy nappal a Dakar vége előtt. Hiszen az utolsó napon már csak 29km-es mért szakaszt kell megtennie a versenyben maradt 96 motorosnak!



Helder Rodrigues:
„Egy szakaszgyőzelem mindig nagy dolog, de a dobogós befejezés a lényeg. Lehet, hogy képes voltam egyes szakaszokon gyorsabb lenni, de mindig adódott néhány problémám és nem tudtam nyerni. Most azonban nagyon gyors voltam és sikerült hoznom valamennyi időt Cyrilen és Marcon.  Ez jó. Jövőre még rátermettebb leszek. Tudunk a csapatommal egész évben keményen dolgozni. Először megkapom az új motoromat, majd pedig kezdődhet a tesztelés. Aztán majd meglátjuk.”



Marc Coma:
„Mivel gondoltam, hogy nehéz lesz megtartanom az előnyömet ma, ezért olyan gyorsan kezdtem, amilyen gyorsan csak tudtam. A 25.km-nél azonban nagyon lelassultam. Sajnos sebességváltó gondom támadt és nagyon féltem, hogy nem leszek képes folytatni. Ezért örülök, hogy egyáltalán célba értem és az összetettben a második tudtam maradni. Harcoltam mindvégig és a legjobbat adtam, amit csak tudtam. De hát ez van. Csalódás számomra, hogy nem tudtam végig harcolni.”



Cyril Despres (SHARK):
„Én nem vagyok az a fajta, aki örülne a csapattársa problémáinak. Nem vállaltam kockázatot, de próbáltam közelebb kerülni az előttem haladókhoz. A tankolás alkalmával láttam, hogy 5 percet sikerült hoznom Comán. Ezt követően engem néhány alkalommal elvesztettek, de ez nem okozott nekem problémát, tovább összpontosítottam a célomra. A mai szakasz pszichológiailag nagyon kemény volt. Mindig az utolsó napig várok, hogy élvezzem a dolgokat, hiszen láttam már annyi mindent a Dakarban...azonban a dolgok ma kisimulni látszanak. Szeretnék a végéig nyugodt maradni és még többet élvezni belőle.”

...holnap Despres élménymotorozására számíthatunk.

TOTOS
 

Korábbi Dakar hírek:

2012-01-15 vasárnap Dakar 2012/ Rodrigues nyert, Coma veszített

Az idei Dakar utolsó előtti napján Coma óriási hátrányt szenvedett, míg Despres másodikként végezve megerősítette az élen a helyét. Több mint 11 perce...

2012-01-14 szombat Dakar 2012/ Az első perui győzelem Despres nevéhez került

A Dakar Peruba való érkezésének Despres örülhetett a legjobban, hiszen az idei negyedik szakaszgyőzelmével bebiztosította magát a táblázat élén 2'22”-...

2012-01-14 szombat Dakar 2012/ Coma nyert és ismét vezet az összetettben

Ezúttal Coma nyert csatát és két nappal a vége előtt neki áll, hogy megnyerje a Despres-vel folytatott háborúját. Jelenleg másfél perccel vezeti a tab...

2012-01-13 péntek Dakar 2012/ Az első perui győzelem Despres nevéhez került

A Dakar Peruba való érkezésének Despres örülhetett a legjobban, hiszen az idei negyedik szakaszgyőzelmével bebiztosította magát a táblázat élén 2'22”-...

Régebbi cikkek

Coma-Despres 5:3 (2011-01-15)

Budapest-Bamako 2010: Buli kifulladásig a célban

A mauritániai és mali terrorfenyegetés miatt Agadirban ért véget a 2010-es Budapest-Bamako-rali.

Budapest-Bamako 14. szakasz: Tafraoute-Agadir

A rajt reggel 7-kor Tafraoute városból indult a végső cél felé Agadírba.

 

A népszerű üdülővároshoz 1300 m-es magasságból egy rendkívül meredek hágón és szerpentinen kellett leereszkedni kalandorainknak.
 


Ráadásul mindezt 130 km-en keresztül, egysávos úton, szalagkorlát nélküli iszonyatosan mély szakadékok mellett haladva. Közben persze még a 12 feladatot is meg kellett oldani, amelyek szokás szerint kis furfanggal lettek kitalálva. Erre talán a legjobb bizonyíték, hogy az első 8 feladat megoldásánál a csapatok szinte a napi szakaszra szánt 5 órás limitidő felét elhasználták, pedig akkor még mindig az indulási városban bolyongtak. Ezért a maradék időben kellett megtenni még legalább 200 km-t, miközben újabb 4 feladat várt rájuk.

Akik nem az eredményre hajtottak, azoknak több idejük maradt gyönyörködni az idei versenyre kiírt egyik legszebb szakasz látképében. Itt aztán fogyott a fényképezőgépek és videokamerák tárhelye rendesen, főleg ha valaki most kapott észbe, hogy eddig keveset forgatott és kattogtatott.

A szerpentines rész után már országúti szakaszok következtek, kis városok, sok emberrel. Míg fel nem bukkant a szemük előtt Agadir városa, amely európai mértékkel is nagyvárosnak minősül.

A szintidő szerint délután kettőre kellett beérniük a versenyzőknek, ami okozott egyeseknek problémát. A probléma oka az többségében az lehetett, hogy az eddigi megszokott városi tempóval számoltak a versenyzők, figyelmen kívül hagyva a rájuk váró - Agadirra jellemző- forgalmi dugót. Így a célkapuhoz érés okozott még egy utolsó izgalmat mindenkinek. A város központjában felállított célkapun fáradtan, de boldogan gurultak át a Marokkót átszelő viadalt teljesítő egységek. Valószínűleg becses emlékként őrzik majd a sikeres teljesítésért kapott emlékplakettet.

Az ünnepélyes eredményhirdetés délután 5 órára volt beharangozva, de az óvások miatt az éjfélre kifüggesztett eredményeket tekintik hivatalosnak.



Senkit ne tévesszen meg a listán szereplő célbaérők száma, hisz ebben azok is benne vannak, akik elhagyva a versenyútvonalat most Bamakóba tartanak. Azonban a korábban szerzett pontjaik alapján láthatóak a listán. Az utóbbiak Villám Géza vezetésével és katonai védelem mellett vélhetően vasárnap (de leginkább hétfőn) érik el céljukat.

Az első helyen a Homokdűne.hu csapata végzett.


 
„Rettentő nehéz, technikás szakaszokat jelöltek ki a szervezők, ráadásul a navigáció is nehéz volt. Viszont gyönyörű tájakon mentünk keresztül. Boldogok és elégedettek vagyunk, teljesítettük, amit elterveztünk” – nyilatkozta László Péter, a csapat egyik tagja.

„Én repülök haza, ugyanis a Filmszemlén bemutatják a kisfilmemet, de a többieknek még nem ért véget a kaland. Egészen Dél-Afrikáig, Fokvárosba mennek.”
Második helyen a We solve it BBT2 csapata végzett, míg a harmadik helyen a Green Network csapata futott be, akik éppen a mai nap előzték meg a Snickers csapatát.

„Hosszú és fárasztó kéthetes út volt, de örülünk az eredményünknek, hiszen az utolsó napnak még a negyedik helyről vágtunk neki” – mondta a pilóta, Szebényi Péter. „A kocsink remekül bírta a megerőltető szakaszokat, s szerencsére mi is együtt vagyunk. Felejthetetlen két hét volt, s úgy gondolom, nincs okunk a panaszra az eredményünk miatt.”

A Snickers Team végül a negyedeik pozíciót szerezte meg.



 „Sajnos, az utolsó napot elrontottuk” – árulta el Lukács Tóth Kálmán. „Kihagytunk pontot, hibáztunk is, de nem csak ezért vagyunk csalódottak. A szervezők nem minden esetben egyformán értelmezték a szabályokat, így az óvások utáni jóváírások miatt sok minden megváltozott az utolsó napokban.”



Egyetlen versenyben maradt motorosunk Hodola Richard, aki ezáltal a motoros kategória győztesének tekinthető, az összetett 45. helyén végzett.

A kéthetes kalandot követte a PARTY kifulladásig!

Innentől a résztvevők fakultatív programokba kezdenek…
Ezúton is gratulálunk mindenkinek!

TOTOS

Korábbi Bamako hírek:

2010-01-29 péntek Budapest-Bamako 2010: Marokkó új arca

Még mindig az óceán partján haladt a mezőny, de most eső is áztatta a kalandorokat. Kisebb technikai gondokkal megúszták a 12 szakaszt a versenyben ma...

2010-01-29 péntek Budapest-Bamako 2010: Hóesésben, keskeny szerpentinen át

A 13. szakasz még a babonásoknak sem okozott gondot. Trükkös, látványos helyeken kellett haladniuk a kalandoroknak, amelyhez teljesíthető szintidőt ad...

2010-01-28 csütörtök Budapest-Bamako 2010: Gyönyörű nap

A sok gyötrelem után most egy könnyűnek mondott szakaszt teljesített a mezőny. Szinte mindenki szintidőn belül ért célba és áradoztak a gyönyörű táj l...

2010-01-27 szerda Budapest-Bamako 2010: Az óceánparton haladva

A mezőnyből kivált már 17 csapat, akik Bamako felé vették az irányt, a többiekre pedig egy enyhébbnek mondható hat órás szakasz várt.Budapest-Bamako 1...

Régebbi cikkek

Welcome to Bamako (2009-01-31)

Kiemelt akciós termékeink