Motorsport

Korábbi Motorsport hírek:

2018-04-05 csütörtök A közút nem versenypálya!

Ezzel a videóval szeretnénk megmutatni nektek,mennyire fontos a jó védőfelszerelés és a biztonságos vezetés!

2018-03-29 csütörtök Segura Hank

Ez a video bemutatja Nektek a Segura Hank bőrdzsekijét!Érdemes megnézni,mert így teljes egészében láthatod!

2018-03-29 csütörtök S100 Lánctisztító

Nézzétek meg ezt a videót,amelyen bemutatják,hogyan is kell használni az S100 Lánctisztító termékét!

Régebbi cikkek

Devils Börze (2010-11-11)

Dakar 2012/ Sárba ragadt Despres elsősége

A vendégmarasztaló Atacama sivatagban folytatódhatott a motorosok versenye, de már a chilei kedvenc Chaleco Lopez nélkül, aki térdsérülése miatt a pihenőnapon adta fel a további küzdelmet.

Egy napos pihenést követően újból a homokozóba vetették magukat a motorosok, ahol összesen 722km táv várt rájuk Copiapo és Antofagasta között. A szervezők figyelembe véve a hosszú pihenőt, a nyolcadik szakaszra is kemény pályát jelöltek ki azt jósolva, hogy az vélhetően tovább tizedeli majd a teljes Dakar mezőnyt.



Mivel leghamarabb Marc Coma kezdhette meg a pihenőnapot, ezért neki kellett leghamarabb is indulnia...pontosan 05:42-kor, hogy az összekötő szakaszt követően 07:52-kor elsőként rajtolhasson a szelektíven is. Itt jegyezném meg, hogy az esélylatolgatásokat tekintve támadási kényszerrel kellett nekivágnia ennek a napnak!

Őt pedig a szokásos rajtceremónia szerint 2 perces időkülönbséggel követte Despres valamint még 121 motoros. (pontosabban az első 10 versenyző két perces időkülönbséggel rajtol, míg a többiek egy perces időkülönbséggel)

Azonban a reggeli rajtnál hiába várták az összetett negyedik helyén álló Chaleco Lopezt (Aprilia)a versenybírók és nagy tömegbe verődött helyiek, ő sajnos – mint ahogyan az már a pihenőnapon is sejthető volt-  nem tudott megjelenni...a hetedik szakaszon elszenvedett bukása miatt kénytelen volt feladni a további küzdelmet.

Szinte még be sem melegedtek a versenyzők - hiszen alig 10km-t tettek meg a starttól- a francia Despres és a portugál Goncalves is beragadt egy sártengerbe, amiből nem igazán találták a kiutat. Miközben az élen haladó Marc Coma elkezdhette ledolgozni az összetett időbeli hátrányát, mert ő simán átment ezen a sáros területen. A másik portugál Helder Rodriguesnek sem okozott gondot ez a sáros rész, így ő is tovább tudta folytatni a dobogós támadását. Így ők mindketten kb. 8 percet tudtak faragni az időkülönbségeikből, ami kétségtelenül jól jött. Azonban hátra volt még kemény 411km, ami alatt bármi megtörténhet.



Az első ellenőrző pontnál – ami 65km-re volt a rajttól- Coma haladt az élen, míg másodikként Ruben Faria (+1'36”), harmadikként pedig Frans Verhoeven (+1'44”) haladt. Despres hátránya ekkor majd 12 perc volt!!!

Marc persze nem vett vissza a gázból, amelynek meg is lett az eredménye, hiszen a CP2-höz érve (118km) tovább tudta fokozni előnyét Despres-vel szemben (+12'55”)! Viszont a második helyen már Joan Barreda Bort száguldott (+1'57”), míg a harmadik Stefan Svitko (+2'08).

Coma továbbra is őrült tempót diktált az élen és két órás száguldozást követően, 314 km-rel a háta mögött elsőnek érkezett a harmadik ellenőrző ponthoz 3h 24'41”-es részidővel. Az őt üldözők sorrendje ekkor: 2.Faria(+4'26”) 3.Barreda Bort (+6'00”) 4. Svitko (+6'19”) 5. Pedrero Garcia (+6'56”) 6. Rodrigues (+7'08”).



A kezdeti sárba-ragadást követően a különbség tovább duzzadt Coma és Despres között, hisz a francia hátránya már 15'49”!

A katalánnak ezt követően sem akadt semmi gondja, így a támadás sikerrel járt és elsőként teljesítette a mai etapot 5h 03'52” alatt. Ehhez persze kellett Despres szerencsétlensége is, de az ott elvesztegetett időt leszámítva is gyorsabb volt ma a franciától, aki 17'20”-es hátránnyal érkezett a célba.

A szakasz végeredménye:



Az összetettben a mai remek versenyzésnek köszönhetően (meg persze Goncalves rontásának) Casteu feljött a negyedik helyre!

Összetett állás a nyolcadik szakaszt követően:



Despres rémálmában sem gondolhatott arra a tegnapi pihenőnapon, hogy ma a nyolc perces előnye az összetettben kilenc és fél perces hátránnyá változik cirka öt óra leforgása alatt.

...de hát ez a DAKAR!

TOTOS


 

Korábbi Dakar hírek:

2012-01-15 vasárnap Dakar 2012/ Rodrigues nyert, Coma veszített

Az idei Dakar utolsó előtti napján Coma óriási hátrányt szenvedett, míg Despres másodikként végezve megerősítette az élen a helyét. Több mint 11 perce...

2012-01-14 szombat Dakar 2012/ Az első perui győzelem Despres nevéhez került

A Dakar Peruba való érkezésének Despres örülhetett a legjobban, hiszen az idei negyedik szakaszgyőzelmével bebiztosította magát a táblázat élén 2'22”-...

2012-01-14 szombat Dakar 2012/ Coma nyert és ismét vezet az összetettben

Ezúttal Coma nyert csatát és két nappal a vége előtt neki áll, hogy megnyerje a Despres-vel folytatott háborúját. Jelenleg másfél perccel vezeti a tab...

2012-01-13 péntek Dakar 2012/ Az első perui győzelem Despres nevéhez került

A Dakar Peruba való érkezésének Despres örülhetett a legjobban, hiszen az idei negyedik szakaszgyőzelmével bebiztosította magát a táblázat élén 2'22”-...

Régebbi cikkek

Coma-Despres 5:3 (2011-01-15)

Budapest-Bamako 2010: Buli kifulladásig a célban

A mauritániai és mali terrorfenyegetés miatt Agadirban ért véget a 2010-es Budapest-Bamako-rali.

Budapest-Bamako 14. szakasz: Tafraoute-Agadir

A rajt reggel 7-kor Tafraoute városból indult a végső cél felé Agadírba.

 

A népszerű üdülővároshoz 1300 m-es magasságból egy rendkívül meredek hágón és szerpentinen kellett leereszkedni kalandorainknak.
 


Ráadásul mindezt 130 km-en keresztül, egysávos úton, szalagkorlát nélküli iszonyatosan mély szakadékok mellett haladva. Közben persze még a 12 feladatot is meg kellett oldani, amelyek szokás szerint kis furfanggal lettek kitalálva. Erre talán a legjobb bizonyíték, hogy az első 8 feladat megoldásánál a csapatok szinte a napi szakaszra szánt 5 órás limitidő felét elhasználták, pedig akkor még mindig az indulási városban bolyongtak. Ezért a maradék időben kellett megtenni még legalább 200 km-t, miközben újabb 4 feladat várt rájuk.

Akik nem az eredményre hajtottak, azoknak több idejük maradt gyönyörködni az idei versenyre kiírt egyik legszebb szakasz látképében. Itt aztán fogyott a fényképezőgépek és videokamerák tárhelye rendesen, főleg ha valaki most kapott észbe, hogy eddig keveset forgatott és kattogtatott.

A szerpentines rész után már országúti szakaszok következtek, kis városok, sok emberrel. Míg fel nem bukkant a szemük előtt Agadir városa, amely európai mértékkel is nagyvárosnak minősül.

A szintidő szerint délután kettőre kellett beérniük a versenyzőknek, ami okozott egyeseknek problémát. A probléma oka az többségében az lehetett, hogy az eddigi megszokott városi tempóval számoltak a versenyzők, figyelmen kívül hagyva a rájuk váró - Agadirra jellemző- forgalmi dugót. Így a célkapuhoz érés okozott még egy utolsó izgalmat mindenkinek. A város központjában felállított célkapun fáradtan, de boldogan gurultak át a Marokkót átszelő viadalt teljesítő egységek. Valószínűleg becses emlékként őrzik majd a sikeres teljesítésért kapott emlékplakettet.

Az ünnepélyes eredményhirdetés délután 5 órára volt beharangozva, de az óvások miatt az éjfélre kifüggesztett eredményeket tekintik hivatalosnak.



Senkit ne tévesszen meg a listán szereplő célbaérők száma, hisz ebben azok is benne vannak, akik elhagyva a versenyútvonalat most Bamakóba tartanak. Azonban a korábban szerzett pontjaik alapján láthatóak a listán. Az utóbbiak Villám Géza vezetésével és katonai védelem mellett vélhetően vasárnap (de leginkább hétfőn) érik el céljukat.

Az első helyen a Homokdűne.hu csapata végzett.


 
„Rettentő nehéz, technikás szakaszokat jelöltek ki a szervezők, ráadásul a navigáció is nehéz volt. Viszont gyönyörű tájakon mentünk keresztül. Boldogok és elégedettek vagyunk, teljesítettük, amit elterveztünk” – nyilatkozta László Péter, a csapat egyik tagja.

„Én repülök haza, ugyanis a Filmszemlén bemutatják a kisfilmemet, de a többieknek még nem ért véget a kaland. Egészen Dél-Afrikáig, Fokvárosba mennek.”
Második helyen a We solve it BBT2 csapata végzett, míg a harmadik helyen a Green Network csapata futott be, akik éppen a mai nap előzték meg a Snickers csapatát.

„Hosszú és fárasztó kéthetes út volt, de örülünk az eredményünknek, hiszen az utolsó napnak még a negyedik helyről vágtunk neki” – mondta a pilóta, Szebényi Péter. „A kocsink remekül bírta a megerőltető szakaszokat, s szerencsére mi is együtt vagyunk. Felejthetetlen két hét volt, s úgy gondolom, nincs okunk a panaszra az eredményünk miatt.”

A Snickers Team végül a negyedeik pozíciót szerezte meg.



 „Sajnos, az utolsó napot elrontottuk” – árulta el Lukács Tóth Kálmán. „Kihagytunk pontot, hibáztunk is, de nem csak ezért vagyunk csalódottak. A szervezők nem minden esetben egyformán értelmezték a szabályokat, így az óvások utáni jóváírások miatt sok minden megváltozott az utolsó napokban.”



Egyetlen versenyben maradt motorosunk Hodola Richard, aki ezáltal a motoros kategória győztesének tekinthető, az összetett 45. helyén végzett.

A kéthetes kalandot követte a PARTY kifulladásig!

Innentől a résztvevők fakultatív programokba kezdenek…
Ezúton is gratulálunk mindenkinek!

TOTOS

Korábbi Bamako hírek:

2010-01-29 péntek Budapest-Bamako 2010: Marokkó új arca

Még mindig az óceán partján haladt a mezőny, de most eső is áztatta a kalandorokat. Kisebb technikai gondokkal megúszták a 12 szakaszt a versenyben ma...

2010-01-29 péntek Budapest-Bamako 2010: Hóesésben, keskeny szerpentinen át

A 13. szakasz még a babonásoknak sem okozott gondot. Trükkös, látványos helyeken kellett haladniuk a kalandoroknak, amelyhez teljesíthető szintidőt ad...

2010-01-28 csütörtök Budapest-Bamako 2010: Gyönyörű nap

A sok gyötrelem után most egy könnyűnek mondott szakaszt teljesített a mezőny. Szinte mindenki szintidőn belül ért célba és áradoztak a gyönyörű táj l...

2010-01-27 szerda Budapest-Bamako 2010: Az óceánparton haladva

A mezőnyből kivált már 17 csapat, akik Bamako felé vették az irányt, a többiekre pedig egy enyhébbnek mondható hat órás szakasz várt.Budapest-Bamako 1...

Régebbi cikkek

Welcome to Bamako (2009-01-31)

Kiemelt akciós termékeink